Vermaak in de auto

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by dreames, Jun 12, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,812
    4,050
    113
    Dit jaar gaan we naar Italië met de auto. We rijden 2 dagen heen en 2 terug. Voor deze dagen ben ik op zoek naar tips voor vermaak ik de auto voor de jongste. Een tablet, switch en kleurboek met kleurtjes zijn sowieso mee.

Waar kunnen jullie kindjes zich goed mee vermaken?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Op die leeftijd hadden we klei mee, mochten ze op zo'n schoottafeltje doen, groot succes.

dreames likes this.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Jij durft. Ik vind klei in huis al vreselijk. No way dat ze dat in de auto krijgen. :|

4. tuc

tuc Niet meer actief

Gaat prima hoor. Ze speelden hier sowieso veel met klei, dus konden er fatsoenlijk mee omgaan.
    Naar mijn ervaring zijn de kinderen die het niet vaak doen of krijgen degenen die er een rommel van maken.

Elbe9018 and Fristi2012 like this.
  5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Het stinkt. En ook als ze er netjes mee omgaan kruimelt het.
    Maar ik ben heel gevoelig voor geur, dus het is vooral de geur waar ik last van heb.

nizzie86 likes this.
  6. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,812
    4,050
    113
    Klei vind ze thuis heel leuk maar zie ik in de auto niet zo zitten. Kruimels maak ik me niet zo druk om (na zo'n rit ligt er toch al genoeg) maar ze vind klei leuk met allerlei toestanden erbij die niet handig zijn om mee te nemen.

Heb inmiddels wel via Vinted een Magibook met 4 boekjes gekocht. Denk dat ze die wel leuk gaat vinden.

7. tuc

tuc Niet meer actief

O playdoh zeker? Ik maak het zelf, kan dus geurloos, maar je kunt er ook druppeltjes aan toevoegen wat je net lekker vindt ruiken.

Fristi2012 likes this.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Bij de zeeman heb ik magnetisch boter kaas en eieren gekocht en autobingo
    Voor de jongste (bijna 4) heb ik raamstickers gekocht
    Er gaan van die tekenbordjes mee die je weer kunt wissen.
    Rubicscube (piramide en kubus) voor de oudste
    We doen ook veel galgje
    Ik zie ik zie wat jij niet ziet
    En dan de schermen inderdaad
    En een playlist met voor ieder wat wils… van a je to tot Eminem en alles daar tussenin:roflmao:

dreames likes this.
  9. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,277
    17,156
    113
    Die wil ik ook nog halen

Ik heb extra tiptoi boeken en een pen gekocht. We hadden 1 pen met een nijntje boek. Nu dus 2 pennen en 4 boeken. (Via vinted).

Bij de hema een blikje met 75 spelletjes voor onderweg. Maar weet niet vanaf welke leeftijd die leuk is.

Verder gaan er gewone boekjes mee, een pop met flesje etc.

https://www.action.com/nl-nl/p/connectors-in-pot/ deze doet het ook goed in de auto.

dreames likes this.
  10. momim

momim Actief lid

Feb 21, 2019
    343
    213
    43
    Wij zijn afgelopen weekend met onze 4 jarige en 6 maanden baby naar frankrijk gereden (10 uur rijden zonder stops). Ik was echt verbaasd hoe goed het ging, ik had ook van die boekjes van smartgames meegenomen, knuffels, maar eigenlijk was vooral de playlist het belangrijkst wij hebben dus 10 uur lang kinderen voor kinderen gezongen:o: regelmatig stoppen en eten en drinken werd ook gewaardeerd:)

Vulpen and dreames like this.
  11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    Wij leggen altijd de voetbal onder de voeten van de kinderen. Bij iedere stop is er wel een klein grasveldje en kunnen ze ff voetballen.
    Krat met eten drinken en vermaakt tussen de kinderen in de auto. Kunnen ze ons mooi eten en drinken aangeven en zelf pakken.
    Knuffels die meegaan mogen ze zelf bijhouden (grotere kans dat ze ff slapen onderweg)
    Tablet in houder zodat ze films kunnen kijken.
    Vooraf bij de kringloop of boekhandel stapel nieuwe boekjes en tijdschriften halen.
    Lego en playmobil catalogus boekjes kan je vaak gratis halen bij de speelgoed winkel, doen t hier ook erg goed
    Autobingo uitprinten en een paar Potloden en een pen erbij

dreames likes this.
  12. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,812
    4,050
    113
    Die connectors zien er leuk uit inderdaad. Ga ik eens voor kijken.

13. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,812
    4,050
    113
    Zo deden wij het met 2 kinderen inderdaad ook. Dan hadden ze meer dan genoeg op de achterbank om zich te vermaken.
    Nu met 3 kan er iets minder mee en beperkt het zich tot een rugzak per kind.

Autobingo is ook een goede tip. Voor de jongste nog te lastig maar met hulp van haar grote broer en zus gaat dat goed komen.

nicole18 likes this.
  14. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,295
    10,264
    113
    Onze zoon heeft last van wagenziekte dus had met 3 jaar raamstickers.
    Vanaf dat moment ook luisterboeken. Nu een stuk ouder en zijn het luisterboeken, podcasts en muziek.

dreames likes this.

Share This Page