Eerste kindje, eerste ronde.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Triesje91, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Heb geen ontrekkingsbloed gehad is dat raar? Wanneer krijg je dat Dan.
    Heb onveilig sex gehad toen nog aan de pil, toen ong 2weken later wat bruin bloed 2 dagen maar zat toen nog aan de pil.
    Ik kom uit utrecht

2. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Op mijn eten ga ik niet zo heel erg letten.. eet geen rare dingen. Koffie drink ik maar 1 kopje dus dat valt ook wel mee.
    Roken wordt een uitdaging. En ben bang dat ze op het werk meteen gaan denken dat ik zwanger ben of wil worden haha.
    En dat wil ik dus niet...

Ik kom uit noord brabant. Richting Breda

3. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wanneer heb je je laatste pil ingenomen ?

4. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Nou weet het zelf even niet meer in juli op vakantie geweest pil vergeten in hotel was bijna op maar daardoor werd ik iets eerder ongi laatste week niet meer gebloed en sex in de stopweek gehad. En daarna weer nieuwe strip.
    Toen rond 4 aug 2 dagen bruinbloed gehad tussen de pil door daarna gestopt.
    En geen pil meer genomen.. haha wat ingewikkeld allemaal

5. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Anders toch maandag even de ha bellen.
    Probeer het naast me meer te leggen maar met al die symptomen.
    Blijf plassen, geen honger, ruik alles, haar uitval en vooral een gek gevoel in mn buik en erg opgezet lijk wel zwanger als ik naar mn buik kijk.
    Ga ervan uit dat het ontpillen is maar als ik dit weekend nog niet ongi ben maar overleggen.
    Hebben jullie ook altijd de angst gehad om ontvruchtbaar te zijn omdat mama worden iets is wat je heel graag wil?
    Bij ons is het ook nog zo dat we door chemo vriend niet weten of hij vruchtbaar is,
    Zaad is ingevroren maar ze testen niet of het nu werkt half jaar proberen en dan gaan ze hem checken zeg maar:/

6. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    dat is wel vreemd dat je na het stoppen van de pil niet ongesteld bent geworden... ben je toch al niet zwanger? ;)

7. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Net een vroege test gedaan negatief.. ik ga verlopig geen testen meer doen en niet meer al mn syntomen googelen haha en ik zei altijd ga er niet teveel mee bezog zijn moeilijker als ik dacht, nu gewoon lekker weekend en geen getest en gegoogel meer haha
    Maar dat roken pff besloten dit weekend weinig te roken en vanaf maandag niet meer als ik druk ben met werken gaat het prima donderdag 1 sigaret over de hele dag zonder moeite maar vandaag dacht ik de hele dag aan niks anders..

8. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ik kom uit denhaag:)
    Ik let wel nu op het gebruik van geneesmiddelen, ik heb vaak, lang en heftig hoofdpijn, soms ook migraine. Ibuprofen hielp als een trein, maar dat mag niet als je zwanger bent. Dus dat probeer ik nu ook te laten, zucht dan wen je er alvast maar aan.
    Verder heb ik vorige week, in de stopweek lekker veel paté gegeten...om nog even te genieten:)

Wij hebben ook een zwangerschaps dagboek gekocht, super leuk:) daar kwam mijn vriend mee aanzetten en ik vond het gelijk zo een mooi boek!
    Dus wij hebben twee kratjes klaargezet voor de spulletjes die we hebben gekocht, en eventueel nog gaan kopen.

9. JuullesD

@Triesje91: wij hadden het er eigenlijk al een hele tijd over, en sinds half juli wilde we er echt serieus aan beginnen, maar pas rond half september. Ik zit namelijk nog op school, en ik wilde niet het risico nemen door een moeilijke zwangerschap niet meer naar school te kunnen. (Ik doe een 1 jarige opleiding, dus dat vond ik zonde twee maanden voor mijn diplomering). Maar begin augustus konden we echt niet meer wachten en zijn we toch gelijk gestopt, toen de pil afliep die week.
    We gingen er qua school uit dat ik bijv. Gelijk zwanger zou worden, maar de kans is vrij klein dus ik maak me niet zo zorgen. Anders zou ik rond de vijf maanden zijn ongeveer, dus dat kan w.s. Wel.

@Liesje12345: ik snap wel wat jij bedoeld qua angst voor onvruchtbaarheid. Ik ben twee keer twee pillen vergeten, en niks gebeurd:) terwijl de dokter toen vrij panisch was etc. Dus dan ga je gek denken, maar nou pieker ik over alles hoor dus is vrij normaal voor mij:p

10. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Is dat boek voor als je zwanger bent of alles daarvoor je bent nog niet zwanger toch?
    Ik eet nog wel gewoon maar hou zowiezo al niet van pathe en rood vlees enzo;)
    Heb wel een boekje waar ik mijn cyclus in wil bijhouden, maar klus nu nog voor plezier en nog niet echt met wanneer het beste is jullie wel ?
    Als mijn cyclus weer normaal is wil ik natuurlijk wel proberen als ik het vruchtbaarste ben maar wel als ik ook echt zin heb Niet alleen om het zzwanger worden ben nog zo kort bezig ik zie wel hoe jet loopt

11. JuullesD

Nee, wij zijn nog niet gericht bezig. Sex moet leuk blijven, dus ik wil dat ook nog niet. Heb wel ovulatie testen gekocht, meer om te kijken of ik uberhaupt een eisprong heb.
    Het boek is voor tijdens de zwangerschap, dus wanneer je je eerste echo had, wat je voelde, symptomen, leuke verhalen zitten erin, allemaal vakjes voor echo fotos e.d.
    Echt een leuk boek! van de prenatal:)

12. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Dan is het extra leuk dat jullie er nu mee beginnen, je hebt je school (bijna) afgerond en dat is alweer een mijlpaal en kun je weer verder met de volgende stap. Zo is het bij ons ook ongeveer gegaan. Vorig jaar heb ik mijn opleiding afgerond en heb ik meteen een jaarcontract gekregen waar ik mijn laatste stage ook heb afgerond. Wij hadden zoiets van eerst nog een jaartje lekker veel werken en dan zien we wel verder.. Mijn vriend had al een vaste baan. In november zou mijn eerste jaarcontract aflopen en afgelopen maand heb ik al te horen gekregen dat mijn contract weer voor een jaar wordt verlengd. Dat is voor ons het moment geweest om de pil te laten staan ;)

13. Triesje91

Triesje91 Bekend lid

9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Leuk is dat he om alles bij te houden. Ik heb geen boekje maar een app op de telefoon waar ik mijn periode's in de gaten kan houden. Het is niet zo dat wij alleen maar rond de vruchtbare periode klussen wij proberen dat wel gewoon zo vaak mogelijk te doen op het moment dat 1 van ons er zin aan heeft. Deze maand haal ik ook nog geen ovulatistesten, die haal ik nadat ik weer een keer gemenstrueerd heb. Je weet maar nooit hoelang zo'n eerste periode duurt toch :p

14. JuullesD

Ik had ze eigenlijk gehaald om te kijken of ik dis een eisprong had, en zo niet dan kan ik het ook laten rusten snap je wat ik bedoel?
    zo van, oke deze maand niet en dan hoef ik niet elk symptoom en krampje te gaan onderzoeken:)

15. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hoe zit dat met een ovaluatie test dat gaat met kleuren toch of heb je ze ook met dagen waarop je je eisprong hebt?
    Heb me nooit bezig gehouden met al die dingen testen afkortingen
    Maar snap er steeds meer van gelukkig.

16. JuullesD

Je test als ik het goed heb gelezen, voordat je vermoed dat je gaat ovuleren. Hij geeft dan een streepje als je binnen 24-48 uur gaat ovuleren.
    Beetje vaag dus, want tis een gokje of en wanneer ik ga ovuleren omdat mijn cyclus nog onbekend is. Dus ik ben uitgegaan van een gemiddelde cyclus van 28 dagen en ga dus vanaf 26 augustus om de dag een test doen. Ze zijn bij de action voor 2,50€ te halen voor vijf stuks!

17. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Zou wel elke dag een test doen anders heb je kans dat je je ei mist!

18. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    En dan als je een eisprong hebt die dag sex hebben?
    Binnen hoeveel tijd?

19. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Vaak het liefst de dag voor je piek, tijdens de piek en misschien de dag erna nog (zo ver ik heb begrepen :) )

20. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Oke nouja zal ze binnenkort kopen en dan maar is goed kijken hoe het werkt.
    Vind het wel heerlijk om stieken te fantaseren hoe vertel ik het mn oiders enzo mocht ik zwanger worden loop je door de hema al die lieve baby kleertjes kan er bij weg zwijmelen.
    Heb het al meer op mn werk als ik dan flesjes geef:) of zown lieve lach baby heerlijk kijk er toch anders na nu ik werk dan voor ik net zwanger worden bezig was

Deel Deze Pagina