Wie heeft er tips / suggesties/ adviezen / ervaringen ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lima 84, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Ik ben er vandaag achter gekomen dat OI poging nummer 4 ook geen succes is geweest. Nu heb ik dus nog 2 pogingen OI en daarna gaan we waarschijnlijk door met IVF.
    26 maart heb ik hierover een afspraak met de fert. arts. Wij lopen op het moment in Enschede dus waarschijnlijk dat de IVF plaats gaat vinden in Zwolle. Nu wil ik jullie vragen of er nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden en of er dingen zijn die ik moet overleggen met de arts....

En weet 1 van jullie misschien wat de wachttijd is als je alles in Zwolle gaat doen? En wanneer je grotendeels in Enschede doet en alleen de bevruchting en TP in zwolle laat doen?
    En met hoeveel dagen vrij nemen moet ik rekening houden? Bij ons binnen het bedrijf moet ik alle doktersbezoeken in eigen tijd doen. Ik krijg nergens geen uren voor terug en het zou handig zijn als ik weet hoeveel uur ik daar ± voor moet reserveren.

Meiden alle suggesties / adviezen / tips zijn welkom!!!

2. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hai Lima,

Ik heb ook in Enschede gelopen.
    Ze werken samen met Zwolle en Düsseldorf.
    De wachtlijst voor Zwolle was destijds 3-6 maanden, Düsseldorf heeft geen wachtlijst. Dit geldt volgens mij als je de hele behandeling daar doet, maar ook voor de combinatie met Enschede.
    Ik heb zelf 2 poging Enschede/DD gedaan en daarna ben ik geheel naar DD overgestapt. Zowel wegens begeleiding als verzekeringstechnisch. De buitenland vergoeding bij Menzis is zeer beperkt als je niet alles in het buitenland doet.
    Echo’s in Enschede waren destijds op maandag, woensdag of vrijdag.
    De ochtenden proberen ze vrij te houden voor eventuele punctie's, waardoor je vaak pas na 9.30 uur wordt ingepland. Een dag van te voren kun je bellen om te kijken of je eerder terecht kunt.
    Punctie zelf heb ik nooit in Enschede gedaan (op een cystepunctie na dan).
    Als je een beetje een standaard gevalletje bent, kunnen ze je waarschijnlijk best goed helpen.
    Ik was niet echt een standaard gevalletje, dus bij mij is er wel het e.e.a. misgegaan.

Succes!

Liefs Sikki

3. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Hoi Sikki,

Dank voor je reactie!!
    Ik ben volgens mij een aardig doorsnee gevalletje :D ...het enig wat er bij ons in de weg staat is dat ik geen eisprong van mijzelf uit krijg.
    Ik spuit hier dus nu Puregon / Pregnyl voor en volgens mij vind de fert. arts het nu te lang duren. Vandaag dat we na poging nummer 6 doorgaan met IVF.
    Ik hoop natuurlijk dat het uiteindelijk niet nodig is.... ;)
    Ik heb zelf ook al aan DD gedacht aangezien ik daar goede verhalen over hoor maar hoe zit dat verzekerings technisch? Ikzelf zit dus ook bij Menzis. En deed de arts in Enschede daar niet moeilijk over?
    En als je alles in DD doet...hoeveel tijd neemt 1 ronde ongeveer in beslag? Ik weet dat het een lastige vraag is aangezien het voor iedereen anders ligt.
    De echo's in Enschede plannen ze inderdaad alleen op ma-wo-vr

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

hier eentje die eerst Deventer-zwolle heeft gedaan en daarna alleen Dusseldorf...

Verzekeringstechnisch is het zo dat je rond de €1500 terug krijgt, exclusief medicijnen. Heb je verzorgd 4, dan krijg je het dubbele terug.
    Ze willen van alles van je hebben (verwijsbrief, behandelplan, kostenplaatje) maar waar het op neer komt is dat ze je niet mogen wijgeren om het te vergoeden.
    Ik heb alles zelf voorgeschoten en kreeg vorige week een brief dat ze het zouden vergoeden...

Jij mag zelf beslissen waar je je poging doet, (ik heb het vooral gedaan om dat ze in Zwolle een streng invriesbeleid hadden) jouw ziekenhuis heeft maar akkoord te gaan.

Ik werd 30 januari ongesteld, ben 2 februari begonnen met puregon. Op 6 februari had en 1ste fm, 9 februari 2e fm, 11 februari punctie en 13 februari terugplaatsing...
    Dus het ging echt supersnel hier...

Succes met het maken van een keuze!

Liefs Loesie

5. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @loesje....GEFELICITEERD!!! en Dank je wel voor je reactie. Hoezo heeft zwolle een streng invriesbeleid? En mag ik vragen wat 1 complete behandeling kost in DD? Want ik ben in extra pakket 3....
    En voor zwolle wordt dan toch wel ales vrgoed?

@all...Weet iemand misschien wat het max. BMI mag zijn in zwolle / DD?

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Zwolle wordt wel alles vergoed.
    DD dus niet een hele of gedeeltelijke behandeling kost hetzelfde, 2300 euro voor ICSI. Wat IVF kost weet ik eigenlijk niet.
    In Zwolle vriezen ze niet alles in. Alleen de besten en in dat selecteren zijn ze heel streng.
    In DD vriezen ze alles wat bevrucht is in.
    Ik heb de punctie e.d. ook in DD gedaan in dat is daar onder narcose. Een erg prettige bijkomstigheid :D
    BMI weet ik niet. Volgens mij selecteren ze in DD daar niet op.

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Dank u...
    Ze zijn in Zwolle heel streng met het invriezen van cryo's (bevruchte eicellen) ze vriezen die alleen in als het van topkwaliteit is.
    Ik had dus bijna nooit cryo's, omdat ze volgens Zwolle niet goed genoeg waren. In DD zijn ze er van overtuigd dat je met een redelijke kwaliteit embryo ook zwanger kunt raken.

Een complete behandeling zit volgens mij bij IVF op €1300 nog wat...je krijgt de medicijnen wel gewoon vergoed uit het basispakket. Maar bloedonderzoeken (HIV en ligt eraan wat ze nog meer willen bekijken) moet je wel uit het €1500 potje halen.

Als je het in Zwolle doet krijg je het gewoon 3x vergoed, maakt niet uit welke onderzoeken er allemaal bij komen kijken.

BMI doen ze volgens mij in DD niet zo moeilijk over...Zwolle weet ik niet. Dat hebben ze in Deventer gevraagd en verder niet.

Liefs

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Haha, dubbel antwoord!

9. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Haha....wel dubbel maar wel duidelijk!!!

Dus als ik het even kort samenvat dan krijg je in zwolle alles vergoed maar daar vriezen ze alleen topkwaliteit in. Dus een kleine kans op cryo's. En in DD zijn ze niet zo kritisch om het maar even zo te zeggen.
    En in DD kost IVF 1300 euro maar dan zonder de medicijnen. Die worden dan weer vergoed uit het basispakket. En die haal je dan gewoon op in Nederland?
    En waar zou ikzelf 1500 euro voor moeten reserveren? Voor verder onderzoeken? En wat voor onderzoeken zijn dat dan?
    Want het is dus niet zo dat ze mijn dossier van enschede naar DD sturen en dat je dan kunt beginnen?

Sorry ik ben echt nog een leek op dit gebied.....

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Geeft niks hoor, was ik ook.

Je krijg rond de €1500 vergoed. Je betaald ongeveer €1300 voor IVF. Dus dan hou je nog €200 over voor onderzoeken.
    Soms nemen ze extra bloed af (zoals bij mij omdat ik zo snel na tp ongesteld werd) en die kosten worden ook afgetrokken van die €200 die je nog over hebt.
    Je moet voor de punctie een bloedtest voor HIV laten doen (allebei) kost ook €83, nog wat per persoon.

De medicijnen kun je idd in Nederland ophalen en daar hoor je als het goed is niks van terug.

Ik heb van Zwolle een uitdraai gekregen van eerdere pogingen (hoeveelheid sperma, aantal zaadcellen, hoeveel eitjes enz enz) dat heeft dr S (nederlandse arts in Dusseldorf) wel bekeken, maar ik had alles aardig in mijn hoofd, dus kon hem zo alles vertellen. Je hebt een intakegesprek en dan vraagt hij aardig wat.

Je zou dus vanuit enschede wel een dossier kunnen vragen, zodat je wat kunt laten zien.

Liefs

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik heb ook gewoon een kopie van mijn dossier in Enschede opgevraagd en zelf meegenomen naar DD.
    Maar als je de combinatie met Enschede blijft doen gaat alles gewoon via het MST.
    HIV check moet in DD voor iedere punctie cq tp, uitslagen mogen daar max. 2 weken oud zijn.
    In Enschede weten ze dit niet (in NL mag het 1 jaar oud zijn) en je kunt dit het beste zelf in Enschede aangeven en daar het bloed laten afnemen en onderzoeken en een bevestiging van de bloedafname meenemen naar DD. Scheelt weer geld in DD en dus voor de verzekering.
    Als je de combinatie met Zwolle doet dan heb je dit soort dingen niet en heb je ook niets met de buitenlandverzekering te maken. Dan wordt gewoon alles vergoed en hoef je ook niets voor te schieten.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    he meid!!

Allereerst hoop ik dat je niet aan IVF toe zult komen en dat dus de laatste OI-pogingen die je nog zult ondergaan, voldoende zal zijn om je in blijde verwachting te gaan brengen.

Maar als dat niet gaat lukken, kan ik ook DD van harte aanbevelen.
    IVF kost daar idd 1300 euro (factuur ligt op tafel, krijg je direct na de TP mee.

Kosten die ik tot nu toe heb gemaakt:

1300: IVF
    65: intake plus bloedprikken
    335: bloedonderzoek
    210: narcose

De medicatie krijg je mits je het in NL ophaald volledig vergoed.
    Gelukkig ook maar want ik heb voor ruim 2000 aan rommel in huis gekregen.

Owja, HIV check komt er ook nog overheen.
    Mocht je AH willen, dan is dat 160 euro. Stuur deze rekening niet op naar je verzekering want dan krijg je niets vergoed.

Je zou best vast een afpraak kunnen maken als je aan je laatst OI begint, want al hebben ze geen wachtlijst, je moet wel rekenen op zo'n 50 dagen voor je eerste afspraak. Ben je eenmaal 'binnen', dan mag je direct door voor behandeling, maar die eerste afspraak duurt dus ff.

Verder nog ff dit: de arts is onwijs kundig, maar ook soms wat verstrooid. Bepaal vast goed wat je wilt en schrijf al je vragen op.
    Zorg er voor dat je al je vragen beantwoord hebt voor dat je de kliniek weer uitloopt. Bij FM's gaat het er vaak wat gehaast aan toe, en stel je soms je vragen als je je broek nog op je enkels hebt maar gewoon assertief zijn en pas gaan als je weet wat je wilt weten.
    Succes meid!!
    Kom anders ook eens lezen in het DD topic, en mocht je te veel tijd hebben, zou je ook de oude terug kunnen lezen ;) Dan krijg je wel een goed beeld!!

13. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @loesie....En krijg je dan per poging 1500 euro vergoed? Als dat zo is dan zou het inhouden dat je per poging een keer 250 euro moet bij betalen. Dat is nog te overzien :D
    Ik heb nog geen eerder IVF poging gehad maar ik kan tegen die tijd altijd even een kopie van mijn dossier opvragen in Enschede....Dan heeft hij alles bij de hand.

@sikki....Ik weet nog niet wat ik gaan doen maar als ik voor de samenwerking met Enschede kies is het inderdaad een goed punt om aan te geven. Aan deze informatie heb ik heel veel :D Danke!!!

@Maartje,...Ik duim voor je dat alles goed gaat en dat je binnenkort op roze mag!!!
    Dank je wel voor alle prijzen. Het maakt het geheel een stuk overzichtelijker. En ik zla het even in mijn achterhoofd houde dat wanneer deze poging OI niet goed gaat dat ik alvast een afspraak maak. Het zou mooi zijn als het geheel een beetje op elkaar aan sluit. En als ik tijd over heb dan kom ik zeker een keer lezen :D

@all..dank jullie wel voor alle antwoorden. het maakt het geheel een stuk duidelijker. Maar ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is

Deel Deze Pagina