Eerste kindje, eerste ronde.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Triesje91, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thebigthirtysom

22 jul 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joepie! :D

2. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje achter de schermen met jullie mee.

Ik ben 23 jaar en al 1 jaar happy getrouwd. De laatste tijd hebben wij het gevoel dat we echt klaar zijn voor eerste wondertje.
    Meestal heb ik een cyclus van 29/30 dagen. Vorige cyclus voelde ik al van alles, wat dus niks bleek te zijn. Door al het gepieker bleek mijn menstruatie gewoon 2 dagen later te komen.
    Ik zit nu in (officiƫle) ronde 2. Zo rond mijn eisprong. Ik probeer deze ronde er wat minder aan te denken (wat vast weer niet gaat lukken;)) Gelukkig gaan we over anderhalve week lekker op vakantie.

Ik hoop eigenlijk dat door af en toe met jullie te kletsen dat ik wat minder ga piekeren en teveel op alle krampjes en borreltjes ga letten :D

In ieder geval wens ik iedereen veel succes en geluk natuurlijk!

Groetjes

3. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Wil jullie even een positieve boost geven.
    Ik ben ook in juli gestopt met de pil,daarna netjes 1 x ongesteld geweest 16 juli en zie mijn banner:) zwanger van m'n derde kindje in 1 ronde!!!!het kan dus wel zal ook adviseren om foliumzuur te gebruiken(bij m'n eerste 3 rondes overgedaan en bij m'n tweede 4 rondes)heel veel succes!

4. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    @Hanna: Jeej wat fijn! Hopelijk is de regelmaat nu terug. Hoop dat het bij mij ook niet lang meer duurt.

@Birdy Ik heb diezelfde "klachten", af en toe echt steken bij mijn eierstok (denk ik). Vaak rechts maar soms ook links. Ik dacht eerst ook dat het met de eisprong te maken had, maar aangezien het regelmatig terugkomt is dat bij mij in elk geval niet het geval.. Hoop dat het een kortstondig ontpillingsverschijnsel is en dat alles snel weer normaal is.

@Waaghals superfijn om te horen dat het zeker niet lang hoeft te duren.. We gaan het afwachten! In elk geval gefeliciteerd! :D

@Dege Lijkt me dat je dat sowieso met de huisarts kan bespreken toch? In principe niet gek lijkt me, zou het gewoon aankaarten!

@Juules succes op werk! Hoop dat de paracetemol het in elk geval een beetje verlicht.. :(

@De rest: Succes allemaal, dat we allemaal maar snel weer met goed nieuws komen en veel plezier met klussen! ;)

5. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Morgen mijn nod! Eerste ronde eerste kindje.. ben zooo benieuwd. Maar ik ga er vooral niet vanuit aangezien ik niet te erg teleurgesteld wil worden..

6. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Meiden, wat spannend en leuk dat jullie voor het eerst mama willen worden. Hopelijk is het snel waarheid voor jullie. Uit ervaring weet ik dat het wachten moeilijk kan zijn, al hebben wij nooit heel lang hoeven wachten (1e kindje ronde 3, 2e kindje ronde 7 en nu net zwanger van ons derde babytje in ronde 6). Laat je niet gek maken en blijf genieten van het vooruitzicht dat je mama mag worden, maar dat je alleen nog niet helemaal weet wanneer. Voor degenen die net gestopt zijn met de pil is dit een aanrader: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina. Ik gebruik zelf niet de pil omdat ik er humeurig van wordt. Niet zo gezellig voor mijn man :). Maar vriendinnen gebruikten die wel en dachten vaak al in ronde 1 zwanger te zijn, maar dat bleken achteraf ontpillingsverschijnselen. Stel je daar dus op in. Verder zoals gezegd: geniet! En hopelijk binnenkort 2 streepjes op een zwangerschapstest voor jullie!
    Groetjes!

7. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hallo

Leuk zeg, zo'n pagina 'eerste kindje, eerste ronde'.
    Wel ik moet zeggen, normaal gezien had ik me hier ook bij kunnen aansluiten...

Ik was vorige maand nog maar nƩt gestopt met mijn pil en was al meteen zwanger!!:) Ik dacht natuurlijk dat ik mij vanalles aan het inbeelden was (heel moe, misselijk, pijnlijke borsten,...). Op 18/08 Een zwangerschapstest gedaan onder het motto 'dit zal toch niets zijn', maar bleek dat ik WEL zwanger was! :D Ik en mijn vriend natuurlijk door het dolle heen!!:D

Jammergenoeg begon ik vorige zaterdag bloed te verliezen. Ik hield de hoop nog eventjes hoog dat bloed verliezen niet altijd negatief hoeft te zijn, het waren trouwens maar enkele druppels. Echter niet lang daarna kreeg ik hevige buikkrampen. Ik kon niet eens meer rechtstaan en begon meer bloed te verliezen. Dat was een minder goed teken natuurlijk :(. We waren nog maar 5 weekjes ver en zijn ons beebje kwijtgespeeld. Weg grote roze dikke wolk, onze mooie droom kapotgeprikt :(.

Hoe hard en moeilijk het ook is, we hebben beslist om zo vlug mogelijk weer opnieuw te proberen. Ik mag eind deze week eens naar de dokter om bloed te laten prikken. Aan de waarden kan hij dan zien of de miskraam al dan niet volledig doorgekomen is. En hopelijk kunnen we er dan vlug opnieuw aan beginnen! Met een bang hartje welliswaar.

Ik wens jullie alvast nog heel veel succes en ben reuzebenieuwd naar jullie verhaal! ;)

8. mooniejj

mooniejj Actief lid

22 jul 2014
    217
    0
    16
    zuid-holland
    Wauw heftig nelllie sterkte hopen dat volgende keer alles goed gaat heel veel succes en hoop op goed nieuws

9. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    @ Nellie: dat is dubbel zeg! Eerst heel blij dat het zo snel raak was en daarna de miskraam.. Rot voor jullie zeg! Hopelijk kunnen jullie snel weer aan de slag en gaat het dan goed!

@ Liesje12345: ik ben nu wel erg nieuwsgierig;)

Vandaag is mijn derde dag na stopweek dat ik geen pil heb geslikt. Voel me soort v ongesteld, beetje menstruatiebuikpijn en zweet meer, dat heb ik altijd sneller tijdens mijn stopweek ook.
    Ook keelpijn trouwens maar dat is vast toevallig of omdat ik weinig gedronken heb haha

10. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Mag je dan helemaal geen ibuprofen slikken? Ook niet voor je eisprong ? Ik slik namelijk ook ibuprofen. Meestal als ik ongesteld ben want dan is mijn hoofdpijn niet te harden..

11. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

@luna30: dankje! Het is een beetje overleven :)

@kabouter24: opzich mag je natuurlijk wel ibuprofen slikken maar ik las gisteren (of vandaag ben het vergeten) dat het invloed kan hebben op je eisprong en innesteling van eventueel bevrucht eitje. En dat wil ik natuurlijk niet!!
    Ik probeer me met paracetamol even te behelpen, omdat ik mijn lijf dus ook daar vanaf wil hebben. Ik slik regelmatig ibuprofen omdat ik ook regelmatig hoofdpijn heb, dus probeer mezelf ook op deze manier te ontpillen haha. Ik weet niet of je er een gewenning van kan krijgen, maar volgens mij wel:) Dus als ik vrij ben neem ik niks in. Moet ik werken dan neem ik paracetamol in!!

@nellie: wat vervelend, hoop dat alles goed gaat bij de dokter en veel sterkte😙

Voor iedereen die erbij is gekomen leuk:) gezellie en welkom!!
    (En nu ga weer arbeiden ladies)

12. mooniejj

mooniejj Actief lid

22 jul 2014
    217
    0
    16
    zuid-holland
    Tijdens de zwangerschap mag het niet

Maar als je idd z'n pijn hebt en je mag het strax niet meer lijkt het mij heel moeilijk om er vanaf te blijven dus ik zou zeggen probeer alvast te minderen met de ibu's en over te gaan op normale paracetamol zodat het hopelijk beter gaat

En anders vraag advies aan de huisarts misschien zou die kunnen helpen

13. mooniejj

mooniejj Actief lid

22 jul 2014
    217
    0
    16
    zuid-holland
    Werk ze!

14. JuullesD

Opzich gaat het nu wel moonniejj. Ik merk dat ik enorm suf ben, maar dat heb ik ook met ibu.dus wat dat betreft was de pcm een succes:) het blijft rot om met migraine te moeten werken, maar daar kan ik niks aan veranderen.
    Verder wil ik zo min mogelijk medicatie, wil zogezegd mogelijk aan een zwangerschap beginnen!

15. roos14

roos14 Actief lid

23 aug 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Leuk hier de verhalen te lezen van lotgenoten.. voor iedereen even spannend!
    Hier ook besloten voor ons eerste kindje te gaan.
    21/8 gestopt met de pil en nu mijn onttrekkingsbloeding en dan maar afwachten hoe het zal gaan met mijn cyclus.
    Ben in het verleden ook eens gestopt met de pil en toen was ik na driekwart jaar nog nooit weer ongesteld geweest helaas! pcos
    Dus nu erg benieuwd hoe het zal lopen!

16. JuullesD

Hoop voor je dat je nu een regelmatige cyclus hebt dan, roos14!

Vraagje: wanneer is iedereen gestopt met de pil (dus echt de laatste ingenomen) en hoe oud zijn jullie:)

17. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Dat is vervelend dan zeg, benieuwd hoe jouw cyclus nu gaat lopen dan Roos.

Ik heb 16 augustus de laatste pil ingenomen en ik ben gisteren 28 geworden;)

18. Tijgertje1991

Tijgertje1991 Actief lid

25 jan 2012
    133
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik lees ook even mee ;) Ik zit net in de eerste ronde, rond 4 sept is mijn NOD dus ben benieuwd. Slik al lange tijd geen pil meer vanwege andere rede, maar nooit echt heel regelmatige cyclus, altijd 2 a 5 dagen speling. Probeer er, net zoals de meeste hier, niet teveel aan te denken maar dat lukt totaal niet hahaha. Heb sinds vandaag een raar drukkend gevoel in mijn onderbuik, net alsof ik geobstipeerd ben, maar dat ben ik niet en dan ga je er meteen zwangerschaps dingetjes achter zoeken.. Jammer dat daar geen uit knop voor is :p
    Iedereen heel veel succes!

19. kabouter24

kabouter24 Bekend lid

4 jan 2014
    880
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik slik morgen de laatste, ben 25 jaar!

20. mooniejj

mooniejj Actief lid

22 jul 2014
    217
    0
    16
    zuid-holland
    spannend hoor heel veel succes en hopen dat alles snel weer normaal is bij je

Deel Deze Pagina