Eerste kindje, eerste ronde.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Triesje91, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ach ik zie dat je m in de vorige nIet ingevuld had sorry!
    Ik denk als je morgen een hogere temp hebt dat je m dan zondag heb gehad:) ben benieuwd, laat het me weten!

2. roos14

roos14 Actief lid

23 aug 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh echt? Me eisprong bedoel je? Nou ben benieuwd! Ik laat je me temp. weten!

3. JuullesD

Ja spannend! Hij is nu al twee dagen achter elkaar hoger, dus een derde dag zou een eisprong zijn dan:)

4. roos14

roos14 Actief lid

23 aug 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas, 36,4 vandaag

5. JuullesD

He jammer zeg! Maar goed je eisprong kan nog komen!

6. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Vinden jullie het ook zo eng wat jullie eten?:s Elke keer bang iets verkeerds te eten.. En weet ook nog helemaal niet zo goed wat wel en niet goed is. Heb wel een site gevonden waar een en ander op staat.

Net groente op wat net op het randje geloof ik nog houdbaar is. Heb de helft op en voel me er al niet fijn bij..

7. JuullesD

Naast de echte dingen die je niet mag bij een zwangerschap, die laat ik sowieso staan, laat ik verder niks staan voor zover ik weet.
    Pate, rode biefstuk, filet americain etc. Dat eet ik al niet meer.
    Ehm, verder let ik altijd wel goed op qua houdbaarheid. Ik ben heel snel vies van iets en heb een hele goeie neus:) als ik iets niet vertrouw, gaat het zo de prullenbak in. Groente, fruit en andere dingen met plekjes, schimmel, rot of een vaag geurtje vertrouw ik niet en mieter ik weg.
    Ik vind het super zonde om eten weg te gooien, maar ik heb echt een fobie voor producten die niet goed meer zijn!

Verder let ik niet zo op mijn eten:) ik eet wel nog salami en blauwe kaas, en neem bij hoofdpijn paracetamol in en bij maagzuur omeprazol en bij slaapproblemen melatonine haha:)maar dat zijn drie uitZonderingen, ik probeer nu wel minder iets te oakken. Ik weet ook niet of ik de laatste drie weken iets heb ingenomen (behalve pcm)

8. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Hihi zo ben ik dus ook, heel snel vies van iets en dan weet ik dat als ik het toch bereidt, dat ik het toch niet opeet, omdat ik er bijna van ga kokhalzen.. Zoals vanavond dus.. ;)
    En mijn man at ook nog eten van gister erbij vanuit magnetron, stinken vond ik het, terwijl nog goed is, maar toch..haha

Ik let wel al met alles op.. Misschien al heel snel, maar voel me nu al steeds soort v schuldig als ik niet helemaal zeker weet of je dat zou mogen eten..

Ik ben nooit zo van aspirines enzo, maar heb gelezen dat en zwangere vrouw max 6 paracetamol op een dag mag slikken, dus dat kan geen kwaad hoor!

Wel gezond bezig gelijk, normaal eet ik meestal onvoldoende fruit, nu sinds ik gestopt ben elke dag twee stuks.

9. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    O ja ik heb de extra gevoelige zwangerschapstest in huis hoor! Nu goed bedenken wanneer ik zal doen. As di is waars (hoop ik) nod, dus dan zou ik vanaf vandaag kunnen testen. Maar vind ik wel erg vroeg.. Dus anders kan evt as vrijdagochtend, mr stel voor dat cyclus langer is dan 28 d dan ben ik heelemaal veel te vroeg... Dus miss pas na nod rn dan pas die zondag erop, omdat we dan in ochtend samen zijn (mijn vriend werkt onregelmatig en ik doordeweeks).

10. JuullesD

Ik zou het idd lekker samen doen:) is toch een mooi moment!

Ik drink sowieso nu niet, mocht ik ongesteld worden dan gaat een lekker wijntje er wel in:)

Zodra ik een positieve test in handen heb wandel ik even langs de dokter om te praten over medicatie, ik ben liever voorzichtig!

Ik hoef nog maar drie dagen, ik tel vandaag lekker niet mee:)

11. roos14

roos14 Actief lid

23 aug 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kijk ook alleen uit met de standaard dingetjes, filet americain, alcohol etc. Dat laat ik staan. Verder geen ibuprofen, alleen paracetamol of het echt nodig is.

Ik heb nu toch wat klachtjes gemerkt: Veel vaker plassen, branderige ogen en vandaag de hele dag steken rechtsonder in mijn buik??
    Vandaag op de ovulatietest voor het eerst een tweede streepje! niet zo donker als de controlestreep maar wel erg duidelijk zichtbaar.. terwijl het gister toch spierwit bleef!
    Spannend allemaal hoor, wat zou er nou allemaal gebeuren met je lichaam! ben zoo benieuwd, haha!

Moeilijk wanneer je moet testen he wvw! ik zou me haast niet in kunnen houden! ben je er al uit??

12. JuullesD

Komende dagen wel flink aan de klus he roos! En je temp goed bijhouden:)

Ik heb zo een last van maagzuur, word er gek van!!!
    ik zit pas 9DPO dus testen heeft ook helemaal geen zin zucht

13. mooniejj

mooniejj Actief lid

22 jul 2014
    217
    0
    16
    zuid-holland
    Poehh had even een hoop bij te lezen helaas de komende 2 weken druk met verhuizingen bij mn schoonmoeder en mn bruiloft maar hoop daarna weer lekker actief mee te kunnen praten

Hier alles nog heel stil 16 sept mn nod (hoop hoop) we zullen het zien denk alleen weer niet raak ivm het weinige klussen vanwege alle druktes hier in huis

14. JuullesD

Nou snap ik hoor Mooniejj tis het een of het ander ja toch:)

15. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    #395 Luna30, 11 sep 2014
    Laatst bewerkt: 11 sep 2014
    Haha jullie zitten allemaal vlak op elkaar met nod! Ik duim voor jullie hoor meiden!!

Ik zou je nog niet superdruk maken vlak voor je positief gestest hebt, maar het is zeker slim om alvast een klein beetje rekening te houden, precies zoals jullie doen! Een goede site over wat je wel en niet mag eten is het voedingscentrum, via de overheid: Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum
    Ze hebben ook een app: Gezond Groeien die je kunt downloaden.

Iets waar ik wel van opkeek is dat zodra je zwanger bent (ik doe dit nog niet) er sterk wordt aangeraden om bijv. sla uit een zak waarop staat dat het al gewassen is, toch nog opnieuw zelf te wassen! En niet onder de lopende kraan maar gewoon in een bak met water.

Ik zit nu natuurlijk weer voor de eisprong, dus hoef me nog niet echt zorgen te maken, maar mijn "maatregelen" zijn:
    Niet meer dan 2 koppen koffie per dag (na eisprong "meestal 0-1 per dag), alcohol met mate (met name na eisprong, maar ik drink toch al niet zo veel), uiteraard de vlees en vis dingen.
    Ik eet brie etc. ook vrij weinig, maar dat is iets waar ik pas echt op ga letten zodra ik een positieve test in mijn handen heb! En ik slik een multivitamine voor als je zwanger wilt worden of het al bent met foliumzuur. Ibuprofen gebruik ik niet meer na eisprong.Gebruik ik toch al bijna nooit maar net met die griep toch zeker wel gebruikt!

Oh en WvW lees even de bijsluiter van die vroege test. Ik had er namelijk ook 1 vorige ronde die tot 6 dagen van te voren kan, maar toen ik de "kleine lettertjes" las zag ik dat er maar een heel klein percentage daadwerkelijk positief test op 6 dagen van te voren. Elke dag loopt dat percentage op. Dus ook al ben je zwanger is de kans nog steeds redelijk klein met zo'n vroege test dat hij het al echt vroeg (6 dagen) oppikt. Weet niet welk merk je hebt maar zou toch even de % lezen zodat je je beslissing wanneer te testen goed kan maken. Aan de andere kant als je het niet erg vindt om later nog een test te kopen kan je gewoon lekker testen wanneer het je uitkomt natuurlijk! :) Ik vind het ook zo lastig, mijn nod is ook doordeweeks straks. Echt arelaxed om voor werk te testen.. maar om dan nog dagen te wachten? Misschien dan maar 's avonds ofzo..

16. JuullesD

Ik reageer straks inhoudelijk hoor maar wil even mijn zenuwen delen:)
    Ik heb klachten doe ik nooit en dan ook echt nooit heb: ik heb verstopping en veel afscheiding (mega sorry voor dit haha)
    Spannend!!

17. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Spannend JuullesD!!:D Zou super voor jullie zijn!

Ik reageer ook nog op de rest. Ik heb weer wat warmer en steekje rechts onder. Maar toch niet echt zon idee bij mij.. Weet niet hoorrrr

18. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Bij mij lijkt die steek die ik nu voel net een beetje op een steek bij blaasontsteking onderin je buik rechts.. Misschien krijg/heb ik dat wel..

19. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    @WvW Ik wil je niet blij maken voor niks maar ik ken 2 meiden die naar de dokter gingen omdat ze dachten dat ze blaasontsteking hadden. Hadden ze niet. Paar dagen later: posi test :)

@Juulles: Ooooh zo spannend!!

20. JuullesD

Ja he Luna en wvw zeker spannend. Ik ga nu ook wel twijfelen of ik een test zal doen vanmiddag...
    Even goed in de gaten houden wvw!
    Steken alleen duid niet perse op een blaas ontsteking. Hen je ook pijn bij het plassen en plas je kleine beetjes en heb je continue aandrang??

Deel Deze Pagina