Sinds het begin van de zwangerschap heb ik enorm veel last van mijn benen. Vooral mijn rechterbeen. Tijdens de dag voel ik er niets van, maar wanneer ik savonds languit op de bank lig begint het. Ik heb constant het gevoel dat ik mijn benen moet bewegen. Doe ik dit niet, krijg ik een onbehaaglijk gevoel erin. Het doet geen pijn maar is enorm vervelend. Om de 2 seconden moet ik ze bewegen. Maak niet uit in welke positie ik me draai of keer, het gaat niet weg. Het voelt niet aan als krampen, meer als spastische trekken. Op internet kon ik niet veel terug vinden behalve het RLS syndroom dan. Het gaat even beter als ik een beetje rondloop in huis maar van zodra ik terug neer lig begint het opnieuw. Ik word er echt ongemakkelijk van. Elke avond is het weer van dat. Wie heeft hier ook mee te maken en wat helpt? Gaat dit terug over na de zwangerschap?
Ik heb dit ook gehad, toen ik stopte met bepaalde medicijnen, werd er helemaal gek van en het verstoorde ook mijn nachtrust aangezien ik er wakker van lag. Bij mij ging het vanzelf over, ging wel vaak voor het slapen in bad of even goed me benen masseren voor het slapen wilde nog weleens een beetje helpen. (sommige mensen zweren er trouwens bij met een stuk zeep in bed bij je benen te slapen, is het proberen waard ) Heb ook gelezen dat het inderdaad ook door de zwangerschap kan komen, maar volgens mij stopt het na de zwangerschap vanzelf weer, heb er nu gelukkig zelf nog geen last van. Sterkte ik weet hoe gekmakend dit kan zijn. Liefs
Ik heb er ook in mindere maten last van... man zegt dat ik ze zelfs tijdens mn slaap beweeg! ;p haha Bij mij helpt nog wel eens voor het slapen gaan een grote wandeling te maken... Wij lopen hier vaak even het gebouw uit... rondje om het winkelcentrum en weer terug... Dit wil bij mij nog wel eens helpen! succes!
Ik heb het bij tijd en wijlen ook zo erg (terwijl ik niet meer zwanger ben) ik rek en strek ze altijd even goed en wiebel dan veel om dat gevoel kwijt te raken. Het is bok irritant iig
Ik heb het ook, dagelijks! 'S avonds heel erg, overdag met vlagen. Enige wat bij mij helpt is in een loeiheet bad/douche met mn benen en dan meteen in bed om te slapen. Aks ik datniet doe wordt t alleen maar erger. Even lopen ofzo helpt niet! Heb wel ooit n paracetamol gepakt, helpt ook wel, maar wil dat niet te vaak doen. nu dus iedere avond vlak voor slapen heet bad/douche en soms ook nog eens midden in de nacht als ik weer wakker wordt vn mn wiebelbenen. had t ook bij 1e zwangerschap, nu met 2e zwangerschap is t erger. Gelukkig destijds na de bevalling meteen over, kijk ik nu ook weer naar uit!
Heb er zelf ook last van maar nu een stuk minder dan eerste! 2 tips van m'n vk hebben goed geholpen! 1) magnesium slikken en 2) na het douchen je benen afspoelen met koud water. En idd even lopen. Het is echt een rot gevoel. Net of er allemaal miertjes op je benen lopen.. Na m'n eerste zwangerschap was het gelukkig zo over dus ik hoop bij deze ook
Dus een stuk zeep bij je benen leggen zou kunnen helpen? En magnesium ook. Ga ik even proberen. Op internet vind ik dat dit afkomstig zou zijn van een tekort aan dopamine. En dopamine maak je aan door te bewegen. Klinkt logisch. Nog andere tips?
Ik heb er ook heel veel last van. Nu is het erger, maar ook zonder kind in mijn buik ben ik een RLS-slachtoffer Magnesium helpt. Bewegen helpt. En een beenmassage soms ook. Even vriend lief aankijken
Ik heb het nu 2 jaar, elke nacht. Mijn vriend slaapt daardoor doordeweeks niet meer naast me Hij moet om 4 uur opstaan en kan natuurlijk weinig slaap missen en aangezien ik door onrustige benen heel slecht slaap, is het niet zo'n beste combinatie. Nu heb ik door de zwangerschap ook nog last van mijn bekken en ischias erbij gekregen, dus als ik me wil omdraaien omdat mijn been zo irritant doet, gaat dat niet zonder pijn. Bij mij is het ook het rechterbeen voornamelijk. Mij is geadviseerd om even een rondje te lopen buiten, voor het slapen gaan. Dat helpt niets, helaas. Ben er verder niet meer voor terug geweest naar de huisarts, maar zoals sommigen hier zeggen kan ik ook weleens proberen magnesium te gebruiken. Heb verder geen tips voor je, sorry meid!
Blijkbaar zijn er veel die hier snachts ook last van hebben. Dat heb ik namelijk niet. Het is enkel en alleen als ik in de zetel lig, of heel soms in de trein. Maar eenmaal in bed heb ik er geen last van. Of ik besef het niet want ik ben zo moe dat ik binnen de 2 minuten slaap Lees nu net dat een L-tyrosine supplement zou kunnen helpen. Dat stimuleert de dopamine aanmaak. Zal vanmiddag even kijken in de winkel of ik dat kan vinden.
Ahhhh heb het ook zo erg. Ik zie gewoon tegen het bankhangen op in de avond door dit. Heb ook gelezen dat het kan komen door ijzertekort. Toevallig hoorde ik gister dat ik dat heb. Ga nu aan de Floradix. Hopen dat het helpt...
Ik heb zonet het L-tyrosine supplement gekocht. Ik probeer het even uit en hou jullie op de hoogte. Het is samengesteld uit L-tyrosine (500mg per pil) en magnesium. Hopelijk helpt het...
Hier ook. Mij heeft magnesium enorm geholpen! Bij mij voelt het alsof er insecten onder mijn huid krioelen! Heel irri, maar magnesium heeft het stukken draaglijker gemaakt!
Ik heb geen tips, maar ik heb het ook zodra ik in bed ga liggen. Overdag ook wel, maar in mindere mate.
wisseldouches nemen. Bij mij helpt het vooral door mijn knieholtes en enkels afwisselend koud en warm af te spoelen en te eindigen met koud