Lekker hoor! Griekenland is wel erg mooi en fijn als ik dat zo hoor van mensen. Zoiets had ik ook ja mocht het deze maand al raak zijn dan is het ook op vakantie gebeurd Hoe lang ga je ? Nee ik probeer me eigen niet te druk te maken meer op het werk en dat lukt aardig gelukkig. Stress is niet goed voor je lijf nee.
Leuk allemaal! Ik ben in maart gestopt met de pil om mijn lichaam te leren kennen. We hebben toen andere anticonceptie gebruikt. Ik heb heel tijdje last gehad van hoofdpijn, maar nu gelukkig nergens last meer van. Ik merk laatste tijd wel dat ik minder last heb van stemmingswisselingen! Erg prettig. Wij zitten nu ook in de eerste ronde, erg spannend. Mijn NOD is 12 september.
Klets ook gezellig mee ook net gestopt met de pil. Moet rond deze week ongesteld worden maar denk door het stoppen dat het niet door zet. Ik ben trouwens 23
Hallo allemaal, Wat leuk zeg dit forum, jullie klinken allemaal lekker enthousiast en geven elkaar een hoop informatie. Ikzelf ben bijna 28 en een aantal maanden getrouwd. Vorige week zaterdag heb ik mijn laatste pil genomen en heb nu mijn laatste stopweek en onttrekkingsbloeding. Mijn man en ik hebben besloten om voor een kindje te gaan! As. zondag wordt mijn eerste pilloze dag. Ik vind het nu al erg spannend en probeer mij goed in te lezen. Ik weet dat het heel verschillend kan zijn, bij de een is het direct raak en de ander doet er twee jaar over! Daarom wil ik mezelf niet al teveel ermee bezighouden en hopen. Mezelf kennende zal dat vast lastig worden. Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen en vind het leuk dat we in eenzelfde situatie zitten! Ik ga eerst maar eens afwachten hoe het ontpillen gaat verlopen. Ik heb bijna 12 jaar de pil geslikt. Sinds vorige week vrijdag (dag voor laatste pil) slik ik foliumzuur. Dit heb ik de apotheek gehaald. Jullie ook allemaal veel succes, sterkte met de spanning en veel klusplezier!
Herken me er ook goed wil er niet teveel mee bezig zijn maar onbewust doe ik het toch. Ik heb nu veel last van ontpillen maar dat is bij iedereen anders.
Ja dat heb ik dus ook (nu al..). Maar ik ben er in mijn hoofd dan ook al langere tijd mee bezig en ook al vaker met mijn man erover gesproken. En misschien in dit soort dingen een wat ongeduldig type . Ach we gaan er niet voor niets voor, dus zo gek is het ook weer niet! Ik ben benieuwd op welke manier ik er last van ga krijgen. Wat merk jij van het ontpillen Liesje?
Ik heb inderdaad ook alleen maar positieve reacties gehoord over Griekenland van verschillende mensen dus dat is alleen maar een goed teken. We laten ons verassen Wij gaan een weekje, lang genoeg weg en dan nog een paar dagen thuis. Dat zou dan wel toevallig zijn mocht het ons allebei meteen lukken zeg... Ik ben benieuwd.
Misselijk opgeblazen gevoel gevoel of m'n buik op ontploffen staat. Ja dat is ook zo ben ongeduldig type en werk met kinderen dus al die baby's om me heen elke dag haha
@Leuk; Fijn dat je je eigen beter voelt nu Ik voel me eigen ook al een stuk beter sinds ik de pil niet meer slik had er ook vaak stemmingswisselingen van dat is altijd zo geweest. Heb daar wel mee leren leven maar voel me nu dus stukken beter! @Liesje12345; Zou inderdaad kunnen dat in de 1e ronde de cyclus niet loopt zoals het zou moeten. Dat weet ik bij mij ook niet zeker, echt een kwestie van afwachten dus. Maar toch zijn deze dagen wel spannend al he? Ik denk dat iedereen er onbewust toch best veel mee bezig is al probeer je dat niet te doen. Het is iets wat je graag wil. Denk er sowieso al aan elke dag als ik foliumzuur/vitamines slik Dus er helemaal niet aan denken dat gaat echt niet haha. @wvw; Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk! Zoals je zegt is elk vrouwenlichaam anders en ze reageren ook eigenlijk nooit hetzelfde. Tijd zal het uitwijzen. Veel succes met het wachten en klussen! @Triesje91; Lekker hoor een weekje er samen tussen uit! Ik heb ook echt wel een lekkere vakantie gehad maar ik was met mijn schoonfamilie.. wij met zijn 2e in een klein tentje haha.. was nog ene hele klus dus om geluidloos te klussen . Dat zal jullie iets makkelijker afgaan gelukkig. Zou zeker toevallig zijn ja! ik hoop het! maar ik ga er maar niet vanuit hihi..
Ja stiekem heel spannend mijn lijf voelt anders, slik al foliumzuur, vandaag dag 1 stoppen met roken had al veel minder zin in roken deed het meer uit gewoonte dus nu helemaal stoppen
Je lijf voelt inderdaad anders.. maar of dat dan is van het ontpillen, zwangerschap of omdat je er nu gewoon meer mee bezig bent en dingen voelt die er anders misschien ook waren maar niet opvielen. Ik hoop natuurlijk dat het door zwangerschap komt haha nog 6 dagen geduld hebben... Voor jou is het deze week nog? weet je ook welke dag ongeveer?
Ik zou dinsdag ongeveer ongesteld moeten worden gister test gedaan negatief. Ong 1.5 week wel wat bruin bloed 2 dagen.. Achja niet teveel aan denken en we gaan het zien
Ahh jammer! Maar misschien is je eisprong wel pas later geweest en moet je NOD nog komen.. even afwachten inderdaad en anders volgende week misschien weer een keer testen?
Bedankt Birdy88! @Liesje12345: Jammer dat de test negatief was zeg..! Ik kan mij voorstellen dat je constant eraan wordt herinnert met al die kids om je heen pff haha. Ik zelf wordt er nu ook iedere ochtend aan herinnert, doordat ik nu sinds een week foliumzuur slik in de ochtend. En elke avond omdat ik normaal gesproken savonds de pil neem. @Triesje91: ik heb bij de apotheek foliumzuur gehaald, ik kreeg 90 tabletten van 0,5 mg. Op internet had ik ook gelezen dat je tabletten van 0,4/0,5 mg per dag moet slikken. Wel vreemd dat ze bij de DA dan weer aangeven dat die 0,2 per dag voldoende is... Ik vind het sowieso verwarrend. Je hoort en leest allerlei verschillende dingen, zo ook met andere vitaminen. Ik heb gelezen dat je ook vitamine B en D moet slikken. Maar op een andere site lees ik dan weer dat het niet nodig is. Volgens mij dien je andere multivitaminen (voor zwangere vrouwen) wel te slikken zodra je zwanger bent, maar is het daarvoor voldoende om foliumzuur te slikken? Ik slik nu begin van de avond ook normale multivitaminen van Kruidvat, gewoon als extraatje (deed ik toevallig al een paar weken). Ik zag dat vitamine A ongezond is als je zwanger bent. Succes allemaal!
Ja je leest overal wel weer iets anders maar meestal toch wel de 0.4/0.5 mg foliumzuur. Ik heb VSN compleet mama tabletten. Deze zijn voor als je zwanger wilt worden, zwanger bent en met borstvoeding. Foliumzuur alleen kan voldoende zijn maar weet van mezelf dat ik de extra vitamientjes enz. wel kan gebruiken.
Oke, dus je hebt toch van die vitamine tabletten, die ook zijn voor als je een kinderwens hebt, dan wil ik die voor de zekerheid ook gewoon gaan slikken. Beter teveel dan te weinig wat dat betreft! Maar ja aan andere kant slik ik nu al dagelijks 0,4/0,5 en normale vitaminetabletten, misschien maak ik de normale dan eerst op. Slikt jullie man/vriend ook extra vitamine tabletten? Ik lees dat het ook goed is als de man extra vitaminen neemt als zink..
Hoi, Mag ik hier ook mee komen kletsen? Wij zijn officiƫel nog niet begonnen, over 6 dagen stop ik met de pil, om net na onze bruiloft ongesteld te worden en er dan op onze huwelijksreis ervoor te gaan. Vind het onwijs spannend, maar heb er ook veel zin in. Kijk al zo lang uit naar dit moment.
@wvw; Ja die zijn er! van VSN en Davitamon heb je ze. Mijn vriend slikt niks. Maar de vriend van een vriendin die moest ook wat slikken van der haha maar ik weet niet wat. @kabouter24; Welkom! je mag hier zeker mee kletsen Je gaat dus volgende week trouwen, spannend! zou een mooie aansluiting zijn als het de eerste ronde al zou mogen lukken! Ik duim voor je