Eerste kinderwens met PCOS-clubje

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kaila, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    @tempraturen ik temp gewoon iedere ochtend op het zelfde tijdstip voor dat je uit bed gaat. Wel rectaal anders werkt het niet goed. Ik vul mijn temp dan in op fertility friend (FF) das een Appje. Zie maar in mijn handtekening. Je temperatuur gaat omhoog na je eisprong. Als hij drie dagen is gestegen zet ff een rood kruis op de dag van je eisprong. Dus ben je zeker van je eisprong. Begin met tempen op de eerste dag van je menstruatie. Je temp daalt weer als je ongesteld ga worden. Ik vind het erg fijn.
    Als je nog. Vragen heb stel ze maar

2. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Kan ik nu ook nog gaan tempen? Vanmorgen was het streepje wel te zien en nu volledig weg! Ik zit erover na te denken om morgen de gynaecoloog te bellen. Wordr zo onzeker en denk dat ik toch ook over wil op spuiten. Hier wordt ik echt gek van! Geen zin meer om die rot testen te doen. Maar wat zal de gynaecoloog wel niet denken. Voel me toch ongemakkelijk om hierover te bellen en lastig gevonden te worden. Wat zouden jullie doen?
    .

3. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Je moet natuurlijk doen waar jij je het beste bij voelt. Maar ook bij spuiten heb je deze onzekerheid helaas. En vergeet niet dat het een hele aanslag op je lichaam is. Alle troep die je binnenkrijgt. Alles voor het goede doel natuurlijk maar als de clomid goed aanslaat zou ik dat zeker een kans geven.

4. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Daar heb je gelijk in mamalucy. Ik wil iig stoppen met ovulatie testen volgende ronde! Hier wordt ik zo moedeloos en onzeker van. Maar hoe ga ik dan mn vruchtbare periode een beetje makkelijk berekenen? Ik hoop dat ik met de volgende ronde weer hetzelfde aantal dagen cyclus heb zodat ik het wat makkelijker kan berekenen. Moet het inderdaad even wat tijd geven denk ik. Sorry voor mn gezeur ;)

5. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Zeuren mag hier altijd daar zijn we toch ook voor ;) ik herken het heel erg hoor! die onzekerheid kan je helemaal gek van worden. Misschien kan je dit aangeven op het zh zodat ze een extra controle kunnen doen ofzo? Ik had met clomid een vrij regelmatige cyclus dus dat gaf wel iets meer rust. Met spuiten is het echt heel verschillend. Hoop dat je er wat meer rust in kan vinden en dat het snel niet meer nodig is, heel dat gepieker ;)

6. anoniem26

anoniem26 Bekend lid

25 jan 2014
    615
    0
    0
    Werk in de zorg
    Groningen
    Dankje mamalucy! Ik denk ook dat ik ga vragen of ik deze week nog een x extra mag komen om te kijken of hij daadwerzenuwachtig groeit om me uit deze onzekerheid te halen.
    Ik ben een poosje geleden ernstig depressief geweest en soms denk ik bah herken weer lichte dingen van toen. Zoals zenuwachtig gevoel en niet weten waardoor, negatief denken en soms somber maar goed hoop dat dit gauw afneemt. Met spuiten heb je wel meer echos ofniet?

7. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Ja dat wel, omdat het iedere maand anders kan zijn houden ze dat vanaf cyclus dag 8 in de gaten, en dan om de dag totdat eitje groot genoeg is voor pregnyl. Deze zorgt ervoor dat ie na 36u springt. (Zo gaat het bij ons in t zh in ieder geval maar lees wel eens dat dat in sommige ziekenhuizen anders is) na de pregnyl krijg ik geen controles meer. Waardoor ik dan weer vaak onzeker ben over de timing van de inseminatie. Moet er dan maar op vertrouwen dat eitje ook daadwerkelijk na 36u springt. Met clomid had ik een lf van 15 dagen. Nu ben ik na de inseminatie steeds 14 dagen later ongesteld geworden waardoor ik bang ben dat de inseminatie dus steeds een dag te laat is geweest. Arts zegt dat dit niet kan met pregnyl maar ga toch ook vanaf volgende maand om een controle echo vragen. Al krijg ik nu ook weer een hoop andere medicijnen zodat cyclus volledig van buitenaf gestuurd word.

Haha tis allemaal wat..... maar zo zie je maar dat je echt niet de enige bent, hoop dat je hier je steun een beetje kan vinden. En als je bang bent voor een terugval qua depressie dan wel optijd aan de bel trekken bij je arts hoor! Goed naar je zelf luisteren en doen waar jij je goed bij voelt :)

8. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Oh, Anoniem, wat rot dat je even in een dip zit. Laat jezelf niet meeslepen door de onzekerheid!

Ik was twee dagen geleden ook ineens onzeker, omdat je inderdaad niet weet wanneer en of je ei wel springt. De gyn had gezegd van wel, want mijn eitjes waren op dag17 18 en 15mm, maar of ze echt gesprongen zijn weet ik eigenlijk nu nog niet. Daar ga ik dan ook over na denken.
    Maar als ik lees dat jij op dag 13 al een eitje van 16mm hebt klinkt dat in mijn oren heel mooi, hoor!! Geef het even de tijd, al is die onzekerheid vervelend.
    Ik ben het wel eens met Mama Lucy, met spuiten hou je de onzekerheid, en het zou fijn zijn als clomid gewoon werkt, al is het niet ideaal.

Hou vol, het komt goed!!! We moeten gewoon geduldig proberen te blijven....

Hier zit ik met smart te wachten op woensdag, dan mag ik bloed prikken om te kijken of ik mijn eisprong echt heb gehad. Donderdag uitslag...

9. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @anoniem:
    Ik ken het gevoel.. Snap ook niet dat het bij elk ziekenhuis zo verschillend is qua echo's en bloedprikken.. Bij ons doen ze helemaal niks terwijl ze bij andere juist weer alles doen..

@kaila: spannend!! Ga voor je duimen

10. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    En dat is dus precies de reden dat ik temp. Dan weet ik zeker dat hij gesprongen is.

Nu nog beginnen met tempen heeft geen zin. Je weet dan niet wat je temp is voor je eisprong en dan kan het Appje geen gemiddelde meer uitrekenen.

Net bij vrienden geweest.... Je raadt het al..... Zwanger.... Pffff ronde drie. Tweede ronde was een mk en nu meteen weer zwanger.... Wel weer ff balen hoor! Wij gaan maand 11 in ronde 7 ofzo...

11. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Kaila spannend!!

Truelove ja gek is dat he.... vind dat ook altijd vreemd

Meissie, moeilijk die situaties! Wij ervaren het ook, iedereen om ons heen raakt zwanger en sommige zelfs al van een 2e inmiddels :( Ook al gun je het andere het is wel confronterend natuurlijk. Maar onze tijd komt eraan!

12. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Pff ja van de tweede zelfs....
    En deze vriendinnen zijn ook allemaal nog eens veel later begonnen.

13. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    hoi hoi,

Even een vraagje voor de dames die ook Gonal F spuiten.
    Ik spuit nu Gonal F 62,5 / 50 IE. En voor mijn gevoel ben ik echt ontzettend moe. De vorige ronde dacht ik dat het door de tijd kwam, ben begonnen met spuiten toen de klok een uur vooruit ging. Maar spuit nu 3 dagen en ik ben weer Mega Mindy moe... Heb de bijsluiter nagelezen maar daar staat niets in over vermoeidheid...

14. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ooh meissie, frustrerend is dat hè?
    Hier ook een van mijn beste vriendinnen die nu net bevallen is van jaar kindje. We zijn gelijk begonnen....
    En een andere vriendin is nu bezig voor haar tweede waar ze dan zo makkelijk over verteld... Ze moest eens weten..
    Ik moet soms echt oppassen dat ik nog wel blij voor ze kan zijn, want ik heb soms de neiging om te veel aan mijn eigen gemis te denken wanneer zij genieten van hun kindje. Dat is natuurlijk ook niet eerlijk voor hen, want ik gun het ze wel van harte. Hoe moeilijk het soms ook is als je dan weer met je neus op de feiten wordt gedrukt...

15. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Junyor ik heb dat ook gehad. Het werd wel minder bij mij na een tijdje. Alsof mijn lijf er aan moest wennen zeg maar. Ik heb er toen gewoon aan toegegeven, denk dat je lichaam dat dan wel nodig heeft. Wanneer heb je controle?

Wat ik me nog afvroeg.... delen jullie het met veel mensen dat jullie in de mmm zitten? Bij ons weet inmiddels eigenlijk wel heel de omgeving dat we ermee bezig zijn (niet in details natuurlijk dat zijn er maar een paar) en krijg daar soms wel vervelende reacties op. Zoals: dat vertel je toch niet tegen andere dat is toch privé? Ik vind het juist erg fijn om het te delen met andere en erover praten doet me goed. Hoe ervaren jullie dat?

16. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @ mama Lucy: de meeste weten het bij ons niet...

@ all: ik snap dat het vervelend is als mensen voor een tweede of een derde beginnen.. Maar ik begin ook aan mijn derde? Verdien je het dan niet?
    Ook bij mij ging alles met moeite..
    Had alleen geluk dat ik bij alle twee in de eerste ronde van clomid die aansloeg gelijk zwanger raakte.. Maar daarvoor heb ik met mijn eerste er twee jaar over gedaan!

17. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Tuurlijk verdienen mensen dat daar gaat het (bij mij in ieder geval) absoluut niet over. Maar het is wel confronterend dat als je al een langere tijd bezig bent en het gaat niet zonder moeite dat mensen om je heen zwanger worden. Toch een soort van jaloezie, omdat zij iets krijgen wat ik zo graag wil.en dat is soms ff slikken vooral als het dichtbij staat.

18. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Twente
    Zo herkenbaar, bij ons in de vriendengroep het zelfde..
    Als er weer een bericht komt van een zwangere in de vrienden en kennissenkring dan denk ik wel vaak; "Maar wij zijn nu aan de beurt"
    Net weer een vriendin bevallen. Ik kan me er niet toezetten om te gaan kraamschudden... De meeste weten wel dat we in de MMM zitten maar niet de details. En dan krijg van die goed bedoelde opmerkingen zoals: Relax wees er niet zo mee bezig of ga eens lekker op vakantie en dan zul je zien dat je zwanger terug komt.
    Dan moet ik echt op m'n tong bijten om niet heel boos te reageren...

19. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Twente
    Ik heb aanstaande vrijdag weer een FM. Ik hoop echt dat dit tijdelijk is. Kan s ochtends gewoon mijn bed niet uit komen en ben s avond om 21.00 gewoon munt...

20. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Bij ons gaat het dus ook met moeite :) dus hoop dat het dan niet over mij gaat..

Deel Deze Pagina