Eerste kinderfeestje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door owly, 27 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier hebben we continu rooster. Dus om kwart over 2 meenemen en het duurt meestal zo'n 3 uur. Eten zit erbij en kinderen worden opgehaald. Zie niet wat daar mis mee is. Hier is het vrij normaal, maar 1 keer meegemaakt dat ze thuis werden gebracht. Mijn ervaring is ook niet dat ouders blijven hangen. Kort praatje hoe het is gegaan en of ze goed hebben gegeten en ze zijn weer weg .

owly vindt dit leuk.
  2. chuppie

chuppie Actief lid

22 feb 2019
    448
    241
    43
    Hmm ik vind het best wel netjes als ouders hun kinderen brengen en weer ophalen.
    Ik heb altijd alleen voor mijn kinderen moeten zorgen en geen auto.
    Nu wil mijn dochter een zwemfeestje(ze is nu 12)en ja dan zullen ze ook gebracht en weer opgehaald moeten worden. Vinden de ouders geen enkel probleem

owly vindt dit leuk.
  3. chuppie

chuppie Actief lid

22 feb 2019
    448
    241
    43
    Doe wat jullie zelf prettig vinden en wat haalbaar is.
    En inderdaad een feestje van 2 uur is lang genoeg. Hopelijk kunnen jullie lekker het bos in.

owly vindt dit leuk.
  4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Hier is dat gelukkig echt niet gebruikelijk. Moet er niet aan denken dat ik bij ieder feestje mijn kind moet halen en brengen. Ik ga er vanuit dat de organiserende ouder dit verzorgd. Je kunt ook een auto lenen. En ik neem aan dat feestjes altijd met minimaal 2 volwassenen zijn.

Kinderen van 12 kunnen op de fiets.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Er zijn ook mensen zonder rijbewijs, moeten die dan taxi’s huren omdat het andere ouders beter uitkomt? In mijn ogen heeft dit niets met wel of niet netjes te maken. Een ander jouw mening opleggen vind ik wel minder netjes.

Hier laten we de kinderen brengen (als het niet direct uit school is) en meestal worden ze dan thuis gebracht (wij en anderen ook), maar ik heb er geen enkele moeite mee als ik mijn kind ook weer op moet halen. Bij de kleuters was een uur of 2,5 een prima tijdsduur, inmiddels is het vaak wat langer. Qua eten ligt het erg aan het tijdstip, maar met vijf jaar zou ik het tot 17.00u laten en ze dan thuis laten eten, lijkt me prima.

mama079, zigzag en chuppie vinden dit leuk.
  6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ophalen wil ik best een keer doen, vind het ook niet perse niet netjes als je zr niet thuis brengt. Ik zou het alleen wel gemakzuchtig vinden :|
    Ik had bij t eerste feestje ook nog geen rijbewijs. 3 kindjes uit de wijk heb ik lopend thuis gebracht en de andere 3 kindjes heeft mn schoonzus met de auto thuis gebracht. Ik vond dat ik gewoon even wat moest regelen. En zoals ik al zei; het is hier ook nog nooit voor gekomen.
    Maar doe waar je jezelf goed bij voelt natuurlijk.

7. chuppie

chuppie Actief lid

22 feb 2019
    448
    241
    43
    Klopt kinderen van 12 kunnen op de fiets. Sommige komen met de fiets en sommige worden met de auto gebracht.
    We hadden niet elk jaar kinderfeestjes. Vorig jaar was ik de enige volwassene, gewoon thuis een slaapfeestje met 4 kinderen.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik heb ze na een feestje altijd thuis gebracht (zelf, man of mijn vader) en toch vind ik het juist gemakzuchtig als ouders hun kind niet op willen halen (letterlijk of in hun hoofd, want maar weinig ouders die het echt niet zullen doen :roflmao:). Zeker na schooltijd; normaal haal je je kind toch ook uit school?

Maar goed, voor ts: de meningen lopen duidelijk flink uiteen. ;)

mama079 vindt dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Hahaha ik merk dat de meningen zeer uitlopend zijn. Er zijn in zijn klas nog maar 3 feestjes geweest en hij is daar niet uitgenodigd dus geen idee wat ze hebben gedaan.
    Zelf heb ik geen rijbewijs maar mijn man wel. Ik wil ze niet zo maar achter de gordel stoppen dus we laten ze ophalen. Als ze komen spelen breng ik ze ook niet thuis. Lopen laten we maar niet doen aangezien ze dan al een goede wandeling hebben gehad hahaha. Misschien als ze wat ouder zijn weer een ander verhaal maar voor nu houden we het om 2.5 /3 uur en dan is het klaar.

Kunnen we zelf bijkomen hahaha.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Zo, jij denkt er wel heel gemakkelijk over zeg! :eek: Niet iedereen kan dat regelen en daarbij, bij een speelafspraakje breng en haal je je kind toch ook??
    Het gaat hier trouwens om 5 jarigen en niet om twaalf jarigen ;)

@TS: een feestje van 3 uur lang is op die leeftijd lang zat! Je zult er ook rekening mee moeten houden dat je bij slecht weer een alternatief hebt voor het spelen in het bos.
    En wij brengen zelf de kinderen altijd thuis na een feestje, maar ik haal mijn eigen kinderen ook regelmatig op bij een feestje, vind ik ook geen enkel probleem.
    Haal ze ook liever op dan dat ze met z'n allen in een auto gestouwd worden waar bij de veiligheid in het gedrang komt :oops:

Roanna, owly en mama079 vinden dit leuk.
  11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Bedankt! Precies dit. Dan moet iedereen een stoel meenemen. Nu lopen we gewoon naar huis en iedereen komt zijn kindje halen.
    Misschien omdat ik afhankelijk ben van een fiets of lopen dat ik er ook niet moeilijk over doe om mijn eigen kind ergens op te halen.

Als max houden we 3 uur aan. Even goed nadenken over een alternatief programma. We proberen het wel zo te doen dat de spellen ook binnen gedaan kunnen worden. We zullen alleen wat extra in moet plannen omdat je geen tijd nodig hebt voor het wandelen.

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Dat is echt een kwestie van goed organiseren. Ik zie het als gemakzuchtig om zowel te moeten halen als brengen speelafspraakjes zijn hier direct uit school. Kinderfeestjes trouwens ook heel vaak. Dus brengen komt zelden voor.

Wegbrengen doen we hier lopend (kinderen die dichtbij wonen) en met de auto.

Toen ik een keer geen 2 auto's had heb ik het feestje gewoon in de buurt gehouden. Je hoeft niet ver weg om het leuk te hebben.

Maar recent moest ik halen en brengen naar een ballorig achtige speeltuin in een andere stad. Ruim een half uur heen en weer terug. Dat vond ik dus wel erg makkelijk gedacht van die ouder. Oppas voor ander kind moeten regelen (ivm sport).

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Brengen en halen half uur rijden snap ik dat je dat niet tof vindt.

Maar hier in onze woonplaats is het bijv. niet mogelijk om alle kinderen lopend weg te brengen. Als je als ouder alleen een feestje doet is het dan vaak niet haalbaar om de kinderen zelf weg te brengen.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Dat is dan ook een ander verhaal, bij ons gaat het echt alleen om het halen in hun eigen woonplaats. Wel vreemd als je ergems anders feest viert en dan zegt kom even halen. Daar zou ik ook niet blij van worden. Zie me al op mijn fiets aankomen :roflmao:

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Op locatie brengen/ophalen ipv bij de jarige thuis vind ik ook wel anders. Hier gaan ze soms meteen mee uit school, maar vaker is het feestje op zaterdag of zondag en dan breng ik. Ophalen verschilt, ene keer haal ik op, andere keer worden ze thuis gebracht.
    Sowieso ook grote verschillen in het soort feestje; de een houdt het klein en relatief rustig, bakt zelf pannenkoeken ofzo, en de ander gaat met 4 auto’s naar een grote speeltuin met workshop en (veel)eten.
    Zelf ben ik meer van de relatief rustige feestjes, met ook ruimte om gewoon even te spelen zonder dat er allerlei activiteiten moeten - met kleuters is dat echt al leuk genoeg.

16. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Ik hier vorige week woensdag kinderfeestje gegeven bij dochter van 5. School was 12.15 en de kids mochten in principe meteen mee er waren 2 kindjes die als nog werden gebracht ook er voor gekozen om ze op te laten halen maar niet specifiek benoemd iedereen vond het normaal. Bij afscheidsfeestje van verhuizen hadden we iedereen thuisgebracht lopend omdat het niet paste maar was nog een heel gedoe met vermoeide kids langs iedereen gaan. Wij hadden trouwens feestje van 12.15 tot 15. 30 en sommige bleven log even kletsen met ophalen dus met uitloop 4uur eb was lang zat!

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Hoeveel kindjes zijn er geweest?
    Lijkt ons ook meer dan lang genoeg. Nakletsen mag :) daarna rustig bijkomen haha

18. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Er zouden 5 kindjes komen maar het werden er last minute 6.. Best veel maar het was wel te doen het scheelde ook dat mooi weer was en we een groot deel in de speeltuin konden door brengen binnen was het een stuk drukker :)

owly vindt dit leuk.
  19. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hier vorig jaar eerste kinderfeestje zelf gehad.
    We namen de kids gelijk mee uit school om 12.15 uur en gingen naar Avifauna (enorme wens van zoon haha) we hadden 6 kids in totaal. Daar wat gegeten en de cadeau's uitgepakt. Een vogelshow gekeken en dieren bekeken. Om 16.00 uur werden de kinderen daar weer opgehaald. Het was een super gezellige dag, maar ook echt lang genoeg.

owly vindt dit leuk.
  20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nog niet zelf een kinderfeestje hoeven organiseren maar de kindjes weer op laten halen gebeurde hier altijd toen ik nog de kinderleeftijd had.
    De enige keren dat wij zelf kindjes thuis brachten/dat ik thuisgebracht werd is toen we wat ouder waren en ergens naartoe gingen (zwemplas bijvoorbeeld).

Meestal werd er als afsluiting wel wat gegeten. Vaak poffertjes of patat met een frikandel.

16.15-16.45 als eindtijd lijkt mij lang zat!

Deel Deze Pagina