Symptomen ohss komen niet terug.... paniek!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door stiertje88, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hallo meiden,

Afgelopen maand een icsi poging gedaan. Er zijn 24 follikels aangeprikt. De dagen na de punctie was ik 1 kilo zwaarder en had ik een opgezwollen buik met wat vocht. Op de dag van tp, waren mijn bloedwaarden hoog-normaal, dus mocht de tp (van een goed embryo) doorgaan.
    2 dagen na de tp waren mijn bloedwaarden gezakt, was vocht bij de rechter eierstok minimaal en links zat nog wel wat, maar niets verontrustends. Buik was ook niet meer opgezwollen en de kilo gewicht was er weer af.

3 jaar geleden had ik een milde ohss 2 dagen na de tp, waarvoor ik een aantal dagen in het zh heb gelegen. Nadat ik naar huis mocht kwamen de klachten later weer terug (week na de tp), vanwege een zwangerschap bleek later, en lag ik nog eens 2 weken met ernstige ohss in het ziekenhuis.

Maar nu komen de klachten niet terug. Ik heb alleen de afgelopen 3 dagen s avonds een opgezwollen/strakke buik gehad (week na de tp), maar dat is in de ochtend weer (zo goed als) weg. Ik ben ook niet aangekomen verder.
    Dus ben ik bang dat het niet gelukt is.

Nu ben ik op zoek naar positieve verhalen van anderen.
    Zijn er hier mensen die rond de punctie milde symptomen van een ohss hadden, die niet terugkwam, maar die wel zwanger bleken? Je zou me zo geruststellen dat ik nog een kans maak... liefs

2. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik niet, maar mijn collega wel! Probeer hoop te houden hoor!

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ooh thanks! Ik vind het zo retespannend weer allemaal.

4. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Probeer hoop te houden. Het verloop dit keer hoeft niet hetzelfde te zijn als de vorige keer :)

Ik had trouwens geen ohss klachten na de punctie , maar een week na de verse tp kreeg ik ohss. Ik ben toen ook direct opgenomen in het ziekenhuis daar heb ik 5 dagen gelegen, bleek zwanger te zijn en dat was de reden van de late ohss bij mij.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb ook een vrij heftige late ohss gehad in 2012. Ik bleek ook zwanger toen der tijd. Van te voren nog niets aan de hand. Ik had ook vooral in de avond dikke opgezwollen buik overdag was er weinig aan de hand.

Daarom krijg ik bij de nieuwe icsi nu weer decapeptyl voor de punctie en geen pregnyl of ovitrelle dan heb je dat risico niet meer gelukkig.

Hopelijk is het raak.
    De ene keer hoeft niet gelijk te lopen aan de vorige keer alles is elke keer anders

6. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dank jullie dames! En sweetnesz gefeliciteerd en succes met de laatste loodjes.
    Ik weet natuurlijk dat het elke keer anders is, daarvoor heb ik helaas al teveel ervaring met icsi. En ook dat een late ohss betekent dat je zwanger bent. Daarom hoop ik ook zo op tekenen dat het terugkomt (klinkt misschien heel stom; ik wens ook niet dat het zo verschrikkelijk is als bij mijn eerste icsi, maar alleen ter bevestiging dat het gelukt is) en juist omdat ik nu wel tekenen van een vroege heb gehad, zou ik het 'verrassend' vinden als ik zonder late vorm nu dan toch zwanger zou zijn.

Maar wel bedankt voor jullie bemoedigende woorden!

Sweetnesz vindt dit leuk.
  7. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Bij mij waren 22 eitjes geoogst en het was eerst even onzeker of de tp door kon gaan.

Uiteindelijk wel verse tp gehad en geen symptomen van ohss.

En nu ruim 17 weken zwanger!

8. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Oh super Marre!
    Dank je voor je reactie. Ik ga me niet meer druk maken nu. Of ja, ik ga het proberen ;)

9. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Dat zijn veel eitjes Marre bij mij hebben ze toen de behandeling gestaakt. Ik had bij deze punctie ''maar" 5 follikels, ze waren heel voorzichtig geweest met de medicatie omdat ik 2 maanden ervoor de behandeling net voor de punctie heb moeten afbreken door de hoeveelheid follikels. Flink balen moest een maand rust houden en mocht toen pas weer opnieuw starten. Ze vonden het in de kliniek wel heel uitzonderlijk dat ik alsnog ohss heb gekregen met "maar" 5 follikels. Van de 5 follikels had ik 4 embryo's waarvan 1 verse tp (zwanger) en 3 in de vriezer.

Ik ga voor je duimen Stiertje. Laat je het ons nog weten?

10. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ja hoor! Maar ik weet nog niets verder...
    De ohss is in ieder geval niet teruggekomen tot nu toe. Morgen is het 2 weken na de tp (17dpo).
    Vorige keer werd ik 'gewoon' ongesteld door de utro heen en heb van mezelf een lf van 10-12. Maar ja, dat zegt natuurlijk nog niets.

11. Marre1985

Marre1985 Bekend lid

1 mei 2017
    588
    500
    93
    Vrouw
    Spannend hoor! Ga je je aan de officiele testdatum houden? Of heb je al getest? Ik denk dat je nu al wel wat kan zien hoor!

12. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dat denk ik ook. Maar ik durf niet... wil nog even in de illusie leven..
    Maar goed, uiteindelijk moet het er toch van gaan komen.

13. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Mocht je zwanger zijn dan kan je zeker nu iets zien maar snap je angst om te testen.

14. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    En? Heb je getest?

Ik zit zelf nu thuis na een dreigende overstimulatie na de punctie vorige week donderdag van 16 eicellen. Ben ook heel benieuwd of de klachten alleen gaan toenemen als ik zwanger ben. Ik ben nu 7dpo, veel te vroeg om iets te merken.

Deel Deze Pagina