Eerste keizersnee, tweede...?

Discussion in 'De bevalling' started by Superano, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Na de eerste keizersnee,

1. had ik bij de tweede (opnieuw) geen keuze... een tweede keizersnee!

2. heb ik het eerst vaginaal geprobeerd; het liep uiteindelijk uit op een keizersnee.

3. ben ik van het tweede kindje vaginaal bevallen!

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Superano

Superano Actief lid

Aug 26, 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    In een ander topic kletsen wij gezellig over het wel of niet vaginaal bevallen van een tweede kindje, nadat het eerste kindje met een keizersnee is geboren.
    Het lijkt er daar nu sterk op dat het zeer regelmatig voorkomt dat na de eerste ks, de tweede ook een ks is...
    Dit stemt mij niet heel erg vrolijk!!
    Ons eerste kindje is geboren met een ks vanwege stuit en ik zou nu heel graag vaginaal willen bevallen...
    Even kijken wat de statistieken zeggen... vullen jullie de poll in? En willen jullie eventueel ook aangeven wat de reden was voor de (meerdere)keizersnee?

Groetjes, Superano

2. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    beide keren geen vorderende ontsluiting na weeopwekkers. eerste keer 6cm en tweede keer 4 cm

3. kadootje

kadootje Actief lid

Jan 9, 2010
    471
    170
    43
    dit is iets wat mij ook bezig houd.....

vorige keer ook niet vorderende ontsluiting 2/3 cm dmv infuus en toen een keizersnee geworden.......

ik ben juist iemand van wie dat "uitproberen" vaginaal te bevallen allemaal niet hoeft.....(respect voor ieders keuze hoor!;) ik heb erzo mijn eigen redenen voor om deze wens te hebben....komt ook voort uit 10 jaar werken in de kraamzorg.....)

wat mij betreft word de 2e ook een sectio....

we zullen zien.....over een week of 10 is het weer zover......

volgens mij, zie je idd vaak, dat het toch weer een sectio word....heb ik bij vriendinnen namelijk ook zien gebeuren.....

ik volg dit topic!!

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ga het straks wel natuurlijk proberen.
    Ik denk dat vaak de 2e ook een ks wordt door de oorzaak van de 1e ks. Als de 1e een stuit was en de tweede niet dan zou het natuurlijk moeten lukken...
    mijn gyn ziet geen reden waarom het deze keer niet zou lukken. Knulletje ligt al met zijn hoofdje naar beneden.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Eerste keer ks omdat de inleiding niet lukte. Ik kwam niet verder dan 5cm. De 2de keer zou een ks worden als de kleine weer niet kwam voor 42 weken. Meneer kwam wel met 39.3 zelf, maar de ontsluiting kwam weer niet verder dan 5 cm.

Ik wilde de 2de keer ook weer graag ks, maar ik moest het eerst zelf proberen als het zelf begon. Eind van het verhaal was een ks, maar ben blij dat ik het eerste stukje wel heb mogen mee maken. itt tot die van dochter vond ik dit een mooie bevalling.

6. Anice

Anice Niet meer actief

Eerste keer keizersnee ivm stuitligging. Tweede wilde ik ook weer een keizersnee maar ik moest het ook zelf proberen aangezien er nu geen medische reden voor was. Het kindje was wel aan de grote kant maar dat was niet echt een reden. Superzware bevalling gehad. Bij de derde mag ik kiezen. Omdat iedereen zegt dat een tweede natuurlijke bevalling altijd sneller en makkelijker gaat ben ik nog aan het twijfelen maar waarschijnlijk ga ik deze keer voor de KS.

7. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Eerste keer ks vanwege een stuit. Tweede keer gewoon vaginaal bevallen! Dus het kan idd best. Moet wel zeggen dat het niet heel soepel is gegaan. Heeft bijna 36 uur geduurd vanaf het breken van de vliezen tot de geboorte, weeënopwekkers en twee ruggenprikken gehad plus een probleempje met de placenta. Maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Zou er een derde keer weer voor tekenen want vond de geplande ks helemaal niks. Succes ermee.

Tanja

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik heb de eerste optie gekozen alleen klopt die niet helemaal voor mij.
    Ik heb zelf voor een ks gekozen na mijn eerste ks. Achteraf bleek wel dat ik hem er zelf niet uit had kunnen krijgen en de gyn blij was dat ik voor de ks had gekozen..:D

9. Baby Boom

Baby Boom Fanatiek lid

Sep 2, 2010
    2,361
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn eerste is met een keizersnede geboren i.v.m het harte wat steeds wegzakte en vliezen waren gebroken had bijna geen vruchtwater meer.
    ik was 27w1d zwanger toen ie werd gehaald hij is nu alweer bijna 7 jaar :D

en bij de 2de ben ik gelukkig vaginaal bevallen, want ik wou het wel eens meemaken om weeen te voelen en te moeten persen en alles wat erbij komt kijken want dat allemaal had ik bij de eerste niet
    overigens wel 1 maand te vroeg en heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen aan de weeenremmers maar alles is goed gegaan

10. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Eerste keer geplande ks door stuit en nu weer stuitligging. Tweede is dinsdag geboren en ik heb veel minder pijn en sta twee dagen na de bevalling al weer alles te doen in het ziekenhuis zonder echte pijn gelukkig! Naweeën waren wel heel erg pijnlijk, eerste keer viel dat wel mee

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    De eerste bevalling is na inleiding een KS geworden omdat de ontsluiting niet vorderde (4 cm). Bij de tweede bevalling heb ik het eerst zelf geprobeerd maar dit werd ook een KS omdat de ontsluiting weer niet verder kwam (7 cm)

12. m038

m038 Actief lid

Sep 14, 2007
    167
    0
    16
    ook hier een ks bij de eerste. vandaag gehoorddat nummer twee over twee en een halve week gehaald gaat worden met een ks. veiligheid voor de baby voor alles zegt de gyn. ik moest even slikken maar het is ok. mijn eerste kindje heeft erg veel problemen gehad bij de geboorte en ik heb zelfs met 42 weken toen geen ontsluiting gehad en de verwachting is nu ook dat het niet gaat lukken. dus nu voor bereiden op een geplande ks kreeg als reactie van kennis geen fijne.... is toch makkelijk!!!! geen pijnenzo... pardon!!!!

succes voor iedereen die nog afwacht

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Er zijn er toch veel die gewoon weer een ks krijgen na een eerste ks zeg!

14. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

Apr 22, 2009
    1,213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik lees mee. Ben benieuwd.

Onze 1e is geboren via een spoedkeizersnede.
    Stijn was een overstrekte sterrenkijkertje.

Ben benieuwd hoe een evt. brusje van Stijn ter wereld zal komen maar zover zijn we nog niet.

15. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Eerste ks omdat hij een sterrenkijker was. Tweede bevalling 9 cm in 4 uur, uiteindelijk toch een spoedks omdat het een groot kindje was (9pond) ze lag schuin in mijn buik (dus de ene kant van mijn buik was plat en aan de zag je haar liggen) en ze lag met schoudertje tegen mijn oude litteken...

Vond het toen echt €&@ maar het had herkauwers kunnen aflopen...:(

16. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Hier eerste KS in verband met wegzakken hartslag tijdens de persweeen, verminderd vruchtwater en in het vruchtwater gepoept. Ik was toen 41 weken zwanger. 2e bij 39 weken vliezen gebroken door de vk (dit ivm hoge bloeddruk) en inleiden verder bevalling. Ben binnen 7 uur vaginaal bevallen van nr. 2. Ik vond het een geweldige ervaring en zou het zo weer doen.
    Overigens zijn twee vriendinnen van mij ook bij de eerste met een KS bevallen en bij de tweede vaginaal. 1e bij de eerste stuit, 2e gewone ligging en supersnelle bevalling. 2e vriendin bij 1e geen goede ontsluiting, bij 2e wel redelijk lange, maar gewone bevalling
    Het kan dus echt wel!

17. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ook ik een ks vanwege een niet vorderende vaginale stuitbevalling (dalende hartslag) en dat ging uiteindelijk niet goed. Ondanks dat er geen medische redenen zijn om de volgende keer een een geplande ks te doen, gaat het wel een geplande ks worden! Voor mij geen risico-bevallingen meer, heb geen zin in nog zo'n drama. Liever een paar weken langer in de kreukels dan weer zo'n k**-afloop!!

18. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

Apr 25, 2006
    2,179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Eerste ks omdat de kleine in een stuit lag. Tweede een ks omdat er na 41 weken nog niks was gebeurd. Als je de eerste een ks hebt gehad kan je niet normaal worden ingeleid met gel..je moet eerst 2/3 cm ontsluiting hebben en dat had ik niet bij 40+4..toen toch een ks gepland omdat de tweede groot werd ingeschat en ze mij niet verder wouden laten lopen..
    Hier in het zh gingen ze er trouwens vanuit dat de tweede vaginaal geboren zou worden..eerste ks betekende hier niet dat de tweede automatisch weer met een ks zou komen..

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Eerste keer een ks, omdat de ontsluiting bleef hangen op 9 cm (na een dag aan de wee-opwekkers) en bij het persen bleek dat ons dochtertje te groot was voor mijn bekken.

Tweede keer weer ks, omdat ook deze dochter te groot zou zijn voor mijn bekken (was d.m.v. groeiecho;s vastgesteld!)
    Dit was uiteindelijk mijn eigen keuze,......de gyn vond het verstandig om een ks te doen, maar als ik echt wilde mocht ik het ook vaginaal proberen. Ze schatte alleen de kans dat het ging lukken zeer gering.....tja...

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Dit is iets waar ik ook lang over na heb zitten denken voor mochten wij voor een 2de gaan...
    Hoelanger ik er over nadenk hoe meer ik neig naar weer een KS... Ik hou dit topic ook een beetje mee in de gaten en lees toch best veel mensen die bij de 2de ook een ks hebben gehad!

De reden waarom ik bij een 2de waarschijnlijk ook voor een KS zou kiezen is omdat ik mijn eerste bevalling als best onprettig heb ervaren, 2,5 dag bezig geweest met inleidein voordat het uiteindelijk op gang kwam, kleine was van te voren niet goed ingedaald maar dat zou komen tijdens de weeën en persweeën, bijna 1,5 uur aan het persen geweest maar ze daalde niet verder in met als resultaat dat het uiteindelijk toch een KS geworden is en ik helemaal bekaf was en eigenlijk vrij weinig heb meegekregen van alles (behalve dan dat ik niet goed was verdoofd ) ik heb ook de eerste dag van de kleine zo weinig meegekregen omdat ik erg moe was van alles...
    Ik heb gezegd: dit wil ik nooit meer!! Dus vandaar dat ik, mocht er ooit een 2de komen, er waarschijnlijk voor zou kiezen om een 2de ks te doen, al zijn er veel mensen die die mening misschien niet met me delen (als ik b.v kijk in mijn omgeving dan snappen mensen soms die keus niet, maar ja dat zijn ook allemaal mensen die het zelf niet zo hebben meegemaakt en gewoon een prima bevalling hebben gehad )

Share This Page