Eerste kinderwens met PCOS-clubje

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kaila, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Hij loopt inderdaad mooi op.
    Zou me geen zorgen maken, geniet!

Kaila, gelukkig zegt een negatieve test nog niets.
    Het is nog twee dagen voor je nod.
    Hoop dat het bij jou ook gauw raak is :)

Ik moet morgen heen voor mijn echo.
    Ik ben benieuwd. Heb de hele week 68mg Puregon
    gespoten.

Fijn weekend dames.

Geniet ervan! ☆

2. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    True hij loopt echt wel op gefeliciteerd super mooie testen al joh!!
    Spannende periode voor jullie.

Kaila ahh balen maar inderdaad het kan nog en anders volgt onze tijd nu snel hopelijk!

Chantal hoe is je echo van vandaag?

3e dag gonal f zit erop :) valt me mee!
    Woensdag middag echo.
    Zie alleen wel op tegen de pregnyl als ik die mag gaan zetten.
    Lees van meerdere mensen dat die wel ff gemeen kan zijn bij het inspuiten.
    Maar ff afwachten.

3. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Vandaag 14dpo.. Net een test gedaan en het komt nu echt aan.. We krijgen een derde wonder ondanks mijn pcos!!!!

4. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Wauw een knaltest!!! Woehooeee genieten nu meid!

5. Chantal86

Chantal86 Actief lid

29 apr 2008
    375
    0
    16
    Vrouw
    IVF - Spreekt voor zich ;)
    M.eppel
    Die is duidelijk! Mooi hoor en nogmaals gefeliciteerd.

Ik zit er doorheen. Op de echo waren 6 follikels te zien.
    Ik mag dus niet verder. Ik heb dit ook nooit eerder gehad.
    Ik ben ingestort bij de gynaecoloog. De zoveelste teleurstelling.
    Ik weet niet of ik nu verder wil. Een kindje wil ik zo graag
    maar op dit moment ga ik eraan onderdoor.

Als ik beslis verder te gaan moet ik verplicht naar de
    maatschappelijk werker van het ziekenhuis.
    Ik had daar helemaal geen behoefte aan.

Voor nu wil ik vooral rust.... denk ik..

Pffff

6. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Och meissie toch! Dat is idd wel ff een vreselijke domper!! Als je behoefte rust is, neem die dan ook maar. Maar ik snap dat dat een moeilijke beslissing is want de wens naar een kindje blijft natuurlijk. En dan liever gister nog dan vandaag. Ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen!

7. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik ben zojuist ongesteld geworden... voor mij officieel dus nu weer een ronde verder.. :(

Oh, Chantal :( Het zit jou ook echt niet mee...!!
    Ik kan mee heel goed voorstellen dat je er doorheen zit. Hoewel het natuurlijk mooi is dat je wel goeie eitjes hebt is dit echt wel weer een tegenvaller... Bah. Ik had je echt een mooie kans gegund!!!
    Misschien is het inderdaad goed om deze maand dan ook echt even te gebruiken om te proberen het even van je af te zetten en te bedenken wat je wil. Misschien is een paar maanden rust toch een goed idee? (hoeveel stellen zijn er wel niet alsnog zwanger geraakt in die rustmaanden?!).
    Aan de andere kant snap ik je ook heel goed dat je toch gewoon door wilt gaan. Die wens voor een kindje blijft.... :(
    Sterkte meis!!!! *knuffel*

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dikke knuffel.. Snap dat je even je rust neemt 💋

9. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik hoop dat ik bij jullie mee mag kletsen ! :)

Ik ben al heel erg lang op zoek naar een klein knus groepje die net als ik te maken hebben met pcos..

Het is bij mij afgelopen oktober 13' geconstateerd.. vl heeft verminderde zwemmers dus kwam in aanmerking voor iui .. eerste ronde in jan/feb met clomid 50 geprobeerd.. had 2 follikels .. alleen helaas was mijn bms aan de dunne kant.. toch iui doorgezet maar werd veelste vroeg ongi.

2e ronde in maart al meteen injecteren met menopur 75eh.. alles ging prima tot ik 6 follikels had ! .. overstimulatie en een klusverbod.. Alsnog 2e ronde dit keer met menopur 37,5 .. groeide er niets ! alleen me bms werd dikker nja magere 5,9mm .. uiteindelijk opgehoogd naar 75 eh en 2 follikels ... helaas weer te vroeg ongi.

afgelopen mei heb ik een hysteroscopie ondergaan.. omdat me bms dun blijft ( met pregnyl uiteindelijk tussen de 7-8mm ) en ze zagen een soort hobbel in me baarmoeder.. dit bleek mijn vorm van me baarmoeder te zijn.. Daarna heb ik nog een ontsteking erbij gekregen waardoor ik het wel even welletjes vond!

Ben lekker op vakantie geweest.. en heb 3 maandjes rust gehad :) en ga nu met volle moed en positieve energie op naar poging 3. Hopelijk dat deze aankomende rondes mij meer geluk mogen geven.. Weer menopur 37,5 in combinatie met pregnyl.. en dit keer utrogestan erbij voor mijn te korte luteale fase. :)

Dit was in vogelvlucht mijn verhaal tot nu toe.. en hoop gezellig met jullie mee te mogen kletsen en elkaar te kunnen steunen :)

10. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

@steph
    jeetje een kort maar krachtig verhaal
    hoop dat je deze ronde meer geluk hebt en dat alles er mooi uit ziet
    wanneer begin je weer met spuiten?

hier na 4rondes clomid zonder succes nu net als jou aan de menopur75eh+pregnyl+utrogestan zonder iui
    vl zijn zwemmers zijn niet gecontroleerd alleen tijdens een samenlevingstest
    ik begin morgen met dag 7 van me ongi opwekkers spuiten komt dus steeds dichterbij vind het steeds enger worden en merk ook dat ik er nu al aardig zenuwachtig door word

steph succes deze ronde meid!
    stiekem fijn om er iemand bij te hebben die ongeveer tegelijk loopt met me

11. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@dutchdiamond.. ik verwacht me ongi over een week ongeveer en dan begin ik opnieuw met menopur.. moet wel met de laagste dosis beginnen omdat ze bang blijven voor overstimulatie. En als dit niet aan slaat net als jou 75eh.

Wat raar trouwens dat je vriend zijn zwemmers niet zijn getest ? Zo kun je ook niet weten of jullie een goede kans maken kwa aantallen. Wel fijn dat jullie het nog zelf kunnen proberen ondanks de hormonen :)

Idd fijn dat we bijna hetzelfde lopen ! .. denk dat we ook ongeveer op hetzelfde moment onze ongi kunnen verwachten. Ik heb gelukkig nooit primolut of dergelijke hoeven slikken om het op te wekken.. gek genoeg heb ik om de 33 dagen een onttrekkingsbloeding.. wel heel fijn, alleen heel raar toch pcos.

Wordt dit je eerste keer injecteren ? .. ik was ook zo ontzettend zenuwachtig.. bij de eerste injectie die ik moest zetten.. moest ik huilen van de spanning. Maar na de eerste keer valt het reuze mee.. je voelt er niks van .. het gaat om het idee, maar het went heel snel :)

Jij ook ontzettend veel succes deze ronde ! .. fijn om met je te kletsen !

12. DutchDiamond

@steph
    ik verwacht hem over 5dagen (zaterdag) maar vandaag al wat rood/bruine afscheiding daar schrok ik even van net toch maar me opwekker ingenomen
    het is een heel gedoe zeg steeds die eh en overstimulering pfff

ja vond dit ook raar tijdens een samenlevingstest is er wel na gekeken toen was alles goed maar dat is alleen een moment opname natuurlijk

heel fijn dat het vanuit jezelf komt ik heb dit dus totaal niet zit vandaag op cd 47
    maar wel al 7dagen bezig met de opwekkers

dit word de eerste keer ja heb al wel me prikinstructies gehad vorige week
    de angsthaas die ik ben heb een creme gebruikt die me huid verdooft dus toen ze zei zet de naald maar op je huid zat hij er gelijk al in

13. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Owh dat is al snel ! .. ik hoor vaak dat sommige best lang moeten wachten tot de ongi doorbreekt. Een goed teken dus dat je al wat roze/bruine afscheiding hebt.. zo kun je sneller weer beginnen aan een nieuwe ronde.

Bij een samenlevingstest kijken ze .. of ze na de gemeenschap nog zwemmers aantreffen en of deze nog in leven zijn. Dit inverband met eventueel vijandig cervix slijm. Dit zegt in principe niks over de aantallen.. bij ons moest vl tot 2 maal toe een potje inleveren.. hieruit konden ze opmaken of het zaad geen afwijkingen heeft, voldoende bewegelijk is enz. En de aantallen.. en toen kwam eruit dat vl de helft minder produceert. Hoe lang mogen jullie het zelf proberen .. ? Met hormonen ?

Haha moet wel erg lachen om de creme ! Maar fijn dat het helpt.. soms kan het ook pijnlijk zijn als je verkeerd prikt .. soms is me buik net een speldenkussen met blauwe plekken erbij van het niet goed prikken :)

Ohja ik ben trouwens 26 :)

14. DutchDiamond

normaal 2 dagen na het stoppen met die pillen dit is dus nieuw voor me

ja klopt dit was gelukkig wel goed verder maar hij heeft verder nooit wat hoeven inleveren had het laatst ook aangegeven maar als de samenlevingstest goed waszou het wel goed zijn zei ze
    verder geen idee hoelang we dit moeten proberen zonder iui of ivf
    was allang blij dat deze ronde zonder iui was want ze hebben vakantie en had anders nog langer moeten wachten

ja dat van die blauwe plekken heb ik ook gehoort maar gelukkig hoef je niet steeds op hetzelfde plek te prikken en de pregnyl zal vl doen hoorde namelijk dat die nogal gemeen kan zijn
    denk als je naar de huisarts ga en je vraagt om emla creme vanwege die spuiten dat je het zo mee krijgt (ik heb hem van me moeder geleent;))

verder zit ik nog steeds te denken over wat nou de beste tijd is
    smorgens zo ie zo niet denk toch dat het rond etenstijd zal worden uurtje of 6
    is best moeilijk omdat we hier niet echt een vast ritme hebben

ik ben 24 me vriend 27

15. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Is mooi meegenomen dat je ongi nu waarschijnlijk eerder komt :) weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen !

Het is idd fijn dan jullie het eerst zelf mogen proberen.. zo is het toch minder stressvol ! .. ik denk dat jullie het een half jaar eerst op deze manier mogen " proberen " heb ik vaker bij andere ook gelezen en dat werd ook tegen ons verteld. Achteraf had ik hiervoor ook liever gekozen.. en was ik niet meteen het iui traject ingestapt. Maar dacht met zown lage zaadkwaliteit maak ik weinig kans.. maar nu denk ik je weet maar nooit ! En scheelt een hoop stress en ziekenhuis bezoekjes :)

Mijn eerste pregnyl injectie werd door een gyn gezet en gaf 5 min een brandend gevoel.. de keren erna dat ik het zelf moest doen had ik nergens last van ! .. emla creme handig om te weten !! Idd dat kan ik is vragen.. ik doe zelf de ene dag links prikken en de andere dag rechts.. schuin onder me navel .. en als ik weet dat ik op die plek goed zit.. doe ik de keer erna en vlak naast prikken :) zo voorkom je blauwe plekken.

Hier moet ik altijd in de avond injecteren.. om een vast tijdstip.. hier ook geen vast ritme haha.. we gaan ook vaak weg. Eerst zette ik um om 10 uur maar dan was ik ergens en moest ik naar huis.. daarna iets eerder maar dan zat ik in een restaurant en moest ik steeds op de tijd letten. Dus denk dat ik um vanaf nu om 7 uur zet.na het eten.

Gelukkig zijn jullie ook nog jong ! Mijn vriend is 25 .. ben blij dat we er vroeg achter zijn gekomen.. je weet natuurlijk niet hoe lang de mmm zal gaan duren.

16. DutchDiamond

nee moet me kuur afmaken dus hoop niet dat het door breekt

ja zelf proberen is minder stressvol maar het klussen word er niet leuker op het is nu echt een moetje geworden
    het iui traject is geen pretje denk ik maar in jullie geval misschien maar beter en wie weet is het snel raak ben je alles snel vergeten denk ik zo

met prikken nog geen ervaring dus ook niet met ''verkeerd'' prikken
    tijdens de prikinstructies zat ie schijnbaar goed geen blauwe plek gehad hopelijk hou ik dit vol heb echt het idee dat je buik straks erg pijnlijk aanvoel

ja ik denk dat ik 6 uur aan hou het is inderdaad wat je zeg of visite etc.
    en rond etenstijd zijn we vaak wel thuis en wil toch dat me vriend erbij is als dat gaat gebeuren dus denk dat ik 6 uur maar aan hou vervelend dat het steeds op een vaste tijd moet maar een voordeel ze hoeven niet in de koelkast zoals gonal f enzo

ja ben nog jong gelukkig maar me nichtje is al zwanger van de 2e en me neefje heeft net de eerste en zijn beide jonger als ik dus heb gewoon gezegt dat wij geen kinderen nemen omdat er elke keer van die opmerkingen kwamen en dan moet ik me tranen in bedwang houden dus dat is hopelijk afgelopen
    jullie zijn gelukkig er ook optijd bij moet er niet aan denken dat je dit pas ontdekt als je 30 ben ofzo

17. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi dames!

Ik vroeg me af of jullie clubje al vol is, of is er nog een plekje vrij voor een pcos gevalletje? ;)
    Ik vind het fijn om in een klein groepje mee te kletsen wat niet te groot wordt, maar de meeste zijn al heel vol of vallen stil.

Ik hoor t graag!

18. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hoi Lindas87 en Steph88! Van ons groepje zijn er nu 4 zwanger, dus ik wil wel graag wat mensen met wie ik alles kan delen!
    Ik reageer vanavond even uitgebreider. :)

19. DutchDiamond

welkom linda
    gezellig een mede brabander in het zelfde schuitje
    (nouja de omstandigheden zijn natuurlijk minder gezellig)

je bent al even bezig met clomid slaat het wel aan bij je?

20. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ja daar heb je wel gelijk in dat gemeenschap nu een moeitje wordt.. daar wordt het idd niet romantischer op ! Iui is op zich te doen.. het vervelendste gedeelte .. vindt ik de follikelmetingen.. soms moet ik wel 4 keer op en neer naar het ziekenhuis.. de iui zelf stelt niet veel voor en is in nog geen 5 min gebeurt.. en is geheel pijnloos.

Jaa 6 uur is een mooie tijd !!.. ik ga deze ronde 7 uur aanhouden, ik kan me injecties ook niet meenemen.. dat is ook zo lastig ! omdat ik 75eh moet halveren.. en de helft open in de koelkast moet bewaren. Anders kon je evt. een injectie nog ergens tussendoor zetten.

Heel herkenbaar die vragen !!.. ik wordt er zo moe van, telkens de vraag en wanneer gaan jullie aan kinderen beginnen ? en hoe lang duurt het nog. Ik probeer ook zo veel mogelijk kraamfeesjes te mijden.. Het doet me teveel pijn.. Ik heb ook aan een aantal verteld dat we voorlopig nog geen zin hebben om aan kinderen te beginnen.. en eerst nog willen genieten.. Ondertussen zouden ze eens moeten weten.. :)

Ik heb het wel aan een aantal familieleden verteld die dicht bij me staan en vriendinnen dat we in de mmm zitten.. voor onze kinderwens. maar echt alleen maar aan mensen verteld waarvan ik weet dat die het bij voorbaat begrijpen.. Anders krijg je van die frustrerende antwoorden naar je hoofd geslingerd. '' van je moet maar eens lekker op vakantie gaan '' of '' je moet er niet teveel mee bezig zijn ''

Ben ook heel blij dat ik dit nu heb ontdekt en idd niet na me 30e !

Deel Deze Pagina