wel of niet

Discussion in 'De bevalling' started by snelly, Feb 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Hallo dames,

Ik wil graag jullie mening.
    Ik moet in het zh bevallen. Het zh waar ik eerst ben bevallen werd ik na 2 dagen naar huis gestuurd terwijl ik een zware bevalling heb gehad mijn zoontje nog 8 dg daar heeft gelegen en ik bv gaf dus was helemaal kapot door het reizen kolven enz enz.

Nu was ik in jun naar de gyn geweest alles besproken weer medicijnen gekregen voor mijn mk maar 30 mg lichter dit was genoeg zei ze. Nou de volgende maand was ik zw maar is toch weer mis gegaan met 9 wk. Nou blijft het natuurlijk gissen maar ik moest eigenlijk 50 slikken. Waarom ze dit genoeg vond geen idee.
    Maar nu komt het mijn man wil eigenlijk niet meer naar het zelfde zh in de buurt. Het ander zh in de buurt is ook prima maar ik weet dat de vrouw van mijn ex daar werkt. Ik heb haar liever niet aan mijn bed en vindt het weer zo raar om te zeggen door haar wil ik niet geholpen worden.
    Er is nog een goed zh maar dat is drie kwartier rijden en als we weer hetzelfde krijgen bij de eerste zie ik dat natuurlijk helemaal niet zitten.

Wat vinden jullie blijven of weggaan. Schroom je niet zeg wat je ervan vindt.;)

2. Misoh

Misoh Bekend lid

Werkt de vrouw van je ex op de verloskamers of kraamafdeling dan? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Als je het gevoel hebt dat je niet goed geholpen wordt in het ene ziekenhuis zou ik zeker overstappen. Wel zo fijn als je zo ontspannen mogelijk kan zijn tijdens je bevalling.

3. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Nou dat weet ik ook niet precies. Ik weet dat ze is afgestudeerd, ze was eerst kraam verpleegkundige, maar volgens mij is ze toen verder gaan leren dus dat zal dan wel voor verloskundige zijn.

het zh waar ik nu zit is zo'n universitaire dus daar krijg je altijd minder aandacht. Maar ik moet ook weer bevallen in een zh met ervaring met mijn aandoening en die komt niet heel vaak voor dus dan zit je al snel vast aan een universitair zh.

Het liefst ga ik ook weg maar waar doe je goed aan he het is zo moeilijk

4. Misoh

Misoh Bekend lid

Waarom denk je dat je minder aandacht krijgt in een universitair ziekenhuis?

In mijn ervaring is de aandacht die je krijgt bij de gyn zoiezo heel anders dan bij een vk. Bij ons in het ziekenhuis wisselen ze de vk controle af met die bij de gyn.

De vk luistert veel meer naar je verhaal en je gevoelens. De gyn is veel meer bezig met hoe het gaat met de kleine en de controles.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het vooral bizar dat je na je 1e bevalling naar huis bent gestuurd terwijl je zoontje nog een paar dagen in het zkh lag. Pasgeborenen horen bij hun mama, zéker als die BV geeft.
    Ik heb zelf ook ooit 5 dgn in het zkh gelogeerd omdat mijn zoontje toen was opgenomen (11 wkn oud). Ik heb er niet eens om hoeven vragen, er stond gewoon een opklapbed op zijn kamertje. Kan me alleen wel voorstellen dat zo'n bedje niet ideaal is voor een net-bevallen vrouw, maar goed, ze hadden dat op zijn minst kunnen aanbieden.

Ik zou uiteindelijk de kwaliteit van zorg voor baby en mezelf de doorslag laten geven. Desnoods maar de ex van m'n partner aan m'n bed, als ik het gevoel heb dat het andere zkh betere zorg levert.

6. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Ik bedoel met de nazorg niet tijdens want de begeleiding is prima. Officieel moet ik bij de gyn lopen met controle en ook de bevalling moet de gyn doen maar die was niet aanwezig bij de bevalling dat vond ik erg vreemd. Omdat het zh zo druk is moet je na 2 dg na de bevalling naar huis dat is het protocol zelfs als je kindje op de mediumcare ligt en je bv geeft.

Ik weet dat in veel zh het 5 dagen is en soms wel meer.

Nou laten we hopen dat het niet weer gebeurd met de kleine, maar de kans is aanwezig.

@Bri: Nou dan vond ik nou ook ik gaf voor het eerst bv het is nog een wonder dat ik het nog 8mnd heb gegeven ondanks alle toestanden.Daar heb je ook wel een beetje gelijk de kwaliteit van de zorg staat voorop , maar het idee dat zij dan aan mijn bed staat mmmmm ja ik weet het niet. Het is ook maar de vraag of dat zh genoeg ervaring met mijn aandoening heeft.

Ik ga het nog even goed bespreken met mijn man wat hij nou echt wil.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, als het om een heel specifieke aandoening gaat die z'n complicaties voor je zwangerschap/bevalling met zich meebrengen, dan zul je toch gauw op een academisch ziekenhuis zijn aangewezen.
    Ik zou dan wel (nogmaals?) aankaarten wat je de vorige keer wel en niet is bevallen, misschien kunnen ze het deze keer anders aanpakken.

En nogmaals; ik snap helemaal niks van dat protocol. Rooming in zou de standaard moeten zijn voor baby's, vind ik.

8. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Dat hebben we gedaan ik heb eerst een gesprek voor dat ik zw zou worden om te kijken of er bezwaren waren en die waren er niet. Toen hebben we alles besproken wat er allemaal mis was gegaan en het antwoord was dus dat het protocol is in dat zh. Nou ik vind het ook belachelijk. Tuurlijk is snap ook wel dat je geen onodige eters wilt, maar toch. Zelfs met een keizersnee worden ze daar met 3 dg naar huis gestuurd.

9. Misoh

Misoh Bekend lid

Wat apart dat dat het protocol is.

Hier in Veldhoven zijn ze een nieuwe afdeling aan het bouwen zodat zelfs moeders met kindjes op de NICU op dezelfde kamer als de kleine kunnen verblijven.

Ik heb altijd gedacht dat je maximaal 8 dagen mocht blijven. Dus je kraamperiode dan in het ziekenhuis doorbrengen ipv thuis.

10. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    ergens in zuid holland
    Ja dat hoopte ik ook tot een verpleegster 2 dagen later kwam vertellen dat ik de volgende dag naar huis moest. Nou ik heb toen een potje staan janken. Ik moest maar een kolf huren en om de 3 uur thuis kolven en dan ook nog 2x pd op bezoek meer ging echt niet lukken.

Wat goed in Veldhoven ik vind dat ze dat maar overal moeten doen.

11. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi,

Een vriend van ons werkt op de O.K. hier in het ziekenhuis en die mag aangeven dat als er een bekende/ vriend/ familielid op de planning staat, hij tijdens die operatie er wel of niet bij wilt zijn.
    Nu weet ik niet of dat ook voor evt verloskundigen of gynaecologen geldt, maar misschien kun je dat in het zkh aankaarten?

Succes!

Share This Page