Ik zou proberen om je man te laten overleggen of je schoonouders niet bij jullie willen komen. Dan kan het gewoon rond dezelfde tijd en slaapt je zoontje toch in z'n eigen bed. Mijn ouders waren vorig jaar degene die dwars lagen. Dochter wilde ook nooit ergens anders slapen (doodmoe, maar compleet in paniek als ze ergens anders in een bedje lag) en ik zag ook zo tegen die feestdagen op. Terecht dus ook nog in eerste instantie alles afgeblazen, maar uiteindelijk was de rest van mijn familie meer dan bereid om bij ons te komen. Dat was zo fijn, dochter in eigen omgeving en toch heel gezellig samen met de kerst. Als dat echt niet lukt zou ik eerder heen gaan zodat je zoontje kan wennen en dan gewoon proberen of ie wil slapen. Lukt het niet dan zou ik lekker naar huis gaan met 'm.
Als ze geen begrip heeft voor jullie kun je het mss beter vertellen op een manier waarom het voor háár fijner is dat jullie op tijd komen, bijv. - Het zou zo leuk zijn voor je sm dat zoontjenog lekker een tijdje met oma kan knuffelen - als hij moe is, zit hij overal aan en je zou het zo jammer vinden dat hij iets kapot zou maken - etc. Dan krijg je geen spanning in een gesprek, maar kun je wel duidelijkmaken wat je punt is.
Wat een rare tijd om af te spreken met kleine kinderen! Weet natuurlijk ook niet wat de geschiedenis is, maar op deze manier zou ik niet gaan..... Je zegt zelf al dat het een drama wordt met slapen, dus ik zou nogmaals aangeven dat het geen handige tijd is met zo'n kleintje, dat hij echt niet precies om 19:00 in bed hoeft te liggen, maar dat het voor NIEMAND leuk is als hij huilt/vervelend is/ niet wil slapen....
Iedereen enorm bedankt voor alle reacties! Ik moet zeggen dat ik me behoorlijk gesteund voel door jullie. Ik heb er goed met mijn man over gesproken, wij staan wat dit betreft achter elkaar. Het is namelijk erg van belang dat wij een team zijn anders gaat ze 'shoppen' bij mij of hem als ze niet krijgt wat ze wilt. Hij heeft gesproken met zijn moeder en we gaan daar nu om eenuur of 4 heen eten om 6 uur en zoonlief kan dan om 7 uur naar bed. Ik laat hem dan wat later slapen en dan moet het goed komen. Super bedankt meiden, ik heb echt wat aan jullie reacties gehad!