owh fijn iemand die ook op die verschrikkelijke bank zit ik zit dus wel steeds in de verleiding maar weet ook dat het nu eigenlijk geen zin heeft om te testen proberen ergens anders aan te denken al is dat moeilijk met die gevoelige tepels word er elke keer aan herinnert
Ja, ik hoor ook heel wisselende verhalen over ovulatiestesten en PCOS. Wij hebben schijnbaar het hormoon wat ze meten bij je ovulatie (was dat LH?) over de hele maand in hogere mate in ons lichaam, waardoor hij altijd licht of knal positief kan zijn. Toch ga ik het gewoon proberen, misschien kan ik er alsnog wat uit aflezen. Dat lijkt me ook fijn wanneer ik de follikelmetingen niet meer krijg. Ik had ze al gekocht toen ik nog niet wist dat ik PCOS had, dus dan gebruik ik ze ook maar gewoon Maar nee, het was niet gelukt afgelopen maand, ik had zelfs 2 eitjes! Helaas is het zaad van mijn vriend ook niet goed, dus als het binnen een twee maanden niet lukt moeten wij aan de IUI/ IVF.
klopt dat is lh en dat was bij mij dus verhoogt en heeft het dus geen zin ja zonder follikelmeting doorgaan snap ik ook net echt wat als ronde 2 met 150mg niet aan slaat dan is het afwachten voor niks wow heftig dus hoop voor je dat het wel lukt nu iui/ivf lijkt me erg zwaar ik vond de clomid en metingen al best wel heftig elke keer met je benen wijd en ik heb dan ook elke keer een ander gehad mijn vriend heeft nooit zijn kwakkie hoeven inleveren zo raar heb laatst wel een samenlevingstest gehad en daar waren de zwemmers wel goed en mijn slijmvlies was ook mooi dus hoop zo dat het in 1x raak is
Ik heb vorige maand ook ovulatie testen gebruikt en bij mij heeft het goed gewerkt! Ik had vorige maand ook veel hoofdpijn maar nu niet..
oke truelove hmm als het nu niet raak eens misschien maar eens proberen al was het in me bloed wel duidelijk dat mijn lh hormoon dus wel hoger was
Ze werken bij mij ook perfect. Je ziet altijd wel een streepje, maar zodra hij positief is dan zie ik dat echt wel
Welkom dutchdiamond! Ovulatietesten werkten bij mij soms wel, andere maanden weer totaal niet. Inderdaad altijd wel een duidelijk streepje en een aantal keren echt een maand lang knalpositief geweest. Gaf mij alleen maar onzekerheid. Merk ook als ik ze niet gebruik dat ik veel meer naar mijn eigen lichaam luister en daarop leer vertrouwen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk
Mijn nod komt trouwens op 31 mei (snel alweer deze keer!) Hysteroscopie maandag 19 mei en belafspraak om t vervolgplan te bespreken ook 19 mei. Krijg namelijk ddezelfde dag nog de uitslag. Weet niet zo goed hoe ik dat lijstje bij moet werken dus als iemand dat zou willen doen??
wow mama lucy zie net 13x clomid dat dat niet gelukt is lijkt me zo zwaar ik heb net mijn 1e ei en hoop zo dat ik een posi test vast heb binnenkort hoe gaan jullie toch met die teleurstelling om? als ik de clomid verhalen dus zo zie kan ik dus beter wat minder hopen en iets minder positief zijn
T is inderdaad een zwaar traject zo vooral de teleurstellingen worden steeds zwaarder. Maar echt wel hoop houden hoor! Er zijn veel goede verhalen over clomid! Dat het bij ons na 2 jaar nog steeds niet gelukt is komt (naar mijn mening) echt omdat er nog iets anders niet goed zit. Kan niet alleen maar pech zijn denk ik dan. Dus probeer positief te blijven en hopelijk heb je snel een mooie test in handen!
ja hoop heb ik misschien iets te veel heb zelfs het logeerbed al naar zolder gebracht omdat daar de babykamer zou komen zoveel hoop had ik dus maar heb nu al 2 verhalen waar het niet goed bij gegaan is dus misschien maar ook eens gaan denken dat het dus niet goed aan kan slaan het traject zo ie zo is al zwaar vind ik ookal ben ik nog erg kort bezig en jullie zijn al 2 jaar bezig hoe hou je dat vol hoop voor je dat jullie ook snel een positest hebben naar 2 jaar mag dat echt wel
Vind het zelf ook moeilijk om daar een tussenweg in te vinden (zoals je zegt met een kamertje enz.) Dat soort dingen, die voorbereidingen en fantasieën geven me hoop. Maar uit zelfbescherming bereid ik me liever voor op teleurstelling dan is de klap niet zo groot. Merk wel dat ik in België echt op mijn plek ben en daardoor ook meer rust heb en ook wat positiever kan zijn. Al ben ik wel heel erg zenuwachtig voor maandag! Aan de ene kant.... als ze iets vinden dan weten we waar het aan ligt en kan er gericht naar een oplossing gezocht worden. Aan de andere kant hoop ik natuurlijk dat alles goed is.
ik lees hier best veel verhalen van mensen die naar belgie of duitsland gaan en vaak ook positief ervan terug komen gelukkig vond mezelf al raar dat ik nu alleen nog maar een follikel heb en dan de a.s. babykamer al ga voorbereiden zeg maar met de 3e ronde clomid had ik ook geen hoop meer en bereide mezelf maar voor op spuiten of eventueel een operatie maar dat is uiteindelijk wel goed gekomen al twijfel ik erover of na deze ronde de clomid weer zou aanslaan en mijn lichaam er niet aan gewend is spannend allemaal maandag heb je een hysteroscopie(hoop dat ik het goed tik) wat houd dat in?
Ik vind het ook knap hoe iedereen er mee om gaat. Ik merk ook heel erg dat ik er dagelijks zoveel aan denk en in mijn hoofd mee bezig ben! En dan sta ik nog best wel aan het begin van het hele traject..... Ik hoop natuurlijk dat alle vervolgstappen helemaal niet nodig zijn, maar ik heb wel steeds meer compassie met degenen die daar helaas wel al beland zijn... Ik ben heel benieuwd wat de hysteroscopie van Mama Lucy gaat uitwijzen maandag! Wat verwacht je dat ze gaan bekijken?
Ze gaan met een cameratje in mijn baarmoeder kijken of daar afwijkingen te zien zijn. Dit zou dan eventueel kunnen verklaren waarom het nog niet gelukt is. Je kan dan denken aan poliepen/ontstekingen/verklevingen enz. Ook kijken ze naar de vorm van je baarmoeder. Weet totaal niet wat ik moet verwachten. Al zegt het onderbuikgevoel al erg lang dat ik hierna moet laten kijken. Al is het maar om dingen uit te sluiten. Dus laat het maar op me afkomen... het is zoiezo een stapje verder denk ik maar, wat de uitslag ook gaat zijn
Mama Lucy, je past de lijst aan door degene die de lijst heeft gepost te quoten. Daar haal je dan de [ quote = persoon ] en aan het eind [ / quote ] vanaf in jou eigen postje. Verder pas je aan wat je aan wil passen Ledenlijst Leden: Anoniem26 (clomid 100mg) Chantal86 DutchDiamond (24 jaar, clomid 150mg) Junyor (32 jaar, 1ste kindje, 1ste IUI Ronde 62,5 IE Gonal F) Kaila (28 jaar, 1e kindje, clomid 25mg, ronde 2) Mama Lucy (25 jaar, 1e kindje, na IUI verder in België) Meissie86 (28 jaar, 1e kindje, geen medicatie) Truelove (26 jaar, 3e kindje, clomid 50mg, 2e ronde) In het vooruitzicht: 19 mei - DutchDiamond - bloedprikken 19 mei - Mama Lucy - Hysteroscopie + uitslag en vervolgafspraken 20 mei - Kaila - follikelmeting 22 mei - Truelove - afspraak gyn 23 mei - Meissie86 NOD 26 mei - Junyor -Afspraak Fertiliteitsarts 27 mei - Junyor - NOD 31 mei - Mama Lucy - NOD Als je iets wil aanvullen, even kopiëren en dan plaatsen in een nieuw bericht! Voor alle meelezers: We willen ons groepje graag klein houden, zodat we goed op elkaar kunnen blijven reageren en het topic niet te massaal wordt. Ons groepje is daarom nu vol! Hopelijk begrijpen jullie dit!
ik ben trouwens 24 @lucy jeetje wat eng maar wie weet valt het reuze mee en kan je inderdaad wat dingen uitsluiten konden ze niet al het een en het ander bij de echo's zien die je tijdens je clomid kreeg? @kaila klopt ook ik denk elke dag er wel aan en denk ik er niet aan word ik er wel aan herinnert met 2 zwangere in mijn familie zo kreeg ik gister nog foto's van een echo van de eene en van de andere de vraag van wat ik van die kinderwagen vond zijn stiekem best harde klappen steeds
Mamalucy bedankt voor je goede uitleg! Heb er erg veel aan Ben nu een beetje rustiger en zie wel hoe het gaat verlopen. Het traject valt zwaar he? Iedere keer de ziekenhuis bezoeken en de medicatie die ingenomen of gespoten moet worden en voor de gene die dan inseminatie doet ook nog een x extra. En dan al die negatieve testen steeds! Maar ooit wordt ie positief houd moed! Kaila: Hier gisteren eindelijk de rode mannetjes gekomen. Dus een nieuwe cyclus. Vanaf morgen weer 100 mg Clomid slikken en dan 26 mei (dag 11) voor inwendige echo en besprekingen van IUI verder. Helaas was mn eigen gynaecoloog dan met vakantie dus een vreemde. Die zelfde week als mn eitjes groot genoeg zijn en na spuiten pregnyl dan de eerste IUI. Dus 2 weekjes ongeveer en dan heb ik de eerste er waarschijnlijk op zitten. Spannende tijd vind ik wel hoor! Hebben de meiden die clomid slikken ook extra last van de menstruatie in de zin van erger bloeden en veel meer buikpijn dan zonder de clomid? Hoop dat ik dit keer minder bijwerkingen heb.
@anoniem met de menstruatie klachten heb ik geen vergelijkingsmateriaal ivm migraine heb ik altijd mijn pil doorgeslikt(diane 35) begrijp ik het goed dat jij pregnyll krijgt als je een follikel heb tijdens je clomid? dat heb ik namelijk weer niet gekregen en dus moeten afwachten of mijn ei wel gesprongen is van de clomid heb ik alle rondes bijwerkingen gehad had alleen het idee dat deze de laatste ronde iets minder waren succes deze ronde