Hier een medelotgenoot. En eerlijk, ik vind de dagen niet zo leuk en de maand moeilijk. Mijn vader is al 12 jaar geleden overleden en mijn moeder heb ik al jaren geen contact mee. Ik geniet vooral van mijn gezin. Ik vier het nog wel met schoonmoeder en zwager maar dat is een beetje onze familie nu. Enige wat lekker is dat je niet al die verplichtingen hebt. Sterkte! En probeer er wat van te maken
Herkenbaar mijn moeder is 10 jaar geleden overleden en met mijn vader al jaren geen contact meer mee. Daar heb ik het erg moeilijk mee gehad en de eerste jaren zonder mijn ouders waren dan ook heel erg zwaar. Broers en zussen heb ik helaas niet. Ik heb gelukkig een lieve partner en een hele lieve schoonfamilie en we vieren het al jaren beide dagen met de schoonfamilie waarvan we dan ook twee dagen onder de pannen zijn eerste kerstdag met zijn ouders , m’n schoonzusje en haar partner en tweede zijn we alleen met mijn schoonouders omdat mijn schoonzusje en haar partner dan naar haar schoonfamilie gaan. Ik kan er erg van genieten om met zijn allen de kerstdagen door te brengen en ik voel véél warmte , liefde en genegenheid van mijn schoonfamilie maar natuurlijk voel ik (ook) een bepaalde leegte die nooit helemaal…. verdwijnt. Sterkte en probeer te genieten van de mensen die er wel zijn.
Ik heb jarenlang mijn ouders en schoonfamilie moeten afrijden om en om met de kerstdagen. 10 jaar geleden overleed mijn vader en hebben we het nog wel met mijn moeder enz gevierd maar het werdt al snel te druk voor haar en haar ziektebeeld erbij. Mijn schoonmoeder overleed ook en de eerste jaren hebben we het nog wel gevierd met schoonvader en zijn nieuwe vriendin met fam. Helaas door omstandigheden is het contact er niet meer dus ook geen kerstdagen. Mijn moeder is overleden 3 maanden geleden. Ondanks dat we het niet altijd met haar vierden ook omdat ik vaker werkte met kerst vind ik as kerst wel even lastig. Heimwee naar de tijd van toen. Dit jaar werk ik de kerstdagen gelukkig met een vaste collega en gaan we het leuk maken en in de avond samen met mijn gezin lekker eten en krijgen 1 dag wel een vriend op bezoek. Het is gewoon het gemis van alles en dit jaar zonder mijn moeder die ik niet eens even kan bellen of het kaartje wat ik altijd kreeg.