Hoever zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roandyja, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roandyja

roandyja Lid

25 nov 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben door de pil heen zwanger geworden en heb echt geen enkel idee meer wanneer mijn laatste menstruatie was...
    Ik heb gisteren wel een echo gekregen maar dat was ook allemaal niet duidelijk.
    Ik heb ongeveer 3 a 4 weken gelden voor het laatst gevreeen met mijn vriend, zou ik dan ook zoveel weken zwanger moeten zijn?
    Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten Anne

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Het zaadje kan nog een tijdje overleven voordat je bevrucht wordt, de meeste hebben hun eisprong halverwege dus een week of 2 na je menstruatie (geloof ik hoor) en dan zelfs als je bevrucht bent kan het vruchtje nog een tijdje stilstaan zonder te groeien en dan wordt dit nog niet meegeteld (dit werd mij verteld door de persoon die de echo maakte omdat ik ook iets minder ver was terwijl ik wist wanneer mijn eisprong was)

dus het kan alle kanten op! ;)

sorry!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Misschien en digitale test doen, waarbij het aantal weken dat je zwanger bent aangegeven wordt? Hier moet je er nog wel 2 bij optellen dacht ik.

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oja dat is een goede!
    Zon digitale test inderdaad
    ik had toen de CB digital, het is niet precies wat er staat bijvoorbeeld 1-2 weken maar dan heb je iig een klein beetje een idee!

suc6!

5. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    3 a 4 weken geleden sex gehad dus dan zou je nu 5 a 6 weken zwanger zijn ongeveer. Je krijgt 2 weken kado. je bent dan dus nog niet zwanger maar die weken tellen wel mee.

de eeste dag van je laatste menstruatie is dan dus 5 6 weken geleden. dus rond 15 of 22 oktober. :)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat was er dan niet duidelijk met de echo? Hoelang je zwanger was? Want dat kan je alleen betrouwbaar stellen aan de hand van een echo, die CB testen zijn echt niet zo betrouwbaar bij vaststellen van zwangerschapsduur.

Over het algemeen kan je stellen dat als je 7 weken zwanger bent, je een kloppend hartje kan zien ( Dan ben je 5 weken geleden bevrucht ) ben je misschien 3 a 4 weken geleden bevrucht, dan zou je 5 a 6 weken zwanger zijn en zie je inderdaad nog niet heel veel op de echo, maar ik neem aan dat degene die gisteren de echo heeft gemaakt ook heeft verteld wat die zag?

Gefeliciteerd natuurlijk! Zijn jullie er blij mee?

7. roandyja

roandyja Lid

25 nov 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een clearblue test gedaan en die gaf aan dat ik 3+ weken zwanger zou zijn, wat uikomt op minimaal 5 weken.
    Volgens de gyneacoloog was ik pas 1 a 2 weken zwanger. Maar dat begrijp ik dus niet helemaal want naar mijn idee is er dan nog niks te zien?! Ik heb nog nooit zo vroeg een echo gehad dus kan er ook niet veel over zeggen. Maar als ik mijn echo vergelijk met andere echo's van 5 weken zie ik ook weer geen verschil.

Het was om eerlijk te zijn wel even schrikken, we hebben nu 3 kinderen en de laatste was ook niet gepland, ook door de pil heen maar zeker wel gewenst! Nu aan een zware pil maar toch weer raak! Blijkbaar erg vruchtbaar. Maar mocht alles goed gaan zijn we er zeker blij mee!!

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ging ook uit van wat de CB test gezegd had in combinatie dat ik mn eisprong wist, ik was dus zeker dat ik bij de eerste echo ruim 10 weken moest zijn, maar dit bleek toch een ruime week minder.

toen kreeg ik dat verhaal te horen dat de bevruchte eicel soms kwa ontwikkeling even stilstaat, dit kan een paar dagen tot ik geloof wel meer als een week zijn en dus is het op de echo kleiner en gaan ze daarvan uit.

9. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Nou k heb dat ook meegemaakt. Door de pil heen,
    Maar op de echo konden ze gelijk zien hoe ver ik was..
    ik was toen 7 weken en paar dagen..

en later steeds met vaker echos maken, was het ook zo..
    ze gaan dan de groei van de baby bij meten en bij houden.

Belangrijkste is dat de baby gewoon lekker groeit en dat je straks je kindje in handen hebt.. en het feit dat je gewoon zwanger bent als het gewenst is.

Gefeliciteerd nog !!

Deel Deze Pagina