Nog een paar vraagjes

Discussie in 'De bevalling' gestart door Juffertje83, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hier nog een aantal vraagjes.
    - Ik wil thuis bevallen, maar ga mijn koffertje klaarzetten voor het geval ik toch weg moet. Overal lees ik dat je 'toiletspullen' mee moet nemen (om te douchen na de bevalling). Neem je dan zelf ook een handdoek + washandje mee?

- Als je terugkomt uit het ziekenhuis. Trek je dan een joggingbroek aan of echt 'gewone' kleding?

- Heb je voor een thuisbevalling echt een ondersteek po nodig?

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Handdoek en washandje krijg je in het ziekenhuis.
    Ik trok 'makkelijke ' kleding aan op mijn terugweg naar huis. Niet iets dat zou kunnen knellen of schuren... ;)

Ondersteekpo.. ik geloof niet dat ik dat zou gebruiken.. lijkt me enkel nuttig als je niet uit je bed kunt komen om naar de wc te gaan. Wij hebben boven een wc dus moet ook geen trappen lopen,... ( wat ik overigens wel kon.. beetje last van de stuit ... ) maar goed, je weet nooit hoe je uit de strijd komt....

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ondersteek wordt bij een thuisbevalling geloof ik nog wel eens gebruikt om vruchtwater in op te vangen of bijv je placenta.
    Ben twee jaar geleden "gepland" in het ziekenhuis bevallen, maar had m wel meegekregen van de thuiszorg.... na vier weken ongebruikt weer teruggebracht... en het kost je niets joh.

Uhm.... qua kleding... ga er niet vanuit dat je je normale (niet-zwangere) kleding direct weer aankunt :D dus neem vooral kleding mee die gemakkelijk zit!

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    ondersteek: wel nodig. kun je gebruiken om je weken/spoelen. En bij onverwachte thuis bevalling.

kleren: joggingbroek! trust me!

handdoek etc krijg je daar!

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Stop voor de zekerheid ook een extra shirtje in die tas.
    Joggingsbroek is erg aan te raden!!!
    In het ziekenhuis kreeg ik handdoeken, washanden, maandverband, netbroekjes.

6. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dus maandverband/kraamverband hoeft niet mee?
    Ik heb mijn joggingbroek maar in de tas gedaan. Hoef niet perse 'mooie' kleding aan :D

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Kraamverband hebben ze daar wel. Ik had er wel al eentje in gebruik omdat m'n vliezen al waren gebroken en ik naar het zieknhuis moest en dat geeft toch wel een hoop zooi. Ik had in m;n tas wel zo'n matje, weet ff niet hoe dat heet. Om op te zitten in de auto.

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Kraamverband, handdoeken e.d. hebben ze wel in het ziekenhuis.
    Po is idd ook voor opvang van placenta e.d. en kan eventueel ebruikt worden als je niet naar de wc kan.

Ik had lekker joggingbroeken en makkelijke positiebroeken mee naar het ZH. Neem ook genoeg shirtjes mee, schoon ondergoed (groot genoeg voor die kraamverbanden!!!) want misschien moet je langer blijven dan gepland (hoop eht niet voorje hoor!)

9. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Toiletspullen wel meenemen. het is heerlijk om naar de bevalling te douchen enzo.
    En een po geen idee wat het is...
    En makkelijke kleding is aan te bevelen.

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Een onderlegger voor in de auto is ook handig voorals je vliezen al zijn gebroken en je toch na het ziekenhuis moet.

Tas: ruime onderbroeken, slaapshirt, toiletspul, douche slippers, warme sokken, schone lekker zittende kleding.
    Je weet nooit of je een nacht moet blijven.
    En vergeet kleertjes voor de kleine niet en een wikkeldoek voor in de MC als je na huis gaat.
    En je fototoestel!!!

Deel Deze Pagina