af en toe is mijn zoontje van 20 maanden zo dwars iedereen vind het zo'n lief mannetje maar thuis is ie soms grrr. niet luisteren, niet eten niks willen alleen maar bumba kijken huilen als we nee zeggen. luier verschonen drama. gaat goed zolang meneer wat te drinken heeft in een flesje. verder drinkt ie goed uit een tuitbeker of gewone beker. aankleden wordt ook al ruzie hij is geloof ik echt aan het puberen. nu wilde ik een stoeltje gaan maken voor hem waar ie dus op moet zitten als ie na zoveel keer waarschuwen niet luisterd maar hoe doe ik dit als ik hem er op zet is ie er gelijk weer af. zet hem er vervolgens weer terug op en rent er weer af of gaat hard lachen denkt dat het een spelletje is. trap is geen optie want dan is ie zo boven. hoe doen jullie dit?
Hoi, wat hier heel goed werkt is het gedrag totaal negeren en afleiden. Hij probeert je uit, door te kijken wat voor gedrag jij terug geeft. Ik zelf ben van mening dat zo'n "naughty chair" nog niet werkt bij 20 maanden. Hij heeft nog geen besef van de stoel in relatie tot zijn gedrag. Vanaf een jaar of drie kunnen kinderen die link leggen en is zo'n stoel/ trap of kleed wel een goede oplossing. succes met je puberkind..
denk ook idd dat het stoeltje nog te vroeg is hij snapt er niks van blijft er niet op zitten en ziet het als een spelletje het is moeilijk te negeren soms. douchen is ook vaak een ramp en vanavond was het feest zonder problemen zelfs afdrogen liet ie zonder mokken toe.
mijn zoontje is soms ook erg vervelend en ondeugend...als hij zijn zin niet krijgt huilen en schreeuwen. en overal aankomen wat niet mag. Ik waarschuuw hem 2 keer en als hij dan nog niet luistert dan stuur ik hem naar zijn kamer of zet hem 5 minuten op de trap om af te koelen en het werkt wel...
Hier werkt het stoeltje gedeeltelijk. Als Kylian slaat en na de 3de waarschuwing op de stoel wordt gezet dan werkt dit prima. In het begin kwam hij er steeds af maar tegenwoordig blijft hij netjes zijn tijd uitzitten. Maar plaagt hij de hond en zet ik hem na 3 waarschuwingen op het krukje dan snapt hij er geen jota van. Denk dat het ene kind het andere niet is en wat de ene als straf ervaart op de andere geen indruk maakt. Het is dus even zoeken na de juiste oplossing. Groetjes Anita
Meestal helpt afleiden of negeren echt het beste, ik denk dat je zoon met 20 maanden nog net ef te jong is om het principe 'naughty chair' te begrijpen. Yuri wil af en toe ook wel eens om zich heen slaan. Als hij dat doet, zeg ik duidelijk 'nee' en zet ik wel hem ergens anders neer... dat helpt tot dusverre niet zo heel erg veel, maar hij snapt dan ook nog niet echt dat wat hij doet pijnlijke gevolgen voor mama heeft. Verschonen is hier ook een drama! Ik geef hem meestal maar z'n tutlap of een speeltje op de commode en vaak helpt dat wel. Als een bekertje oid hem kalm houdt tijdens het aankleden of verschonen, zou ik dat gewoon geven. Want als ik dat bij Yuri niet doe, dan zit binnen de kortst mogelijke keren alles -inclusief mams- onder de poep
Als Evi straf krijgt zetten we haar ook even apart, wel zo dat ze ons nog ziet (anders vindt ze het helemaal niet erg en schiet het dus ook niet op) Het heeft wel even geduurd voor ze het snapte, maar nu snapt ze het wel hoor. Daarna halen we haar daar op zeg maar en zeggen we waarom ze daar heeft gezeten en dan is het meestal wel goed. Als het niet iets heel ergs is wat ze doet dan negeren we het gedrag meestal en leiden haar daarna af. Ook dat werkt meestal prima. Persoonlijk heb ik wel het idee dat ze veel meer snappen dan wij soms denken hoor, dus ook zo'n strafplek hebben ze gauw door. Iets heel leuks begrijpen ze tenslotte ook