Hoi, Een kleine 7 mnd ben ik bevallen. Ik had een aantal inwendige en uitwendige hechtingen en alles is goed genezen. In totaal 10 stuks ofzo. Gyn zei dat het normaal/ gemiddeld was. Ik vind het best veel. Wat vind jij? Inmiddels ben ik weer ongesteld. Als ik een tampon in doe, voelt het allemaal veel wijder en groter als ik 'opvoer'. Is dat normaal? Hij lijkt in de loop van de tijd ook iets te zakken naar beneden oid. Want als ik een tijd heb gelopen, voel ik hem zitten. Had ik normaal nooit. Als ik hem dan weer wat verder naar binnen breng, voel ik hem niet meer. Is dat normaal? Het lijkt ook alsof ie een soort van schuin zit binnenin. Kan dat? Als ik hem na een tijdje weer eruit haal dan is dat gevoelig aan de binnenkant. Gaat dat weer over? Alvast bedankt.
Hoi Elsbeth82, typisch klachten/bevindingen van iemand die bevallen is helaas. Het is allemaal wijder en gevoeliger dan voorheen. Niets aan te doen helaas. Je zou kunnen proberen met bekkenbodemoefeningen de boel iets strakker te kunnen trainen, maar wat je beschrijft hoor ik van veel vrouwen terug. Het aantal hechtingen is eigenlijk nooit zo interessant hoor. Ik weet ook niet of het de inwendige en/of uitwendige waren. De inwendige tel ik zelf nooit. De uitwendige zijn interessant omdat je ze eventueel moet verwijderen. En de een hecht met meer hechtingen eenzelfde scheur als een ander. Dus ik denk dat het bij jou inderdaad wel gemiddeld zal zijn als de gyn het zei. Groetjes brigitte