Dat komt inderdaad aardig overeen Luna30. Lastig te beoordelen inderdaad of het wel/niet ontpillen is. JuullesD: vervelend dat je altijd al last hebt van een prikkelbare darmsyndroom en hoofdpijn. Lastig he dat je niet precies weet wanneer je je eisprong hebt.. dat moment moet ik nog gaan krijgen. Hopelijk snel duidelijkheid voor jullie!
Ik zou misschien zaterdag mijn eisprong hebben, dus ik doe al een paar dagen ovu. Testen om te kijken of ik uberhaupt een eisprong heb deze maand tot nu toe witttt
Spannend JuullesD.. Ik voelde vanmorgen mijn afscheiding beetje lopen en keek en was hele witte best grote plek. Kan dat je eisprong zijn? Net afgelopen dagen niets gedaan.. Gelukkig na vandaag weekend
Je schijnt wel verschillende soorten afscheiding te hebben rondom je ovulatie. Ik heb het een paar keer gelezen, maar heel eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen witte afscheiding cremige afscheiding en weet ik wat. Naast dat komt ook elke keer toch een beetje mn maag naar boven
hallo allemaal! Wij zijn vorige maand gestopt met de pil, allemaal erg spannend! Ik ben na het stoppen met de pil, ongesteld geworden/ontrekkingsbloed gehad. nu al 2 weken niks meer. Is erg verwarrend, dus hoop dat het snel weer regelmatig wordt! dat was ik altijd wel!! Leuk om ook jullie berichtjes te lezen!!
Twee weken is toch ook te kort om nog iets te ervaren? Ik heb net een ovu test gedaan, had wel verwacht dat ie raak zou zijn aangezien ik zaterdag mijn eisprong verwacht, maar niks! balen!! Morgen de action maar leeg kopen
@ Metans: Welkom! @Juulles, irritant dit he, niet weten wat er gaande is.. @Wvw: zou best kunnen, het lastige in dit stadium is dat het van alles kan zijn zou een oogje in het zeil houden.. Dag 32 vandaag! tik tok tik tok..
Trouwens wvw, wanneer verwacht je je eisprong? Je kan anders ook tempen, of de ovu testen van de action halen (5-2,50)
JuullesD; ik ga inderdaad maar die testen halen, goede tip die van de action. Wilde eigenlijk zonder beginnen, maar toch ook wel leuk sowieso om te weten. Ik heb deze dagen wel best warm en gloeiende wangen dus wie weet. Moet trouwens ook een goede koortsmeter nodig, die van ons werkt niet goed, ga ik ook aanschaffen! Ik weet eigenlijk niet wanneer mijn eisprong zou moeten zijn.. 16 aug laatste pil genomen..
@wvw Boven in de balk waar ook "home" en "forum" taat heb je ook "calculator". Moet je een paar gegevens zoals datum laatste menstruatie en cyclus duur invullen en dan krijg je wat gegevens. Alleen het probleem in het begin is cyclus duur, aangezien die nogal onbetrouwbaar is als je net gestopt bent..Maar het geeft je een beetje een idee..
Ik heb voor mijn cyclus de gemiddelde 28 dagen genomen. Ik gebruik fertility friend, en de mama logg app Ik temp dus elke ochtend, gewoon omdat ik het leuk vind om er mee bezig te zijn en ik leer een beetje mijn lichaam kennen. Hier nog een website over eh afscheiding (jak), maar voor diegene die het wilt weten: De Billings ovulatiemethode | Mama en Zo
Hi dames, Even een andere vraag Ik zie vooral dames van mijn leeftijd (22, bijna 23) reageren dus ik dacht ; het vragen waard! Ik word een beetje gek van mezelf. Al een jaar loop ik continu te twijfelen ; een kindje, doen of niet doen!? Ik vind het zo leuk en iedereen in mijn omgeving is nu zwanger / net bevallen.. Aan de andere kant denk ik dan weer, ja maar je bent zo jong en hoe gaat het dan allemaal met werk enzo.. De wens is er wel en het lijkt me echt fantastisch, maar hoe weet je nou dat je er ECHT klaar voor bent? De ene keer lijkt het me echt enig om een kindje te hebben en aan de andere kant denk ik dan weer, ja maar.. ; dan kun je niet meer naar de bios (kan wel, heb een hoop familie om me heen die ons willen helpen), dan kun je geen lange reizen meer maken (? betwijfel ik) .. Al dat soort vraagjes... Even jullie ervaringen aub, want het kan zo zijn dat ik a.s. zondag niet meer begin met de pil
@metans; Welkom! Bedoel je dat je 2 weken geleden al ongesteld had moeten worden? Na het stoppen met de pil kan het soms even duren voor je cyclus weer normaal op gang komt. Je zou anders ook even een testje kunnen wagen @JuullesD Dat is balen dat je ovutestjes negatief zijn. Hopelijk worden ze snel positief @Monic; welkom! Het is ook niet niks! En twijfels zul je misschien altijd wel blijven houden. Is dit wel het goede moment? wat als?... Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Als dit is wat je echt graag wil en je kunt je kindje veel liefde en een thuis geven dan kom je er echt wel! En er zullen zich altijd wel probleempjes voor gaan doen in de toekomst maar daar kom je wel weer uit! Zo probeer ik er zelf over te denken in ieder geval! Er is altijd wel iets te bedenken om het uit te blijven stellen. Maar soms moet je er gewoon voor gaan!
Hey moni, Ik wilde al vanaf mijn zestiende jong kinderen, ik ben ook opgegroeid met jonge ouders en een jonge opa en oma. Prachtig vond ik dat, ik heb overal zo van kunnen genieten! Maar toen ik zelf 22/23 was, was het geen optie. Pas op mijn 25/26ste kwam ik de man van mijn leven tegen, en met hem...voelt het perfect. Als een bezegeling van de liefde die we voor elkaar voelen. Een stap vooruit, die we allebei durven te nemen, en allebei willen nemen. Twijfels over het nemen van een baby hebben we niet, eng blijft het wel. Je kan je maar een stukje voorbereiden op wat gaat komen, en alles daarna weet je niet en is eng. Zeker voor mij, ik ben een enorme controlfreak en het liefst had ik alles al klaar inclusief de creche bijvoorbeeld. Maar sommige dingen moet je afwachten. Achteraf gezien ben ik blij dat ik geen 22/23 was, dit is persoonlijk natuurlijk. Ik heb jaren nog lekker egoistisch mogen zijn, stomme spullen kopen voor mezelf, junkfood eten, uitgaan, uitslapen, dagen niks in huis doen, aan mezelf denken etc. Achteraf gezien had ik dat nodig, een kind willen en een kind hebben is anders. Een baby vergt veel tijd en energie, uitslapen en junkfood horen bij het verleden en daar voelen mijn vriend en ik ons klaar voor. Ga eens samen met je vriend praten over de dingen die je moet missen, ik bedoel, je stopt niet met leven maar wekelijks feesten hoort er niet meer bij vind ik. Succes!
Hoi trieste, Een vriendin van mij is een maand geleden gestopt met de pul en was diezelfde maand zwanger! Het kan allemaal.
Hallo Luna30, Ik heb mijn banner gevuld en mijn cyclus via de calculator berekend. Je moet dan aangeven wat de eerste dag van de laatste menstruatie was. Maar ik weet even niet wat ik daar moet invullen; moet ik 10 augustus invullen, namelijk de dag na mijn laatste pil vd strip OF moet ik 12 augustus invullen, omdat ik toen daadwerkelijk bloed had..
Hoi monic Ik wilde zelf al heel graag kinderen vanaf mn 17e begon het al te kriebelen zelf 4,5 jaar geleden de "ware" ontmoet maar die wilde vooopig nog geen kinderen jammer voor mij maar voor zoiets als dat moet je er samen voor kunnen gaan gelukkig voor mij wel was dat er vrienden om ons heen wel kinderen hadden waar ik mij heerlijk mee kon vermaken en goed op kon oefenen 2 jaar geleden kreeg mijn beste vriendinnetje een zoontje waar ik nu nog geregeld mee oppas en we zaten samen een lekker te dagdrom wat als we toch eens rond dezelfde tijd een kind zouden krijgen heel veel lol om gehad waarop ik zei dat mijn vriend nog niet wilde al liet die wel steeds vaker vallen dat we er toch maar eens aan moetsten beginnen de extra kamer op te ruimen nooit op in gegaan omdat ik dan mezelf maar weer blij ging maken Tot de gelukkige dag dat hij zei dat we toch maar aan een gezin moesten gaan denken gaan tenslotte trouwen dus het is allemaal heel serieus Hij heeft mijn laatste pil weggegooit zodat ik zeker wist dat hij er klaar voor was Dus te jong vind ik mezelf niet bepaalt weet niet hoe andere het vinden uitgaans type ben ik nooit geweest ben altijd druk geweest met het spelen met jongere kinderen. ik ben er blij mee en kan niet wachten tot we de extra kamer helemaal kunnen veranderen voor een lief wondertje