Ledenlijst Leden: Anoniem26 (clomid 100mg) Bibi1984 (2e behandeling ICSI) Chantal86 Junyor (32 jaar, 1ste kindje, 1ste IUI Ronde 62,5 IE Gonal F) Kaila (28 jaar, 1e kindje, clomid 25mg, ronde 2) Mama Lucy (25 jaar, 1e kindje, 4e ronde IUI) Meissie86 (27 jaar, 1e kindje, geen medicatie) Truelove (26 jaar, 3e kindje, clomid 50mg 1ste ronde) In het vooruitzicht: 12 mei - Anoniem26 - waarschijnlijk NOD 14 mei - Junyor - Extra Follikelmeting 15 mei - mamalucy - afspraak Kliniek Belgie 20 mei - Kaila - follikelmeting 22 mei- Truelove - afspraak gyn 23 mei - Meissie86 NOD 26 mei - Junyor -Afspraak Fertiliteitsarts 27 mei - Junyor - NOD Als je iets wil aanvullen, even kopiëren en dan plaatsen in een nieuw bericht! Voor alle meelezers: We willen ons groepje graag klein houden, zodat we goed op elkaar kunnen blijven reageren en het topic niet te massaal wordt. Ons groepje is daarom nu vol! Hopelijk begrijpen jullie dit!
Meissie 29/30 april. Ik had op 28 en 29 in de morgen positieve test. Die avond ging de test weer omlaag. Dus dag 18 of 19 van mn cyclus en zit nu op dag 34. Hopeloos dit! En de zw testen blijven negatief. Morgen anders maar ff contact met ziekenhuis. Nog geen spoortje bloed Spannend Junyor! Hoop dat de dagen een beetje snel om gaan voor je. En ik duim weer mee!
Nou dames, eindelijk even een momentje gevonden voor jullie. Dus op het gemak alles teruggelezen. Ben ik weer helemaal up-to-date Anoniem: wat balen van je ongesteldheid! L ik zal je mijn ervaringen met het iui traject vertellen, hopelijk heb je dan een beetje antwoord op je vragen. Ik heb gonal-f gespoten om de groei te stimuleren. Vanaf dag 10 op controle en als eitje groot genoeg was kreeg ik een spuit pregnyl om hem te laten springen. 36uur na de pregnyl injectie kreeg ik de inseminatie. Manlief moest dan 2uur van te voren zijn zwemmers inleveren zodat deze bewerkt konden worden. Wij gingen daarna meestal even samen lunchen of koffie drinken, of gezellig even de stad in J De inseminatie stelt echt niet veel voor. Je krijgt een eendebek en dat is eigenlijk het vervelendste vind ik. Altijd ongemakkelijk dat ding. Daarna spuiten ze met een klein slangetje de beste zaadjes naar binnen. half uurtje blijven liggen en aankleden en naar huis. Ik vind het zelf altijd prettig om die dag niet veel te plannen. Niet omdat ik pijn heb ofzo maar vind het fijner om lekker thuis mijn eigen ding te kunnen doen. zaadcellen moeten iedere cyclus opnieuw ingeleverd worden. En bij ons wilde ze boven de 1 miljoen na opwerking voor een kans van slagen. Onder de 1 miljoen ging de iui niet door. Ben je inmiddels al ongesteld geworden? Zat even mee te rekenen voor je . En op dag 18 had je een positieve ovulatietest toch? Hoe ik het begrepen heb is dat je eitje 24 tot 48u daarna springt. Even ruim rekenen zit je dan op dag 20/21. Een gemiddelde lf duurt 14 dagen dus dan kom ik op dag 34/35 uit als nod. Dus dan zou je vandaag/morgen ongesteld moeten worden. (al hoop ik natuurlijk dat je alsnog een mooie test in handen krijgt!) Kaila: hoe gaat het met de bijwerkingen? Ben benieuwd na je eerste meting. Hoop dat er een mooi eitje groeit. Tip voor het breken van de pilletjes (ik heb een aantal maanden 75mg geslikt, anderhalve pil dus) bij sommige winkels hebben ze pillensnijders. Heb die van mij volgens mij van de action. Werkt prima, super handig. Meissie: duimen draaien voor 23 mei! Ik kom je bijna gezelschap houden op het wachtbankje arts heeft vanmiddag even snel gekeken en heb een mooi ei liggen wat waarschijnlijk morgen of overmorgen springt. Junyor:jeetje wat vervelend zeg! Die gemiste kansen zo L hou er wel rekening mee dat een hogere dosering niet altijd betekent dat je eisprong eerder komt. kan er ook voor zorgen dat er teveel eitjes groeien en dan moet je net zo goed de poging afblazen. Ik ben toen van 75 naar 87.5 gegaan en had toen ineens 4 eitjes namelijk. Hoop dat je een goed gesprek krijgt met je arts. En ik duim dat deze maand jullie toch een wondertje brengt! Chantal: ik hoop dat je een fijne vakantie hebt! Truelove: hoe gaat het met de bijwerkingen? Als het niet meer te doen is zou ik het zoiezo aangeven bij je arts. Ik had van clomid ook veel meer last als van de gonal-f. omdat ik het nog goed kon hebben zijn we doorgegaan met clomid. Omdat ik daar goed op reageerde wilde ik die kansen pakken. Spuiten geeft misschien minder bijwerkingen maar ik vond het wel een zwaarder en intensiever traject. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk. Pendels: ik geloof er niet meer in. Heb er vorig jaar behoorlijk wat laten doen. geen 1 van alle uitgekomen. Ik zie er de grappigheid wel van in maar neem het absoluut niet serieus. Hier: vandaag een goed gesprek gehad in belgie. Ik krijg maandag een hysteroscopie. Als de uitslag hiervan goed is starten we met ivf. Heel spannend! Maar voel me er wel goed bij, eindelijk gaan ze iets ondernemen en krijgen we hopelijk wat duidelijkheid. Ze heeft ook nog even snel gekeken via een echo en er ligt een eitje klaar die morgen of overmorgen gaat springen waarschijnlijk J dus hopelijk brengt deze nog geluk en hoeven we het hele ivf traject niet in. Maar na 2 jaar geloof ik daar eerlijk gezegd niet meer zo in.
@mama Lucy je hebt erg je best gedaan met reageren Ik heb eigenlijk nu weinig bijwerkingen en vraag mij dus ook af of hij deze ronde wel werkt.. Kan je de ene keer meer bijwerkingen hebben dan de andere keer? Mijn menstruatie is ook al helemaal weg.. Ben bang dat ik clomid dus toch te laat heb ingenomen.. Moet toch niks uitmaken 1 of 2 dagen? Hoe zit dat dan met je ei sprong komt die dan ook eerder of later?
Haha ja was er even voor gaan zitten Ik had ook de ene keer meer bijwerkingen als de andere keer dus dat kan denk ik wel. Ik ben ooit een dag te laat begonnen met clomid en toen had ik ook mijn eisprong wat later. Maar volgens mij is dat verder geen probleem. Krijg je controle deze maand?
wat zouden jullie doen? Wij gaan 1 juni met de hele Fam naar een attractiepark.. Ik zit dan op dag 21 van me cyclus en waarschijnlijk dus al een eisprong gehad.. Is dan misschien de periode voor evt innesteling.. Nu mijn vraag zouden jullie rond die tijd in achtbanen enz gaan?? Ik ga normaal namelijk overal in maar nu begin ik toch te twijfelen.. Daarom wil ik graag jullie mening
hallo meiden graag zou ik mee willen tikken ik ben 1juli 2013 gestopt met de pil hierna geen ontrekkingsbloeding gehad helemaal niks na toch wat zorgen te maken ben ik in november naar de huisarts gegaan die vertelde dat ik nog maar een half jaar moest proberen en zo nu en dan een testje moest doen nou bij elk krampje of dingetje wat ik voelde deed ik dus een test werd gek van mezelf dus in januari maar terug gegaan en een doorverwijzing gekregen naar de gyn kreeg bloedonderzoek en een echo en toen werd pcos vast gesteld nou om me verhaal wat korter te maken primolut gekregen en clomid 50mg sloeg niet aan 100mg sloeg niet aan 150mg op dag 14 een eitje van 14mm en op dag 17 20mm inmiddels om de dag geklust en sinds 3dagen last van gevoelige tepels maandag mag ik terug om bloed te prikken om te kijken of mijn ei inderdaad gesprongen is en ze doen een chlamydia test week erop word ik ervoor gebelt al met al afwachten dus
Heb gelukkig nog niet echt erge hoofdpijn gehad van de clomid.. Merk alleen dat ik sinds vanochtend ontzettend veel moet plassen!! Heb een half kopje water op maar ben al 5 keer naar de wc geweest.. Blaasontsteking is het niet want dat herken ik gelijk.. (Al zo vaak gehad) Beter dit dan hoofdpijn natuurlijk haha
Hey meiden! Ik ben jarig vandaag!! 28 lentes oud/jong hihi Heb de hele dag al een soort rare druk en steekjes bij mijn liezen... En moeeeeeeee
Pff, drukke dagen op m'n werk, maar het is weer weekend!! Wat een hoop ontwikkeling weer hier, fijn om te lezen Hier net mijn 5e clomid erin zitten, gelukkig geen bijwerkingen deze maand. Ik hoop heel erg dat deze hoeveelheid ook aanslaat, want ik vind het maar gek, zo'n mini hoeveelheid. Maar goed! Als ik net zo'n cyclus heb als afgelopen maand verwacht ik mijn ei pas over 11 dagen, dus dat duurt nog even. Ik ga denk ik over 5 dagen beginnen met ovulatietesten. Ben wel benieuwd hoe die bij mij werken! Junyor, het lijkt me echt super frustrerend dat je ei niet op gelijke dagen springt. Vooral omdat het dan echt zo onzeker wordt of je überhaupt wel een kans maakt elke maand... Spannend wat er dan op 26 mei besloten wordt. Denk je dat je over moet op andere medicatie of werkwijze, of dat je misschien meer controles krijgt? Anoniem, hangt de rode vlag al uit, of is het nog steeds wachten? Ook super onzeker zeg, vooral in combinatie met die negatieve tests.... Ik kan me je onzekerheid en baaldagen heel goed voorstellen Heb je het ziekenhuis nog gesproken? Truelove, fijn dat je weinig bijwerkingen hebt! Over het pretpark en innesteling: ik heb afgelopen maand tijdens mijn innesteling (die er dus niet was, maar goed) een tattoo laten zetten. Ik was daar ook zo onzeker over of dat kwaad kon dat ik de gyn gebeld heb. Volgens haar was het echt geen probleem. Dat soort dingen gaan pas uitmaken wanneer je echt een bloedband met het kindje krijgt, ik geloof dat ze zei na 1 maand ongeveer? Nu kan het geen kwaad. Ik denk dat het dus ook niet erg is als je in een achtbaan gaat Meissie, GEFELICITEEEEEEERD!!! Zit het wachtbankje nog lekker? Je NOD begint nu wel in de buurt te komen!! Die kwaaltjes maken het wel spannend ook...! Mama Lucy, dank je voor de tip voor de pillensnijders! Als ik weer bij de Action ben ga ik zeker even kijken. Wat super spannend trouwens, dat hele nieuwe traject, en dan nog wel in het buitenland ook. Heeft toch iets extra spannends, vind ik. Ik ben heel benieuwd wat maandag de uitslag van je hysteroscopie is!! Maaaaaar.... als ik het goed begrijp heb je je ei vandaag waarschijnlijk?! Veel succes en plezier dan! Blijf erin geloven, wie weet!!! DutchDiamond, ik zet je er wel bij, hopelijk vinden de andere meiden dat ook okee! Welkom! Jij zit dus ook middenin het clomid-traject. Wat fijn dat 150mg uiteindelijk toch aan lijkt te slaan! Ik had afgelopen maand na mijn eisprong ook echt heel erg last van gevoelige tepels. Was een mooie bevestiging dat mijn ei inderdaad gesprongen was! Jij zit dus nu op het wachtbankje...
Ledenlijst Leden: Anoniem26 (clomid 100mg) Chantal86 DutchDiamond (clomid 150mg) Junyor (32 jaar, 1ste kindje, 1ste IUI Ronde 62,5 IE Gonal F) Kaila (28 jaar, 1e kindje, clomid 25mg, ronde 2) Mama Lucy (25 jaar, 1e kindje, 4e ronde IUI) Meissie86 (28 jaar, 1e kindje, geen medicatie) Truelove (26 jaar, 3e kindje, clomid 50mg 1ste ronde) In het vooruitzicht: 19 mei - DutchDiamond - bloedprikken 20 mei - Kaila - follikelmeting 22 mei- Truelove - afspraak gyn 23 mei - Meissie86 NOD 26 mei - Junyor -Afspraak Fertiliteitsarts 27 mei - Junyor - NOD Als je iets wil aanvullen, even kopiëren en dan plaatsen in een nieuw bericht! Voor alle meelezers: We willen ons groepje graag klein houden, zodat we goed op elkaar kunnen blijven reageren en het topic niet te massaal wordt. Ons groepje is daarom nu vol! Hopelijk begrijpen jullie dit!
Welkom meis! Ik vind het prima eentje erbij kan nog wel! Gezellig dat je meteen lekker naast me komt zitten op het martelbankje! Pfff nog een hele week wachten op mijn nod. Wel fijn dat ze in mijn badkamer bezig zijn dan kom ik voorlopig ook niet in de verleiding om te testen haha!
@kaila ja eigenlijk al tegen het einde van het clomid tjaject verder dan 150 gaan ze niet fijn dat jij geen bijwerkingen hebt ik elke ronde opvliegers chagerijnig en wat slechter zien verder vaak hoofdpijn ovutesten doe ik niet die schijnen met pcos niet betrouwbaar te zijn begrijp dat bij jou het niet gelukt is toen je een eitje had? lijkt me erg zwaar weer een teleurstelling ik vind het nu al moeilijk om te wachten als ik mij niet vergis mag ik de 26e testen 26-4 was de eerste dag van mijn laatst opgewekte menstruatie