Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @mimi wauw! Wat lijkt me dat indrukwekkend mooi. De kleine man wat geduldiger? En gaat het beter met de bar le duc?

@ bientje de symptomen hier waren: enorme krampen, eczeem, slecht slapen, voeding terug geven, rochelende ademhaling.
    En wij merkten al iets verbetering op de hypoallergeen.
    Nu twee weken verder en de symptomen zijn zo goed als helemaal weg.
    Willen dan ook de huisarts vragen voor een verklaring van koemelkallergie ipv nog een provocatietest te gaan doen. Hopelijk werkt hij mee.

2. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Klinkt heel bekent bagheera ik heb om 10 voor 11 een afspraak met de ha.
    Hopelijk kunnen ze wat dit is zo niet te doen vanacht amper geslapen en de kleine ook

3. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Hoi meiden,

De laatste weken zijn voorbij gevlogen. Niet aan toe gekomen om te reageren, sorry. 24 uur per dag in de weer met de kleine. Ben natuurlijk ook dag en nacht alleen behalve in het weekend. Wel alles bijgelezen.

Mila is de afgelopen weken van een tevreden meisje in een huilbaby veranderd en achteraf waren er al heel veel klachten die ik niet bij elkaar bedacht had. Waarschijnlijk heeft ze verborgen reflux, dus daar voeding voor en daarnaast lactulose, omdat in deze voeding johannes broodpitmeel zit wat zorgt voor flinke obstipatie. We zijn er nog niet, maar er is zeker verbetering. Ze is weer veel vrolijker aan het lachen en kletsen en meer ontspannen ipv dat wanneer ze wakker is ze alleen maar huilt, gilt en kokhalst. Zo zielig, wat voel je je dan machteloos. Als dit niet voldoende blijkt te zijn is het waarschijnlijk koemelkallergie dat is dan de volgende stap om te onderzoeken. Ik ga ook nog naar een osteopaat net als meerdere van jullie lees ik. Sterkte allemaal, heftig he!!! Gelukkig slaapt ze meestal wel goed door. Dat helpt.

Een 2e.... als mijn man meer thuis was geweest zeker! In de toekomst dan he! Maar nog een keer zo alleen met een huilbaby en alle stress van het zwanger worden, ik.denk dat het voor ons hierbij blijft. Dus proberen de goede momenten extra te genieten, want ondanks alles zijn we ontzettend verliefd op ons meisje ❤

Probeer gauw weer te reageren, maar lees in elk geval met jullie mee. Ben jullie niet vergeten hoor!!

4. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    #204 Bien1990, 28 nov 2016
    Laatst bewerkt: 28 nov 2016
    Lijkt me zwaar Julia om zo alleen te zijn, zeker als ze dan zo aan het rommelen is. Fijn dat het in ieder geval weer de goede kant op gaat. Het is zo hartverscheurend om zo'n kleintje zo hard te horen huilen.

Mimi wat enorm mooi van de begraafplaats! Lijkt me heel speciaal, fijn dat ze zoiets doen.

Haha Pinkie jij ook al zo'n ongeduldje met eten? Hier is het ook binnen 1 minuut code rood als hij dan nog geen eten heeft. En het duurt iets langer omdat ik eerst het tepelhoedje moet pakken enzo. Achja... ik word ook zwaar humeurig als ik geen eten heb dus ik snap het wel xD.

Zojuist is de borstkolf bezorgd. Vanaf deze week maar eens gaan proberen dus, ben benieuwd! Fijne is wel dat hij al steeds meer richting de 3,5 tot 4 uur zit qua eten, alleen in de avond en nacht wisselt het nog. Sowieso geen vaste tijden en als hij zich onrustig voelt drinkt hij vaker.

Tweede Toevallig over gehad met mn man. We zijn zo gelukkig met ons mannetje en dat we allebei gezond zijn en redelijk goed erdoor gekomen. Op dit moment zeggen wij: dit is genoeg, we zijn compleet. Mn man wil echt nooit meer een bevalling meemaken zegt hij, hij vond het zo ontzettend moeilijk. Als dat zo blijft zou ik hem ook nooit dwingen om er nog eentje door te maken. Wij hoopten altijd dat we ooit een gezinnetje van 3 mochten worden en dat zijn we nu, wij zijn gelukkig zo :)

Schrikken jullie baby's ook zo vaak van hun eigen scheten? Hij schrikt er soms echt wakker van ;)

5. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Lijkt me zwaar Julia. Gelukkig gaat het nu weer wat beter met Mila

Hoe was het bij de dokter bientje?
    Hier zijn de symptomen: extreme krampen, klein beetje verborgen reflux, droge huid en huiduitslag, overdag erg slecht slapen, niezen, altijd vuistjes mer zijn handen, klinkt verkouden (ademhaling) als hij op zijn rug ligt..

Gisteravond en vannacht was het weer drama. Wo, do, vr en za hing het eigenlijk best goed! Zelfs zo huilen in de nacht kennen wij niet. Hij slaapt dan altijd erg goed. Vanmorgen een verwijzing gekregen voor de kinderarts. Hopelijk kunnen we snel terecht!
    Hij ligt nu in z'n bedje en heb de stofzuiger aan (niet op zijn kamertje). Dat kalmeert hem enigszins wat.. alleen kan ik er zelf niet van slapen haha.

6. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Huisarts wist het niet en moest contact opnemen met cb.. die bellen me straks terug. Ze had wel naar z'n longetjes geluisterd en die klonken goed alleen hij blijft verkouden, al ruim 2 1/2 week nu. Ik ben dood op inmiddels en heb nog geen boterham gegeten loop alleen maar met meneertje in m'n armen.
    Ik zit er even helemaal door heen en ik vind het echt heel zwaar we lopen al een tijdje aan te modderen en niemand kan me vertellen hoe of wat van t kastje naar de muur.
    Hoe zagen die plekjes eruit? Roode bultjes in hun gezicht? Of verder ook op t lichaam?

7. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Pinkie, je kunt hier maar binnen een uur je post aan passen dus we kunnen geen lijst meer zetten op de eerste pagina. Dat vind ik ook wel vervelend hier.
    Zijn jullie nog volop aan het verbouwen of nu even een beetje een pauze?

Bagheera, wat jammer dat alles weer vast zat bij Mila bij de behandeling.
    Hier werkte het hoofdje omdraaien niet. We moesten haar echt eerst op haar zij leggen en als ze rustig was haar op haar rug draaien door bij de heupjes te draaien. Volgens de fysio is dat omdat wanneer je alleen het hoofdje draait je maar een paar wervels laat draaien en ze zo weer snel de andere houding opzoeken omdat dat dan nog makkelijk gaat.
    Mag jij zowiezo sneller aan de bel trekken als het voor een tweede niet snel lukt om zwanger te worden omdat je bij de eerste al in de mmm zat?

Mimi, dat lijkt me heel indrukwekkend die lichtjesavond. Mooi dat er ook zo grootschalig aandacht aan besteed wordt.

Bientjee, wat heeft de huisarts gezegd?

Julia, lijkt me erg om een tevreden kindje in een huilbaby te zien veranderen. Hopelijk helpt de voeding tegen de reflux. Hier helpt de osteopaat.
    Snap ook dat je het waarschijnlijk bij één kindje houdt. Lijkt me toch zwaar om veel alleen te moeten zitten met een klein kindje.

Bien, lukt het kolven?
    Dat je man nog zo onder de indruk is van je bevalling. Ben je er zelf wel helemaal van bekomen?
    Schrikken van de scheetjes kan ze hier ook als het een flinke is. Vliegen de armpjes de lucht in :D Moet ik zelf dan enorm om lachen. Ze kan dan ook zo serieus kijken.

Lachen, hier is ze met 4-5 weken toch gericht aan het lachen. Eerst zeldzaam maar steeds meer. Ze reageert ook op wat we doen met lachjes als we gekke geluiden naar haar maken. Schaterlachen is het nog niet, maar er begint nu ook langzaam wat geluid af en toe bij te komen dus zal ook niet lang meer duren. Af en toe probeert ze ook al wat geluid te maken als we tegen haar buurten. Maar kijken doet ze nog het liefst.

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier rode bultjes in zijn hals en op zijn schouders.
    Daarnaast heeft hij een vrije droge huid. Hij gaat max 3keer per week in bad. Doe er dan altijd een beetje olie in van natrusan. En na het badje smeer ik hem in met weleda. Het hele droge is wel minde theeonderneming.

9. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Kunnen we niet een nieuw topic starten met elkaar en dan wel in het eerste bericht de namen en geboortedata van de baby's opschrijven ☺️😄

10. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @bientje jammer dat de huisarts het niet wist. De eczeem bij Mila waren bultjes en een soort schilferplekjes. Als je op Google "eczeem baby koemelkallergie" intypt: zo zag het er bij Mila uit.

@julia; zwaar zo helemaal alleen, zeker met een huilbaby. Kun je wel af en toe ontspannen?

@Bien al gekolfd? Hoe bevalt het?

@lysta gelukkig gaat het na de tweede behandeling al veel beter! Ze draait zelf nu naar de "foute" kant. Nog niet zo ver als bij de andere kant maar dat komt wel.
    Bij een tweede moeten wij het in principe eerst weer een jaar zelf proberen (bij beide geen medische reden waardoor natuurlijk zwanger worden niet zou lukken). Maar denk dat we wel iets eerder gaan bellen.

11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier vandaag een nacht gemaakt van 23.30 tot 5.50!!
    Daarna wel gelijk een heerlijke luier... gelijk maar even in badje geweest.
    Vanmiddag krijgt hij z'n eerste prikje :(

Uit z'n oogje komt soms wat dik, kleverig wit spul. Hebben jullie kindjes dit ook? Ik maak het paar keer per dag nu maar schoon met een hydrofielwashandje en gekookt water (afgekoeld). Zou dat voldoende zijn?

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: Wow super zo'n nacht! Sterkte bij het prikje straks :)
    Lijkt me een ontstoken traankliertje...goed schoonmaken, eventueel met een beetje fysiologisch serum of afgekoeld gekookt water inderdaad en het binnenste ooghoekje kan je een beetje masseren met je pinkje.

13. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Klinkt inderdaad als het traankliertje Mimi. In mijn kraamboek vd kraamzorg staat dit ook beschreven als een vaak voorkomend iets. Hier adviseren ze het oogje schoon te maken met een gaasje met lauw water. Kan even duren staat er...
    Succes met het prikje! Hoop dat het meevalt..

Ik heb nog niet gekolfd. Wilde vandaag gaan beginnen, maar meneer gooit ineens zn schema om (kwam vannacht alleen maar om 2u en toen pas weer om 7u) en mn borsten moeten dus even aanpassen. Ben bang dat ik de stuwing (lees:productie) erger maak als ik nu kolf. Hopelijk kan ik morgenochtend het een keertje proberen.

Bij mij wisselt het Lysta. Ene keer ben ik er heel nuchter onder, andere keer heel emotioneel. Maarja dat zijn die stomme hormonen nog denk ik. Ik vond het wel een heel heftig iets als ik ernaar terugkijk. Vind het vooral moeilijk om te merken dat mn lijf echt een deuk heeft opgelopen. Hiervoor had ik, op mn chronische rugklachten na, nooit ergens last van. Komt misschien ook nog omdat ik die rugklachten nooit helemaal geaccepteerd heb en nu extra klachten het moeilijker maken ofzo..

Was het bij jullie ook zo mooi buiten? Hier was alles helemaal bedekt onder een ijslaagje. Verrekte koud, maar wel erg mooi!

14. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    1-okt
    Lysta - 31 jaar - Meisje
    Mimi1988 - 28 jaar - Jongen

4-okt
    Anonimo - 27 jaar - Jongen
    Taj87 - 29 jaar - Meisje

6-okt
    Moby123 - 27 jaar - Meisje

7-okt
    Julia26 - 32 jaar - Meisje
    Lynn - 29 jaar - Jongen

8-okt
    Bagheera - 30 jaar - Meisje

9-okt
    Hay Lin - 26 jaar - Meisje

10-okt
    ManSte - 26 jaar - Jongen

11-okt
    Rosalyn - 23 jaar - Meisje

13-okt
    Pinkie - 28 jaar - Jongen

20-okt
    Irisbloem - 34 jaar - Meisje

24-okt
    Bien1990 - 25 jaar - Jongen

26-okt
    Biientjeee - 24 jaar - Jongen

15. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Onze leeftijden zullen niet allemaal meer kloppen gok ik. Kijk even of de lijst voor jezelf klopt. Dan stuur ik die later via een privébericht en hebben we de juiste versie in de inbox staan.

Mimi, je zoontje heeft wel veel pech. Nu weer de oogjes erbij. :(
    Succes met de inenting vandaag. Hier heeft ze er geen last van gehad.

Bagheera, hopelijk gaat het volgende keer bij jullie wel een heel stuk sneller als jullie weer een kindje erbij willen.

Bien, heb je wel aangekaart dat je nog extra klachten hebt overgehouden? Kan goed dat het door je rugklachten misschien wat meer inpact heeft.
    Succes met kolven. Je kunt ook gewoon beginnen met de laatste voeding s nachts om te proberen.

Gisteren de laatste afspraak bij de vk gehad. Moet het litteken van mijn knip gaan masseren met olie om er wat meer rek in te krijgen. Als die over anderhalve maand nog trekt moet ik aan de bel trekken.
    Ze voorspelde ook dat ik bij een eventueel volgend kindje weer een snelle bevalling mag verwachten en weer volop de weeën in knal. Maar ik denk dat ik er dan wat beter op voorbereid zal zijn nu ik het al een keer doorgemaakt heb. Vorige keer was ik bij de eerste weeën voornamelijk bang dat die nog niks voorstelde omdat ik verwacht had dat ze steeds sterker zouden worden en dat is niet gebeurd. Ze waren meteen op zijn sterkst en ik had ook maar 3 uurtjes weeën en na 2,5 uur al persdrang (en je verwacht dat je heel wat langer doet over de eerste). Verder helemaal goedgekeurd en ga voorlopig weer aan de anticonceptie.

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    1-okt
    Lysta - 31 jaar - Meisje

4-okt
    Anonimo - 27 jaar - Jongen
    Taj87 - 29 jaar - Meisje

6-okt
    Moby123 - 27 jaar - Meisje

7-okt
    Julia26 - 32 jaar - Meisje
    Lynn - 29 jaar - Jongen

8-okt
    Bagheera - 30 jaar - Meisje

9-okt
    Hay Lin - 26 jaar - Meisje

10-okt
    ManSte - 26 jaar - Jongen

11-okt
    Rosalyn - 23 jaar - Meisje

13-okt
    Pinkie - 28 jaar - Jongen
    Jules

20-okt
    Irisbloem - 34 jaar - Meisje

24-okt
    Bien1990 - 25 jaar - Jongen

26-okt
    Biientjeee - 24 jaar - Jongen

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Lysta
    Goed idee, de lijst in de inbox! Ik heb er de naam van m'n zoontje bijgezet, doen jullie dat ook? :)

Wat jij zegt over je weeën en je bevalling klinkt heel herkenbaar. Ik heb maar anderhalf uur weeën gehad en ook snel persdrang, en ik,dacht ook ontzettend lang dat ik me.aanstelde, want het moest,toch nog beginnen. Dat heeft er deels wel,voor,gezorgd dat ik de pijn niet zo goed kon handelen.

We zijn trouwens nog steeds aan het verbouwen, m'n man is nu rustig bezig met de badkamer en dan moet onze slaapkamer er ook nog aan geloven. Die moet immers af zijn vooraleer Jules niet meer in de cosleeper,past ;)

Mimi hopelijk valt het prikje mee en heeft ie er niet te veel last van! Ik kijk al op tegen de prikjes begin december, ik kan hem echt zo slecht horen huilen.

Hopelijk heb je vaker zon nacht, klinkt heerlijk!

Bien ik heb tweedehands een medela freestyle gekocht, ga hem morgen ophalen. Ik ben benieuwd!

Het was en is hier ook prachtig weer maar ijskoud, gisteren zijn we lekker in het bos gaan wandelen, heerlijk! Jammer genoeg merkte ik wel dat ik last krijg van m'n heupen/ischias als ik langer en op ongelijk,terrein met de draagdoek,loop, hopelijk gaat dit nog over!

Julia ik heb even in jouw situatie gezeten (maar dan gelukkig niet let een huilbaby) dus ik kan le goed voorstellen hoe zwaar het is! Heb je wel iemand die je af en toe wat kan helpen?
    Mijn man zit nu in een ander deel van z'n opleiding,en is dus gewoon weer elke avond thuis, daar ben ik,zo blij mee!

Jules heeft het sinds gisterenavond wat moeilijk. Gisteren wou hij echt niet in z'n bedje slapen, begon te huilen vanaf het moment dat ik hem erin legde. Hij heeft dus de hele dag bij me geslapen. 'S avonds werd het dan helemaal erg, keihard huilen zonder duidelijke oorzaak. Ik kon hem telkens wel troosten en dan viel hij in slaap, om dan 5 minuten later weer wakker te schieten en te huilen.
    Na een dik uur is hij dan toch goed in slaap,gevallen op m'n schoot, en toen wij gingen slapen konden we hem perfect wegleggen, maar vannacht om 4 u terug hetzelfde. Heel hard huilen en heel,dicht bij me willen slapen. Uiteindelijk is hij dan in slaap gevallen op m'n buik.

Vandaag lijkt het iets beter te gaan. Hij blijft een beetje kruidje-roer-me-niet en gaat heel gauw huilen, maar toen hij na de voeding in slaap viel heb ik hem toch kunnen wegleggen in z'n wagenbak en nu slaapt hij al,een dik uur.

18. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    1-okt
    Lysta - 31 jaar - Meisje

4-okt