Mijn zoontje van 5 weken krijgt op advies van kinderarts sinds twee dagen Allergy Care om koemelkallergie uit te gaan sluiten. Het is vanaf de geboorte al een onrustig manneke en er is ook verborgen reflux vastgesteld. Hij krijgt hier ranitidine voor, dit werkt wel redelijk het krijsen na een oprisping is weg. Voeding iets ingedikt met Nitriton dat zou ook moeten helpen. Hij heeft best wel een onrustige, droge huid met van tijd tot tijd flink wat bultjes. Z'n lijfje is vaak een en al onrust en die ogen kunnen af en toe zo groot en angstig worden dat ik ervan schrik. Hij niest zich af en toe de blubber en kan rochelen als een oude opa. Slapen op de rug is overdag een drama, dank god dat hij snachts goed slaapt. Hij mist veel slaapjes of delen van slaapjes overdag en daar vind ik m nog te jong voor. We hebben hem dan ook sinds deze week een paar keer op de buik gelegd in de box zodat we erbij zijn...wat denk je...met gemak drie uur aan een stuk tukken. Afijn voor de onrust in z'n lijfje zijn we nu twee keer bij de osteopaat geweest. Dit helpt wel wat, geen wondermiddel maar wel vooruitgang. Hopelijk gaat hij vooruit en gaat de voeding wat voor m doen en daarbij mijn vraag: herkennen mensen mijn verhaal, wat heeft dieetvoeding bij jullie gedaan en wanneer zag je resultaat?
Wij hebben neocate voor koemelkallergie en ook ranitidine gehad. Vreemd dat jullie kinderarts zegt dat je de voeding mag indikken, dat mochten wij dus niet omdat nutriton de werking van ranitidine teniet doet. Blijkbaar zijn daar de meningen over verdeeld. Hier duurde het weken voor alle tekenen van de allergie weg waren. Als ik het me goed herinner, een week of 2/3. De ranitidine werkte binnen twee dagen en ze kon na een dag of 5/7 haar flessen weer normaal drinken. De onrust en krampjes waren eerder weg, de huiduitslag duurde het langste. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van allergy care! Heel veel sterkte, koemelkallergie is zo zielig!
Hi, thanks voor je reactie. Volgens mij is neocate redelijk hetzelfde als de Allergy Care. Afijn ik heb het specifiek aan de kinderarts gevraagd of ik de voeding wat in mocht dikken maar dat was geen probleem zei ze. Als ik t niet doe dan verslikt ie zich om de haverklap en dat vind ik doodeng. Hij had hiervoor omneo comfort en die is van zichzelf wat dikker. Nou hij is na vier dagen al wel wat rustiger, slapen overdag is nog wel heel moeilijk en het spugen is ook al wat minder...dus nog even volhouden en dan zijn de darmpjes ook weer gewend aan de voeding. 😔
Klinkt alsof het wel aanslaat dan! Wat voor fles en speen gebruik je en hoe lang doet hij over een fles? Het kan goed zijn dat hij zich verslikt omdat hij heel hard zuigt. Dat was hier ook het geval....
Ons zoontje heeft ook koemelkallergie en hier ging het best snel met het wegtrekken van het eczeem. Maar dat kwam ook omdat we naast de Nutramigen ook een zalfje hadden gekregen. En ik merkte ook direct dat hij niet meer huilde na de fles. Dit had ik nooit gelinkt aan koemelkallergie, want hij huilde meestal maar 5 minuutjes en was goed te troosten. Ik dacht dat hij het gewoon jammer vond dat de fles op was! Maar vanaf dat hij Nutramigen heeft, heeft hij nooit meer gehuild na de fles. En ook merkte ik direct verschil in zijn stoelgang.
@loreley, we hebben een dr browns fles. Dat gaat prima. Alleen hij heeft idd flinke zuigkracht en doordat hij met de dikkere voeding eerst heel hard moest werken en met dunnere voeding hoeft dat niet verslikt hij zich nogal eens. Is nu met gebruik van nutriton weg. 😊
hier het tweede kind met kma! eerste dochter geloofde de huisarts ons niet tot ze 3 mnd was en hierdoor zat ze van top tot teen onder de nattende eczeem... dat trok dus niet meer vanzelf weg. wel merkten we meteen al versvhil van gedrag tijdens en na de fles met de nutramigen (is in principe het zelfde als hero allergy care), de onrust ging er uit! ze sliep ook wat beter. de tweede dochter (nu 10wk)zit inmiddels op neocate; de allergy care en nutramigen werkten niet voldoende naar ons gevoel. met veel moeite die voeding gekregen. eigenlijk wilden ze haar opnemen om te bekijken of het wel echt kma is, die neocate geven ze niet 'zomaar' omdat er vaak wat anders in het spel is. onze dochter bleek uiteindelijk ook nog een blaasontsteking te hebben! bij allergy care moet je dus meteen zien dat het gedrag anders wordt, maar de huiduitslag kan wel iets minder heftig worden, maar het verdwijnt doorgaans niet vanzelf! heb je dus zalfjes voor nodig!!