Eerste kennismaking met de baby

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nunu, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    na een prettige bevalling maar helaas wel 2,5u persen voelde dat heerlijke,warme en glibberige lijfje als het mooiste kado vd wereld!! De tijd staat even stil en wat je dan voeld is zoooo bijzonder en is in mijn geval niet goed met woorden te beschrijven.. Ohhh t is alweer 8 weken geleden..tijd vliegt..

2. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    de weeën vond ik niet pijnlijk maar het persen duurde bij mij bijna twee uur..

toen mijn vriend mijn dochter ter wereld hielp, op mijn buik legde en ik haar mooie gezichtje zag..

niet te beschrijven..
    heb haar een hele tijd alleen maar aangekeken en zij mij...
    een heerlijk gevoel van onvoorwaardelijke liefde
    *zucht*

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Twee hele voorspoedige bevallingen gehad. M en T werden dus direct op mijn (blote) borst gelegd.

Moeilijk te beschrijven wat ik voelde omdat het enerzijds heel emotioneel was, maar ik was ook heel scherp en rationeel: al mijn zintuigen stonden op 100%. Ik vond het wel een oergevoel :). Voelde wel direct een moederband met mn kindjes.
    En direct die heerlijke babygeur ... o daar zie ik weer zo naar uit!

Mijn man heeft het echte sjenken voor zn rekening genomen :D :D :D (viel ook wel mee hoor).

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Sjenken?

Ik was enorm in mezelf gekeerd en had ongeveer de hele bevalling mijn ogen dicht. Toen mijn zoon op mijn borst gelegd werd was hij zo zwaar, en warm, en vochtig, en hij schreeuwde zo hard. Ik kon niet anders dan hem vastklemmen en ik heb hem niet meer laten gaan :d.
    De vlos kon er nog net bij om de streng af te binden haha!
    (later kwam ik wel een beetje bij mijn positieven hoor ;))

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Helaas heb ik een spoedkeizersnede gehad.... dus in alle hectiek ben ik naar de operatie kamer gereden en toen Jesse er was schreeuwde hij flink... Dus het allereerste wat ik zei was "goedzo jongen schreeuw maar flink"
    Heb hem even mogen zien en toen werd hij nagekeken door de kinderarts...
    mijn vriend heeft hem in de armen gekregen en ik heb hem even wat langer mogen zien maar daarna moest mijn vriend met hem mee naar boven...
    Ik moest eerst nog een mooie tijd op de uitslaap kamer liggen aangezien ik flinke verhoging had en zo erg trilde en toch wel flink bloed had verlorentijdens de keizersnede maar die drang om naar Jesse te kunnen en te mogen was zo groot dat ik aan een stuk door vroeg of ik al weg mocht...
    Ik was direct bezeten door een oer gevoel dat ik naar hem toe wilde en hem vast wilde houden....

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik voelde vrij weinig. Ik vond haar wel meteen het mooiste meisje van heel de wereld, maar dat is ze ook gewoon ;);)
    Maar echt dat hele verliefde ontbrak bij mij, dat kwam eigenlijk pas na een paar dagen/weken door de rotbevalling en nog ergere kraamtijd.
    Wel had ik meteen het hele beschermende gevoel. Niemand mocht haar pijn doen en niemand mag slecht over dr praten. ;)

7. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @ dames, ik krijg alle vertrouwen dank zij jullie allen om toch ongewassen mijn baby op mijn buik te krijgen.
    denk dat als ik een spoed keizersnee kreeg dat ze het dan op de borst van mijn vriend moeten leggen. Ik vind namelijk wel belangrijk voor de binding van een van de ouders. Lijkt me anders zo moeilijk voor het kindje om pas na 1 uur bij mama te zijn.
    En papa herkennen ze ook denk ik doordat papa vaak met mama is en dat hij ook tegen de buik praat en altijd zijn hand op mijn buik heeft.
    Goh weet alleen niet hoe hij ervoor staat:D

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik moest dus naar de ok na een paar minuten, en ze leggen dan idd de baby bij vaders!
    Dat werd hier verplicht; mijn man moest een uur met de kleine op zn borst gaan zitten.
    Veel plezier straks, nog een paar weekjes voor jou! :D

9. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Als ik dit lees, hoop ik maar dat ik dit vannacht mee mag gaan maken en verdwijnt mijn angst voor het hele gebeuren :D Thanx!

10. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Na een zware bevalling met vacuum en knip werd kleine manneke voor het eerst bij mij neergelegd.... Echt heel byzonder!! Mooi moment, maar ik had toen niet direct emoties. Wel een ontzettend mooi moment dat je nooit vergeet. Ik nam alles zo helder en bewust in me op, dat wou ik ook, dat ik misschien daardoor even mijn emoties uitschakelde.
    Ik werd gelijk daarna (werd kleine manneke weer meegenomen door mijn vriend) gehecht en moest nog een nacht blijven in het ziekenhuis. Pas 's nachts, toen ik de hele tijd naar hem keek naast mij in het wiegje, toen kwamen de emoties!!

Deel Deze Pagina