<3 Tienweken afteltopic apr/mei 2016 <3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marievs, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ik zag dat er een topic was voor febr/mrt, maar daar hoor ik net niet bij. Misschien wel, maar dat weet je natuurlijk pas op de dag van de bevalling.

Wie telt er mee? Ik mag eigenlijk pas vanaf volgende week starten, maar er zijn er vast die nu al in de laatste tien weken zitten.

2. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ik tel mee! Maar moet nog 12 week aftellen &#128522; Als het zo dichterbij komt wordt het wel spannend!

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Je mag gewoon mee komen aftellen in ons feb/maart topic hoor, gezellig juist!

4. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ja he muzieknootje. Het wordt steeds spannender. Weten jullie wat jullie verwachten? Of een verrassing? Hoe verloopt de zwangerschap tot nu toe?

5. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Wij weten het geslacht wel, maar hebben besloten dit als geheim te houden voor iedereen. Ik wilde het graag van de daken schreeuwen, maar m'n man wilde kijken of we het als verrassing kunnen houden. Misschien komt dat ook wel omdat veel mensen wisten van onze kinderwens en de zware weg ernaar toe. Toen het gelukt was, was het niet echt een verrassing meer. Tot nu toe lukt het ons erg goed om onze monden te houden :)

Vandaag aan het kamertje begonnen. Zelf kan ik niks doen, 1,5 week geleden m'n elleboog gebroken. Ook botsplintertjes bij m'n pols, dus ik hoop zo dat ik over 12 weken een klein baby'tje kan vasthouden :).
    Heb nog even de tijd om te herstellen.

De zwangerschap verloopt verder prima. Ik voel me goed en de kleine beweegt veel. Hoe gaat jouw zwangerschap Marievs? Voor jullie is het echt een verrassing wat het wordt?

En hoe ver staat jullie babykamer?

6. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Wat leuk dat jullie dit als verrassing houden. Super! Ik hou daar wel van. Het is toch ook iets van jullie samen en dan is het makkelijker om je mond te houden vind ik.

Balen van je elleboog zeg. Hebben ze een idee hoelang het gaat duren? hoop ook voor je dat je je babytje kan vasthouden, maar dat zal vast wel joh.

hier gaat het zn gangetje. Veel last van harde buiken, maar ik wil ook teveel haha. Dus moet echt rustigeren aan doen. De baby is ook enorm druk. Mijn dochter was minder druk, maar de placenta lag toen achter en nu voor. Dat scheelt ook een jas.... Verder vooral savonds last van mn rug. De 1e zwangerschap verliep vlekkenlozer, maar ook nu mag ik niet klagen.

Onze babykamer is al klaar haha. Wij zijn bezig met de kamer voor onze dochter en die gaat dan over. De wieg moet nog wel opnieuw bekleed worden. Dat is eigenlijk nog het enige wat ik moet doen.

hoe gaat jullie kamer worden? Neutraal of in de kleuren van het geslacht?

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Upje.... :)

8. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Heyhey!!

Het kamertje gaat echt duidelijk in de kleuren van het geslacht. We hebben 1 vriend in vertrouwen genomen die ons gaat helpen met behangen, want alleen is dat nogal een kluif en hij kan z'n mond wel houden.

Komende vrijdag is het echt nog maar 10 weken! Hoe gek is dat.. Voor jou zelfs nu al iets korter dan 10 weken! Spannend! Ik hoop ook dat m'n elleboog snel minder pijn gaat doen, ik wil toch snel naar de fysio gaan.

Weten jullie het geslacht? Of is het voor jullie een verrassing? En hoe is dat dan? Dat lijkt me namelijk erg moeilijk haha, ik ben zelf zo nieuwsgierig!

Wat moeten jullie nog aan de wieg doen?

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ja he. Vooral nu jij zelf ook weinig meer kann doen met je ellenboog. Wel fijn dat jullie hulp krijgen. Ja, het is zo gek. Ineens ben je alweer 30w. Terwijl je net nog 10w was. Of bij de 1e echo was. Het gaat zo hard. Straks weer een mooie periode afsluiten. Eentje die hopelijk ooit nog terug komt.

Wanneer ga je naar de fysio?

Wij weten het niet en ik vind dat heel bijzonder. Je bouwt een band op met eenn wezentje waarvan je niet weet wie het is. Je fantaseert en jee droomt erover, maar op het moment dat het eruit is weet jee het pas. Zo mooi. Je werkt naar iets toe en dan krijg je nog een grote verrassing.
    Ik ben ook mega nieuwsgierig hoor haha, maar kan me goed inhouden.

Wil nieuwe bekleding enn een dekentje haken. Dus ben nog wel ff zoet.

Ben benieuwd of er meer mee komen kletsen....

Heb jij een fijne zwangerschap tot nu tke

10. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ja het gaat echt heel snel nu! En inderdaad straks deze mooie periode afsluiten en hopen dat het ons ooit nog eens is gegund. Ik besef zo goed dat dit een wonder is. Zo'n mooi, lief kindje dat in m'n buik groeit! Elke keer blijft dat speciaal..

Ik ga volgende week een afspraak maken, wil me toch snel richten op herstel. Over 10 weken heb ik een klein baby'tje in m'n armen en nu kan ik met 1 arm helemaal niks.

Wat speciaal dat jullie het niet weten. Lijkt me ook heel mooi zo'n verrassing bij de geboorte. Heb je een 'gevoel' over het geslacht? Sommige vrouwen voelen dat zo duidelijk, van het is een jongen! Of het is een meisje! Ik had dat helemaal niet haha

Oh wat leuk van de wieg! Ik haak ook zo af en toe, het is nu al heel lang geleden..

Ik hoop ook dat er nog een paar mee kletsen, ben benieuwd hoe anderen aftellen.. Of er meer zijn die het zo spannend vinden haha

De zwangerschap gaat verder goed, wel een extra groeiecho volgende week. Ze vinden mijn buik nogal groot. Ik ben heel benieuwd naar die echo. Als de baby te groot is moet de suikertest opnieuw. En gaan ze kijken of ze me niet te lang laten doorlopen.. Even afwachten dus

Hoe gaat het verder met jou? Beseft jullie dochtertje een beetje wat er gaat gebeuren? Ze is natuurlijk nog klein, maar misschien reageert ze op je buik?

11. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi dames.

Hier ook aan de laatste tien weken begonnen. Wat gaat het snel he opeens.
    Het lijkt me leuk om mee te kletsen.

Ik ben zwanger van ons tweede meisje. Mijn dochter is nu 7,5 jaar. We hadden graag eerder een tweede gekregen maar het heeft niet zo mogen zijn. Nu uiteindelijk toch nog zwanger geraakt helemaal niet meer verwacht.

Op zich gaat het nog redelijk. Wel al snel voor 40% in de ziekte wet, maar kan gelukkig nu nog wel wat uur werken. Bij de oudste was ik al met 25 weken volledig thuis, dus ben blij dat ik het nu langer vol hou.

Van de week nog in het ziekenhuis geweest omdat ik minder leven voelde. Gelukkig bleek alles goed te zijn.
    Wel ligt mijn placenta maar 1 cm van de baarmoedermond, dus die moet nog wel iets opschuiven. Krijg daar met ongeveer 36 weken nog een echo voor.

Muzieknootje: Ik heb ook een groeiecho gehad omdat ze mijn buik zo groot vonden en bang waren voor een groot kind. Maar het is toch echt een kleintje. Dus buik zegt niet altijd iets.

12. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hoi happy!

Leuk dat je mee komt kletsen! Ik vind deze laatste weken nogal spannend merk ik zelf haha..

Wat een wonder is het! Een kindje krijgen is niet zo vanzelfsprekend. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Hoe vind je oudste dochter het? Ze zal er wel veel mee bezig zijn denk ik?

In de ziektewet vanwege bekkenklachten? Of iets anders? Wel vervelend zeg! Wanneer start je verlof?

Ja de verloskundige zei ook; je kan het vergelijken met mensen. De ene woont in een rijtjeshuis maar de ander woont in een riante villa. Dus wie weet heeft onze baby gewoon een groot huis hahaha..

En hoe is het kamertje bij jullie? Al helemaal klaar?

13. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Goed van je dat je volgende week een afspraak gaat maken.

Hopelijk is het jullie ook nog een keer gegund. Gezien je handtekening hebben jullie heel lang op dit mooie mensje moeten wachten.

Nee, dit keer geen gevoel. Totaal niet. Bij mn dochter wel en dat kwam dus ook haak. Ene keer denk ik een jongen andere keer een meisje. Had jij een gevoel? En klopte deze?

Wat leuk dat je ook haakt ik doe het sinds kort hoor. Dit is ook mijn 1e project. Hij zou 80 bij 80 moeten worden en de breedte is nu al 98… Oeps… Haha. Dus heb ergens iets fout gedaan, maar ach. Dan maar wat groter. Dan kan het ook in het ledikantje. Is ook geen ramp.
    Hebben jullie een wieg of ledikant?

Oh dat is minder van die suikertest opnieuw doen. Maar jakan ook heel veel vruchtwater hebben he. Mijn buik is ook enorm, maar de baby is gewoon normaal. Alleen lange benen. Verder niet. Ik ben benieuwd of je eerder ingeleid wordt. Ga je in het ziekenhuis bevallen?

Nee, niet echt nee. Ze weet dat er een baby in zit, maar verder. Ze heeft ook geen flauw benul wat een baby is haha. Ze vindt mn buik wel enorm leuk.

Ben nu snot verkouden, dus dat is minder lekker. Hoest me een ongeluk.

Oh gezellig. Welkom Happy 1980. Oh wat fijn dat je nu toch nog zwanger bent geworden. Heftig lijkt me dat, als je graag wilt en het mag niet zo zijn! En wat gaaf. Een 2e meisje! Heerlijk. Hoe komt het dat je al zo snel thuis zat bij de oudste? En wat is de reden dat je voor 40% in de ZW zit? Wel lekker dat het kan. En lekker dat je toch nog wat kan werken. Anders duurt het helemaal lang.

Oh wat naar zeg. Wel fijn dat alles goed was met de kleine. Oh die placenta! Vervelende dingen hihi. Hier ligt hij nu achter, maar man… Ik word soms helemaal gek van die kleine hihi. Erg gezellig, maar soms denk ik ook…..

Jij dus ook een grote buik. Heerlijk he. Zit zo lekker in de weg :p. Haha, die opmerking van jou muzieknootje! Wij hebben gewoon nu al baby`s die op grote voet willen leven hihi.

Wanneer start bij jou je verlof?
    Hier is 11 maart mijn laatste werkdag. Of eerder, maar uiterlijk 11 maart.

14. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Marievs: Wat vervelend dat je verkouden bent is inderdaad niks aan. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Hier is het kamertje zo goed als klaar alleen nog de naam en een plank boven de commode.
    Verder moet alles nog wel gewassen worden, maar dat doe ik wel als ik verlof heb.

Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg en deed door de weeks alles op de fiets, maar fietsen deed/doet echt pijn dus daar ben ik mee gestopt, kon dus die uren ook niet meer werken. Nu is twee ochtenden achter elkaar ook echt te vermoeiend. Dus werk ik om de week nog de zondagochtend en 2 of 4 avonden in de week. Dat is nog goed te doen. Hoef ook nog maar 3 weken dus ben echt aan het aftellen haha.
    23 februari begint mijn verlof. Tenzij mijn contract niet verlengd gaat worden dan meld ik me beter en dan begint mijn verlof op 8 maart, maar heb nog 4 weken vakantie staan dus die neem ik dan op.

Bij de oudste had ik al heel vroeg harde buiken. Daarna ben ik met 25 weken opgenomen in het ziekenhuis met hevige buikpijn. (erger dan weeën), daarna bleef de buikpijn als ik te veel deed dus thuis en rustig nemen. Nu gelukkig geen last van.

15. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Jeeej ik kom ook meepraten met jullie als het mag! Morgen 30 weken dus mag ook gaan aftellen! Gaat snel en aan de andere kant duurt t mij zo lang haha.

Ik zal vandaag eens even bijlezen! Maar voor zover ik nog heb gelezen weten jullie nog niet wat het wordt? Oh nee wacht muzieknootje jullie weten het wel toch? Wij krijgen een kleine meid zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien ;) wij konden onze nieuwschierigheid niet onderdrukken en toen we het wisten kon ik mijn mond niet houden net zoals mijn man dus van ons mag iedereen het weten :) alleen de naam...dat is ons geheimpje haha.

Ik zit sinds een week thuis dus tijd zat om bij te lezen en te kletsen haha &#128521;

16. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ja hoop het ook Happy, maar voorlopig nog geen voorruitgang.
    Fijn dat het kamertje zo goed als klaar is zeg. Is wel een gerusstelling. Oh wat een onzekerheid nog ff dan voor jullie. Wat hoop je zelf? 23 februari al. Heerlijk hoor. Dat is 6 weken van te voren/ Of 4 weken? Fijn dat je er nu geen last van heb.

Hey… Christien1801, gezellig. Hoe is het verder met je? Nu al thuis? Hoe komt het? Vertel. Haha, ja komt ook doordat het de 1e is. Bij mn dochter was dat ook zo. Ook omdat ik niet wist wat het was.

Van mij weet je al dat ik het niet weet J. En ik word steeds nieuwsgieriger. Haha.

17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    hallo dames ik kom ook gezellig mee aftellen. sinds gisteren op 30 weken.
    Mijn man en ik weten wat het wordt maar willen dit geheim houden. helaas weet mijn moeder al wel wat het wordt. :( maar vind het eigenlijk ook wel fijn dat ze het weet soms toch makkelijker praten.

wat grappig om te lezen dat er meerder vrouwen in de ziektewet zitten. helaas zit ik er zelf ook al veel te lang in maar gelukkig niet vanwege de zwangerschap. wel vervelend voor iedereen in de zw. thuis zitten maakt de wachttijd veel te lang nietwaar dames? ik heb zelf echt veel te veel tijd om over alles na te denken en me druk te maken.

ik heb ook een voorliggende placenta maar bij mij ligt die gelukkig hoog in de buik. ik heb ook een riante villa voor de kleine. ben alleen op mijn buik gegroeid waardoor die best lastig is en zeker met slapen hebben jullie daar ook last van? ik slaap nu al sinds 3 weken met een voedingskussen maar vannacht was niet te doen.:(

De babykamer bij ons is al helemaal klaar en ben gisteren begonnen met het wassen.:) heb eerst alles 24 uur in het koud water staan zodat het lekker zacht wordt en ook blijft. Ik was het met ons wasmiddel en een scheut natuurazijn zodat er niet al te veel geurtjes en chemicaliën aanzitten. Dit omdat ik zelf voor veel wasmiddelen allergisch ben.

18. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Welkom Oceanna, misschien een lijstje maken met de namen? Ja, dat is ook zo ja. Wat leuk dat jullie het ook geheim willen houden voor de rest. Ik ben de enige die het dus nog niet weet.

Heftig dat je ook al in de ZW zit. Hier gelukkig nog niet en ik hoop dat ik nog ff kan blijven werken. Thuis zitten duurt echt lang ja.

Ik heb daar ook last van ja. Ik slaap ook met een kussen tussen mn benen of onder mn buik. Balen dat het vannacht geen doen was. De laatste loodjes he.

Oh wat een goed idee ja. Dat ga ik ook eens doen. Bedankt voor je tip.

hoe ervaar je de zwangerschap tot nu toe?

19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Happy1980 (?) tweede kindje. Uitgerekend op ? - Meisje
    Marievs (28 jaar) tweede kindje. Uitgerekend op 8 april 2016 - Verrassing
    Oceanna (?) eerste kindje. Uitgerekend op 13 april 2016 – Verrassing.
    Christien1801 (?) eerste kindje. Uitgerekend 13 april 2016 – Meisje
    Muzieknootje (?) eerste kindje. Uitgerekend op ? – verrassing.

20. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    de zwangerschap tot nu toe is echt heerlijk. ondanks de bijbehorende ongemakken. ik geniet heerlijk van de kleine in mijn buik die soms erg druk kan zijn. :)

Deel Deze Pagina