Eerste kindje, eerste ronde.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Triesje91, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ja tis een beetje verwarrend met die action testen. Want er staat een heel topic hier ergens dat ze nooit zo donker worden. Dus ik ga er nu gewoon vanuit dat hij positief was omdat hij gisteren bijna net zo donker was!

2. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Haha met het klus plezier zal het wel goed komen denk ik op onze huwelijksreis!
    Vanaf welke dag zouden jullie starten met ovulatie testen ?

3. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    @Kabouter24: gefeliciteerd!!! En fijne huwelijksreis!! Zal inderdaad wel goed komen denk ik zo hihi:D

Ik had vanochtend onderweg naar mijn werk een aantal steken(jes) rechts onderin mijn buik.. nu heb ik af en toe beetje soort van menstruatiepijn in mijn onderbuik. Verder voel ik af en toe vanochtend rechts onderin mijn buik (maar wel iets hoger dan de steekjes) een soort pijnlijke plek. Niet echt pijnlijk, maar weet niet goed hoe te omschrijven. Net alsof lucht vastzit en dwarszit hahaha.
    Verder toch nu ook weer een wat opgeblazen buik. Zou dat misschien toeval zijn of heeft het toch met iets anders te maken.
    Bijv. het ontpillen of eisprong of innesteling??!
    Ik dacht vorige week mijn eisprong te hebben gehad (als ik die al heb gehad uberhaupt). Maar omdat ik het toen begin van de week drie dagen zo warm had..
    Ik ben benieuwd of het er wel/niet mee te maken heeft, wel spannend zeg!

Ik heb zelf nog geen ovulatietesten gebruikt, dus daar kan ik niets over zeggen..

4. Josslyn

Josslyn Lid

31 aug 2014
    37
    0
    0
    Walcheren
    Hoi Allemaal,
    ik lees en reageer hier ook even mee. Ik ben 28 april gestopt met de pil en heb ondertussen mijn ontrekkingsbloeding en de eerste menstruatiebloeding gehad.

Jouw verhaal klinkt heel erg hetzelfde als het mijne op dit moment. Ik heb wel een ovulatietest gebruikt vorige week zondag toen ik het gevoel had mijn eisprong te hebben. De test wees overduidelijk positief uit, twee dagen ervoor was de test ook positief maar minder duidelijk als zondag. Klussen dus.
    Nu een week verder, herken ik veel van jouw klachten. (ook warm hebben etc). Ik probeer er niet te veel op te letten, 7 september is mijn NOD, dan weten we het zeker.

Toen ik net met de pil was gestopt had ik die symptomen niet echt, maar denk dat dat per persoon verschilt?

5. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Wow wat spannend allemaal, ik heb mn fingers crossed voor jullie Juulles, WvW & Josslyn!

Fijne huwelijksreis alvast Kabouter!! Geniet ervan, lekker op de roze wolk :D

Ik werd vanmorgen wakker met keelpijn, een kuchje en en warm hoofd :( Hoop niet dat het doorzet!

6. JuullesD

Bedankt Luna! ik zelf natuurlijk ook, en voor jou zal ik ook duimen:)

@kabouter: ik ben ongeveer een week voor mijn geschatte ovulatie begonnen, achteraf gezien had ik beter vijf dagen van tevoren kunnen beginnen ivm kosten, maar goed jeugdig enthousiasme noemen we dat maar:)

Ik test vanavond nog een keer, en ik vul ook nog steeds mijn tempjes elke ochtend in. Dus ik hoop dat mijn temp morgen hoger is, dan duid dat er toch op dat er een eisprong is geweest.

@wvw: ik heb ook sinds eergisteren, tot vandaag, krampjes links en rechtsonder in mijn buik. Zit tussen mijn liezen en navel in, dus vrij laag. Ik dacht zelf aan een eisprong icm de positieve ovu test, maar dat is maar gokken natuurlijk.
    Ik heb ook een onwijze bolle opgezette buik, maar daar zoek ik niet Zoveel achter want dan had ik tijdens mijn pil al zwanger moeten zijn:) en sommige dromen zijn echt bedrog haha.
    Het zullen mijn dArmen wel zijn, dus we wachten maar af.

Ondertussen tel ik rustig door naar mijn NOD, die ergens tussen 14&19 september verwacht word:)

7. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    @Josslyn: spannend dat je op de goede momenten hebt geklusd waarschijnlijk! Verwarrend he dat die aymptomen van alles kunnen zijn..!

@JuullesD: jij houdt het netjes bij goed zeg! Ik had tijdens het pilgebruik ook vaak een opgezetre buik maar daarna eigenlijk nog niet gehad.
    Ik had trouwens voeige week ook ineens spierpijn in mijn bovenbenen terwijl ik niet had gesport of iets. En afg weekend ging ik de was ophangen en ik had echt super erge spierpijn in mijn buik gek joh!

Als ik kijk naar mijn ontrekkingsbloeding tijdens pil zou ik de 16e ongesteld moeten worden. Maar ja op zich lastig daarmee rekening te houden omdat ik nu eerste mnd zonder pil zit.. Maar ik hou die dag aan als nod.
    Ik zou pas daarna gaan testen als ik niet ongesteld zal worden en eerder als ik echt bepaalde klachten heb.. Nog even wachten dus..

8. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Trouwens wel vreemd want volgens mijn banner kan ik over 8 dagen al testen..?

9. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Ik heb nu opnieuw de banner gevuld en nu geeft hij aan wat ik zei, dus klopt mijn idee maar heb waarschijnlijk eerder perongeluk verkeerd aangeklikt! En wat blijkt vandaag meest vruchtbare dag en morgen eisprong volgens calculator! Gelukkig gister geklust en dan vanavond ook weer wat te doen:)!
    Maar vanochtend had ik dus wat steekjes rechts onder dus misschien vanochtend mijn eisprong. Ik dacht die eigenlijk vorige week gehad te hebben..
    Maar ja is ook maar allemaal theoretisch he

10. JuullesD

Kan altijd idd:), het is maar een beetje gokken. Van internetten word je ook niet wijzer, de een zegt dat de pijntjes in je buik voor, en de ander zegt weer na je eisprong komen.
    Ik had vandaag dus weer een negatieve ovu test, dus wat dat dan weer betekent?

Ik hou het idd bij, komt denk ik omdat ik in de zorg werk:) meten = weten.
    Van de week ook even mijn bloeddruk laten meten, was ook in orde. Vind ik allemaal fijn, ben altijd wel geïnteresseerd in de werking van het lichaam!

11. Donkerblauw

27 aug 2014
    30
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb een beetje meegelezen. Het lijkt me leuk om ook mee te schrijven :)

Wij hebben besloten om net als jullie voor de eerste te gaan, ik heb mijn mirena spiraal begin juni laten verwijderen. De eerste maand hebben we niet echt bewust geklust omdat ik geen idee had wat mijn cyclus was. Afgelopen maand hadden we de eerste ronde, nu dus eigenlijk alweer de tweede ronde.
    Ik hoop net als jullie dat het snel raak is! Af en toe ben ik bang dat het erg lang zal gaan duren, maar dat mag ik niet teveel denken van mezelf ;)

Sommigen hier zijn ook bezig met ovulatietesten las ik. Wil het een beetje lukken? Ik wil het deze ronde ook eens proberen met ovulatietesten. Vooral ook om mijn NOD te kunnen bepalen, want afgelopen maand heb ik me suf getest omdat ik een cyclus had van 40 dagen terwijl de keer daarvoor 29 dagen was....

12. Donkerblauw

27 aug 2014
    30
    5
    8
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! En een fijne huwelijksreis!

Ik begin 11 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie met testen. Wanneer start jij?

13. roos14

roos14 Actief lid

23 aug 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    wvw en Josslyn klinkt spannend allemaal die klachten!!! past toch ook een beetje bij een vroege zwangerschap..

Ik zit zelf op cyclusdag 7 van de eerste ronde.. ben vandaag alvast maar begonnen met ovulatietesten aangezien ik geen idee heb wat mijn cyclus zal zijn, dus dan maar beter op tijd beginnen!
    Wel erg spannend allemaal, hebben jullie dat ook zo??
    Vind het wel een hele bijzondere stap in je relatie; de keus om voor een kindje te gaan.

JuullesD hoe gaat et bij jou met temperaturen? ik snap er maar weinig van. De eerste 5 dagen exact dezelfde temperatuur, maar gister ineens 0,2 graden lager en vandaag nog weer 0,2 graden lager dan gister. Is dat normaal dat het zo schommelt?

donkerblauw gezellig dat je ook mee kletst! Hoe lang heb je een mirena gehad? na het verwijderen alweer 2 keer ongesteld geweest dus? dat is wel fijn, ook al verschilt de lengte van je cyclus wel een beetje..

14. JuullesD

Hey roos, ik had ook een dipje in temp. Zeg maar. Van 36,40/36,50 naar 36,35 en toen 36,25 maar nu klimt het weer langzaam omhoog.
    Ik had hier gelezen dat het niet perse iets hoeft te betekenen (heerlijk vaag), dus we moeten allebei vooral blijven meten meten meten:)
    Waar meet jij je temp in?
    Ik momenteel wel in 3 verschillende apps, ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik het prettigste vind. (Mama apps, woman logg en fertility friend)

15. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    @Roos14: inderdaad een bijzondere stap in je relatie:)
    Ik wil de volgende ronde (als nodig is:p) ook wel ovulatietesten gaan gebruiken en gaan temperaturen. Een dezer dagen krijg ik sowieso mijn thermometer binnen.

Ik vind het ook inderdaad spannend die klachten..! Nu weer soort van menstruatiepijn onderin mijn buik, gister ook gehad. Maar ja ontpillen kan het ook zeker zijn...
    Nu lijken de pukkels ook op te komen in mijn gezicht.. :S
    Succes allemaal met wachten en veel plezier met klussen!

16. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Oe zojuist tijd met de buren gekletst.. Zij is 15 weken en horen morgen als te zien is op echo of het een jongen of meisje wordt! Vroegen of wij ook kinderwens hebben enzo.. Bij hun was het de derde maand raak.
    Natuurlijk niet verteld dat wij nu ook bezig zijn.. Maar zo leuk om dan over te hebben..!

17. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Ook vandaag trouwens van collega echos gezien.. Zij is al over de helft.. Krijg zo de kriebels van al die verhalen.. Ik wil dat ook!

18. JuullesD

Haha wvw, dat heb ik ook wel hoor. Als andere zwanger zijn denk ik ook wel, ooooh was het hier maar raak. Maar het is zo moeilijk om uit te spreken, want we zijn echt net bezig. En je weet niet wanneer het gebeurt, kan jaren duren:( dus probeer er niet teveel bij stil te staan.

Hoe betrokken zijn jullie partners/mannen?
    Bij mij is de grootste spanning er wel af, heb niet meer de enorme drang de winkel leeg te roven maar af en toe gap ik wel wAt mee.

Ik ben wel heel prikkelbaar de laatste tijd, heel irritant:(
    Komt misschien ook omdat ik in de war raak van mijn lichaam, positieve ovu test maar geen stijgende temp...hmmm

19. Donkerblauw

27 aug 2014
    30
    5
    8
    NULL
    NULL
    roos14 dankje! Ik heb de mirena 4,5 jaar gehad. Inmiddels 2 keer ongesteld geweest inderdaad. Alleen niet echt regelmatige cyclussen nee, daarom deze maand begonnen met ovulatietesten.

wvw dat heb ik ook telkens haha! Het lijkt wel alsof iedereen in mijn omgeving ineens zwanger is. En dan is het soms moeilijk om te doen alsof je er zelf nog lang niet meer bezig bent.

juullesD, mijn partner is best betrokken. Alleen is het soms wel grappig dat hij eigenlijk geen idee had van hoe het nou eigenlijk allemaal zat met een eisprong en wanneer je kunt testen enzo. Al wist ik het natuurlijk ook niet precies toen we er nog niet mee bezig waren.

20. JuullesD

Nou ik had er ook weinig verstand van hoor:)
    Heb er ook nooit over hoeven nadenken, zit al zo lang aan de pil.
    Dus ik wist eigenlijk niet echt dat je bijvoorbeeld geen eisprong had tijdens pilgebruik, dacht altijd dat het eitje niet kon nestelen zeg maar!

Deel Deze Pagina