Eerste kinderwens met PCOS-clubje

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kaila, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

net me test gedaan en deze was nog negatief
    woensdag nog maar eentje doen al ga ik inmiddels van het slechte uit

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik vandaag op dag 15..
    Maar nog geen ei gehad..

Jammer van je negatieve test! Duim voor je

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Pfff, wat is het toch een rollercoaster soms.
    Vandaag meting 3 van deze maand.

Heel blij dat ik dus niet bij die stomme arts zat vandaag, maar er werd wel nog even voorgelezen wat ze blijkbaar had opgeschreven: doodleuk dat ik niet meer op progesteron getest hoef te worden deze maand, alleen even checken of mijn BMS gegroeid is... Hoe kan ze dat nou zeggen, mijn ei was maar 1mm gegroeid in een paar dagen, het was helemaal niet zeker of hij door zou groeien en springen!!
    Daarbij heeft ze ook opgeschreven dat het zaad "van prima kwaliteit is en dus geen noodzaak voor verder onderzoek". Terwijl de arts die ik eerder sprak het tegenovergestelde vertelde....

Maar goed, tot zo ver mijn frustratie... Mijn ei was gelukkig goed!
    Zelfs 22,5mm! Dus die zal vandaag of morgen springen, denk ik. Ben dus heel blij dat dat in ieder geval goed zit deze maand. Omdat ik aangaf dat ik het vreemd vind dat er niet meer getest hoeft te worden op progesteron hebben ze gezegd dat we dat toch lekker gaan doen, dus dat wordt volgende week ook nog voor de zekerheid even gecheckt.

Hierna krijg ik dus voor 3 maanden clomid 25 mee naar huis, dus moet ik het ook afdoen zonder echos en bloedprikken... Ik hoop dat ik dan niet gek wordt van onzekerheid, maar dat zien we dan wel weer.

Wat ik in ieder geval wel raar vind is dat al mijn ovulatietesten tot nu toe echt super licht zijn. Gelukkig klopt dat dus wel met mijn ei, omdat die ook nog niet gesprongen is. Ik hoop dat ik straks een knaller krijg, dan heb ik in ieder geval ook houvast voor de komende maanden..
    Op de foto zie je niet de test van vandaag en gister, maar die zien er net zo uit...

Bijgevoegde bestanden:

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ledenlijst

Leden:
    Anoniem26 (clomid 100mg (3e ronde) en start IUI)
    Chantal86 (ronde 4 IUI)
    DutchDiamond (24 jaar, clomid 150mg)
    Junyor (32 jaar, 1e kindje, 1ste IUI Ronde 62,5 IE Gonal F)
    Kaila (28 jaar, 1e kindje, clomid 25mg, ronde 2)
    Mama Lucy (25 jaar, 1e kindje, voortraject IVF/ICSI)
    Meissie86 (28 jaar, 1e kindje, geen medicatie)
    Truelove (26 jaar, 3e kindje, clomid 50mg, 2e ronde)

In het vooruitzicht:
    26 mei - Junyor -Afspraak Fertiliteitsarts
    26 mei - Anoniem26 - Follikelmeting en doorspreken IUI.
    26 mei - Kaila - Follikelmeting
    27 mei - Junyor - NOD
    27 mei - Chantal86 - afspraak gyn
    31 mei - Mama Lucy - NOD
    2 juni - Meissie86 - Follikelmeting
    2 juni - Kaila - bloedprikken progesteron
    3 juni - Kaila - uitslag bloedprikken progesteron
    12 juni - Kaila - NOD

(Je past de lijst aan door degene die de lijst het laatst heeft gepost te quoten. Daar haal je de [ quote = persoon ] en [ / quote ] vanaf. Verder pas je aan wat je aan wil passen :) )

Voor alle meelezers: We willen ons groepje graag klein houden, zodat we goed op elkaar kunnen blijven reageren en het topic niet te massaal wordt. Ons groepje is daarom nu vol! Hopelijk begrijpen jullie dit!

5. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Balen meissie!

Hier net meting gehad nog geen 6mm en nog een paar inieminies.
    Kortom de clomid heeft deze ronde minder gedaan dan de vorige ronde!
    Nu willen ze me waarschijnlijk geen pregnyl zetten (vervangende gyneacoloog) .
    Donderdag terug komen en dan wil ze de iui gaan inplannen maar hoe? Waarschijnlijk op de gok. Geen ovu testen geen pregnyl dus schatten? Kortom heb er geen fuck aan.
    Sorry ben ff pist off en ff klaar mee.

6. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Aaah, Anoniem..... ik kan me echt heel goed voorstellen dat je pissed bent!!! :x

Ik snap dat echt niet. We gaan niet voor ons lol dat hele traject in. Maar ondertussen worden er nog wel super vaak van die vage afspraken gemaakt waardoor een groot deel alsnog 'gokken' is. Dat is toch zonde van alle inspanningen??! Als ze de onderzoeken nou gewoon grondig doen, is er veel minder tijd nodig!!

7. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Precies Kaila! Zo rot dit en mn eigen gynaecoloog is er niet dus loopt erg stroef allemaal en deze wist echt nauwelijks iets van mijn situatie! Ik voel me echt gewoon opzij gezet nu. Zo van ach ja alle tijd joh. Ze heeft me echt niks uitgelegd over iui etc. Ergerde me dood. Als ze er donderdag weer niks over zegt dan zeg ik er wat van! Heb vandaag echt uren gehuild. Ik zou vandaag precies horen van hoe en wat en daar stel je, j op in. En uiteindelijk ga je dan naaf huis met juist nog meer vraagtekens. Bah echt ff een baal dip moment

8. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Echt vervelend joh.
    Ik zou als ik jou was gewoon al je vragen en onduidelijkheden even op papier zetten, zodat wanneer je donderdag weer overrompeld wordt daarop terug kan vallen en niet alsnog met vragen naar huis gaat!

Vooral die instelling van 'je hebt nog alle tijd' vind ik echt verschrikkelijk. Ik ben misschien nog geen 40, maar ik vind helemaal niet dat ik alle tijd heb! Ik heb 1,5 jaar geleden de keus gemaakt voor een kindje te gaan, en dan duurt het echt net zo lang als wanneer ik 10 jaar ouder was geweest en al 1,5 jaar bezig zou zijn!
    Die instelling van 'we zien over een paar maanden wel verder' vind ik echt super frustrerend.

9. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Ja je hoort het helaas te vaak brrr. Zal mn vragen opschrijven en komt ook door dat je wordt overrompeld. Stond echt ff met mn mond vol tanden en dat heb ik niet vaak. Hoe is het metjou?

10. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Nou, ik zit ook een beetje in een dipje, precies door deze instelling van één van mijn artsen. Lees maar terug als je nieuwsgierig bent, ik heb het hierboven en een paar bladzijdes terug ook opgeschreven.
    Gelukkig is in ieder geval wél mijn ei gegroeid, dus daar ben ik wel blij om. :)

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @kaila mooi dat je eitje wel gaat springen!
    Het is echt slopend om geen controle te hebben vind ik.. Maar dat komt vast goed!

12. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @anoniem balen dat je eitjes niet zijn gegroeid.. Wat een domper is dat dan he..
    Hier net zo helaas..

Toch al twee daagjes buikpijn en vind de buikpijn meer worden.. Weet niet wat ik er van moet denken.. Vanmorgen wel ovutest gedaan maar nog negatief...

13. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Truelove, vandaag is dag 15, toch? Dan kan het echt nog, hoor! Geduld!! :D
    Ik had bij mijn vorige ronde mijn ei op dag 18, en waarschijnlijk is dat deze ronde weer zo. (vandaag dag 17 en nog niet gesprongen) Mijn ovulatietesten zijn ook nog negatief.

Hier nog steeds beetje de balen van die arts, ondanks dat ik blij ben met mijn ei-groei, maar ik zit nu dus lekker 2 wijntjes weg te drinken hier. Had het even nodig, haha. :p

14. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Hoi dames! hoe gaat het hier met iedereen?

Truelove het kan nog best hoor, ik had met clomid 50mg eigenlijk altijd een eisprong op dag 18. na bijna een jaar en een vroege miskraam werd cyclus ineens heel lang dus ben ik iets omhoog gegaan met de dosering. maar het kan dus echt nog makkelijk, en aangezien je symptomen..... lekker klussen, wie weet!

kaila, wat gek van die artsen maar gelukkig had je wel een mooi ei! hoop dat ie mooi bevrucht word en dat je over 2 weken een mooie test kan showen, denk dat iedereen wel wat positiviteit kan gebruiken :) ovulatietesten kunnen soms ook van licht naar knal gaan en terug. (en soms werken ze helemaal niet :() dus ik zou vooral vast houden aan de echo's en het flink gezellig maken. hoop dat de wijntjes gesmaakt hebben ;)

meissie wat shit :( dikke knuffel. neem lekker je tijd, hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

anoniem wat raar! als ze het echt gaan schatten zou ik het niet accepteren hoor. weet niet hoe je daar zelf over denkt maar ik zou denken kost me mooi wel een poging en je hebt er maar 6. hoop dat ze donderdag toch nog gegroeid zijn of dat hij met een goed plan komt!

vervelend om te lezen dat jullie allemaal zo in een dipje zitten meiden. die vage artsen, onduidelijkheid en stress. heb het zelf ook gehad en ben daarom zooooo blij dat we naar belgie zijn gegaan. in 1 klap van heel dat gezeur af. had het 2 jaar geleden al moeten doen. (niet dat ik jullie nu bij je zh weg wil halen ofzo maar wil er wel mee aangeven dat je optijd aan de bel moet trekken)

maar kop op! ook onze tijd komt dat weet ik zeker!

15. DutchDiamond

hier gaat het vandaag niet zo goed
    heb een dipje
    hoe stom ook vanmorgen weer een test gedaan weer negatief maar nu ook licht rose afscheiding maar ook heel erg licht is bijna niet te zien

16. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    ahw sorry dutch was ik jou vergeten! stom van me.

wat balen van je negatieve test zeg. en lijkt erop dat ongi nu doorkomt dan? welke dag zit je? hoop dat het loos alarm is!

17. DutchDiamond

ik heb geen idee wat ik moet denken eigenlijk
    lees 2 verhalen op internet positief en negatief
    zit nu op cd 32
    ik zou vandaag of morgen hebben kunnen testen maar vandaag dus negatief
    ben ik vrijdag nog niet ongi en heb ik nog een negatieve test dan moet ik terug naar de gyn
    dan gaat ie het opwekken en gaan we waarschijnlijk over op spuiten

18. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    nog een paar spannende dagen te gaan dan. hoop dat het toch positief is

ik ben de laatste weken alleen maar bezig geweest met het onderzoek wat geweest is en met de voorbereidingen op ivf dat ik gewoon totaal niet stil gestaan heb bij het idee dat mijn nod al eind deze week is (echt de eerste keer in 2 jaar haha ook wel eens fijn) vanacht hele nacht gedroomd over dat ik zwanger was en schrok wakker en dacht er ineens aan. nu dan toch weer die kriebels, ook al is de kans zo minimaal. zou wel echt een wondertje zijn zeg.

19. DutchDiamond

owh lekker dat je er niet aan gedacht heb zeg
    en ik hoor meer mensen over heftige dromen/nachtmerries als ze zwanger zijn
    dus wie weet er hoeft er maar 1 goed te zwemmen

inmiddels ben ik ook al de hele ochtend op onderzoek uit maar word niks wijzer
    probeer inmiddels me gedachte te verzetten maar lukt niet echt

20. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Probeer een beetje afleiding te zoeken zodat je je gedachtes wat kan verzetten (ik weet t, makkelijk gezegd)

Ik moet aan de gang hier, nog van alles te doen voordat we op vakantie kunnen komende zaterdag. Kom vanavond weer even spieken bij jullie!

Deel Deze Pagina