Binnen hoeveel uur moet het strippen aanslaan? ( Als dat het geval is? ) En wat is julie ervaring ermee?
Op je eerste vraag kan ik je (helaas) geen antwoord geven, maar ik ben bij mijn eerste rond 16.00 uur gestript en rond 23.00 uur diezelfde avond had ik mijn eerste wee. Mijn zoontje is de volgende dag rond 15.00 uur geboren. Ik heb dus goede ervaringen met strippen!
Volgens mij is het zo dat als er binnen 12 uur niets gebeurd het niet aangeslagen is. Ik ben bij de eerste gestript met 41,3 weken om 10.00 en kreeg om 13.00 de eerste wee. Bij de tweede en derde is het strippen nooit aangeslagen maar dat was ook allemaal voor de 40 weken. Volgens mij heeft strippen het meeste effect na de 40 weken. Ben je gestript???
Volgens mij houden ze 48 uur aan. Ik ben bij mijn zoontje gestript na 41 weken. Ik had de hoop al opgegeven dat het enig effect zou hebben. Twee dagen later zou ik nog een keer gestript worden, maar de volgende dag 's avonds tegen 23-en begonnen de weeën en die zetten meteen door. Ik hoorde later dat het een vrij loze poging was geweest omdat de kleine nog niet eens goed ingedaald was. Ze konden tijdens het strippen het hoofdje amper voelen. Toch is binnen de 48 uur de bevalling goed op gang gekomen en de volgende dag is mijn buffeltje geboren. Met 41+3, dus werd wel tijd ook .
Bij mijn eerste ben ik gestript toen ik 9 dagen over tijd liep, binnen enkele uren begonnen de weeën. Bij mijn tweede ben ik gestript met 8 dagen over tijd, er gebeurde niks, nog een keer gestript met 11 dagen over tijd, hier hield ik alleen harde buiken aan over. Uiteindelijk bevallen toen ik 13 dagen over tijd liep. Hier dus verschillende ervaringen met strippen.
Hoi, ik ben vorige week woensdag gestript, maar geen enkele reactie. jammer genoeg. nu wordt ik morgen weer gestript. je moet het merken na 12 tot 18 uur. succes
Ik weet niet binnen hoeveel tijd het moet aanslaan. Ik werd met 39+4 gestript rond 11.30u en 's middags rond 15.30 voelde ik de eerts wee. Mijn zoontje is de volgende dag om 11.24u geboren. Ik vond het geen vervelend ervaring.
Hier bij de eerste gestript met 41+2. Dit was om 15.30. Om 22.00 begonnen de weeen en om 13.48 werd onze zoon geboren. De tweede kwam spontaan met 39+4 De derde gestrip op 39+3 om een uur of 5 ''s middags. Om 5 uur 's nachts had ik de eerste wee en om 7.38 is hij geboren.
Oke denk dan dat het bij mij niet is aangeslagen.. Gister rond 11.30 gestript met 38w + 5d Geen gerommel niks.. Woensdag word ik zowiezo ingeleid ivm weinig leven voelen, dit was meer een kansje of het vanzelf kwam.. Dus op naar woensdag!
Ik ben met 41+1 om 4 uur 's ochtends gestript (had wel 1,5 cm ontsluiting), om 10.45 ben ik bevallen. Gelijk na het strippen kreeg ik zeer regelmatige weeen (terwijl ik 24 uur over 1.5 had gedaan). Bij mij had het dus prima gewerkt
Vk heeft twee keer gestript maar haalde niets uit. Op dinsdagochtend gestript voordat ik naar ziekenhuis moest om inleiden te bespreken. Gebeurde niets, twee dagen later ingeleid. ben benieuwd of deze uk er wel op eigen initiatief uit komt
Ben benieuwd na het lezen van jullie reacties. Ik word morgenmiddag gestript, als het mogelijk is. Kan al een week haast niet lopen door BI dus mag van mij wel komen
Bij mij waren helaas 3strip pogingen niet genoeg. Uiteindelijk na primen, inleiden, vacuümpomp naar KS. Ik hoop dat bij jullie het strippen wel effect heeft.
Ik ben bij 39+5 gestript om 12.00 uur. Wat een opluchting, want had al weken voorweeen en op de een of andere manier voelde dit alsof er eindelijk is los was wat al die tijd zat te vervelen. Ik had direct 2 cm ontsluiting. Binnen een paar uur ging het echt rommelen, maar ben ik gewoon nog gaan wandelen en aan het winkelen geweest. het werd wel steeds erger en voelde het in mijn rug vervelen. De hele avond en nacht aan het rommelen geweest en heftigere weeen en halverwege de nacht echt regelmatig weeen. Uiteindelijk ben ik om 14.25 uur bevallen. Dus iets meer dan 24 uur later was ik bevallen. De VK had gezegd dat ik binnen 24 a 48 uur resultaat zou moeten merken na het strippen, nou toen was ik dus al bevallen. Ik heb het dus als positief ervaren! Ik had echt een rot zwangerschap en ook steeds meer last van mijn bekken en was lichamelijk helemaal op. dit was voor mij dus echt een verademing dat ze me nu een handje konden helpen. Ik hoop voor je dat het bij jou ook een positief resultaat geeft! Succes meid!
Helaas voor mij geen 'strippen'. Had nog geen ontsluiting, de boel was wel bijna verweekt maar het was dus nog niet mogelijk. Ik mag vrijdag terugkomen om te kijken of er iets veranderd is, anders voor volgende week een afspraak in ziekenhuis om in te leiden. Wil liever de natuur zn gang laten gaan maar heb zoveel pijn dat het zo echt niet langer meer kan... Hopen dat kleintje snel komt
Ik weet niet of ik dit moet vertellen omdat iedereen zo positief is over strippen of het nu wel of niet lukt, maar bij mij is het strippen mislukt. De VK besloot te strippen op 40+5, het strippen zelf vond ik niet pijnlijk ofzo, er werd me zelfs trots medegedeeld dat de baby al goed ingedaald wasik al 1 cm ontsluiting had en dat ze er door te strippen 2 cm van gemaakt had. 's Avonds kreeg ik toch wel heel erg last van buikpijn. Toen ik naar het toilet ging snapte ik waarom. Ik hoorde plons en verloor een bloedprop van ongeveer 5 bij 5 cm. Resultaat een nachtje ter observatie in het ziekenhuis. Er was mij verteld dat ik wel een beetje kon gaan bloeden maar dit was toch wel erg veel, kennelijk heb ik een heel gevoelige baarmoedermond, strippen is dus niet geheel zonder risico. Om dingen even in perspectief te plaatsen en mensen 'geen' schrik aan te jagen, zelfs bij het controleren van de ontsluiting en indaling bloedde ik en dat is kennelijk ook niet helemaal normaal (ondertussen ben ik bijna een week verder en nog niet bevallen)
Ik ben twee dagen achter elkaar gestript. Donderdag, toen gebeurde er niks en vrijdagmiddag. Vrijdagmiddag kreeg ik wel wat krampen na het strippen, maar er gebeurde verder niks. S nachts om 4 uur werd ik wakker met weeen. Volgende middag kwamen ze regelmatig maar had ik nog pas 1 cm ontsluting. Toen heeft de verloskundige nog een x gestript en toen was het opeens 3 centimeter en kon ze de vliezen breken! Dus 3x achter elkaar werkte hier wel goed!