Wie kan me even een spoedcursus kinderfeestjes geven? Mijn zoon wordt bijna 5 en er moet een feestje gegeven worden. Hij heeft ondertussen op eigen houtje al praktisch de hele klas uitgenodigd, dus ik moet even gauw met een plan komen, want 30 kids... Hell no... Wat hebben jullie gedaan met het 1e feestje? Hoeveel kids? Thuis of op locatie? Hoe lang duurde het? Wel of niet thuisbrengen? Wat voor dag? Alle tips en trucs zijn welkom!
Over twee week zijn wij aan de beurt, ik zit vol in de voorbereidingen . Mijn dochter mag vijf/zes kindjes uitnodigen. We doen het thuis, op woensdagmiddag meteen uit school. Die dag is ze ook jarig. Kunnen ze eerst eten, daarna cadeautjes uitpakken en vervolgens weet ik het nog niet helemaal. Ik zal nog een activiteit gaan bedenken, niet te lang en niet te moeilijk. Volgens mijn schoonzus die me komt helpen, gaat de tijd snel genoeg. En dat de kinderen dan om vier uur weer worden gehaald. Dus van half 1 tot 4 uur. Heb ik rustig de tijd om op te ruimen en kan mijn dochter nog even met haar cadeautjes spelen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook best spannend vind...
Over het algemeen nodigt men het aantal kinderen uit hoe oud je kind wordt (hier werd A. 5 en nodigde 6 kinderen uit). Over het algemeen worden ze thuisgebracht. Ik was eerst van plan het thuis te houden maar A. nodigde zowel jongens als meisjes uit. Het idee om gezellig te gaan knutselen met de meisjes sneuvelde met de komst van een paar energievolle jongetjes. Ik heb het toen maar makkelijk gedaan: naar een indoor speeltuin na school op donderdagmiddag. Daarna hebben we thuis pannenkoeken gegeten en hebben we de kinderen naar huis gebracht rond 19-19.30 (ik had wel gepolst of de ouders dat niet laat vonden. Maar aangezien ze allemaal de dag erna vrij waren, was het geen probleem). Overigens, toen A voor het eerst op een kinderfeestje werd gevraagd, stond ik op de afgesproken eindtijd voor een gesloten deur om haar op te halen. De moeder had er niet opgezet dat ze werd thuisgebracht. Dat vond ze blijkbaar zo logisch dat ze het vergeten was erop te zetten
hier duurt het meestal van 11.45 tot 15.30 / 16.00 uur dat is echt láng genoeg. Dan zijn ze vaak versleten. Soms is 16.00 uur ook nét te lang. Ik zorg er inmiddels (3 kinderfeestjes verder ) voor dat ik eindig met een bak ships waar ze mee kunnen spelen (ringetjes, nibbit ofzo) zodat ze niet meer door de kamer vliegen als de ouders komen . Verder: de meeste kindjes vinden het al heel speciaal om er te zijn. Oud hollandse spelletjes vinden ze hier altijd wel leuk. Stoelendans, stopdans zijn favoriet. Lekker gewoon dansen en springen op muziek ook. En verder spelen met ons speelgoed .
toen mijn zoontje 5 werd heb ik 5 kindjes uitgenodigd. wij hebben het na schooltijd gedaan. ik heb de kindjes van school meegenomen naar huis. ik woon bijna naast de school dus lekker makkelijk. om 17:15 haalden de ouders het kind zelf weer op. dit is een klein dorp dus iedereen woont dichtbij. ik had van die knutselpakketjes bij de action gehaald waar je een eigen vogelhuisje mee kon maken. iedereen vond het erg leuk. daarna gewoon de tafels aan de kant geschoven, radio aan en hop dan heb je kinderdisco verder niet teveel poespas, ik had slagroomsoesjes omdat veel kinderen hier altijd lastig zijn met taart, dit vonden ze allemaal heerlijk. het feestje duurde hier maar 2 uurtjes . vind ik lang genoeg voor de eerste keer. andere kinderen waar mijn zoontje is geweest was het ook niet zolang hoor. meestal van 14-16 ofzo.
Wat hebben jullie gedaan met het 1e feestje? We zijn thuis gebleven en hebben spelletjes gedaan (stoelendans/koekhappen/ezeltje prik etc) maar dan allemaal in het Dino-thema (zoontje was toen helemaal weg van Dino's) Hoeveel kids? Hij mocht er 5 uitkiezen dus in totaal 6 (jongste was bij opa en oma die dag) Thuis of op locatie? Thuis Hoe lang duurde het? We hadden een feestje van 14:00 tot 18:00 Wel of niet thuisbrengen? Niet thuisbrengen (wel duidelijk gemeld) Wat voor dag? Wij deden het op een zaterdag, zodat we er beide bij konden zijn (had het alleen ook niet gered) Verder nog de tip om geen strakke planning te hebben, kinderen hebben bij ons (buiten de spelletjes/kadootjes uitpakken en taart eten) lekker zelf gespeeld (dit wilden ze ook)
Mijn zoontje wordt bijna 5 en mag ongeveer 4a5 kindjes uit nodigen. We vieren het thuis op woensdagmiddag meteen uit school. We gaan gezamenlijk eten, daarna een speurtocht, cake versieren, vrij spelen. Ik breng de kinderen rond 15.30 weer naar huis. Lijkt me allemaal lang zat voor 5a6 stuiterende kinderen
Mijn dochter wordt over 2 weken 5 en zit met het zelfde probleem. Ze wil graag naar ballorig (prinsessenfeestje). Heb ook gezegd 5 a 6 kindjes en willen dit op een zaterdag gaan doen. Geen idee wat een gebruikelijke tijd is. Dus lees even mee. Het probleem is dat ik de kindjes niet terug kan brengen heb maar 1 auto dus die zullen gebracht en gehaald moeten worden naar en van de locatie. Maar dit zal vast geen probleem zijn en voor wie het wel een probleem is die kan ik altijd nog thuis brengen.
Hier hebben we er bij de oudste al 2 kinderfeestjes opzitten. En volgende week hebben we het 3e kinderfeestje. We zijn naar een indoor speeltuin geweest. Mijn dochter, zoontje, 5 kindjes en mijn man en ik. Op zaterdagmiddag om 14.00 zijn we erheen gegaan en om 18.30 waren ze weer thuis. Om 13.30 was de begintijd dat de kindjes hier waren. Toen hebben ze eerst cadeautjes verstopt en cake gegeten en daarna zijn we met 2 auto's vertrokken. Bij de speeltuin zelf om 17.30 frietjes gegeten en daarna hebben we ze allemaal naar huis gebracht. Tussendoor stond er drinken op tafel en kregen ze nog een zakje chips. Toen we eenmaal thuis waren was dochter ook helemaal kapot. Ze vond het heel leuk! Hier kwamen er ook zowel jongens als meisjes dus thuis iets doen was hier ook niet echt een optie. Ook was ik op dat moment hoogzwanger dus ik vond het wel fijn dat ik niet de hele tijd de kinderen hoefde te vermaken.
heir in okt eerste feestje gevierd op vrijdag van 15 tot 18 uur, kids bij ons laten brengen en ook laten ophalen begonnen met kados uitpakken daarna wat drinken met taartje daarna een speurtocht en halverwege een speeltuin op het laatst schatzoeken en schat was een puzzel die ze moesten inkleuren en dat even gedaan daarna patatjes gegeten
Vinden jullie dat niet wat eh.. onbeleefd, de kids op laten halen (en brengen!) door de ouders? Zou ik niet fijn vinden.. Hier gebeurd dat ook niet trouwens. Wie een feestje geeft rijdt, kun je niet zoveel kids houden dan neem je er minder. Of je vraagt hulp erbij.
Hier houden we het op een woensdagmiddag in de week dat papa vroege dienst heeft (dan hoeft hij niet zoveel uren te snipperen om erbij te zijn) We houden het gewoon thuis, feestje begint om 15 uur met cadeautjes uitpakken, daarna gewoon lekker spelen en we sluiten het geheel af met een verjaardagsdiner (dit jaar kozen ze beiden patat). We dekken de tafel dan compleet met (plastic) champagne glazen etc. Zoon had 2 vrienden uitgenodig (heeft zelf ASS, zijn vriendin heeft ASS en zijn vriend syndroom van Down, dus daar hebben we met zijn beiden de handen aan vol) Onze dochter had 3 vriendinnetjes. We laten ze altijd brengen door de ouders en brengen ze weer naar huis.
Hier is het niet "onbeleefd" mijn dochter heeft alleen nog maar feestjes gehad bij kindjes thuis waar ik haar naar toe moest brengen en ook weer moest ophalen. Zelf ook genoeg feestjes gehad als kind waar mijn ouders me moesten brengen en ophalen.
Ok misschien verschilt dat dan per school ofzo (Ik zat zelf ook op die school en veel ander ouders ook, dus dan blijven dingen vaak gelijk).
Ik weet niet of dat school afhankelijk is kan ook iets dorps/stads zijn. Als ze gaat te spelen moet ik haar ook weer halen dus zie dit een beetje als het zelfde. Als ze iemand te spelen heeft wordt ook meestal gehaald. Meestal bied ik aan om te brengen maar dan kijken ze me heel vreemd aan.
Eerste kinderfeestje was bij mijn oudste met 5 jaar.Hij nodigde 5 vriendjes uit (mén, 6 jongetjes, helll!!!). We vierden het thuis op woensdagmiddag van kwart over 12-half 4. Echt heel erg lang genoeg, vooral voor ons.. We gingen broodjes knakworst eten, geloof ik en daarna spelletjes doen. Ik had een hindernisbaan opgezet in de achtertuin. Vonden ze erg leuk, en toevallig hadden ze allemaal dezelfde supersnelle tijd, dus wonnen ze allemaal de Piston Cup. Daarna gingen ze nog gewoon spelen met het speelgoed hier in huis en tenslotte deden we nog stoelendans en toen werden ze weer opgehaald. Bij het tweede feestje was ik hoogzwanger en zijn we wezen bowlen, omdat ik het niet zag zitten om 6 jongetjes te vermaken in mijn toestand. Was ook erg leuk. De derde keer vierden we het weer thuis met een speurtocht door de buurt, spelen in de speeltuin en naar de MacDonalds. Vierde keer zijn we naar de Ontdekhoek geweest, een aanrader voor kinderen vanaf een jaar of 8. Mijn tweede zoontje heeft nog geen kinderfeestje gegeven. Hij wilde vorig jaar graag naar de dierentuin, maar dat vond ik geen goed idee voor een kinderfeestje, dus toen zijn we met mijn zus en haar kinderen geweest. Vond hij erg leuk en hij wil dat dit jaar misschien wel weer. Beetje apart kind, heel sociaal, stikt van de vriendjes, maar houdt niet van feestjes.
Toen dochter 5 werd hebben we kinderfeestje gegeven, ze heeft 6 kindjes uitgenodigd (anders viel er maar 1 meisje buiten de boot, dan die er ook maar bij). Gewoon thuis, wat activiteiten gedaan. Eerst cake versieren en opeten natuurlijk, cadeautjes uitpakken, toen was het heel warm dus nog lekker waterspelletjes gedaan. Prinsessenkroontjes versierd, frietjes gegeten enz. Was heel erg leuk en goed te doen.
Hier inmiddels 3 feestjes gehad . We doen het altijd thuis, want dat wil Eva graag. Duurt altijd 3 uur, van ongeveer 10-13 en laatst van 15-18. Eerst de cadeautjes, dan cakeje versieren en eten, dan een spelletje(s), dan wat knutselen (hadden dit keer kleurzand en gaan we met Lisa's feestje ook doen) en dan weer een spelletje(s) en dan eten. Hebben 2 keer broodjes knakworst gedaan ('s middags) en afgelopen keer pannenkoeken ('s avonds). Eerste keer een kistje versierd, tweede keer kussenslopen versierd met textielstiften. Eva heeft altijd 7 kinderen uitgenodigd, ze kon niet kiezen en wij vonden het prima. Lisa komt uit op 5 of 6 kindjes. Wij laten de kindjes altijd brengen en weer halen. Eva is altijd in de vakantie jarig, dit jaar hebben we het feestje op haar verjaardag zelf gedaan, ik check van tevoren wel altijd even met de ouders van haar beste vriendinnen of ze kunnen. Bij Eva is het vieren van haar verjaardag heel verspreid omdat ze in de vakantie jarig is. Bij Lisa wordt het makkelijk, gaan alles op 2 dagen doen: zaterdag trakteren op zwemles, haar kinderfeestje 's ochtends en 's middags de visite. Maandag trakteren op de bso en op school. En klaar zijn we!
Vorig jaar de eerste keer. Zoon werd 5 en mocht 5 kindjes uitnodigen. Inc hemzelf en zn zus hadden we dus 7 kids. meer dan genoeg. Hij wilde het graag thuis vieren met spelletjes. Dat vind ik prima, want als ze ouder zijn willen ze toch vaak buitenshuis dus dat kan dan altijd en is dan nog verrassend. Hij wilde een griezelfeest, dus hadden we versiering in dat thema en spelletjes. Duur van het feest ca 3,5 uur en dat was eigenlijk wel te lang, want de spelletjes zijn letterlijk na 10 minuten wel klaar.En "vrij spelen" was eigenlijk nog het leukste. We hebben broodje knakworst gegeten, spelletjes gedaan, cakejes versierd, vrij gespeeld en op het einde nog een "griezelfilm" opgezet zodat iedereen weer een beetje kon bedaren Dit jaar doen we het weer zo, alleen denk 2,5/max 3 uur. Thuis ophalen en brengen vind ik heel luxe, zelf krijgen we dat niet voor elkaar qua vervoer.