Zoo hehe ik ben ook weer half terug Valt niet mee rustig alles te lezen als je schoonouders 24/7 op je lip zitten en we willen natuurlijk wel verzwijgen dat we bezig zijn Hoop voor iedereen natuurlijk dat het raak is Hoorde van mijn vriendinnetje dat het daar gelukt is Dus mocht het niet willen zo snel dan heb ik in elk geval een mooi excuus om veel te oefenen daarzo Toch hopen dat het deze maand lukt lijkt me wel leuk om gewoon alles te kunne. Bespreken met iemand Succes allemaal en hopen op snel positief nieuws
Idd wel lastig hoor mensen gaan hier ook al vragen stellen van wanneer er een kleine komt zeg gewoon nog steeds braaf dat ik aan de pil zit en dat mijn vriend het nog niet wil Al zit er 1 iemand en die kijkt heel raar van jaa jaa en het is wle lastig om mn mond te houden soms hoor
Ja haha ik zeg ook, nee joh zit nog aan de pil hoor! En anders zeg ik, ik zit nog op school maar wie weet daar na! Wanneer gaan jullie het vertellen, mochten jullie een positieve test hebben? Bij de eerste echo, tussen de tien en twaalf weken of eerder?
Haha ik zeg steeds dat we van elkaar weten dat we het wel echt willen, maar nu net getrouwd zijn, daar nog van genieten en veel geld gekost. Wat ook nog zo is haha Ik weet nog niet wanneer wij het zouden vertellen. Mijn mam denkt gewoon wel snel en ik denk dat als ik graag wil vertellen en niet volhou of dat leuk vind, maar vind het ook wel leuk en speciaal als we het eerst voor ons saampies houden! Ik denk eegens tussen week 8 en 12 weken.. Of bij 12 dan miss ook al aan anderen. Lijkt me wel leuk en spannend om te vertellen! Jullie?
Wij zijn pas anderhalf jaar samen maar krijgen van heel veel mensen om ons heen de vraag wanneer er een kindje komt. Tegen buitenstaanders doen we alsof we er nog niet mee bezig zinn maar we hebben het 2 weken geleden wel tegen onze ouders verteld dat we gestopt zijn met de pil. Zodra wij een positieve test in onze handen krijgen gaan we een paar uurtjes of een dagje samen genieten van ons geheimpje en dan vertellen we het onze ouders meteen en misschien ook wel mijn broer en zijn zus. Verder houden we het (denk ik) nog stil tot week 8-10.
Ik vind het wel grappig dat iedereen zoveel moeite doet om het geheim te houden, kennissen snap ik nog wel. Maar mensen die dichtbij me staan heb ik toch echt verteld dat we gestopt zijn met de pil. Ik wou het geheim houden, maar merkte dat me dat teveel energie kostte. Ik vind het heerlijk om mijn moeder te bellen en te klagen dat ik niet ongesteld wordt haha. Ze heeft mij en mijn broertje tenslotte ook op de wereld gezet, een betere ervaringsdeskundige kan ik me niet wensen en of ze iedere dag vraagt 'is het al raak' is totaal niet aan de orde. De vraag wordt nog net zovaak gesteld als daarvoor. Dus voor mij alleen maar positieve ervaringen.
Welcome back Mooniejj! Mijn 2 beste vriendinnen weten dat ik ben gestopt met de pil, verder niemand.. (en mijn vriend natuurlijk, haha!) Ik heb net weer een meisje gezien die het aan iedereen bekend had gemaakt dat ze zwanger was voor 12 weken (denk dat ze een week of 8-9 was) en toen is het misgegaan Echt super naar voor haar! Met het vertellen van een zwangerschap ga ik dus wel proberen tot 12 weken te wachten, behalve bij ouders en mijn 2 beste vriendinnen! Maar ja eerst nog even zwanger worden Nu thuis op de bank met mega keelpijn en koorts Voordeel is dat ik nu weet dat ik veilig een ibuprofen kan nemen
Mijn vriend en ik wilde het liever met niemand delen omdat het ten eerste ook spannend en leuk is om het geheim te houden Het voelt aan de ene kant ook wel een beetje alsof ik dan mijn moeder blij zou maken met een dooie mus (Ik ben nog niet zwanger) Dus daarom hebben we het niet verteld eigenlijk, en dat gaan we ook niet doen. Ook nog zo iets, mijn moeder is een heerlijk lief mens maar ontzettend obsessief soms. (Heb het niet van een vreemde) Dus als ze zou weten dat ik gestopt ben met de pil dan laat ze dat niet los, blijft ze het vragen en kan ze haar klepje ook niet houden tegen anderen in haar blijdschap. En ze zou alle winkels al leeg gaan kopen! Dus vandaar Even stilte! Wij twijfelen nog over het wanneer, liefst direct omdat je trots, bang en enorm blij bent! Maar aan de andere kant, ik ben er zo bewust mee bezig dus ik weet bij 2-4 weken w.s. al dat ik zwanger zou zijn en je ziet hier zoveel gekke dingen voorbij komen op het forum. Dan doen ze 10 testen, die allemaal oplopen en pats dan worden ze ongesteld! Stel dat je het iedereen dan al verteld hebt...Das waardeloos! Maar ik weet gewoon niet of ik mijn kwek kan houden tot twaalf weken Wil het toch delen met mijn moeder en beste vriendin. Werk is een ander verhaal, dan pas echt met 3/4 maanden. Je hebt genoeg verloskundigen die al echo's met tien weken doen, dus ik denk dat we dat doen. Dan hebben wij in ieder geval het hartje al gehoord
Oh nog zoiets, de verrassing is voor mijn vader, moeder, schoonmoeder naar mijn idee ook groter als ze van niets weten! Ik heb toevallig 2 leuke houten doosjes gekocht bij de Xenos, ik lieg een klein beetje want het was niet toevallig natuurlijk Maar ik wilde dus een rompertje of speentje en nog iets geven in zo een mooi doosje! Leuk om uit te pakken
Ik had het misschien ook nog liever even voor me gehouden voor onze ouders, maar ik had/heb zo veel last van klachten na het stoppen met de pil, dat ik het wel moest vertellen! We dachten vorige maand ook echt dat het direct al raak was qua klachten dat ik op de verjaardag van mijn vriend geen wijntje dronk...(voor de zekerheid) Nu we het verteld hebben levert het ook hele mooie gesprekken op die we anders niet gehad hadden! En gelukkig zijn onze ouders niet zo dat ze iedere keer dat we ze zien er iets over zeggen/vragen. We zijn ook al bezig hoe we het ze gaan vertellen en ik denk dat het dan alsnog een hele verrassing is! Ook omdat mijn schoonmoeder vroeger meerdere miskramen heeft gehad en het eigenlijk een wonder is dat mijn vriend ter wereld is gekomen weet ze hoe bijzonder het is!
Dat kan natuurlijk ook!! mijn moeder vind het wel gel dat ik minder koffie drink, maar het excuusje dat het vanwege maagzuur was geloofde ze wel haha. Verder heb ik weinig last t.n.t. van het ontpillen, dus heb geen overduidelijke reden om het te vertellen....ook al zou ik diep van binnen wel willen natuurlijk maar dan weet gelijk de hele familie het!
Hier hetzelfde verhaal.. niemand die weet dat we met onze kinderwens bezig zijn. Ik vind het ook zo superleuk om dit alleen met zijn tweetjes te delen en er samen mee bezig te zijn. Had altijd gedacht dat ik deze keus direct met anderen zou willen delen, maar nu het eenmaal zover is heb ik die behoefte totaal niet! Ook geen idee wanneer ik een eventuele zwangerschap zou bekend maken.. we zullen het wel zien als het ooit zover is. Wel leuk om stiekem al een beetje te fantaseren over de manier waarop. wvw hoe is het met de klachten? En hoe is het bij de rest? Al spannende momenten? Iemand binnenkort haar NOD?
Ik mag over tien/elf dagen testen, mijn nod verwacht ik tussen 13-19 september. Beetje vaag, maar dat komt omdat ik twijfel over mijn eisprong! Temp. Is lamgzaam aan het stijgen
JuullesD Ik blijf ook druk aan het meten, maar kan er weinig peil op trekken hoor! Vannacht toch 1 keer uit bed geweest, omdat ik echt moest plassen.. en vanochtend direct een veel hogere temp? Ik gebruik FF en Woman Logg maar vind beide eigenlijk helemaal niks, dus maar weer op zoek naar wat anders
Ik vind mama apps de fijnste eigenlijk, zitten ook heel veel dingetjes voor later bij! Ik ging van 36,40-36,50 naar 36,25 naar 36,30-36,40-36,50-36,60 Echt snappen doe ik het niet! Bij de temp van 36,40 had ik een positieve ovu test, en sindsdien is tie elke een tiende geklommen, maarja :s
Deze maand is voor mij al afgeschreven is tog minder makelijk klussen als je schoonouders al 2 weken bij ons in huis zitten
Uh ja! dat is lastig zeg, gaan ze binnenkort weg haha Ik heb nu al drie dagen achter mekaar een stijgende temp, dus goed teken jeej