Wat is jullie voedingsschema (ik weet, er zit geen ritme in, maar zo ongeveer) bij een baby van 4 weken en 4 kilo? Maak je hem wakker voor de laatste avondvoeding? Stel je hebt hem om 8 uur de fles gegeven maar wil echt om 11 uur naar bed. Geef je hem dan weer een fles of laat je hem zelf komen? Ben ook benieuwd hoeveel cc jullie per dag en voeding geven.
Mijn baby zat bij bij weken aan 4 kilo. Ik gaf toen ongeveer volgens het volgende schema 120+4 per keer: 7 uur - 11 uur -15 uur - 19 uur - 23 uur Dochter kwam vanaf 6 weken niet meer 's nachts. Nu nog hetzelfde schema maar 130/140 per keer. ik maak haar wakker om 23 uur want daarna wil ik slapen.bij de rest van de voedingen laat ik haar zelf komen maar dat gaat wel ongeveer om de 4 uur
Hij mag het aantal uur doorslapen in ponden geloof ik? Dus 4kg = 8 pond dus 8 uur doorslapen. Ik denk dat het een beetje zoeken is. Met 6 weken gaf ik om 21.00 de laatste fles (kwam altijd zo'n beetje uit) en dan liet ik haar zelf komen. Meestal was dit dan zo rond 03.00 en dat ging steeds iets verder opschuiven. Dan kon ik vroeg slapen
Volgens mij gaf ik toen ook 120+4. Jeetje wat vergeet dat at allemaal snel zeg maar heb het nog wel opgeschreven. Zl kwam toen nog altijd zelf voor de fles van 23u. Echt ritme zat er toen ook nog niet in, maar zl kwam vaak wel netjes om de 4 uur en in de nacht meestal ook. Dus was het 7 - 11 - 15 - 19 - 23 - 03 Soms dus een uurtje eerder of later, afhankelijk van de nacht. Soms kwam hij overdag wat eerder, dus dan verschuift het wat. Ik wacht niet altijd op de laatste fles. Soms ging ik gewoon naar bed en keek wel wanneer hij kwam. Maar meestal dus gewoon na 4 uur. Eerder de fles geven werkte hier niet, slecht drinken en alsnog weer vroeg komen daarna.
Mijn dochter zat met 4 weken op 7 x 120ml voeding en ze kwam overdag om de 3 uur en liet er in de nacht meestal 3.5 a 4 uur tussen. Vlak daarna zijn we overgegaan op forte voeding en zat ze op 6 flessen van 120ml en liet ze er 4 uur tussen. We kwamen eigenlijk altijd wel voor een fles uit ergens tussen 22 uur en 23.30 uur, en lieten haar dan zelf komen. Wel zijn we dit op een gegeven moment wat meer gaan sturen en kreeg ze rond 23 uur de laatste voeding, waarna we haar in de nacht zelf lieten komen. Maar met 4 weken zat er wel een ritme in qua tijd dat ze er tussen liet, maar ik liet haar zelf bepalen wanneer ze de dag begon, dus eigenlijk was elke dag qua tijden anders. Maar vaak verschilde dit maar max. 1 uurtje.
Onze zoon is nu een paar weken ouder en zat met 4 weken (3,5 kilo) op 6 x 90cc + 3 schepjes. Ik voedde ook op verzoek maar dit werkte niet voor hem, hij kwam te weinig aan en leed stille honger. Een tijdje hebben wij op schema gevoed en zat hij op 8 voedingen per dag (incl. nachtvoeding) maar wij maakten hem om de paar uur wakker als hij sliep. Nu zijn we weer wat meer op verzoek aan het voeden omdat het nu heel goed gaat. Op dit moment krijgt hij 6 x 120cc + 4 schepjes en dat gaat prima. Zijn schema toen daar heb je weinig aan maar nu, een paar weken verder, zit hij op dit schema (ongeveer): 07:00 - 10:30 - 14:00 - 18:00 - 22:30 en de nacht wisselt, meestal rond 03:00 maar soms ook 05:00. Voor de fles van 22:30 maak ik hem wakker, hij slaapt dan al redelijk diep maar drinkt wel zijn fles. Ik vind het nog te vroeg om hem niet wakker te maken hiervoor, hij slaapt namelijk rond 19:30 en dan tot de volgende ochtend 07:00 is wel erg lang. Mede door zijn voorgeschiedenis durf ik het nog niet aan, ben bang dat hij dan weer terugvalt en zich niet meld wanneer hij honger heeft. Dat i.c.m dat hij die fles altijd leegdrinkt maken dat ik hem gewoon die fles blijf geven. Dochter gaf ook prima aan wanneer die fles eraf kon, ik maakte haar dan wakker (nou ja, ze sliep meestal gewoon verder) en op een gegeven moment dronk ze gewoon niet. Na een paar dagen ben ik ermee gestopt, toen weer een week terug een nachtvoeding maar daarna was dat over. Ik ga ervan uit dat onze zoon dit ook wel zal laten merken, zo niet dan zien we over een tijdje wel hoe we dit kunnen sturen. Buiten dat kan hij het ook prima gebruiken, hij heeft wel wat in te halen. En over je vraag over het wakker maken, dat doe ik dus inderdaad wel. Als ik om half 12 naar bed wil, en hij heeft langer dan 3 uur ervoor een fles gehad dan geef ik hem een fles en ga zelf ook slapen. Bij dochter ook zo gedaan, anders kwam ze vaak als ik net lag te slapen. Maar had ze om half 10 een fles gehad liet ik haar zelf komen. Het lag er dus maar net aan hoe laat de fles ervoor was geweest.