Eerste kinderwens met PCOS-clubje

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kaila, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ kaila.. Wauw al 4 dames zwanger ! :) dat is goed nieuws.. hopelijk volgen wij ook snel !

@ lindas87 Welkom ! ik ben hier ook net nieuw ! :)

Ik zat te denken.. miss is het handig om een prive clubje te openen hier op de site.. ik zit al in een ander prive iui clubje hier.. en zo kunnen andere ook niet meelezen.. is toch wat fijner. en kun je elkaar wat beter steunen.

2. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

klopt dat heen en weer naar het ziekenhuis is echt een gedoe
    is voor mij 30min rijden dus doe je niet zo even

is een koeltas geen optie voor je?
    meenemen wil ik het toch niet dat mengen doe je niet even op een wc denk ik
    en van te voren mengen mag ook niet

ja die kraamfeesten zijn echt niet leuk op het moment kwam bij me neefje en ze had die kleine vast ze zei ga zitten en werd eigenlijk al gelijk in me handen gekwakt moest even slikken en me tante reageerde al gelijk staat je mooi ik zeg nee we nemen geen kinderen zegt ze nooit niet ik nee en het was stil
    hoop dat het daarbij blijft zit elke keer met een brok in me keel
    dat van dat genieten vertelde me moeder steeds maar die vragen bleven komen dus dat zal nu ook niet meer gebeuren

klopt hier zaterdag mijn schoonmoeder op de hoogte gesteld onder het uiteten en die heeft er begrip voor mijn moeder weet het dan en daar blijft het bij
    neefje en nichtje hebben toch hier geen begrip voor denk ik en denken meer aan zichzelf en daarbij wil ik hun baby geluk niet in de weg staan met mijn verhaal

3. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Zo, wat een verhalen meteen zeg!

Steph: Jij hebt een beetje vergelijkbaar verhaal met wat ik hier ook heb: PCOS met slecht zaad. (helaas:( ) Wat fijn dat jij juist meteen met IUI bent begonnen! Al begrijp ik dat je dat zelf dus misschien toch liever niet had gehad... Je duikt dan natuurlijk wel meteen diep die MMM in, maar er wordt wel meteen gericht gewerkt aan het probleem. Ik vind het dus echt super frustrerend dat ik het idee heb dat we nu toch super weinig kans hebben, al mikt hij 100x raak.... De MMM is misschien niet zo romantisch, maar echt ontspannen liggen wij er nu ook niet bij. :(
    Selecteren ze bij jullie IUI ook echt de goede zaadjes? En mag ik vragen wat de uitslag van zijn zaadanalyses waren? En hebben jullie ook die zaadopstelling moeten doen? Is dat nog heel anders dan die analyses?
    Hier was zijn zaad dus namelijk ook niet goed, 8 miljoen waarvan 50% afwijkend. Dat vind ik dus echt niet veel... en volgens mij hadden de artsen er ook verschillende meningen over. Er was eerst tegen me gezegd dat we meteen IUI zouden gaan doen, maar daarna werd ik teruggebeld dat ze me toch eerst een paar maanden alleen Clomid wilden laten slikken, omdat ze vonden dat ik nog te weinig kansen had gehad. (zonder medicatie in 1 jaar maar 2x ongesteld)

En voor beide: ik benijd jullie niet hoor, met dat spuiten! Dat lijkt mij ook echt helemaal niks. Ik zou die angst die jij hebt ook heel erg hebben, Dutch! Ik vind dat bloedprikken nu ook al vre-se-lijk elke keer, brrrr!

Maar ik wil best een privéclubje hoor! Ik probeer inderdaad sommige persoonlijke details (voor zover zaaduitslag niet persoonlijk is ;)) nu toch een beetje weg te laten altijd, maar dat is misschien jammer.
    Hoe maak je zo'n privé-clubje?

4. DutchDiamond

morgen het ziekenhuis even bellen
    ik ben vanmorgen een klein druppeltje bloed verloren maar vanavond ook weer
    geen idee wat ik nu moet verder met opwekkers of stoppen en ongi worden

5. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ dutchdiamond nee een koeltas is geen optie.. het is al gemengd en open :) net wat je zegt je doet zoiets toch liever thuis.

Ja heel herkenbaar !!.. de reacties dat het je goed zou staan, en dat je vast de volgende bent ! is heel pijnlijk.. ik heb ook gekeken hoor aan wie ik het wel en aan wie ik het niet kon vertellen. het is toch iets persoonlijks en je hangt het ook niet aan de grote klok dat je in de mmm loopt.

@Kaila .. Idd we zitten samen in het zelfde schuitje zo te lezen.. Ja het is wel meteen een sprong in het diepe met IUI.. maar wilde niet aan blijven modderen. Toen ons de keuze werd voorgelegen dacht ik meteen dat ik me kans moest grijpen. Ik lees vaker dat koppels naar huis worden gestuurd en het eerst een half jaar nog zelf moeten proberen.

Maar net wat je zelf zegt.. Het zelf '' proberen '' daar is de lol en de zin er ook op deze manier vanaf. Maar bij IUI .. is het het een beetje hetzelfde verhaal.. door de slechte zaadkwaliteit moet je precies timen wanneer je wel of geen gemeenschap meer mag hebben omdat er zeker 3 dagen onthouding tussen de iui moet zitten, om zo de beste kwaliteit te behalen.

Me vriend moest 2x zijn zaad laten testen .. en uit de zaadanalyse kwam hij uit op rond de 20 miljoen.. en 95 % bewegelijkheid. Als ik dan naar jullie uitkomst kijk .. is dit een stuk slechter ten opzichte van ons :( .. en vooral door de 50% afwijkend. Met deze score komen jullie normaal gesproken meteen in aanmerking voor IUI .. Belachelijk dat ze jullie zo laten tobben op deze manier ! .. jullie kansen zijn heel gering op deze manier.

Bij iui moet vl 3 kwartier van ter voren zijn zwemmers inleveren.. en moeten we dan zelf naar het laboratorium brengen.. en 3 kwartier later ophalen en dan zit het in een spuitje met een katheter erop.. zijn zwemmers zijn dan opgewerkt.. alle misvormde, dode, langzame zaadcellen worden gescheiden van de goede en die worden bij een vloeistof samengevoegd en dat wordt vervolgens ingespoten. Je krijgt dan ook de uitslag meteen van de aantallen die zijn ingebracht. :)

Ik zal een priveclubje aanmaken en jullie een uitnodiging sturen, dan kletsen we daar verder ! ;)

6. Steph88

Steph88 Niet meer actief

uitnodiging is verstuurd ;)

7. DutchDiamond

owh ik dacht dat ze zei dat in dat ampul met die blauwe dop dat dat weer afsloot als je het daar terug in deed

ik ben inmiddels lid van de club

8. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ duch .. owhh slim nooit over nagedacht !! haha stom ! oke spreek ik jullie daar ;)

9. DutchDiamond

ja vanwege dat rubber wat erin zit en dan die blauwe dop er weer op tijdelijk in een koeltas met element moet wel kunnen denk ik dan ?

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Jeetje wat een lange verhalen hier ;) heb het niet terug gelezen sorry..
    Wilde jullie alleen even een knuffel komen geven 💋

11. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Wat fijn dat ik mee mag kletsen! En wat een warm welkom! :)

Ik zal mijn verhaal ook even vertellen..
    In maart 2013 gestopt met de pil en ik okt 2013 had ik een positieve test. Helaas kwamen we bij de 2e echo in dec erachter dat het hartje niet meer klopte, een missed abortion. Omdat het niet vanzelf eruit kwam heb ik een curretage ondergaan. Ook is toen t vruchtje onderzocht en bleek dat ik een gedeeltelijke molazwangerschap had gehad. Een fout in de bevruchting en de plecenta blijft doorgroeien en de hormonen ook. Alleen kan dit vruchtje nooit volgroeien.
    Helaas was er ook weefsel achter gebleven dus een 2e curretage was een feit.
    Na 3 maanden bij een controle zagen ze dat ik PCOS heb. Dat ik zwanger ben geraakt is een gelukstreffer geweest met de enige eisprong die ik dat jaar had. Van mezelf heb ik geen cyclus.

Nu zit ik in de 4e ronde mmm en clomid 100 slaat bij mij aan.
    Gisteren eisprong gehad en nu op t wachtbankje :)
    Als t bloedprikken volgende week goed is, dan hoef ik niet meer op controle en mag ik t 4 maanden zelf proberen thuis met clomid.

Zo dat is even mijn verhaal. Pff wel even heel wat te lezen ;)
    Ik probeer zoveel mogelijk alles terug te lezen om jullie ook te leren kennen. Is er ook een lijstje met wie wat?

12. DutchDiamond

jeetje wat een verhaal linda
    weet niet zo goed wat ik moet zeggen
    maar je bent een sterke meid zeg

fijn dat de clomid goed aan slaat bij je
    heb je ng bijwerkingen ervan? ik vond de maand zonder echo's best moeilijk omdat ik geen idee had of het wel wat deed

hier mijn verhaal in het kort:
    juli2013 gestopt met de pil
    februari pcos vastgesteld clomid werkte niet
    nu aan de ongi opwekkers en dan aan de hormooninjecties

13. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    De bijwerkingen zijn minimaal vind ik. Soms zie ik flitsen en afentoe last van opvliegers meer niet gelukkig.

Balen dat de clomid niet voor je werkte! Brrr.. Die injecties daar zou ik echt tegenop zien. Maar wie weet werkt t voor jou wel meteen. Lees er goede dingen over op internet. Ik hoop dat je snel door kunt met een nieuwe ronde :)

14. DutchDiamond

owh wat fijn nauwelijks bijwerkingen
    ik had dus elke ronde opvliegers dat ik ervan wakker werd
    chagerijnig ben dus blij dat ik er vanaf ben

ik zie ook erg op tegen die injecties heb al wel de instructies gehad
    en die vielen opzich wel mee
    ik ben alleen erg bang voor overstimulering dan moet ik de ronde stoppen en is het dus voor niks geweest weer
    gelukkig nu wel weer echo's en gaan ze me goed in de gaten houden

15. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Lindas ook jou heb ik een uitnodiging gestuurd :) kunnen we in het besloten clubje verder kletsen !

Ik zal daar op je verhaal reageren ;)

16. DutchDiamond

@linda
    mag ik vragen in welk ziekenhuis je zit?

17. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Welkom steph. Ook ik zit in het zelfde schuitje iui slecht zaad en clomid resistent. Nu deze ronde gestart met spuiten. Stuur je mij ook ff een uitnodiging? Zit hier ook al vanaf begin bij.

Welkom linda ook!

18. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ anoniem.. we zitten idd allebei in hetzelfde schuitje ! Ik stuur je ook meteen een uitnodiging ;) fijn om met bog iemand te kletsen die precies hetzelfde traject volgt.

19. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Reageer ik ff in t clubje op ivm meelezers ;)

20. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hele mooie echo gehad net. Termijn klopt precies en het hartje klopt ook heel mooi!

Deel Deze Pagina