Mijn dochter is 8 maanden en we gaan volgende week voor t eerst vliegen.... Mag ik daar een beetje zenuwachtig voor zijn... En zijn er nog tips,,,,,
Onze dochter vliegt regelmatig, vanaf 4 maanden al. Laatst 14 uur gereisd naar Costa Rica, geen probleem. Belangrijkste is dat je zelf ontspannen bent. Neem kleine tussendoortjes mee om ze te eten te geven (lees bezig houden). Bij stijgen en dalen een fles geven (diksap). Geef de fles niet direct bij opstijgen, maar als je je eigen oren voelt of aan je kindje ziet dat hij/zij bv naar de oortjes grijpt. Anders is de fles leeg voordat de echte druk er is. Kleine speeltjes mee en wat ouderwetse tiktak filmpjes op de iPad.
Haha toevallig had ik ook net topic geopend, maar dat was meer over eerste vakantie met de kleine. Maar wij gaan dan ook vliegen, de kleine van ons is dan 6 maanden. Denk idd als je zelf relax eronder blijf dat t goed komt
Heb vaak gevlogen met mijn meisje toen ze een baby was en dat is eigenlijk altijd vlotjes verlopen. Vaak sliep ze de hele reis, soms als er ruimte was in het toestel dan mocht ze gewoon op een eigen stoel in haar maxi-cosi (Transavia). Nooit last gehad van haar oortjes. Inderdaad neem wat afleiding mee en wat tussendoortjes. Wat te drinken en verder komt het vast goed. Alleen een luier verschonen op die kleine toiletjes vond ik altijd een ramp, er is wel iets wat je kan uitklappen om de baby op te leggen maar het is en blijft behelpen.
Wij hebben met ons zoontje gevlogen toen hij net 5 maanden was. Het viel mij ontzettend mee. Het was een vlucht van 11 uur naar Amerika. Ik gaf nog borstvoeding, dat was ideaal. Hij heeft heel veel gedronken bij me. Maar de stewardessen helpen je graag met het opwarmen van flesjes. We hadden wat verschillende speeltjes mee maar daar speelde hij niet heel veel mee. Hij vond eht vooral interessant om rond te kijken. We hebben regelmatig een rondje door het vliegtuig gelopen. Iedereen vond hem schattig en hij versierde het hele vliegtuig haha. Tijdens het opstijgen/landen zat hij bij mij op schoot met een extra riem. Ik had dan een speeltje in mijn handen om hem af te leiden of ik gaf borstvoeding. Wat ik heeeel handig vond en wat wij pas op de terugweg hadden gedaan was het muziekdoosje meenemen. Er is zoveel herrie in een vliegtuig dat niemand anders dat hoort. We legden zijn muziekdoosje bij zijn oor en dan had hij een vertrouwd muziekje en viel hij in slaap. Wij hadden trouwens nog een basinet, maar ik weet niet of jouw kind daar nog in mag. Wij voldeden nog net aan de eisen.
Relax, go with the flow, niet stressen. Komt helemaal goed! Voor mijn toen anderhalf jarige dochter had ik ook de iPad meegenomen, ze heeft er niet veel mee gedaan maar vond dat ding wel interessant soms . Ze vond het veel leuk om naar buiten te kijken, met mij te praten, de stewardessen te bekijken, andere mensen te 'storen' hahaha. Ging allemaal goed, maar ik was heerlijk rustig en zij dus ook . Veel plezier alvast!
Ja ik heb idd het gevoel dat ik t over me heen moet laten komen en niet stressen.. bedankt voor de tips voor speeltjes. Mijn moppie wil ook alles zien dus hopelijk in t vliegtuig ook.. bedankt mama's ben gerust gesteld