Mijn zoontje van bijna 3,5 is al een ruime tijd zindelijk wat betreft plassen;dit doet hij keurig op de wc. (met slapen nog wel luier om) Maar poepen op de wc doet hij dus niet; hij vraagt dan om een luier ( en gaat zich verstoppen tijdens het poepen) Hij heeft een paar keer per ongeluk tijdens het plassen een drolletje losgelaten en we hebben gelijk die middag een cadeautje gekocht. Hij weet ook dat hij een cadeautje krijgt als hij op de wc poept maar al beloof ik gouden bergen, hij doet t niet... Nu dacht ik eraan om net te doen of de luiers op zijn (alleen nog slaap-luiers) maar ik weet niet of ik dat moet doen... Tips?
Hier heb ik hem met blote billen laten lopen. En als hij het koud had met blote billen in een jogging broek. Zelfs op het KDV. Ging eigenlijk meteen goed. ik geloof 2 of 3 ongelukjes. Vind het superkanp van hem. Was namelijk in de aanloop van sinterklaas.
Is wel tricky... Stel hij raakt echt in paniek... Geef je hem dan zn luier weer? Ik denk dat hij het misschien eng vindt? Ik lees vaak dat het toch erg spannend gevonden kan worden. Een deel van je zelf wat dan zomaar in de wc wegspoelt... Ik heb ooit eens de tip gelezen om de luier in de wc te leggen of met luier om op de wc te poepen? Ik zou eerst achterhalen of hij bang is of dat er iets anders speelt voor je hem cold turkey voor het blok zet...
Poepen op de wc vinden heel veel kinderen eng. Ik zou niet zeggen dat de luiers op zijn. Als hij in paniek raakt dan heb je kans dat hij het op gaat houden. Met alle gevolgen daar weer van. Ik zou proberen wat Druifje zegt. Met luier aan op de wc zetten. Het laten wennen aan zittend poepen. Dan langzaamaan stapje verder.
Had oudste dochter ook. Die was een maand of 3 plaszindelijk overdag,maar een poep....daar wou ze de luier voor! En op een gegeven moment was ze er zomaar klaar mee. Dus het komt wel hoor!
Ik ben blij jullie reacties te lezen. Het ging ook een beetje tegen mijn gevoel in zomaar de luier weg te laten. Ik kijk het gewoon nog even aan en inderdaad met de luier op de wc zetten. Misschien vindt hij het op het potje minder eng om te poepen...
Ach dat komt vanzelf, mijn mannetje was een half jaar zindelijk maar poepen vroeg hij ook een luier voor, telkens gevraagd wil je op de wc? Of op de wc met de luier om? En telkens NEE, ook ondanks dan krijg je dit of dat . En zo vanuit het niets zegt hij mama ik wil poepen mag ik een luier, loopt naar de wc en gaat er met luier om op zitten om te poepen en binnen 3 dagen was het klaar. Zonder gezeur en gestress het is gewoon best even eng dus niet pushen en gewoon nog even afwachten maar .
wat ideeën die gebruikt zijn bij ons in de vriendengroep. - poep uit de luier weggooien in de wc - poepen met luier aan op de wc - gat in de luier knippen en dan op de wc poepen Wij hadden zijn beloning in de wc klaar staan (houten wegdelen voor bij zijn garage). Elke keer als hij poepte mocht hij iets pakken. Uiteindelijk komt het echt wel goed.