Eerste kind bezitterige sm, tweede kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1983, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Toen mijn zoon was geboren was mijn sm overenthousiast zeg maar. Ze wilde teveel met hem. Ik had een keer een voeding afgekolfd speciaal zodat zij de fles kon geven. Ipv daar blij mee te zijn was ze alleen boos omdat ze zijn luier niet had mogen verschonen en hem niet gelijk bij binnenkomst had gekregen. :x:x:x

Een voeding voor haar afkolven doe ik deze keer dus niet meer, en ook de verzorging willen mijn en ik zelf doen. Ze mag de baby natuurlijkwel vasthouden mits hij/zij daar tegen kan.

Maarnu vraag ik me af, zou ze weer zo bezitterig gaan doen? Er zijn toen echt hele toestanden van geweest en we hebben het nooit uit kunnen praten (haar manier van uitpraten is het woord voeren en mij onbewust verwijten maken)

Wat zijn jullie ervaringen? Tweede keer weer zo?

2. Damyar

Damyar Niet meer actief

Jij bent de moeder en jij bepaald het en niet zij.
    Dat je speciaal voor haar hebt afgekolft mag ze blij mee zijn. Ik kolfde echt niet voor sm of moeders bezoek de voeding af zodat zij een flesje konden geven. Dus doen waar jij je goed bij voelt. Succes.

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    jeetje vlgens mij heeft mijn sm nog nooit de luier verschoont en mijn eigen moeder heeft daar geen behoeft aan. Alleen als x echt moet. Ze vindt dat mijn ding.
    Afkolven zou ik echt niet doen!!
    Gelukkig laten mijn (s)moeder ons ons eigen gang gaan!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou het nu al duidelijk maken! daar ben ik nu ook al mee bezig ;)

zo word er GEEN fles voeding gegeven aan mijn dochter kom ik er achter is het eventuele oppassen gelijk over (fynn hebben ze stiekum fles voeding bij gegeven omdat ze niet achter bv stonden)

en word de kleine met rust gelaten zolang als ze slaapt of speelt dus geen geleur. fynn was iedere keer overprikkeld als we thuis kwamen en dan zaten wij er mee.

en geen onverwachte bezoekjes aan huis

dat was het wel maar ik blijf het nu constant herhalen zodat het doordringt

5. Marieke1983

Ik bedoelde meer of iemand ervaring heeft met een opdringetige oma en of dat de tweede keer nog zo erg was.

Ik ben ook al bezig met grenzen stellen hoor, vorige keer heeft ze echt een aantal dingen vern**kt voor me.

Vandaag vroeg ze voor de zoveelste keer of ik het geslacht echt niet wist. Heb gelijk gezegd dat als ik het wel had het geweten ik het niet had verteld. Word dat toch een beetje zat.

Ze is nu wel een heel lieve oma voor Ties trouwens en ze is nu mindet opdringerig dan in het begin gelukkig.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

De vriendin van mijn schoonvader was bij de eerste vreselijk opdringerig. Alles moest op haar manier. Nou laat ik gelukkig niet over me heen lopen en heb haar laten komen 1 dag na de geboorte, (ze wou zelfs bij de bevalling zijn dat lijpe wijf, tis niet eens familie!)
    en daarna 3 weken helemaal niet. Toen ze weer kwam probeerde ze het nog een keer, en toen heb ik gewoon gezegd, dit is mijn dochter, ik vind het prima dat je af en toe eens langs komt, maar meer niet. Ze was ook vreselijk gepikeerd dat wij onze dochter naar mjin sm hebben vernoemd.

Nu weet ze al 3 weken dat k zwanger ben, ze heeft me gefeliciteerd via facebook :) En dat was het. Dus ik denk dat ik vorige keer wel heel duidelijk ben geweest.

(ik kan sowieso al niet met haar opschieten, het was niet zo dat ik uit het niets heel onaardig ben geweest hoor :) )

:$:$:$:x:x:x Bizar!!!!!!

7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hmm, bij m'n vorige zwangerschap waren mijn schoonouders ook vrij opdringerig. Overal moest advies over gegeven worden of wisten ze het beter. Ze claimden onze zoon ook heel erg, tot de bom een tijdje geleden gebarsten is en we een tijd geen contact hadden. Nu gaat het weer redelijk maar merk dat ze (thank god!) wat meer terughoudend zijn. Hoop dat ze zich een beetje kunnen beheersen als de 2e komt, maar heb zo'n vermoeden dat ze hun lesje wel geleerd hebben!

8. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja ik ken het, ik merk wel dat bij een tweede het 'nieuwtje' eraf is. Hier was dat wel zo, met alles eigenlijk. Kraambezoekjes, cadeautjes, kaartjes ect.
    Daarbij huppelt er nog 1tje rond waar ze zich op kunnen botvieren. Zo ging het hier althans.

9. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Herken de opdringerige sm, grrrr krijg er nog de kriebels van. Ook hier heeft het voor de nodige 'struggle' gezorgd. Ik hield HAAR kleinkind van haar af. Die vrouw heeft volgens mij echt gedacht dat het een persoonlijk iets was. Mijn dochter was te vroeg dus was sowieso niet happig op bezoek, laat staan aan haar zitten als ze slaapt, uberhaubt lang vasthouden etc. Afblijven met je tengels ha!! Ze heeft laatste benoemd dat ze dat nog steeds niet snapt.

En ja iedereen kan benoemen wat je wel of niet moet doen, maar in de praktijk is het zooooo lastig! Ik ben echt niet op mijn mondje gevallen, sta zelfs bekend om mijn directheid maar ach was heb ik een stress gehad om mijn sm.... En kan het nog hebben.

Ik ga bij de 2e straks ervaren hoe het nu gaat zijn. Pffff hoop toch werkelijk dat het minder erg is... Mijn dochter was haar eerste kleinkind, ze heeft er ondertussen nog 1 gekregen dus hoop dat mijn 2e (haar 3e) minder spannend is.
    Nou speelt bij ons ook een stukje cultuurverschil een rol, denk dat zij alles heel anders verwacht had... Maar we gaan het zien!

Succes iig!!

10. beertje1234

beertje1234 Actief lid

4 apr 2011
    109
    0
    0
    Hier ook een hele opdringerige schoonmoeder bij de 1e. Maar dat was een meisje en mijn sm is nou eenmaal gekker met meisjes dan met jongens. Dus ik was helemaal blij de 2e en 3e jongetjes waren. Geen last van haar gehad. Maar ik heb haar ook wel laten merken dat ik toch wel mijn eigen ding doe, dus dat het weinig zin heeft als ze zich opdringt. Ben nu ook niet bang dat als het een meisje is, dat het dan weer fout gaat. Sta wel een stuk steviger in mijn schoenen. Sm zei al wel dat ze hoopte op een meisje:D.....

11. Marieke1983

Mijn sm zou een moord doen voor een kleindochter, hier zal het ook zeker verschil maken of het een jongen of een meisje is.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

die heeft zeker ook alleen maar jongens?

13. Marieke1983

14. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Ik lag in het begin ook een beetje in de knoop met mn schoonmoeder..
    Maar moet zeggen dat het ineens veel beter ging..
    Ik denk dat ze het op gegeven moment ook wel door hebben dat ze te ver gaan..

Deel Deze Pagina