Waar gebruiken jullie ...

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

... een keukenmachine voor?

Ik zit eraan te denken er 1 aan te schaffen omdat ik koken heel leuk vind. Maar waar is zo'n ding allemaal voor te gebruiken?
    Kan ik er ook groenten mee snijden? En dan bedoel ik echt uien en dat soort dingen?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Voor groentes snijden juist heel vaak

Pakketjes hutspot voor in de vriezer (goedkoop voederpenen bij de boer halen + uien)
    pakketjes groente voor nasi/bami/macaroni
    gewoon voor wokgroente

Om koekjes te kruimelen/verpulveren voor de taartvulling

Dit dus vooral... :)

3. dekilene

dekilene Niet meer actief

overal eigelijk voor!

ik kook heel veel ben er dol op.
    vooral in de kookboeken van jamie moet je gebruik maken van een keukenmachine

4. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Vooral om lekker te bakken. Koekjesdeeg, soesjesdeeg, laatst tiramisu gemaakt.
    Heb er ook een snijmodule bij. Deze gebruik is veel om groente te snijden

Heb de moulinex masterchef

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier gebruik ik hem zeker 6 keer in de week maar ik heb wel een waar ook een vleeswolf op kan dus ook voor gehakt gebruik ik hem.

Groentes snijden
    Deeg maken ( brood of bijv pasta)
    Mixen.

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

mijn ervaring is dat zulk soort apparaten meestal na 2x in de kast belanden. haha

7. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Kijk, daar kan ik wat mee. Ik wil niet zo'n hele dure aanschaffen, eerst maar eens kijken of ik er echt wat mee ga doen haha. Maar ik denk het wel hoor, want het is nu echt een gemis.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Kun je er dan niet eerst een lenen om te kijken wat je nodig hebt in een machine ?

9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb zo'n ding van brauwn die 3 functies heeft; hakken, pureren en mixen. Ik gebruik m voor soepen, smeersel (voor op een stokbroodje) maken van sambal, en nog heel wat andere dingen. Niet voor dagelijks gebruik hoor, maar zeker 1x per week. Ik heb dat ding al 8 jaar en hij doet t nog steeds.

bol.com | Braun Staafmixer Multiquick 3 MR 320 Omlette, Braun | Elektronica

Ik zag dat ze m ook ergens verkochten voor 31 euro nog wat.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier gebruik ik 'm voor het mixen van biscuitbeslag, kneden van deeg, snijden van groenten, hakken van noten, raspen van verschillende dingen. Van alles dus, heerlijk ding :) (Wel blij dat ie daarna in de vaatwasser kan, weet nog van vroeger thuis wat een ramp het was om dat ding met de hand af te wassen en vooral ook weer af te moeten drogen... pfff).

11. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Zag er toevallig een in het Albert Hein krantje staan van Philips voor de helft.
    Is dat misschien iets?

Ik heb er overigens zelf geen, zoiets gebruik ik een paar keer en dan verdwijnt ie ergens in de keukenkast.

Deel Deze Pagina