Eerste kindje, eerste ronde.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Triesje91, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Dankje AngelaSR, voor jou hetzelfde!

2. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Zo nieuwe dag nieuwe kansen:)
    Hoe is het met jullie allemaal, al klachten van het ontpillen of eventueel al zwangerschap symptomen??
    Ik nog helemaal niks helaas, humeurtje is vandaag redelijk dus dat scheelt wel!!
    Volgens mama app moet ik vandaag tot donderdag mijn innesteling hebben maar ik voel niks dus tjah.
    IIK heb zelf het idee dat het niks is geworden deze maand,
    Zondag is mijn NOD dus dan weten we het.
    Hoe lang moeten jullie nog??

3. roos14

roos14 Actief lid

23 aug 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Josslyn gefeliciteerd! Ongelooflijk zo snel.:) geniet ervan

4. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    @JuullesD: inderdaa weer een nieuwe dag aangebroken en dichterbij nod. Die van jou einde vd week dus. Die van mij ia volg week di.
    Ik merk vandaag niets. Ook niet zon gevoel hoor..

5. Framboise

Framboise Lid

2 sep 2014
    58
    15
    8
    Vrouw
    Toen ik de eerste keer gestopt ben met de pil werd ik meteen weer ongesteld en was ik na twee rondes al zwanger.

We gaan nu voor een tweede en ben afgelopen maart gestopt met de pil. En ik ben pas vorige week voor het eerst ongesteld geworden. Ik ben benieuwd wat me cyclus gaat. Dat het zo verschillend kan zijn met de vorige keer.

Ik heb veel last gehad van buikpijn en extreem haaruitval. Gelukkig is dit nu allemaal weer normaal :)

6. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ook hier zijn we van plan om te stoppen met de pil, ik ben 25 en mijn man is 30. Ik ben nog steeds aan de pil. Wij wilde eerst pas in januari 2015 stoppen maar nu denk ik er toch overna om misschien na deze maand al te stoppen zodat ik mijn cyclus op gang kan laten komen (we zullen dan dan andere anticonceptie gebruiken ;) ).

Wat denken jullie? De reden waarom we er nog niet helemaal voor willen gaan is omdat we in februari 2015 beginnen met ons huisje te bouwen,en omdat ik er vanuit ga dat het toch niet direct raak zal zijn, gaan we in januari al stoppen. (ik had voor mijn pil, maar 3 keer mijn menstruatie op een jaar tijd ;). Dus ik neem aan dat ik nu nog heel onregelmatig zal zijn. Moest ik toch zwanger worden, ja dan is het zo.. We hebben nu ook een appartementje met 2 slaapkamers en we hebben allebei een goedverdiende job.

Zo in het kort mijn verhaaltje! :D

7. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Welkom Framboise en Viveluna!

Fijn dat het de eerste keer zo snel raak was Framboise, hopelijk hoef je nu ook niet lang meer te wachten.

En Viveluna, als je maar 3 keer in een jaar een menstruatie had zou ik inderdaad nu al stoppen en gewoon condooms of andere hormoonvrije voorbehoedsmiddelen gebruiken. Je weet nooit hoe lang een menstruatie weg kan blijven na het pilstoppen en als 'ie vroeger al heel onregelmatig was zou ik zeker nu al ontpillen zodat je meer kans hebt dat het sneller lukt vanaf het moment dat je wel graag zwanger wilt worden. :) Misschien is het geen slecht idee om het even met je huisarts te bespreken en dan kan die je vast het beste advies geven! :)

@Juulles Hier alles goed, gebaseerd op mijn vorige cyclus zou ik over 10 dagen mijn eisprong hebben. Maar ja ik ben net pas gestopt met de pil dus wie weet is de kans nu wel klein dat het weer precies 33 dagen is. Let dus goed op of ik ergens eisprong verschijnselen kan ontdekken haha. ;)

8. JuullesD

@viveluna: ik zou alvast stoppen, en je lichaam lekker ontpillen. En niks mis met een app. Hoor:) ik heb ook een flatje, en dat gaat vast orima!

@luna: ga je tempen of testen? Dan weet je tenminste wat:)

9. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Succes allemaal dames! Erg spannend ditt :)

Ik kan niet wachten om te stoppen met de pil.. Gaan begin oktober 2 weken op vakantie en dan zal het mijn eerste cyclus zonder pil zijn :), wil het liefst nu al stoppen maar de kans is groot dat ik dan ongesteld word... Dus dat werkt niet echt :(

10. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Hey dames, sorry voor het storen, ik dacht ik deel kort mijn ervaring! :D
    Hier januari 2013 gestopt met pil, ontpilt een aantal weken, eind maart laatste mentruatie en in de tussentijd mn cyclus goed bijgehouden, daarna hebben we een poging gewaagd (midden april), en gelijk raak! 29/04/13 positieve test!
    Ik kan vanuit mijn ervaring, na 6 jaar pil, wel aanraden om even te "ontpillen", dan kijken hoe je cyclus is en aan de hand daarvan plannen hoe en wat! Succes allemaal!

11. JuullesD

Hey BB88! Wat geeft het volgens jou voor voordelen om eerst te ontpillen?

12. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Fijn dat het gelijk raak was Bb88😄 Ik ben ook benieuwd wat de meerwaarde is. Om zo je cyclus te leren kennen en daardoor gerichter te kunnen klussen?
    Ik ben halverwege augustus gestopt en wij gaan er wel gelijk voor, misschien daardoor minder snel kans, maar anders gebeurt het ook sowieso niet die periode. Maar daarbij kan ik dan ook moeilijk wachten;)

Ik heb vandaag eigenlijk geen klachten, behalve af en toe beetje jeukende borsten.. Voor het eerst eigenlijk sinds ik ben gestopt. Wel beetje opgeblazen buik, maar dat had ik ook regelmatig voor et stoppen..
    Als ik weekend innesteling gehad zou kunnen hebben, had ik nu juist eerder wat gevoeld..
    We shall see. Heb af en toe neiging om as weekend al te testen. Ook omdat volgende week di nid is waarschijnlijk en dat midden in week valt. Wil niet even snel smorgens voor ons werk testen.. En weekend erna zo laat:p
    Wanneer willen jullie gaan testen? Kunnen jullie wachten?

13. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    En na mogelijke nod zou je toch ook wel smiddags/savonds kunnen testen? Dan kan het wel doordeweeks..

14. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    En nog een vraag😜 ik lees steeds dat mensen 9 dagen na dpo testen, wanneer is dat precies? Is dat al negen dagen na mogelijke eisprong? Eisprong was waarschijnlijk 1/2 sept als ik hem echt heb gehad, dus negen dagen erna zou 10/11 sept al zijn. Dat is toch vroeg.. Dat is meer dan vier dagen voor 16e mijn theoretische nod.
    Kan dat?? De testen zoals Clearblue zijn toch de meest vroege, 4 dagen voor nod..

15. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Oeps mensen daar ga ik al.. Via zwanger en kids heb ik uiterst gevoelige tests gevonden, 3+3 voor 12,95. Kan 6 dagen voor nod.
    Kon niet weerstaan niet te bestellen, dus net gedaan. Ik weet nog niet of ik ze echt ga gebruiken. Weet niet eens wanneer binnenkomt.
    Maar ja.. En I know het kan dan altijd nog misgaan..

16. JuullesD

Haha hey wvw wat een vragenvuur!

Mijn ovulatie was 1 september, en volgens mama apps zou dan de innesteling ma t/m donderdag zijn, dus jij zal ongeveer hetzelfde zitten dan qua tijd toch?
    Ik voel ook niks, maar het schijnt ook niet altijd zo te hoeven zijn:)

En als jij testen wil bestellen, moet je dat vooral doen. Geniet er lekker van!
    ik test a.s. Zondag veertien sept. Als ik thuis kom van mijn werk, ik wil ook niet gaan werken met het idee dat ik zwanger ben:)
    Veertien sept. Is mijn vermoedelijke nod
    Die van jouw de zestiende? Hoe lang is je geschatte cyclus?

17. JuullesD

Hield jij trouwens ook je temp. Bij? Wil je miss. Je kaartje delen, vind ik leuk:)

18. JuullesD

Dpo is trouwens days past ovulation. Dus de dagen na je eisprong:)

19. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Hihi nou he haha. Dank je voor de antwoorden😄 Jij kunt het dus volhouden tot de 14e hihi. Nee zou ik idd ook niet willen, dan wil je helemaal niet met werk bezig zijn!
    Idd die van mij is de 16e. Ik hou 28 dagen aan eigenlijk alleen maar omdat het tijdens de pil (logischerwijs) zo was. Ik was bijna 16 toen ik met pil begon en weet eigenlijk niet meer hoe het daarvoor was.
    Qua dpo zat ik dan goed, lijkt me erg vroeg zeg..

Idd zonder klachten kan het ook juist wel weer zo zijn.. Pff verwarrend allemaal..
    We kunnen alleen afwachten. Ik let wel al op eten en drinken. Vind steeds en of ik iets wel/niet zou kunnen eten pff haha

20. JuullesD

Haha ik zal wel moeten, ik denk dat eerder testen zo weinig zin heeft!
    Ook zal ik aan mijn temp. Wel een voorbode hebben denk ik, blijft ie hoog dan heb ik een goeie kans:)

Hoe kan het dan dat wij niet gelijk lopen?
    Ik ben zestien tm 21 augustus ongie geweest na de pil, en dan 1 september mij eisprong en dan op een cyclus van 29 dagen (berekening door eisprong) nod op 14 september...

Alhoewel mama apps weer wat anders aangeeft dan FF, stront vervelend. Daarom ga ik nu toch weer meer naar FF kijken.
    Mama apps blijft ook mijn eisprong op twee sept. Zetten, terwijl ik toen een negatieve ovu test had.

Ik let nu ook wel op met eten en drinken, na menstruatie kan ik weer eventueel iets drinken of eten en dan weer wachten op de volgende ovu:)

Deel Deze Pagina