Ik vond het een hele rare opmerking die ik nu al meerdere malen te horen heb gekregen, de eerst oh die komt vast later dat uitgerekend? Wat? Ik was zelf een week te vroeg, mijn mama was drie weken te vroeg en juist de tweede waren laat! Hoezo, ga ik automatisch over mijn due date heen omdat het mijn eerste is? Hangt dat niet meer van o.a familie geschiedenis af en of baba zelf zin heeft om er uit te komen of is het echt zo dat het vaak voorkomt dat eerste kindje pas na de uitgerekende datum komt?
Die van mij kwam met 40+1. Dat vind ik niet echt overtijd lopen. (De bevalling begon wel precies op de uitgerekende datum met breken van vliezen.)
Trek je er maar niet teveel van aan volgens mij komt het net zo vaak voor dat de eerste optijd komt dan te laat.
Gemiddeld zijn de eerste later. Dat is wat ze bedoelen en als je je er op instelt dat de eerste vroeg komt, dan kan dat wellicht tegen vallen. Ik had mijn twijfels, de eerste van mijn oma (mijn moeder) was 5 weken te vroeg. De eerste van mijn moeder, mijn broer, was 6 weken te vroeg, en mijn eerste was ook 6 weken te vroeg... Wel typisch!
Ging daar ook vanuit maar ze kwam gewoon met 39+5 terwijl ikzelf twee weken te laat was. Geen pijl op te trekken denk ik
Wij (zus en ik) kwamen (veel) te vroeg (maar niet zonder reden)... Zus kreeg 1e kind 10 dagen na uitgerekende datum Ik kreeg mijn eerste bij 38+5
Het eerste kindje komt gemiddeld tussen week 40 en 41. Mijn bleef zelfs zitten tot 41+5 en toen ingeleid
Gewoon vanuit gaan dat je overtijd gaat, dan kan het alleen maar meevallen!!! Vanaf 37 weken en denken/ hopen dat hij ieder moment komt, kan dan erg teleurstellend zijn als je met 42 weken pas bevalt.
Hier eerste kindje met precies 39 weken. Momenteel 39+6 van de tweede en nog geen tekenen van een aankomende bevalling
Gemiddeld komen eerste kindjes later, dus zo gek is die opmerking niet. Ik ging er zelf ook een beetje van uit, met 37+2 vroeg de vk nog of ik al af aan het tellen was;'Nee joh! Duurt echt nog wel even ' zei ik... Ja, een dag later was mijn dochter geboren
Deze week nog gehoord van de gyn; gooi de uitgerekende datum uit t raam. Je kind komt normaal tussen de 37 en 42 weken. Die uitgerekende datum is alleen voor je omgeving om vanaf die datum voortdurend te vragen: voel je al wat,gebeurt er al wat.... Vond t wel een goede uitspraak
Mijn 1e is met 38 weken geboren, gebroken vliezen met 37w en 4 d. De 2e zit nog lekker in mijn buik dus is sowieso later dan de 1e.
Dit dus.. De uitgerekende datum is een richtlijn.. Ze zouden beter je een beval maand kunnen geven dan een exacte datum. Hier 41wkn bevallen 1e kind
Veel eerste kinderen komen over tijd. Maar misschien zeggen ze het vooral zodat je je niet gek maakt. Ik lees hier zo vaak meiden die helemaal klaar zijn met wachten terwijl ze bijvoorbeeld nog maar net 38 weken zijn... Als je er nou van uit gaat dat het zeker 41 weken gaat duren, is de kans groot dat het dan meevalt. Die van mij kwamen trouwens met 40+6 en 40+2.