Eerste kindje, eerste ronde.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Triesje91, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    @Birdy88: fijn dat ik het weet, dan ga ik die binnenkort halen en slikken. Haha ja ik las zoiets op internet, dat ook de man bepaalde vitaminen kan slikken. Hij slikt nu ook niets, maar misschien ga ik hem dat toch eens adviseren haha;) Daar hoor je natuurlijk veel minder over.

@Kabouter24: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Op naar een mooie dag en huwelijksreis. Zou leuk zijn zo'n extra cadeautje?:)

2. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    @Birdy88; Ah ja dan is het lastig om lekker ongegeneerd te gaan klussen haha. Het enige waar wij rekening mee moeten houden zijn andere vakantie gangers die bijvoorbeeld een kamer naast ons hebben :p
    We zullen het zien!! De spanning stijgt meer en meer hihi.

@WVW; De DA zei tegen mij omdat er al aardig wat foliumzuur in zit het onnodig is om daar aparte foliumzuur tabletten voor te slikken. Je lichaam neemt immers alleen op wat nodig is. De rest plas je allemaal vanzelf uit, dus te veel is niet slecht. Ik zal vanavond als ik thuis ben kijken wat er precies in zit van alles, ik weet zo niet meer uit mijn hoofd wat de samenstelling is. Maar er zitten in elk geval wel alle belangrijke B-vitamines in. Dit helpt ook goed bij vermoeidheid en concentratie.

Ik laat mijn vriend geen vitamines slikken, ik denk niet dat dat echt nodig is. Af en toe neemt hij ook wel een vitamine-B complex tablet maar in elk geval niet regelmatig zoals ik doe.

Lastig is dat he om er niet te veel mee bezig te zijn?! Eigenlijk zijn wij allemaal er te veel mee bezig haha helemaal op het moment dat wij een verhaaltje aan het tikken zijn voor dit forum. Maar ik moet zeggen dat ik wel erg blij ben dat er zo'n forum bestaat. Je kunt hier echt ALLES vragen en zeggen. Als ik er dan toch nog met niemand anders over kan/ga praten, dan maar hier!

@Kabouter24; Hee natuurlijk mag je mee kletsen! Welkom ;) Wat spannend zeg, eerst de bruiloft en dan bewust bezig gaan. Een bruiloft zit er voor ons nog niet in. Mijn vriend wil nog niet gaan trouwen.. Hij wil er pas over nadenken(!) wanneer er kinderen in beeld zijn haha. Ik wil het wel heel erg graag, maar dat is volgens mij de droom van iedere (jonge) vrouw. En wie weet, als er kinderen zijn en zij zijn al ietsje ouder, gaat hij wel op de knieën! ;)

3. Birdy88

Birdy88 Actief lid

20 aug 2014
    347
    31
    28
    Tilburg
    Haha ja maar die ken je gelukkig toch niet mochten ze wat horen :D

Ik vind het ook erg fijn dat deze forum er is . Met mijn vriend praat ik er wel over maar niet zoals ik dat hier kan doen. En met me moeder of vriendinnen praat ik er nog niet over omdat ik het pas wil vertellen als ik zwanger ben. En je kunt hier veel herkenning vinden dat is wel fijn!

Mijn vriend denkt er precies het zelfde over ! Ik wil heel graag trouwens maar van mijn vriend hoeft het niet perse en als het wel gebeurt is dat pas na dat er kindjes zijn. Dus moet ook nog een tijdje geduldig zijn ;)

4. Wendelala24

Wendelala24 Nieuw lid

21 aug 2014
    1
    0
    0
    hoihoi! Heb net even alles gelezen hier, mijn vriend en ik zijn ook sinds kort bezig om zwanger te worden! Vind het wel leuk om dit zo allemaal bij te houden en er met andere meiden over te kletsen! Dit is nu de 2e maand dat ik gestopt ben met de pil. Meteen nadat ik gestopt was, mja paar dagen later 'ongesteld' geworden. Daarna meteen 25 dagen later weer een echte menstruatie gehad, helaas :( hopelijk mag ik hier ook verder mee kletsen groetjes

5. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Gezellig wendela
    Ja birdy praat er ook wel over met mijn vriend maar toch anders.
    Hij is wat makelijker wou dat ik zo was voel me nog steeds raar en nog steeds geen ongesteldheid, wil ook niet elke dag een test doen.
    Hoop gewoon dat ik snel ongesteld wordt en dat ik met mn eerste cyclus kan beginnen dan me zo voelen of zwanger natuurlijk maar dan zou de test toch positief moeten zijn na 5 dagen overtijd?

6. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    @Birdy, dankjewel! :) Ja spannend allemaal he, zou zeker mooi zijn als het ineens zou lukken, maar goed ik hoop er niet teveel op want anders wordt je alleen maar teleurgesteld.

@Wvw, dank je wel! Gaat zeker goed komen die mooie dag!

@Triesje: bedankt! Mijn vriend wilde eerst ook nooit trouwen haha, hij doet het wel speciaal een beetje voor mij omdat ik het heeel graag wilde! :)

@allemaal: ik laat mijn vriend wel foliumzuur slikken sinds 2 weken ofzo, heb ergens eens gelezen dat dit goed zou zijn, dus ben benieuwd ;)
    Zelf slik ik Davitamon al bijna een maand.
    Ben zo benieuwd wat mijn cyclus gaat doen, heb de pil 13 jaar geslikt, dus hoop gewoon dat het meteen regelmatig is, maar je kunt er niks van zeggen helaas.

7. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    @Birdy88; Nee dat scheelt dat we ze toch niet kennen haha en anders krijg je hooguit een raar gezicht als wij ze tegen zouden komen dus, who cares ;)
    Precies met mn vriend praat ik er iets oppervlakkiger over en met mijn beste vriendin echt over alles. Ik heb wel aan hem gevraagd om er wat meer over te praten en vooral over hoe het zal zijn als ons kindje er echt is. Vind het veel te leuk om erover te fantaseren en vind het ook erg belangrijk dat we van elkaar weten hoe we ons erbij voelen.
    Dan moeten we maar geduld hebben idd haha het kindje zal met een beetje geluk niet al te lang duren dus dan komt de rest vanzelf wel ja! :D

@Liesje12345; Als je elke dag een test gaat doen dan zit je elke dag onder de zenuwen dus dat zou ik inderdaad ook niet doen. Het beste is om er niet al te veel bij na te denken want het duurt allemaal al zo lang. Het lijkt me geen pretje om een halfjaar lang (bijvoorbeeld) dag in dag uit zo in de zenuwen te zitten dat je echt aan niets anders meer denkt. De hormonen en "symptomen" werken ook lang niet altijd mee dat is het rotte eraan. Maar laat het vooral op je af komen met de gedachte; ach het komt vanzelf wel. Voor je het weet is het raak!
    En ik wil je niet 'bang' maken maar mijn moeder kwam er ook pas na 3 maand achter dat ze zwanger was van mij ;)

@Kabouter24; ah dat is lief! Maar dan neem ik aan dat hij ook wel stapel gek met jou is als hij dat vooral doet omdat jij dat graag wilt. Voorlopig blijft het voor mij nog maar een droom maar met een beetje geluk wordt dat vanzelf werkelijkheid met een paar jaartjes. Het mooiste zou ik vinden dat mijn eigen kind(eren) de sluier kan dragen, dat zou echt geweldig zijn.
    Ik ben ook benieuwd wat mijn cyclus doet. Na 10 jaar slikken hoop ik niet dat mijn onregelmatigheid weer terug komt. Dan kun je er bijna helemaal geen pijl op trekken wanneer het eitje komt zonder te testen.

Ook heb ik even gekeken hoeveel foliumzuur er in mijn vitamine B complex zit en dat is 400mcg. Dat lijkt mij dan voldoende toch?

8. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Nee mijn moeder weet het en wat collega's waar ik goed mee kan kan het niet goes voor me houden en vind het ook wel fijn dat een paar mensen het weten ook omdat ik gestopt ben met roken wat iedereen natuurlijk op valt:)
    Achja lekker werken en weekend afleiding! Zit wel vaak op de wc checken of ik niet ineens ongi ben geworden en iedereen dat kan zien:/

9. Birdy88

Birdy88 Actief lid

20 aug 2014
    347
    31
    28
    Tilburg
    @Wendelala24; Welkom:)
    Dat is balen ja.. maar nieuwe ronde nieuwe kansen! Wie weet is het deze keer wel raak. Ik zal voor je duimen.

@Liesje12345;
    Vervelend is dat he. Je lichaam laat je van alles voelen en het kan vanalles zijn! Ik hoop voor je dat er gauw duidelijkheid komt. Als je ongesteld word is dat jammer maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent he.
    Ahh dus de hele tijd op en neer naar de wc? heb je ook buikkrampen dan ofzo?

@Triesje91;
    Mijn vriend praat er nu ook wel steeds meer over. Hij had het gisteren al over zijn papadagen haha.
    Is wel super leuk ja als je kids bruidskindjes zijn. dat lijkt me wel echt super! dus is in dat geval heb ik ook nog wel een paar jaar geduld:p

ja volgens mij is dat voldoende foliumzuur!

10. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Heb steeds gevoel dat ik doorgelekt ben naar de wc maar t is niet zo.
    Vooral stoppen met roken vind ik erg lastig maar voor een goed doel

11. Birdy88

Birdy88 Actief lid

20 aug 2014
    347
    31
    28
    Tilburg
    Ai dat is vervelend. Maar je bent in augustus gestopt met de pil toch? wanneer heb je je onttrekkings bloeding gehad?
    Ja stoppen met roken is echt niet makkelijk.. Heb er op bepaalde momenten ook echt wel weer zin in :) maar het is inderdaad voor een goed doel en daar doen we het voor!

12. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Mag ik ook meekletsen met jullie?
    Mijn vriend en ik zijn ook bezig met de eerste ronde, voor ons este kindje:)
    Succes allemaal!

13. Birdy88

Birdy88 Actief lid

20 aug 2014
    347
    31
    28
    Tilburg
    Hoi, welkom! :) Tuurlijk mag je mee kletsen!
    Jij ook veel succes in deze spannende tijd.

14. JuullesD

Dankjewel! alhoewel het voor ons spannend is, omdat we de beslissing hebben genomen....is het misschien voor anderen ofzo nog niet echt spannend. Wij zijn echt net net net begonnen, maarja iedereen moet eens ergens beginnen toch😁

15. Birdy88

Birdy88 Actief lid

20 aug 2014
    347
    31
    28
    Tilburg
    ja ergens moet het begin zijn toch haha :D

16. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zijn jullie allemaal al gestopt met roken?
    Ik ga na vakantie een poging doen...

17. Birdy88

Birdy88 Actief lid

20 aug 2014
    347
    31
    28
    Tilburg
    #77 Birdy88, 22 aug 2014
    Laatst bewerkt: 22 aug 2014
    Ja de dag nadat ik terug was van vakantie ben ik gestopt :)

Waar komen jullie allemaal vandaan als ik vragen mag? :):p

18. JuullesD

Ik ben nog aan het minderen, werkt voor mij beter dan cold turkey. Ik ben ook aan het afbouwen qua koffie, aan het opbouwen qua groente en fruit:) letten jullie ook al op je eetpatroon of eten jullie alles tot de este pos. Test?

19. Birdy88

Birdy88 Actief lid

20 aug 2014
    347
    31
    28
    Tilburg
    Ik ben gestopt met het drinken van red bull en probeer nu ook wel verder op mijn eten te letten. Als ik straks weer ongesteld word dan mag ik van mezelf wel weer een red bulletje haha :D

20. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    @JuullesD; ook welkom hier! Wij zitten kennelijk in het zelfde schuitje. Wij hebben afgelopen weekend de beslissing genomen en meteen afgelopen zondag de pil laten staan.
    Ik ben nog niet gestopt het roken, denk dat ik na de vakantie in elk geval ga minderen. Ook let ik nog niet echt op mijn eet patroon aangezien dit al redelijk gevarieerd is. Vind het vooral lekker om wel eens druiven of meloen mee te nemen maar mijn werk dus zo krijg ik mijn vitamines ook wel binnen.

Deel Deze Pagina