Iemand ervaring door buikpijn te simuleren in een ZKH waardoor ze gelijk een echo maken om te weten of het een zwangerschap is? Zo ja, hoe doe je dat?
Lijkt me niet de normale gang van zaken dit... Daarnaast is je vriendin nu zo pril zwanger dat er niets te zien valt. Ik zou het advies in de andere topics aanhouden; test nog een keer, lopen ze verder af, weet je helaas genoeg. Helaas kun je enkel afwachten nu.
Eh niet. Doen alsof je buikpijn hebt om te zien of je zwanger bent op een echo is niet de manier lijkt mij. Daar is de Eerste Hulp ook niet voor. Waarom wil je dat doen? Is er geen andere manier om erachter te komen of je zwanger bent? Is het levensgevaarlijk als je het niet meteen weet?
Buikpijn simuleren om een echo te krijgen? Serieus? Als je het niet erg vindt, ga ik je hier geen tips over geven. Hier is de SEH écht niet voor. Mijn tip zou zijn om gewoon via een VK een echo aan ten vragen en als dat niet lukt een afspraak te maken voor een pretecho?
Toch even je andere topic gelezen. Ik zou dit echt niet doen. Het is voor iedereen spannend en moeilijk als je testen zo uitpakken. Het is nog te vroeg nu om uberhaupt iets te zien op een echo hoe een zwangerschap gaat verlopen. Blijven testen en je kan altijd een vk bellen voor een afspraak. Maar ook die zal zeggen dat je moet afwachten en dat je r niks aan kan doen of kan zien.
Al zou je het doen dan gaan ze echt geen echo maken. Ik ben wel een keer met echte hele erge buikpijn naar de SEH gemoeten en bleek niersteentjes te hebben. Nooit een echo gehad en er is ook niet over gesproken.. Zou het ook erg raar hebben gevonden als ze het zouden doen.. Zwangerschap testen ze in het ziekenhuis gewoon aan bloed en urine hoor.
En vervolgens maar klagen dat het eigen risico hoger en hoger wordt.. Ja zo schiet het lekker op. En er bij stil gestaan dat ze dan misschien een ander niet kunnen helpen die wel een echt probleem heeft? En het kost je nog een hoop geld ook. Je kan beter een test bij het kruitvat ofzo halen, kost je 5 euro. En anders kan je bij diverse pretechobureaus voor een paar tientjes een echo laten maken.
duidelijk, ik ben daar ook zeker geen voorstander van!! Maar ik zoek nu alle mogelijkheden voor mijn meissie, die voelt zich namelijk erg verdrietiger worden naarmate de uitslagen minder positief blijken te worden, ik doe alles voor haar..... dus ik heb dit nu gevraagd en we zitten gelukkig allemaal op één lijn
Ik begrijp dat je heel graag wilt weten waar je aan toe bent, maar buikpijn faken is niet de manier. Is het niet mogelijk dat je contact opneemt met de huisarts en de situatie voorlegt? Misschien kan je vriendin bloed laten prikken en dan over een aantal dagen nogmaals om te zien of het HCG stijgt. Mocht de huisarts ook adviseren om af te wachten dan denk ik ook dat je dat advies aan moet nemen hoe lastig ook. Ze zeggen dit niet om jullie dwars te zitten maar omdat dit waarschijnlijk de enige optie is. Veel succes!
Het lijkt me erg sterk dat ze omwille van buikpijn direct een echo maken bij de SEH. Ik snap dat je alles wil doen voor je vriendin, en dat jullie je zorgen maken maar ik zou eerst andere wegen bewandelen die je meer succes op zullen leveren. Bel een verloskundige en leg de situatie uit, misschien dat ze daar een echo kan laten maken.
Ik zou ook gewoon even bloed laten prikken via de huisarts en dan over een paar dagen weer, dan is het snel genoeg duidelijk of er een oploop in zit of niet. Een echo heeft echt nog geen zin zo vroeg. Dus buikpijn faken al helemaal niet.
Zo pril is er nog niks te zien op een echo, vanaf 5 weken zie je pas iets, en pas vanaf 6 weken heeft een echo zin, en dan nog zegt een echo niks.. je kan er geen miskraam mee voorspellen. En al is de echo goed, een uur later kan het toch foute boel zijn. Het is gewoon afwachten & geduld hebben. Je zou evt aan de ha kunnen vragen of ze 2x een bloedtest mag doen (1x zegt ook niks, je moet het dan 2 dagen later nog eens herhalen).
En anders een echobureau bellen voor een echo. Er zijn genoeg echobureaus die ook vroege echo's maken. Maar dan wel vanaf een week of 6. Eerst nog even afwachten dus.
Meen je dit serieus?? Ik heb zelf ook vage testen momenteel maar dit zou niet eens in me op komen. Mijn zoontje (10 maanden) is vorige week 2x op de SEH geweest en na de 2e x 2 dagen opgenomen. Wat zou ik pissig geweest zijn als hij had moeten wachten omdat iemand buikpijn veinst. Ik snap jullie onzekerheid goed want die heb ik zelf momenteel ook en 2 maanden geleden ook gehad. Maar dit gaat echt te ver. Succes met afwachten en ik hoop dat het goed afloopt.
Als je zo aanloopt bij de Seh kost het je geld. Daarnaast is daar de voor bedoeld. Dat wordt je bij het ziekenhuis ook niet in dank afgenomen . Ik zit in de zorg dus heb er zelf mee te maken. In dit stadium zie je ook weinig op ;een echo om haar ongerustheid weg te halen . Wat hierboven al wordt geopperd vraag een bloedtesten aan ( wel 2x om het verschil te zien)
Ik snap echt dat je alles voor je meisje wil doen wat je kan. Maar meer kan je gewoon nu niet doen dan afwachten en d'r steunen. Probeer samen iets leuks te gaan doen om afleiding te zoeken, samen filmpje kijken of lekker uit eten gaan ofzo. Heb even snel je andere topic gelezen en de foto's van de testen gezien en ziet er idd niet positief uit maar je hebt verschillende testen gebruikt en die hebben allemaal verschillende waardes HCG nodig om positief te worden. Early testen zijn zo ie zo niet te vertrouwen.. sommige slaan positief uit terwijl er nooit een zwangerschap is geweest. Ik heb altijd de kruitvat 2 voor 4,99 gebruikt.
Hier ook goed ervaringen met die 2 testen van kruidvat. En anders kan je ook de digitale van ClearBlue halen. Die geven heel duidelijk aan als je niet zwanger bent, je ziet dan "zwanger" of "niet zwanger". Je hebt ze met wekenindicatie.
Buiten dat ik vind dat je niet moet faken, heeft het ook geen enkele zin. Op een echo zal niets te zien zijn en het geeft geen enkele indicatie of het goed of slecht loopt met de zwangerschap. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar helaas is het echt even afwachten. Enige wat je kunt doen is je vriendin bloed laten prikken bij de huisarts op hcg. Als dat over een aantal dagen weer herhaald wordt, dan kun je zien of het wel of niet goed oploopt. Maar misschien is het beter even te wachten of er bloed komt of niet. En als dat over een aantal dagen nog niet zo is, dan pas naar de huisarts te gaan.