Eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'De mama's' gestart door Lysta, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Rot dat het zo moeilijk gaat Manste! Hopelijk zijn binnenkort alle hobbels uit de weg en kan je echt gaan genieten van jullie kleine mannetje! Ik snap dat je er tegenop ziet om weg te gaan als ie zo vaak huilt, maar toch proberen hoor! Eventueel in een draagdoek zodat ie lekker dicht bij mama is?

Als Jules niet in slaap wil vallen hier, dan neem ik hem heel dicht bij me met z'n hoofdje tegen m'n borst zodat ie niks meer kan zien, en ga ik zingen. Dan huilt hij meestal nog een minuut of twee maar kalmeert dan.
    Ook over z'n hoofdje/neusje aaien of ritmisch tikken op z'n kontje helpt.

Als ie al rustig is, maar te veel rondkijkt om in slaap te kunnen vallen, leg ik ook wel eens een hydrofiele doek over z'n gezichtje. Wel enkel als ik erbij ben natuurlijk!

Bientje hopelijk helpt het! Lijkt me vreselijk om je mannetje honger te zien hebben en hem geen eten te mogen geven!

Moby goed voor jezelf zorgen hoor! Desnoods neem je haar in de draagdoek mee naar het toilet?

Ik moet zeggen dat ik deze periode (Jules is nu 7 weken) als heel leuk maar erg zwaar ervaar, herkennen jullie dit?
    Jules leert steeds meer, hij kan z'n hoofdje goed ophoog houden, hij maakt steeds meer geluidjes en hij lacht bewust, maar langs de andere kant heb ik ook het gevoel dat hij huilen als communicatiemiddel ontdekt heeft.
    Hij huilt sinds een week veel meer en het is erg snel 'code rood' waardoor het ook weer even duurt om hem te kalmeren. Hij kan echt de ene minuut nog aan het lachen zijn, en ineens beginnen krijsen.

Ik denk ook dat ie in een sprongetje zit, want overdag in z'n bedje slapen lukt niet meer (of heel kort) en hij wil vooral bij mama zijn en heel vaak drinken.
    Ook de nachten zijn weer wat rommeliger, hij maakt een lange trok van 12u tot ongeveer 4u, maar daarna is hij heel regelmatig wakker.

2. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Manste:ik durf ook niet (meer) alleen met de baby naar de winkel...bij het aanschuiven aan de kassa begint ze steeds te krijsen! Ik weet wel dat het niet goed is om steeds thuis te zitten of om sociale contacten te vermijden, maar het is echt bijna niet te doen met haar...en dan die blikken van andere mensen: net alsof ik haar aan het mishandelen ben of zo, terwijl ze een minuutje daarna wel weer vrolijk aan het lachen gaat :)
    ik ga wel veel wandelen met haar, maar dan in de velden waar niemand haar hoort huilen, haha :)
    Toch heb ik de indruk dat als ik met haar bij familie op bezoek ga, dat ze dan wel vele rustiger is dan thuis. Dan 'vergeet' ze precies even dat ze anders alleen maar aan de borst zou willen hangen :)
    Ik merk de laatste twee weken wel veel beterschap op dat vlak. Overdag kan ik haar nu soms een tijdje zoet houden met haar tutje, of even met haar spelen zonder dat ze onmiddellijk begint te huilen. Ze laat nu ook eindelijk een drietal uurtjes tussen twee voedingen (behalve in de avonduurtjes, die blijven moeilijk voor haar). Vannacht heeft ze zelfs een blok van 4 uur geslapen in haar cosleeper, dat leek wel een eeuwigheid!

Bientje: Wat erg! Ik snap dat je doodop bent. Hopelijk gaat het snel wat beter en laat je in de tussentijd goed omringen:bij mij is Elise bijvoorbeeld veel beter geluimd als mn ouders op bezoek zijn. Van de minuut dat ze weer vertrekken, begint ze dan wel weer te huilen, maar dan is ze tenminste toch even stil geweest. Bij haar is het wel niet uit honger dat ze huilt. Lijkt me verschrikkelijk dat je dan geen extra voeding mag geven als je weet dat je baby honger heeft.

3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    manste, fijn dat de bloeduitslagen goed zijn en dat je man wat meer thuis is. Hopelijk kom je dan tot wat rust.
    Ik zag er laatst ook tegen op om naar het familieweekend te gaan, maarvmeneer heeft zich aar voorbeeldig gedragen en geslapen.
    Wij nemen hem juist mee in de hoop een makkelijker kind te krijgen ;)

Bien, hoe was het gisteren bij het cb?

Bientje, hoe veel weegt hij? En hoe veel weken? Op fb zei iemand tegen mij dat ze niet meer dan 1 liter per dag mogen. Dat kunnen de nieren niet aan.
    Hier kwam meneer tot dinsdag elke 3 uur zowat voor voeding. Hij kreeg toen 150/5 zo'n 6x per dag. Dinsdag op cb zei ze dat ik 2 van 180/6 en 3 van 150/5 mocht gaan geven. Meneer had de smaak tenpakken. Hij wil steeds meer. Ga nu over naar alle flessen 180/6 met een max van 5 flessen per dag dus. Hopelijk heeft hij daar genoeg aan. Hij is trouwens 5200 gram.
    Vreselijk dat gehuil hè? Stofzuiger werkt hier ook vaak erg goed. Hopelijk kan de osteopaat iets voor jullie doen.
    Trouwens, van jbpm kunnen ze ook erge krampen krijgen. Was hier ook zo, daar dus snel mee gestopt.

Pinkie, het is ook zwaar. Helemaal mee eens! Die korte slaapjes gaan je op een gegeven moment opbreken. Ik houd me er aan vast dat het na drie maanden vaak wat makkelijker wordt.

4. ManSte

ManSte Niet meer actief

#244 ManSte, 2 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2016
    @pinki; hier ook hetzelfde. Ferry was afgelopen maandag 7 weken. En al de hele week onrustig/humeurig. Vandaag weer een goede dag. Hoop dat het inderdaad bij allebei onze kindjes een sprongetje is!

hier de draagdoek wel geprobeerd, maar daar wil hij absoluut niet in. Hij drukt zich dan van mijn bost af. Ik heb het twee keer geprobeerd en hij zette het enorm op een brullen. Als ik hem eruit haalde en gewoon vasthield was het weer even goed. (zolang hij maar kan rondkijken. :)) Als ik hem echt niet meer stil krijg dan leg ik hem altijd maar in de wagen en wandel ik aan. Dat werkt uiteindelijk eigenlijk altijd.

@bientje; Hier al twee afspraken bij de osteopaat gehad. Weet niet zeker of het iets doet.... Maar ik hoop dat het voor jullie echt helpt! Houd er wel rekening mee dat wanneer je er heen bent geweest jullie kindje de eerste dag/2 dagen erg onrustig kan zijn.

@moby; ja voelt rot he?

Ik heb besloten het dit weekend toch naar te proberen. We blijven morgen avond ook bij mijn schoonouders slapen. Ik ben benieuwd!

5. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Mimi hij krijgt nu 2 a 3 flessen 150 en 5 scheppen, 3 a 4 flessen 120 4 scheppen.
    Jbpm heb hij nodig ivm reflux anders spuugd ie alles uit. We zijn nu bij mijn ouders en idd het is een voorbeeldige baby. Hopelijk zometeen thuis ook nog.
    Hij is trouwens 5.5 week nu en gewicht weet ik niet precies ben al 2 weken niet wezen wegen ivm onrust en vaak slaapt ie net op de tijden dat inloopspreek uur is. Donderdag hebben we een afspraak bij t cb

6. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    #246 Hay Lin, 4 dec 2016
    Laatst bewerkt: 4 dec 2016
    Alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb... Met ons meisje gaat het hartstikke goed. Ze slaapt sinds een week geleden elke nacht door. Dat is fijn, we voelen ons zelf ook weer een beetje mens met de goede nachtrust die we nu weer terug hebben. Ze heeft nog wel steeds buikpijn na het drinken. Dit was een tijdje weg, maar is weer teruggekomen en ze heeft er best veel last van. Als het aanhoud gaan we toch laten testen, want ik ben zelf ook lactose intolerant en mijn vriend kan ook niet tegen een aantal dingen. Mijn zusje had koemelk eiwit allergie dus het zit wel in de familie..!

Met het zoontje van mijn vriend gaat het wat minder en daar hebben we momenteel het meest onder te lijden. Hij is op dit moment 4 jaar en is enorm agressief aan het worden. Hij heeft een achterstand qua ontwikkeling is hij dus eigenlijk pas 2 jaar. Hij is enorm boos, de hele dag. Word al boos wakker, roept, schreeuwt, gilt en doet daarbij zichzelf pijn. En ons ook; trekt aan haren, schoppen, slaan, aan ons kleding trekken.. We worden er zo moe van. En gisteren was echt het toppunt. We hebben Sinterklaas gevierd. Het begon heel goed, maar op den duur wilde meneer per se naar huis (We waren er net een uurtje). Dan houd het vervelende gedrag gewoon niet op totdat we in de auto zitten. In de auto gaat het dan goed, totdat we thuiskomen, dan gaat meneer gewoon weer verder. Hij lag op bed en ik heb in mijn hoofd nog een kwartier lang zijn geschreeuw gehoord. Dacht elke keer dat ik hem hoorde schreeuwen. We hebben nu met de andere kant (zijn moeder en de vriend daarvan) afgesproken dat er nu wat moet gebeuren, dat er hulp moet komen. Want daar gaat het precies hetzelfde en vertoond hij dit gedrag zelfs al langer dan aan onze kant. Eventueel een gedragspsycholoog. Want het word nu wel heel erg met dat hij ons nu ook echt pijn gaat doen (hij is lichamelijk veel verder dan geestelijk en dat is gewoon lastig, vooral voor het kereltje zelf).

Sorry ik moest het even kwijt.

7. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat fijn dat het met je dochtertje zo goed gaat Hay Lin, slaap doet een hoop.
    Lijkt me een enorm moeilijke situatie met de zoon van je vriend. Voor het mannetje is het misschien ook beter als er hulp komt, kan voor hem ook niet fijn zijn om de hele dag zo te voelen. Hoop dat iemand weet hoe ze hem kunnen helpen!

Bij het cb was alles goed. Meneer is een kilo aangekomen en 3,5e cm gegroeid. Was zo sterk aan het tegenstribbelen dat ze een aantal testjes met zn benen niet kon doen ... en maar lachen. Kleine ondeugd. Begin januari weer en dan krijgt hij zn eerste vaccinatie.
    Ook voor het eerst een beetje gekolfd vandaag. In overleg met een lactatiekundige mag ik maar 1 a 2 keer per dag zo'n 20 a 30 ml kolven. Dan kan kleine man beetje oefenen met uit een flesje drinken, kan ik een beetje voorraad aanleggen en raakt mn productie niet teveel van slag. Ik ga toch maar 1 dag werken dus meer is niet nodig.

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hay lin, wat een heftige situatie. Vertoont hij dit gedrag ook op school? Je hoeft geen sorry te zeggen. Logisch dat je even je hart wil luchten. Lijkt me erg zwaar! Hoe is hij naar zijn zusje toe? Fijn dat met haar alles goed gaat.

Mooi gegroeid bien!

Zaterdagavond hebben we sinterklaas bij schoonfamilie gevierd. Meneer kreeg daar een fles en verslikte zich heel erg. Hij moest echt even naar lucht happen. Ik verstijfde helemaal en kon daarna alleen maar huilen. Het ging vrij snel goed met hem hoor. Denk dat het komt omdat ik zo ontzettend moe ben.
    Morgen gaat hij voor het eerst logeren. Had hier liever nog even mee gewacht, maar voor papa en mama even beter. Even bijtrekken. Volgens de huisarts hebben we een echte huilbaby. Hopelijk 1 met een oorzaak zodat we er wat aan kunnen doen. We hopen dat het snel maandag is, kinderarts!

9. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Haylin, wat naar voor jullie hopelijk krijgen jullie snel hulp

Bien, mooi gegroeid!

Mimi, jeetje wat vermoeiend voor jullie en jullie hebben gelijk om eventjes samen te zijn en bij te tanken.

Vandaag met kleine naar de osteopaat geweest en voelde toch wat blokkades, of hij een goeie dag heb vandaag of het daar doorkomt ik weet t niet maar meneer doet t super vandaag, amper gehuild en heel veel lachen!
    Onze kleine gaat vrijdag voor het eerst logeren bij opa & oma. Zouden het vorige week al doen maar toen kon ik het niet. Poning 2 😄
    Vrijdag gaan we nog een keer naar de osteopaat.

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hay Lin pfoeh, heftige situatie hoor! Hopelijk wordt het snel wat beter. Maar wel super dat het met jullie meisje goed gaat.

Mimi spannend dat hij een nachtje gaat logeren, ik kan me voorstellen dat dat een hele,stap,is. Probeer er van te genieten en echt je rust te nemen, want het moet erg zwaar zijn met een huilbzby voor jullie! Hopelijk,wordt er maandag iets gevonden.

Bien fijn dat hij goed gegroeid is! Gaat het kolven vlot? Welke kolf heb je nu?

Bientje of het nu door de osteopaat komt of niet, een goede dag is altijd meegenomen ;) is vandaag een even goede dag?
    En jullie ook,al,uit logeren! Pfoeh, dat durf ik toch nog even niet aan. Is ook moeilijker met borstvoeding natuurlijk.
    En ook praktisch niet zo handig, mijn ouders wonen op anderhalf uur rijden, zijn meter op een uur rijden, en iemand anders vertrouw ik echt nog niet.

Hier gaat alles redelijk vlotjes. Het sprongetje is voorbij, het slapen gaat weer wat beter en ook de nachten zijn rustiger. Hij is,nu wel al twee dagen rond 6u wakker met buikpijn, vandaag dan ook een heel deel melk teruggegeven. Hij jengelt/huilt dan een half uurtje en slaapt dan verder (ik neem hem dan bij me in bed)

Wat ik wel moeilijk vind, is inschatten hoeveel slaap hij nodig heeft. Wij hebben een mannetje dat nogal veel slaap nodig heeft, en echt humeurig wordt als hij te weinig slaapt ( maar als hij echt te moe is raakt hij ook niet meer in slaap).
    Ik probeer hem dus echt op tijd in z'n bedje te leggen, maar meneer wordt natuurlijk ook ouder en zal op den duur wat minder slaap nodig hebben. Dus als hij nu bvb al na een uurtje wakker wordt als ik had verwacht dat ie toch twee uur ging slapen, dan weet ik niet goed of ik hem eruit moet halen of niet.

Vanochtend wou hij ook echt maar een uurtje in z'n bedje slapen, maar nu ligt ie dan toch weer te slapen op mijn schoot.

11. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Pinkie moeilijk is dat hè wanneer hebben ze genoeg slaap gehad, ik probeer hem altijd eerst nog weer in slaap te krijgen lukt dat niet neem ik hem bij me.
    Vandaag een redelijke dag, zijn lekker op pad geweest en dan slaapt meneer altijd.
    Ik vind t ook lastig hoor om hem weg te brengen, maar nu heeft hij er nog geen ergin alleen mama 😊. Hoe eerder hij er aan went hoe makkelijker t word voor ons allebei.
    En mijn ouders wonen op 10 minuten afstand dat scheelt ook.

12. ManSte

ManSte Niet meer actief

@hay lin; jeetje wat vervelend! Ik denk dat het heel verstandig is dat jullie besloten hebben er iets aan te doen. Ik hoop dat het snel verbeterd.

@mimi; heel verstandig dat jullie lieve mannetje even gaat logeren om bij te tanken. Een huilbaby is gewoon echt heel heftig, en dan is het ook belangrijk om af en toe even op adem te komen. Geniet ervan. En daarna weer van jullie mannetje.

@Bientje; Wat fijn dat het bezoek naar de osteopaat heeft geholpen! En ook fijn dat hij er geen last van heeft gehad. Hopelijk vrijdag weer!

@pinki; We lopen echt gelijk op :) Hier lijkt het sprongetje ook gepasseerd te zijn. En ook hier lastig met het slapen. Ik krijg hem nu meestal wel met ieder slaapje in zijn eigen bedje (of de wandelwagenbak als we op bezoek zijn), waar hij zelf in slaap valt, maar hij wordt overdag (tussen 11 en 7) vaak na een uurtje al weer wakker. Terwijl hij dan toch te moe is om wakker te blijven. Ik probeerde hem eerst in bed te troosten, maar dit werkte eigenlijk helemaal niet. Nu wacht ik eerst 5 min. Soms houd hij dan op met huilen en slaapt weer in, zo niet, dan haal ik hem eruit, knuffelen we even lekker samen. Wieg hem op mijn arm in slaap en leg hem dan in de wandelwagenbak om het dutje af te maken. Dit die ik nu een paar dagen, en dit lijkt wel te werken. Als ik aan het eten ben schommel ik hem meestal met 1 hand in slaap in de maxicosi. Vind hij heerlij, en kan ik met de andere toch nog eten. :) Maar hier mag hij eigenlijk niet te lang in blijven zitten.

Vandaag echt een hele fijne dag gehad. Zo'n beetje de eerste sinds de bevalling dat zowel ik als Ferry echt een fijne dag gehad hebben. Wat in huis gerommeld en 's middags op visite geweest. De slaapjes gingen allemaal redelijk goed en verder was het echt een vrolijk mannetje. Voor het eerst echt oprecht van genoten, zonder onzekerheden en piekeren. Heerlijk. Hoop dat er nog meer van zo'n dagen volgen deze maand.

Hier trouwens ook de wen afspraak met het kinderdagverblijf gemaakt. 28 dec de ochtend en 30 dec de middag proberen. O jee.. wat komt het ineens dichtbij. Weer gaan werken en beginnen aan het "gewone" leven. :) Ik ben eigenlijk de afgelopen twee maanden niet zonder Ferry geweest. Heb nu ook wat afspraken gemaakt om met mijn zus naar de bios te gaan, en naar de kerstborrel op mijn werk. Wil de komende weken ook een keer bij opa en oma laten logeren. Maar o wat is het moeilijk :) Hebben jullie hier ook last van? niet zozeer dat ik hem mis, maar meer dat iemand anders voor hem moet zorgen. En dat dat prima is.

13. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Bien1990: Wat fijn dat alles goed is en dat je kleine mannetje het zo goed doet! Mooi en goed gegroeid. Verstandig inderdaad om alvast een beetje met het flesje te oefenen!

@Mimi: Wat vervelend dat je je zo voelt. :( Moeheid kan je heel emotioneel maken. Maar uit logeren worden ze niet slechter van hoor! Toen onze kleine meid (toen 7 weken) uit logeren ging, sliep ze daarna door! Ik hoop dat jullie even kunnen bijkomen. Een goede nacht slapen helpt een hoop.

@Bientje: Succes met het logeren! Even lekker bijslapen. :)

@Pinkie: Hoe oud is jouw kereltje nu? Ik merk ook inderdaad nu ze ouder word, dat ze overdag minder lang slaapt. Ik leg haar dan in de box met een muziekmobiel of in de wipstoel, dan vermaakt ze zich prima. Misschien dat proberen? Misschien wil je kereltje nu wel lekker voor zich uit kijken. ^^

@Manste: Wat fijn dat je zo’n goede dag hebt gehad! Ik herken dat, spanning dat iemand anders voor je kindje moet zorgen. Ik heb toen een hele a4 volgeschreven toen ze voor het eerst ging logeren, haha.

Bedankt voor jullie lieve reacties. :) Het gedrag wat hij vertoond is thuis het ergste, maar op school begint hij het nu ook te vertonen. Hij gaat trouwens nog niet echt naar een “School”. Het is een kinderdagcentrum voor kinderen met een achterstand / beperking, dus hij zit daar sowieso goed qua hulp. We moeten sinds twee weken zijn gedrag ook bijhouden (opschrijven) en dan gaan ze kijken wat ze daarmee kunnen doen. We hopen dat er eventueel een gedragspsycholoog kan meekijken of iemand die thuis komt voor een aantal sessies.
    Met zijn zusje is hij heel wijs, maar als hij in zo’n driftbui zit, durf ik haar niet buiten de box neer te leggen (speelkleed, bank, oid). Dan leg ik haar altijd terug in de box. Ik wil niet dat haar wat overkomt. Sowieso laat ik haar niet alleen in de kamer samen met mijn vriend zijn zoontje. Klinkt heel cru, maar zo’n woede aanval kan elk moment losbarsten dus ik kan er beter bij blijven. Bovendien snapt hij niet dat hij zachtjes moet doen met zijn zusje, kusjes en knuffels gaan soms nogal hard (hij bedoeld het wel goed) en hij kan ook zomaar ineens op haar gaan "leunen" omdat hij zijn zusje dan van dichtbij wilt bekijken.
    Natuurlijk is hij niet de hele dag zo, het zijn bepaalde terugkerende situaties. Hij kan ook een heel vrolijk mannetje zijn die lekker aan het spelen is of lekker bij je zit. Dus hij kan het wel, hij weet het soms gewoon zelf niet, hoe hij met bepaalde dingen moet omgaan.

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hay Lin hij is nu bijna 8 weken :) het probleem vind ik dat ik soms niet weet of hij wakker is omda hij de slaap niet kan vatten, maar wel moe is, of omdat hij gewoon wakker is. Als hij dan echt nog moe is dan wordt hij humeurig, en wordt het een drama om hem in slaap te krijgen.

Manste fijn dat je een goede dag had! Hopelijk volgen er zo nog veel.
    Als hij boven wakker wordt, leg ik hem inderdaad hier beneden in de wandelwagenbak. Alleen 's avonds lukt dat niet, met de tv aan is het voor hem toch precies wat te druk om de slaap te kunnen vatten.

Ik ga straks ook naar het kinderdagverblijf bellen om de testdagen te regelen, spannend is dat he! Ik stress ook een beetje over het kolven op het werk, zal ik wel genoeg melk kunnen kolven enzo.

Ik heb gisteren de kerstboom gezet, word ik zo gelukkig van! We gingen eerst geen zetten omdat we niet goed zagen waar we er plaats voor hadden met alle babyspulletjes, maar ik heb nu toch een leuk plekje gevonden.
    Het kon toch niet zijn dat Jules z'n eerste kerst zonder kerstboom was!

Morgen rij ik met de kleine naar mijn ouders, anderhalf uur rijden. Vind ik ook wel spannend, het is de eerste keer dat ik zo ver ga rijden met hem in de auto!

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hay lin: hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor zijn gedrag, lijkt me heel heftig en ook erg vermoeiend, zowel voor jullie als voor het mannetje zelf.
    Manste: Ik ben er eerlijk gezegd zelf nog niet aan toe om iemand anders voor de baby te laten zorgen. Moeilijk he!
    Pinkie: Succes morgen bij de autorit! :)

Hier: Elise slaapt nog steeds heel zelden overdag, maar dat zijn we intussen wel gewoon. :) 's Nachts slaapt ze nu gewoonlijk wel 1 blok van 4 uur, dan drinkt ze en ligt ze nog een uurtje wakker, gevolgd door nog een slaapje van 2 of 3 uur ongeveer.
    Ze heeft dagen dat ze echt heel vrolijk is, dat is super om te zien!

Gisteren moest ik weer naar het consultatiebureau met haar: 2 prikjes en een siroop tegen het rotavirus kreeg ze.

Bij de arts moest ze verschrikkelijk hard huilen, zo zielig!
    Ze vergeet dan soms te ademen, dus dan moet ik even in haar gezichtje blazen, dan schiet ze terug in actie...
    Ik ben eigenlijk wel blij dat de arts het nu ook eens gezien heeft, maar het kan geen kwaad zei ze. Het is gewoon eng.

Gelukkig heeft ze geen koorts gekregen door de vaccinaties, maar ze is wel wat hangerig vandaag.

Ze weegt nu 5060g en meet 59 cm (op 8 weken). Dat was ook boven de verwachtingen volgens de arts, maar wel mooi in evenwicht.

Maatje 62 komt nu ook kortbij! Rompertjes in 56 zijn eigenlijk te klein, maar die dingen rekken gelukkig goed mee ;)

16. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    @ Logeren / oppas - blijft lastig he, wij hebben wel al paar keer een paar uur oppas gehad.. Pepijn wordt dan veel geknuffeld door de opa's/oma's, dus voor meneertje maakt het niets uit.. wel kijk ik zelf steeds op de klok, want wil dan toch graag voor het flesje terug zijn..

@ groeien - wat gaat het goed met jullie ukjes.. Pepijn blijft een kleintje, nu met bijna 9 weken weegt hij ruim 1 kilo meer dan zijn geboortegewicht, nu dus 4,5 kilo.. sinds deze week alle maatjes 50 opgeruimd.. 56 zit nog ruim, maar daar kan hij nu vast een tijd mee :)

@ hay lin - succes, ik werk met kindjes met die problematieken en mijn ervaring is dat het bespreekbaar maken een super eerste stap is en dan samen kijken wat nodig is en passend bij de beide gezinssituaties. Goed dat je je kleine meisje zo beschermd, hij bedoeld het lief en goed, maar in zijn onbeholpenheid kan hij haar toch pijn doen..

@ Pinkie, succes met de autorit, hij slaapt vast lekker..

@ hier - ik lig met buikgriep boven ziek in bed. Mijn schoonouders zijn beneden voor onze uk. Hij is ook nog niet fit, op CB durfden ze gister niet aan om prikjes te geven. Doen ze nu over 2 weken..

17. ManSte

ManSte Niet meer actief

@moby; wat fijn dat de prikjes goed zijn gegaan, en hij zo goed gegroeid is. Hier de prikjes op 12 dec... Spannend... :)
    Moet hier ook al wat harder trekken aan de onderkant van de 50/56 dompertjes. :) maar in de 62/68 verzuipt hij nog een beetje. :)

@pinki; spannend hoor, zo ver weg. goed gegaan? Gelukkig slapen de meeste baby's lekker in de auto.

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Grote kindjes al! Hier een mannetje van 57cm en 5200 gram.

Vannacht is goed gegaan. Werd wel zelf twee keer wakker om te kijken of ik geen berichtje gemist had.

Vanmorgen is er iemand van het cb thuis wezen kijken. Zij zag dat ons mannetje overprikkeld is. Hebben veel tips gekregen:
    - overdag het wiegje op zijn slaapkamer zetten en daar in laten slapen
    - bij gapen naar bed brengen (deden we al)
    - pink afleren en speentje geven
    - max 1 uitje (boodschap/wandeling) per dag (deden we ook al)
    - komende dagen in het donker op zijn kamer voeden (hij gaat na het eten slapen)
    - overdag slapen met gordijnen dicht
    - gehuil herkennen. Is het honger, moe, boertje, zuigbehoefte? Dunstan Babytaal - Dunstan Baby Language - Dunstan Babytaal of Dunstan Baby Lanuage door Priscilla Dunstan
    - vaste tijden voeden (mag max vier uur tussen zitten tussen 7-23 uur) in de nacht eventueel nog half flesje extra. Moeten hem ook wakker maken dan.
    - draagdoek bykay mei tan voor tijdens zijn huiluurtje. Iemand ervaring mee?

Rust, reinheid en regelmaat. Dacht dat we aardig op weg waren, maar kan nog beter dus. Wel denkt zij ook dat hij een allergie heeft.

19. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Mimi fijn dat t vannacht goed is gegaan, ik gebruik nu een pucababy en ik moet zeggen sinds dien slaapt meneer veel beter. Misschien is dat ook iets voor jullie?
    We komen net terug van t cb, goed gegroeid hij weegt nu 4850 gram & is 56,5 cm.

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dat is netjes bien! Fijn dat hij gied groeit!
    wij gebruiken sinds weer 2 ongeveer de puckababy. De eerste twee weken hebben we hem ingebakerd met een hydrofiel, maar dat was net iets te. Hij heeft graag zijn handen op zijn borst (zonzat hij ook in de buik).
    Hij is bijna uit de piep gegroeid. Voor kerst krijgt hij de mini ;)

Deel Deze Pagina