Ik slik vanaf de 1e dag dat ik weet dat ik zwanger ben Vitaal zwanger van het kruidvat. Foliumzuur slik ik al vanaf dat ik gestopt ben met de pil en daarvan weet ik dat je dat tot de 10e week moet slikken. Tot wanneer moet je vitamines slikken?
Je hoeft inprincipe geen extra vitamines te slikken. Als je gezond en gevarieerd eet tenminsten.Ik deed het wel mijn hele zwangerschap en tijdens de borstvoeding omdat de kleine erg veel energie van me (vr)at.
Ik slik die ook en ben die blijven slikken, mijn verloskundige zeggen dat het niet hoeft maar dat het absoluut geen kwaad kan. Ik heb zelf voedingsleer gestudeerd en weet gewoon dat we een stressy lifestyle hebben hier in het westen en dat we vaak maar moeilijk aan onze twee stuks fruit en twee ons groenten komen per dag en dat beaamde ze ook. Ook ben ik daardoor maar heel zelden moe,tenminste dat denk ik, dat het net dat extra beetje geeft.
Ik slik mijn hele zwangerschap al gravitamon, dit ook omdat ik niet aan mijn dagelijkse hoeveelheid groente en fruit kom en zo toch de vitamines binnenkrijg. Na mijn zwangerschap stop ik pas mee.
Bij mij zijn ze nu net een paar dagen op, en ik was/ben eigenlijk wel van plan om nog twee maandjes door te gaan. Het kan nooit kwaad. ook ik gebruik die van het kruidvat.
In principe overbodig maar je kunt ze gewoon je hele zwangerschap en borstvoedingsperiode gebruiken als een beetje extra naast gezonde voeding.
ik heb een belgische ha en slik Pronatal van omnibionta. vitamines + ijzer en ik moet dit t/m de bv doorslikken
Ik nam in het begin van alle 3 de zwangerschappen omnibionta pronatal en ben steeds moeten stoppen. Kon een bepaalde mineraal niet verdragen... Er zijn vrouwen die geen vitamines nemen en hun baby is ook gezond. Ikzelf zou liever wel de vitamines nemen, hetgene je teveel binnenkrijgt, schijdt je lichaam toch weer uit. Een overdosis kan niet, een tekort echter wel.
ik slik al de hele tijd FemNatal van Davitamon (voor vrouwen die zwanger zijn/willen worden en/of borstvoeding geven), kleine moeite, maar zo weet ik zeker dat ik van alles voldoende binnen krijg. Pas nog controle gehad (bloed) en de waardes waren echt super. Denk dat het door die vitamines ook goed gehouden wordt. Ik stop met de vitamines wanneer ik met borstvoeding stop.
Een overdosis vitamines kan echt wel hoor. Vitamines die in water oplossen, zoals vitamine C niet, bij teveel plas je die gewoon weer uit. Vitamines die in vet oplossen, zoals vitamine A, kan je wel teveel binnen krijgen. Je lijf slaat ze dan op in je vetweefsel. Dit kan echt gezondheidsproblemen veroorzaken. Je mag niet voor niets maar heel beperkt lever(producten) eten tijdens je zwangerschap b.v.
In zwangerschapsvitamines zit geen of weinig vit A, omdat een zwangere vrouw dat niet teveel mag binnenkrijgen, slik je gewoon de vit. speciaal voor de zwangere dan is er niks aan de hand. Ga idd niet op eigen houtje allerlei andere vitamines slikken
ik heb ze ook nooit nodig gehad omdat ik gezond eet, een gezond dieet is voor je hele leven en je hele lichaam een goede inverstering, misschien goed om daar nu eens bij stil te staan tijdens een zwangerschap. Gezond eten is helemal niet zo moeilijk en kost niet veel tijd zelf sniet in een stressy levensstijl (ben zelf studerende alleenstaande moeder van bijna 5 kinderen, en ik kan het ook! Sterker nog anders houd ik het nooit vol)
Dames, Bedankt voor de reacties! Ik blijf ze dus ook gewoon doorslikken! Fijne zwangerschap allemaal!