Hallo dames, Sinds 24 Juni ben ik moeder geworden van een prachtige zoon. Nu is alleen het probleem dat hij superveel huilt, zo erg dat ie schor is. Hij is niet te kalmeren, ook als je hem in zn bedje legt is het drama. Hij woelt zichzelf los, hebben hem al een paar keer overdwars zien liggen in zn bedje. Eerst hielp het hem bij je te nemen, maar zelfs dit wil niet meer helpen. Hij krijgt al voeding speciaal tegen krampjes (Nutrilon Omneo 1), een dr. Brown fles en Cinababy. Ook heeft ie anti-krampjes van Kruitvat huismerk gehad. We voeden hem rechtop, en laten hem boeren. Zn temperatuur is perfect, altijd tussen de 36,5 en 37,5. Zn luier is ook schoon. We worden hier gillend gek van, vooral savonds is het feest. We houden superveel van hem, daarom is het zo slopend, we weten niet wat we moeten doen. Hij is doodmoe maar slapen ho maar. Wat kunnen we doen? Groetjes Emma
Aan koemelk allergie zat ik ook al te denken, hij heeft best wel wat symptomen ervan. Maar volgens de mensen in het zh is dat onmogelijk bij een baby van deze leeftijd(!?). Als hij gaat liggen heeft ie last ergens van, waarvan weet ik dus niet... Een draagzak is wel handig misschien, zal daar eens naar kijken. Edit: Hij heeft ook vreemd ruikende ontlasting, ruikt naar rotte eieren. Ook laat ie veel scheetjes, is dat wel normaal?
Wij gebruiken Infacol, dat hielp bij onze oudste zoon heel goed en bij onze dochter een beetje. Probeer jezelf ook rust te gunnen, als dat kan. Vraag je moeder of schoonmoeder eens een paar uur op te passen of los elkaar af en neem ieder eventjes 2 uur 'vrij'. Bij mijn oudste zoon sliep ik vanaf 3 uur en mijn vriend tot 3 uur, hadden we ieder 6 uur slaap.
Infacol zal ik ook naar kijken, dankjewel! Wij kunnen helaas niet afwisselen, want ons appartement is zo klein dat ik of mn vriend wakker worden en blijven als hij huilt...
Hoi, allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje Wat vervelend dat hij zoveel moet huilen, ik weet niet of je er iets aan hebt, maar op hoeveel voeding zit hij per dag en hoeveel? Ik heb zelf ook een zoontje wat vrij zwaar en lang geboren is, en al heel snel af hij meer dan mocht eigenlijk. Ik zou orthiflor start gaan gebruiken voor de krampjes, echt dat werkt zo ontzettend goed, wel heb je pas effect na minimaal 4 dagen gebruiken herinner ik me, en t is prijzig, maar t zo waard. Verder lag mijn zoontje heel veel bij me, vooral op mijn buik en hij ook op zijn buik, dat helpt ook tegen krampjes, en vooral heel rustig blijven. Hoop dat je er iets aan hebt, en heel veel geluk.
Dan zou ik desnoods oordopjes kopen of ieder eens per week bij je ouders gaan logeren. Het is zoveel dragelijker als je eens een nachtje goed door kunt slapen.
Goed dat je erover begint, want het cb zei dat we tot 90 moesten vullen met water en dan 3 schepjes en dus tot 100 cc in totaal. Hij krijgt dit om de 3 uur, eerst lukte dit maar nu komt ie steeds sneller. Hij heeft een uur geleden zn voeding gehad, maar heeft nu alweer honger! Wat is een juiste hoeveelheid en hoevaak? Misschien helpt dit wel.
De stank van de scheetjes is normaal. Ook de Rotte eierenlucht klinkt bekend. Stopt hij met huilen als je hem knuffelt?
Soms wel, soms niet. Mn vriend heeft hem nu in zn armen, en soms huilt ie ineens en soms is ie stil. Oh gelukkig, dacht dat die geur niet goed was haha!
Hai! Het kan heel goed zijn dat jullie mannetje honger heeft. Onze kleine is aan de maat en 'mocht' maar 90+3. Hij kwam steeds eerder en dus hebben we de voeding verhoogd. Je maakt dan 120 aan plus 4 schepjes voeding. Je biedt dan 130 aan. Dit hoeft natuurlijk niet op, maat zo kan hij wel drinken tot hij vol zit? Mijn zoontje heeft vanaf vier weken élke avond gehuild. Gek werden we ervan! Eerst hielp het om hem beneden in de box te laten slapen, maat toen dat niet meer hielp, omdat hij steeds krampen had, zijn we met hem naar de osteopaat geweest. Het bleek dat er spanningen zaten in de overgang van dikke naar dunne darm en in zijn borstkas. Dit kon komen door mijn snelle bevalling. De kleine overstrekte ook steeds en kon zijn boertjes en ontlasting niet kwijt. Zo zielig! We zijn drie keer geweest en hij boert en poept nu supergoed! Hij heeft bijna geen krampen meer en huilt savonds ook niet meer. Hij slaapt zelfs de nacht door. Dus misschien een tip voor jullie? Enne...oordoppen heb ik ook hoor. Kleine man maakt zoveel geluiden in zijn slaap en daar werd ik steeds wakker van. Oordoppen in en klaar
Pff zo vermoeiend hè. Onze dochter heeft ook zo veel gehuild. Ik hoor het nog. Vooral de avonden waren dramatisch. Vaak 3 a 4 uur achter elkaar en dan ook nog overdag een aantal uren. 'S nachts sliep ze 3 uurtjes ongeveer. Ik was kapot. Wij sliepen echt om de beurt met oordoppen in. En ik ging iedere avond tegelijk met onze zoon naar bed om 19.00, om vervolgens om 0.00 mijn vriend af te lossen. Wat het uiteindelijk geweest is, weten we nog steeds niet zeker. Ik denk krampen in combinatie met extreme onrust. We hebben in ieder geval vanalles geprobeerd. Andere voeding, probiotica, sab simplex, pure johannesbroodpitmeel, andere flessen, osteopaat (aanrader trouwens!), draagdoek (werd ze helemaal hysterisch), etc etc Na 3 maanden werd het beter en nu is ze een heel tevreden en gezond meisje. Je zegt dat hij kenmerken heeft van kma. Als je daar echt aan denkt zou ik een afspraak maken bij de huisarts.
Ik zou dan overgaan op 120 cc water en 4 schepjes, wel minimaal de 3 uur er tussenhouden, anders kan hij daar ook krampjes van krijgen.
En als de tips niet werken, dan zou ik toch proberen meer voeten aan de grond te krijgen op het ziekenhuis! Koemelkallergie kan zeker wel op die leeftijd. En soms voldoen de symptomen niet aan de standaard. Mijn zoon had 'alleen' krampen bijvoorbeeld en daardoor is zijn koemelkallergie een jaar lang niet ontdekt.
Mijn jongste huilde ook alleen maar vanaf het begin, bij haar was het dus wél KMA. Ze had ontzettend veel krampen en ook eczeem. Voordat ze 1 was, was de allergie trouwens ook weer weg.
Kma kan wel vanaf die leeftijd. Mijn zoontje schreeuwde het uit vanaf dat hij geboren was. Wij liepen met hem, draagzak, hij sliep bovenop mij, dr Brown flessen, voeding tegen krampjes, infacol en ga zo maar door. Huisarts was op vakantie, cb zei niks aan de hand maar na 5 weken ben ik op aanrade van de huisarts op Pepti overgestapt en na 1,5 week had ik een rustiger zoontje zonder eczeem in zijn gezicht. (Cb zei dat het warmtebultjes waren) Ja kleintjes huilen maar niet zo veel dus Volg je gevoel! Ga naar de huisarts en laat hem/haar je zoontje nakijken en bespreek wat je denkt. Desnoods een doorverwijzing vragen voor een kinderarts. Elke verandering (andere voeding, infacol enz) die je maakt heeft wel 2 weken de tijd nodig.
Hier ook een heel ontevreden manneke in het begin. Snelle bevalling. Veel druk op hem gehad door meerdere in daal pogingen stuit. Veel kramp. Eerst de lichamelijke problemen uitsluiten. Verder veel bij je dragen. Bij de jongste had ik het idee dat het echt een shock was om geboren te zijn. En dat hij een veel geleiderijkere overgang nodig had gehad. Je zou evt een speentje kunnen proberen. Bij echte honger zou dit niet geaccepteerd horen te worden. Overigens werd het hier ergens na twee maanden beter. En dat viel samen met de overgang naar een beter matras. Toen begon hij wat rust te vinden en was hij niet meer over zijn toeren heen.
Herkenbaar verhaal, wij hebben exact hetzelfde gehad. Allereerst moet je alle lichamelijke dingen uitsluiten. Dan de krampjes verminderen. Wat heel goed helpt tegen krampjes/onrust is goed laten boeren, vooral ook tussen voedingen door! Hoe meer lucht er aan de bovenkant uit gaat, hoe minder lucht er door de darmpjes gaat (= minder krampjes). Het kan eventjes duren voordat je resultaat ziet (reken op een dag), alle lucht die nog in het buikje zit moet er nog uit. Wellicht heb je ook iets aan mijn topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/616908-dos-donts-huilbaby.html Heel veel sterkte, het is slopend je kindje zo te zien...