Eerste kindje altijd overtijd???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Puck1, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hoi dames,

Ik vroeg me af of je eerste kindje altijd na de 40 weken wordt geboren. Heb nu al van verschillende mensen gehoord dat ik er vanuit moet gaan dat het sowieso later komt omdat het de eerste is. Is dit nu waar of verschilt dit per persoon. Kan me toch niet voorstellen dat iedereen met de eerste overtijd loopt. Graag zou ik van jullie horen wat jullie ervaringen zijn, ik heb namelijk heel sterk het gevoel dat die van ons wel eerder komt. Misschien stom, maar dit gevoel gaat niet weg. Groetjes Puck.

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Mijn eerste was 10 dagen eerder dan de uitgerekende datum. Hoeft niet dus.;)

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

Mijn eerste is ook 10 dagen voor de uitgerekende datum geboren.

4. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Tja het leek mij ook niet erg realistisch dat alle eerste kindjes na 40 weken worden geboren. Maar ja je bent onervaren en neemt maar van alles aan van de mensen die er "verstand" van hebben zoals ze het zelf zeggen.

5. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik had ook het gevoel dat ze eerder zou komen maar goed kijk me banner.
    Misschien toeval:( het is wel me 1e kindje.

Hoop niet voor jullie dat jullie ook overtijd gaan het is echt geen pretje.

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahahaha, ja vervelend is dat he?!
    Maar goed even je vraag, tuurlijk zijn er zat kindjes die eerder geboren zijn terwijl ze de eerste zijn.
    Ik denk dat men bedoeld (want dat is vaak wel zo) dat de tweede vaak eerder geboren word dan de eerste. Maar dan nog is daar geen pijl op te trekken hoor!

Maar goed, misschien proberen ze je er ook wel van te behoeden dat je er helemaal vanuit gaat dat het eerder geboren word en je er misschien rekening mee moet houden dat het wel eens later zal komen. Van de andere kant is het wel moeilijk om daar rekening mee te houden, mijn ervaring is dat ik erg uitkeek naar de uitgerekende datum en vanaf die dag chagerijnig werd omdat het er nog niet was, hahaha!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Onze eerste kwam precies op de uitgerekende datum :D

8. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

het blijkt wel weer , ze komen wanneer ze willen , mijn zoontje was bijna 8 weken te vroeg

nog even volhouden, de laatste dagen !!

spinnekop

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Misschien komen statistisch gezien eerste kindjes inderdaad vaak wat later. Maar dat hoeft helemaal niet hoor!
    Heb er zelf in ieder geval een hele andere ervaring mee, oudste kind werd geboren met 34 weken en 2 dagen. Verre van overtijd dus. Had liever nog wat langer doorgelopen!
    Alles is dus mogelijk....

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.191
    113
    Ja het komt vaker voor dat kindjes later dan eerder da de uigerekende datum geboren worden. Het gemiddelde ligt op 40+5. Maar een gemiddelde, er zijn natuurlijk, zoals de ervaringen van hierboven, ook kindjes die eerder geboren worden.
    Tis alleen jammer als je verwacht/hoopt dat een kindje eerder komt, en hij/zij komt pas met 42 weken, dat het wachten zo tegenvalt. Terwijl je officieel pas na die 42 weken overtijd loopt.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Uh, na 40 weken loop je overtijd hoor... Alles tussen 37 en 42 weken is normaal / goed maar na 40 weken mag je wel overtijd noemen.

Ik ben van mijn eerste bevallen met 38 weken en 5 dagen. Ruim een week voor de uitgerekende datum. Heerlijk moet ik zeggen. Geen zeurende mensen ;)

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.277
    6.191
    113
    Ja dat wordt altijd gezegd, maar feitelijk is dat dus niet waar. Je bevalt nog gewoon op tijd als je tussen de 37 en 42 weken bevalt, ervoor is te vroeg en erna loop je overtijd.
    Alleen omdat de uitgerekende datum op 40 weken is gesteld, zegt men dat je na 40 weken al overtijd loopt.
    Maar medisch gezien dus niet.

Maar ik ben met 42 weken bevallen en voor mijn gevoel was dat wel 2 weken te laat hoor.

13. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    mijn eerste was 7 dagen eerder dan uitgerekende datum

14. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ndee hoor
    ik was hier 1 dag voor de uitgerekende datum bevallen:D
    of 1 dag na:p
    het was namelijk zo dat ik bij de Vk toen 26 augustus was uitgerekend
    en bij de 20 weken echo 24 augustus en ben 25 augustus bevallen:p

15. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Het is niet zo dat ik me er op vast pin dat ons kleintje eerder zal komen hoor, ik heb alleen zo'n gevoel, maar ik hou er zeer zeker rekening mee dat het ook nog wel 5 weken kan duren. Vind het nu wel nog lang duren. De hele zwangerschap is voorbij gevlogen en nu is het net of de tijd voorbij kruipt. Ben ook net zo onrustig, als je dan weer langs het kamertje loopt heb ik steeds zo'n gevoel van "het duurt nog zo lang" ;) zucht.

16. miffy11

miffy11 Niet meer actief

mijn eerste kwam 7 weken te vroeg. denk dat dat je gemiddelde wel wat veranderd :)

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Goh wat toevallig dat er voornamelijk mensen reageren die te vroeg zijn bevallen. Want het gemiddelde ligt wel degelijk op 41 weken. Ik ben bevallen met 42 weken precies en dat was een ingeleidde bevalling. Ik had ook gehoopt met 38/39 weken te bevallen...
    Ik stel me er nu maar op in dat het weer later wordt, scheelt frustratie!

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra is bij 39 weken en 1 dag geboren, dus gelukkig heb ik niet lang door hoeven lopen. Alhoewel het was meer waggelen dan lopen op het laatst. ;)

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben met 41 weken en 4 dagen bevallen van de eerste. Ik liep dus lekker overtijd.

20. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    mijn 1e geboren met 39+1 weken... Dus 6 daagjes te vroeg!

Deel Deze Pagina