Vorige week zijn er bij ons 4 kittens geboren. Wij gaan er 1 houden en zoeken dus voor de overige 3 een goed baasje. Nu had ik via facebook via een verkoophoek een berichtje er over geplaatst en kreeg wel enkele reacties. Alleen er was iemand die 2 kittens wil. die wil volgende week hier komen kijken. Ik vond alleen die persoon al erg onverschillig. Het maakte hem niet uit hoe ze er uit zagen als het maar een kater en een poesje waren. Ik ben nog lid van meer hoeken via facebook en net zag ik dat die persoon onder een berichtje een reactie had gegeven dat hij het jammer vond dat hij niets had gewonnen omdat hij het goed kon gebruiken omdat hij in de schuldsanering zit. Wat zouden jullie nu doen? Ik wil namelijk een goed baasje voor de kittens. En kittens worden groter en ze kosten ook geld. stel dat ze bijvoorbeeld wat krijgen dat weet je nooit van te voren? Dan kan diegene geen eens de dierenarts betalen. Mijn gevoel zegt nu dat ik eigenlijk diegene een berichtje wil sturen om te zeggen dat ik het toch liever niet wil. maar diegene heeft al wel mijn adres. Wat zouden jullie doen? Ik heb overigens nog tijd zat om een baasje te vinden dus ik ga een oproepje plaatsen hier in de supermarkten over een paar weken.
Een vrouwtje en een mannetje ? En in de schuldsanering ? Zal hij niet gewoon makkelijk geld willen verdienen door ermee te fokken ?
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik zou ze zeker niet aan zo'n iemand meegeven. Je moet er wel een goed gevoel bij hebben anders blijf je constant met vragen zitten of het wel goed gaat met de kittens. Probeer het anders via vrienden/ familie.
Maar ja, broer en zus is dan niet zo'n goed idee met het oog op inteelt hopelijk begrijpen die mensen dat toch Anyway, ik zou het niet doen als je er een slecht gevoel bij hebt. Daar krijg je later alleen spijt van.
Het zijn jouw kittens en jij mag weigeren als je er geen goed gevoel bij hebt. Ik zou ook zeker willen weten dat ze goed terecht komen. Overigens wil ik je ook waarschuwen voor slangeneigenaren. Die gebruiken kittens nog wel eens als voer coor hun slang. Word vaak voor gewaarschuwt. Beter is het om er een bepaald geldbedrag aan te hangen. Dan sluit je deze mensen uit. Die gaan echt geen 20 betalen voor een hapje voor de slang. Onze kat was 30 volgens de advertentie. Pas bij het ophalen hoorde we dat we niks hoefde te betalen maar dat het puur voor bescherming was.
Ik had ook al een geld bedrag genoemd (20 euro per kitten) dit uit bescherming. vorig jaar heb ik het via via gedaan dus ik ga nu ook weer rondvragen bij mensen die ik ken. en die mochten ze toen ook gratis meenemen maar dat is anders. die wonen hier, gaan met de buren om en kreeg foto updates zo leuk. Maar toch vind ik het zelf niets. Misschien kan hij er niets aan doen maar toch vind ik niet dat je aan dieren moet beginnen als je in de schulden zit. een diertje kost ook geld.
Ik zou ook opletten dat je kittens geen slangenvoer worden of dat hij ze gewoon verder verkoopt. Bij een slecht gevoel zou ik ze echt nooit meegeven. Desnoods zeg je hem dat er al iemand anders ze wil hebben.
Overigens dieren en in schuld zitten kan best. Zolang je je dieren verzorgt zoals het moet, ze eten geeft en er liefde aan geeft, is er niks aan de hand. Maar niet als je er duidelijk zo nonchalant over doet. Zelf zou ik als ik in schuld zit mijn dieren die ik heb overigens wel houden, maar er toch echt geen bijhalen. Want dat zijn weer extra kosten.
Bij een niet zo'n goed voorgevoel zou ik het niet doen! Liever iets te voorzichtig dan te onvoorzichtig... Afgezien van wat deze persoon zijn/haar bedoelingen zijn met de kittens, lijkt het hebben van twee kittens me ook gewoon niet verstandig als je in de schuldsaneringen zit. Wat als de beestjes last hebben van hun blaasgruis ofzo? Je zit dan hun leven lang vast aan duur voedsel.
Ik zou het ook niet doen, hij wil een katertje en poesje, en afgezien van als ze ziek worden moeten ze als ze oud genoeg zijn, ook geholpen worden en dat kost ook geld. Plus het ontvlooien/ontwormen wat toch elke keer terug komt.
Als je bang bent omdat hij je adres heeft zou ik gewoon iets zeggen van 'sorry mijn nicht wil ze graag allemaal overnemen'.
Je bent een vrouw en het gaat over kittens; ik zou dus gewoon zeggen: sorry, maar ze zijn te ultradottig, dat ik toch besloten heb om ze zelf te houden. Het spijt me, even goede vrienden verder... En dan verder zoeken naar iemand waar je wel vertrouwen in hebt.
Ik denk dat je gewoon kunt zeggen dat je er van afziet. Of je laat ze komen kijken en wacht af welk gevoel je er bij hebt.
Pff, ik zou niet zo moeilijk doen. Misschien is het een hele leuke vent die gewoon 2 katten wil. Sommige mensen maakt het inderdaad niet uit hoe de kat er uit ziet. (net als wanneer je een kind krijgt of zeg je dan ook: ik wil een met zwart haar en een blonde met blauwe ogen!) Ik ken ook mensen die in de schuldsanering zitten en ontzettend goed voor hun poezebeesten zorgen. Waarom meteen zo veroordelend?
Nou, ik werk bij een gezin in de schuldsanering. Die hebben werkelijk nog niks om hun kont mee te krabben. Ze hebben wel 4 katten... Ook niet slim maar goed... Die katten krijgen zeker grnorg liefde, maar ze krijgen ook het goedkoopste voer dat er is, moeten samen met twee kattenbakken doen die choor zijn en overvol want tja, elke week de hele boel verschonen/vervangen is geen geld voor. Zo ook voor anti-vlooien middelen en anti-wormen. De liefde is er zeker maar ze zien er niet uit. Ze zijn ielig, hebben vieze ogen en oren, niezen om de haverklap en hebben een doffe vacht, tandproblemen, gewrichtsproblemen... Ik vind dat als je beestjes neemt je ze goed moet kunnen verzorgen. En dat begint al bij goede voeding. Daar kun je al een hoop problemen mee aanpakken. Hou mijn hart vast als er eens uets gebeurd met ze. Een dierenartsbezoek kunnen ze niet betalen... Nee, ik zou ze niet meegeven.
Ik zou al nooit kittens hebben gekregen maar mn kat laten steriliseren. Had je deze probleem ook niet.
Kittens en slangen is echt een hele slechte combinatie... Npbeetje slangeneigenaar zou dat nooit doen omdat een kitten z'n slang kan (en waarschijnlijk zal!) beschadigen.