Zaadkwaliteit en roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jongemama1, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb het ergens erover gelezen dat sommige mannen zwakke zaadjes hebben doordat sommige mannen roken en dat zijn zaad korter dan 24 uur leeft? klopt dat?

Heeft iemand meegemaakt dat het zaadkwaliteit juist anders wel 24 uur a 72 leeft ondanks roken dan wat het verteld wordt?

Want mijn man rookt ong halve pak per dag dus ik ben wel gaan twijfelen of het wel invloed op zaadkwaliteit heeft of niet.

Alvast bedankt voor jullie moeite xxx

2. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
  3. jongemama1

Oke, maar het geldt ook voor rokene mannen die vitamine minneralen tabletten hebben ingeslikt dat zijn zaadkwaliteit minder procudeert? Want mijn man slikt allerlei tabletten (combi vitamine en minneralen 1 x per dag, daarnaast extra zink, calcum, maguesein 3 x per dag).

4. jongemama1

En ook hij eet regelmatig groente en fruit.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Ja ook voor mannen die verder gezond leven.

Alleen weet je nooit hoeveel effect het heeft. En het wil niet zeggen dat je niet zwanger kan worden doordat hij rookt, maar de kans kan zeker kleiner zijn. Het is dus beter als ie stopt, maar dat is sowieso beter;)
    Maar er zijn natuurlijk nog veel meer factoren waar het aan kan liggen als het zwanger worden niet lukt.

6. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Mijne rookt en toch vrij snel zwanger geworden ( hebben dit ook laten onderzoeken ) maar alles was goed

7. Zolta

Zolta Bekend lid

6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Iemand ook ervaring met cannabis?:(

8. jongemama1

Wat super zeg!! Ik zie de banner dat je na ronde 12 pas zwanger bent geraakt ondanks je man rookt @Hondagirl25.

En wat cannabis betreft denk ik dat het ook met roken vergeleken is maar toch is cannabis (wiet als je bedoelt) wel als medicijnen beschouwen voor het zover ik heb gehoord om mirgaine en pijn te verminderen of weg te nemen.

9. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Tja... Wij rookten allebei, en mijn vriend vrij stevig ook, toch was ik binnen 3 rondes zwanger.. Dus het zegt lang niet altijd wat

10. Zolta

Zolta Bekend lid

6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Wiet inderdaad. Mijn vriend gebruikt dit als "medicatie" (ipv bijv Ritalin - hij let altijd op het THC gehalte), maar toch lijkt het me niet ideaal! Hij rookt dit wel puur, dus zonder tabak!

11. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Ja ben zeer blij :)
    Mijne heeft ook migraine maar daar krijgt hij bètablokkers voor

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Cannabis is echt heel slecht voor de vruchtbaarheid, van zowel man als vrouw. Roken is ook niet goed. Het maakt niet uit wat je daarbij slikt, of hoeveel groente je eet. Het blijft een negatieve factor in je vruchtbaarheid.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Nou het blijft dat het slecht is voor de vruchtbaarheid. maar het zegt dus niet per definitie dat het dan niet mogelijk is om zwanger te raken.

14. Repeltje

Repeltje Niet meer actief

Mijn vriend heeft ook gerookt, is nu 1,5 maand gestopt. En nu is het afwachten of de uitslag van het sperma onderzoek nu beter is. Ben erg benieuwd of het zoveel invloed kan hebben :)

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn ex rookt een pakje per dag en wat betreft zijn vruchtbaarheid zit het helemaal goed hoor. Hij heeft nu een derde vrouw bevrucht

16. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Mijn vriend rookt ook, meestal rookt die shag en dan meer dan 10 shagjes op een dag. Als hij sigaretten rookt een pakje per dag/avond.

Wij hebben vorige weer zaad onderzoek laten doen en alles was goed geen afwijkingen. Vandaag bij de huisarts ervoor geweest en de progressieve bewegende spermacellen waren 35%. Daarmee hebben wij 40% kans om zelf zwanger te worden. En dan heeft hij eind juli ook nog 2 weken antibiotica geslikt

17. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hier ook zwanger, door de pil heen zelfs, ondanks dat we beide roken. Zegt dus niet veel, maar het is bewezen dat het zeker de kwaliteit niet ten goede komt...

18. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Helemaal mee eens met wat je zegt! Dit is zo

19. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Roken slecht voor het zaad...nou...ze zeggen dat je er dood van gaat..;) tuurlijk is roken slecht voor het zaad...!!

20. kolibri

kolibri Actief lid

21 dec 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    #20 kolibri, 15 sep 2015
    Laatst bewerkt: 15 sep 2015
    Vrienden van me (rond de 25) probeerden al ruim een jaar zwanger te worden. Uiteindelijk zijn ze beiden gestopt met roken. Meteen in de eerste maand daarna was zij zwanger.
    Mijn vriend en ik hetzelfde verhaal. Meteen de eerste maand na gestopt te zijn was het raak.
    En ja... natuurlijk kun je niet zeggen hoe het elkaar beïnvloed. Je hoort ook weleens 'mijn opa rookte als een ketter en is ook 92 jaar geworden'. Ja dat kan, en toch worden mensen er gemiddeld minder oud door. Dus of het in jullie geval verschil maakt kun je niet zeggen. Maar gemiddeld gezien maakt het zeker veel uit. Aan jullie dus de keuze... Veel succes en geluk gewenst :)

Deel Deze Pagina