Eerste kind KMA/Pepti, welke voeding volgende kindje?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Divatje, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ons zoontje (2012) heeft erg veel gehuild en het bleek na een maand of 3 KMA en het ging veel beter op Pepti.
    Nu verwachten we een tweeling en ben me een beetje aan het oriënteren op welke flesvoeding we moeten nemen (ik wil geen borstvoeding geven).
    Standaard, of misschien beter HA doen?

Wat hebben jullie gedaan bij een tweede, nadat de eerste KMA had?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Sowieso minstens HA, lijkt me. Al zou ik gewoon even overleggen met je ka voor advies.

3. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Bij ons had de tweede koemelkallergie. Heb haar nutramigen gegeven. Bij de derde ben ik gaan bijvoeden met HA voeding. Dat bleek niet voldoende dus over op allergy care. Dat was beter beschikbaar. Heb dit tot 9 maanden gecombineerd met borstvoeding daarna over op volledig allergy care.

4. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Ons zoontje is al 2,5 jaar dus bij het CB (die arts heeft ons toen geholpen met de pepti) kom ik ook bijna niet meer, slechts 1x per jaar rond zijn verjaardag in augustus.
    Ik denk ook niet perse dat het direct nodig is om weer zoiets te gaan geven zonder eerst normale voeding te proberen toch? Ik denk ook niet dat ze direct zonder te proberen een baby aan speciaalvoeding zetten toch?

Ik denk dat ik maar begin met H.A. ipv standaard en kijk hoe de tweeling het daarop gaat doen...? En bij twijfel direct aan de bel trekken bij het CB/huisarts oid.

Maar ben wel benieuwd naar ideeën/ervaringen van anderen!

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Als je kindjes echt KMA hebben krijgen ze dat ook van HA voeding. Misschien moet je juist gewone voeding geven en heel goed de reactie in de gaten houden, je kan in dat geval heel snel inspringen omdat je nu weet waar je op moet letten.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Eerste had kea ondanks de ha.
    Jongste weer begonnen met ha, maar bleek later ook kea te hebben.

Ha verkleint de kans op kea, maar neemt het niet weg. Tegenwoordig zijn de eiwitten in de standaard voeding wel kleiner dan 'vroeger', maar hoe of wat precies weet ik niet.

Uiteindelijk is ha wel lichter verteerbaar en daarom soms juist weer prettiger voor de darmen. Zo bevat omneo nl ook verknipte eiwitten ;)

7. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Sluit me aan bij averlhach. Onze tweede kreeg ondanks de ga toch een kea. Nu aan de Pepti en dat gaat prima.

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik had onlangs en gesprek met een dietiste over de verschillende soorten kunstvoeding.
    Zij gaf aan dat preventief HA voeding geven geen enkel nut heeft.
    Als het kindje echt een KMA heeft, zal het een echte dieetvoeding nodig hebben ( nutramigen, allergycare oid).
    HA voeding bestaat alleen om de kas van de fabrikant te spekken, volgens haar.
    Als ik jou was zou ik dus gewoon starten met een standaard voeding.
    je kent inmiddels de symptomen, dus je zit zo bij de kinderarts als 1 van de kindjes(of allebei) weer dezelfde klachten krijgt als de oudste.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Niemand zegt dat ha een dieetvoeding is bij kea. Daar worden nu 2 dingen door elkaar gehaald.
    Daarnaast bouw je kea op. Bij dieetvoeding zoals pepti zijn de eiwitdeeltjes al kleiner dan bij ha, waardoor de kans groot is dat het lichaam het niet als eiwitdeeltjes herkent. Vanuit dat oogpunt, de eiwitdeeltjes zijn kleiner, dus de kans op herkenning wordt ook kleiner, denk ik dat het mogelijk wel zou werken.
    Echter, in de standaardvoeding zijn de eiwitdeeltjes ook al weer kleiner gemaakt dan vroeger. Dus dan is wel de vraag, hoeveel verschilt het nu nog. En in dat geval zou het mogelijk niets uitmaken.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik ben misschien niet zo duidelijk geweest.
    Ik bedoelde idd dat het geen zin zou hebben om preventief HA te gaan gebruiken, omdat de eiwitdeeltjes in HA niet " klein" genoeg zijn, zodat een baby daar net zoveel last van zou hebben als van een standaard voeding.
    Bij een echte KMA zal alleen een dieetvoeding werken.

Ik heb 4 kids die alllevier KMA ( en nr 2 ook een lactose intolerantie) hebben ( gehad).
    Ik heb wel bv gegeven ( met ups en zeker veel downs)maar bij nr. 4 zag ik dat eigenlijk niet meer zo zitten. Ik wilde heel graag meteen starten met allergy care.
    Helaas was er geen arts die dit preventief voor wilde schrijven, dus ben ik toch maar weer bv gaan geven (en zelf weer op dieet).
    Helaas kwam dit moeizaam op gang, zodat bijvoeding nodig was.
    Dit werd gegeven in de vorm van HA kunstvoeding.
    Nou, toen werden de klachten nog veel erger!
    Toen de bv eenmaal op gang was ging het redelijk, maar uiteindelijk toch weer een bewezen KMA. Na de borstvoedingsperiode mocht ik gelukkig toch weer allergycare geven en dit ging perfect!
    Ook persoonlijk heb ik dus geen enkel voordeel ervaren van HA kunstvoeding.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Aha :)

Hier gaven ze ook geen dieetvoeding preventief. Ook niet bij mijn vermoeden van kea. :(

Beide jongens hadden/hebben nutramigen nodig bij hun kea.

12. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde verhaal, oudste kma. Bij de jongsten (ook een tweeling) begonnen met standaard en binnen 2 weken naar nutramigen.

13. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je niet zoveel kunt kiezen. HA heeft volgens mij geen zin bij kma en 'preventief' pepti geven kost echt bakken met geld... Komt toch neer op standaardvoeding geven en zorgen dat je op tijd een consult krijgt, lijkt me.

Deel Deze Pagina