Oh kijk. Al mee bekent dus 😊. Hier ook onder de boom straks de mini geeft zoveel rust voor ons beide
ManSte, welkom terug. Ergens fijn dat er niets uit de bloedwaarden is gekomen, al had je dat met wat pilletjes misschien kunnen oplossen. Hoe gaat het nu met je? Roze wolk is hier ook niet echt aanwezig geweest zoals veel gezegd wordt en dan heb ik nog een makkelijk kindje gekregen. Alleen voeden was hier een ramp, ze snapte het zuigen en aanhappen niet en ik mis vaak een toeschietreflex dus dat hakt in die wolk op een andere manier. Ik vraag me ook wel af of die wel echt bestaat. Blijf hier gerust praten. Fijn dat het een sprongetje was waar Ferry last van had. Merk je ook iets aan hem? Pinkie, ik zou hem na een uurtje slaap toch weer terug in slaap proberen te krijgen in zijn bedje. Maar is ook moeilijk oordelen, als jij maar twee uurtjes slaap verwacht dan val het weer mee als hij zich na een uurtje al meld. Huilt hij dan ook echt of is het aandacht omdat hij wakker is? Hier is onze meid ongeveer een uurtje/1,5 uur wakker (inclusief voeden) wat ongeveer zou kloppen voor haar leeftijd. Soms trekt ze het na 2 uur maar dat is toch zelden. Voeden doe ik op vaste tijden (omdat ze zich niet zelf meld) en zit maximaal 4 uur tussen de begin van de eerste en begin van de volgende voeding. 's Nachts slaapt ze al een aantal weken lekker 8 uur door (waarbij we haar ook meestal wakker moeten maken). Jij doet echt voeden op verzoek toch? Hoeveel tijd zit er dan bij jou overdag maximaal tussen als hij zichzelf meld of ga jij hem toch halen als het een bepaald aantal uur geleden is? Moby, trapt Elise weer niet in de fopspeen? Of is het ook het contact met jou dat ze wilt? Hopelijk gaat ze nog wat meer tijd tussen de voedingen pakken zodat je wat meer rust krijgt. Misschien is ze dan ook wat contenter als je dan eventjes haar weglegt. Wat groeit jou meisje hard. Hoe groot was ze bij de geboorte (dat scheelt misschien ook)? Bientjee, wat voor reden is er dat je zoontje geen extra voeding mag? Groeit hij te hard? De osteopaat kan snel wonderen doen, hier kon ons meisje de dag erna ineens wel makkelijker boertjes laten (had ik ook niet verwacht). Spannend dat hij een nachtje logeren mag. Hay Lin, wat vervelend van je stiefzoontje. Is ook lastig als hij zich niet echt kan uiten. Weten jullie al wat voor hulp jullie gaan krijgen of moet je nog in gesprek met zijn moeder en haar vriend? Is hij ook zo boos naar je dochtertje toe of valt dat wel mee? Bien, hoe beviel het kolven? Ging het een beetje? Met maar één dag in de week werken is ook niet heel veel voorraad nodig. Leuk zo'n lachebekje en fijn dat hij goed groeit. Mimi, ondanks alles lijkt het me wel fijn dat jullie een aantal tips al deden. Hopelijk kan de kinderarts maandag ook de oorzaak achterhalen. Dat gehuil herkennen is trouwens wel moeilijk. Ik ga hier gewoon het rijtje af (voeding, luier, boertje, krampjes, aandacht, temp, slaap). Meeste kun je eigenlijk meteen afstrepen. Kindje wegbrengen. Ik moest afgelopen week even naar mijn werk om mijn terugkeer te bespreken. Heel lang getwijfeld of ik de kleine mee zou nemen, maar uiteindelijk toch maar mijn moeder gevraagd of zij eventjes wilde oppassen (zegt natuurlijk geen nee ). Na het gesprek meteen weer naar huis, niet eens mijn collega's opgezocht... Komende vrijdag gaan mijn man en ik even uiteten en past mijn moeder weer op. Ben benieuwd, dan ben ik langer weg. Logeren moet ik nog echt niet aan denken. Ik wil ook nog niet teveel denken over dat ik straks weer moet gaan werken. Ik kijk er nog niet naar uit. Groeien, hier nu ook alle maatjes 50 opgeruimd. Twee weken geleden was ze 56 cm (zonder te smokkelen met haar haar ), toen ging het nog net. Toch apart. Ook als je bedenkt hoe klein ze leek toen ze net geboren was en wat een dame het nu al is. Wat veranderen ze veel in die korte tijd. Vind het nu al een groot meisje (tot we op het cb komen, daar is ze nog klein tussen de meeste andere babys) Hier nog wat problemen gehad met onze meid die boos bleef aan de borst. Volgens de lactatiekundige had dat te maken met dat ze geen vacuüm kan houden (ze maakt ook altijd klakgeluiden sinds ze echt drinkt) en moesten we haar lipbandje laten klieven zodat ze beter zou kunnen drinken. De afspraak om dat te doen staat nog in januarie. Vorige week viel het me op dat ze ook vaak boos wordt als ze even sabbeld en dan slikt. Omdat ze tot nu toe goed groeit en vanaf dag 1 zelden zelf meld om te drinken heb ik vorige week besloten om weer een voeding te laten vallen (heb ik met 6 weken ook gedaan met de nachtvoeding). Ze zit nu op 5 voedingen, meld zich nog steeds niet voor de volgende voeding. Vandaag controle gehad bij het cb en ze is nog steeds goed aangekomen.
@lysta; ja ik voel me sinds deze week echt een stuk beter. Ferry was na het sprongetje gewoon een stuk vrolijker. Hij lacht nu echt heel veel. Als hij huilt (wanneer hij s' ochtends wakker wordt bijvoorbeeld) en ik loop zijn kamer in en zeg "goedemorgen" dan begint hij al meteen in zijn bedje te lachen. Vind dat zo bijzonder. En Ferry merkt natuurlijk ook dat ik beter in mijn vel zit. Het een versterkt het ander natuurlijk. Ik merk nog niet heel veel na het sprongetje, Hij is wel stukken vrolijker en ik merkt ook dat hij verder kan kijken, en dat hij dingen nog beter kan volgen met zijn ogen. Ook het hoofdje omhoog houden gaat steeds langer en hoger. Maar op het CB hebben ze ook gezegd dat het na een sprongetje ook wel even kan duren voordat je kindje de nieuwe dingen echt eigen heeft gemaakt. Als ik dit zo lees kan hij toch iedere week weer wat meer/nieuws.
Het uitje naar mijn moeder is goed verlopen! ik ben wek echt zenuwachtiger met hem erbij in de auto. Herkennen jullie het trouwens dat je sinds de kleine er is, allerlei doemscenario's bedenkt en die dan niet kan loslaten? Mijn man heeft het ook, en mijn moeder herkende het ook. Zo bedacht ik me terwijl ik aan het rijden was ineens 'wat als ik Jules vergeten was? Dan lag die daar thuis, moederziel alleen, ...' En ik weet op zo'n moment 300% zeker dat ik hem natuurlijk mee heb, maar moet me toch inhouden om niet aan de kant te gaan staan om te kijken of ie toch echt wek in de maxi cosi zit Lysta ik probeer hem nu inderdaad altijd eerst terug in slaap te krijgen. Het ding is dat hij op dat moment niet huilt en lekker wakker lijkt, maar soms wel 'ineens' overprikkeld/te moe kan zijn en dan moeilijk zijn diepe slaap kan vinden. Dan valt hij wel in slaap, maar schrikt telkens terug wakker. Ik voed inderdaad volledig op verzoek. Ik maak hem nooit wakker, maar hij laat ook uiterst zelden langer dan 4u tussen een voeding. Meestal rond de 3u, soms wat korter soms wat langer. Als we ergens heen moeten leg ik hem soms wel even aan voor we vertrekken, minder kans dan dat hij op een ongelegen moment echt wil drinken. Maar als het moet, dan moet het, ik heb hem al gevoed in de auto op de parking van de Ah Wel heerlijk,dat ze zo goed doorslaapt seg! Manste ik merk wel een duidelijk verschil tussen voor en na het sprongetje. Voor het sprongetje lachte hij nog quasi niet, nu wel en steeds meer, en is die week ook begonnen met geluidjes te maken en veel meer te bewegen met z'n armen en benen. Fysiek begin ik nu ook evolutie op te merken. Hij kan bijvoorbeeld als hij op mijn schoot zit (ik in kleermakerszit) en ik z'n handjes vastneem en ene beetje naar boven trek, zichzelf in stand duwen. Super flink!
ManSte, fijn dat hij nu een stuk vrolijker is. Is voor jezelf ook fijner. Een mooi momentje van de dag als ze je al lachend begroeten in je bedje. De sprongetjes zijn niet altijd even duidelijk, ze lachte bij ons ook ook vroeg maar dat ze echt lachend in haar bedje lag was ook van de een op de andere dag. Nu is ze vooral haar handjes aan het ontdekken door te sabbelen. Vooral haar rechterhandje moet eraan geloven en plakt af en toe ervan. Haar linkerhandje gebruikt ze voornamelijk om dingen te voelen. Ze kan continu over haar kleertjes of haartjes wrijven. Pinkie, ik voed nu overdag om de 4 uur, maar als ze heel diep slaapt laat ik er 5 uur tussen zitten. Langer durf ik niet (de nacht is natuurlijk anders). Als die van ons ook om de 3 uur ongeveer zou komen dan zou ik ook voeden op verzoek maar ze laat nooit geen hongersignalen blijken, daarom vroeg ik me af hoe het bij jou zat. Dus we blijven maar op een ritme. Ben ook aan het oefenen om te voeden zonder voedingskussen. Hier is de rugbyhouding de fijnste houding geweest om te voeden, maar aangezien ze nu ook het aanhappen beter doet gaan we nu ook voor de madonnahouding. Dan wordt het voeden in het openbaar en bij andere mensen thuis ook makkelijker. Vooral straks in de lente als het weer steeds beter wordt wil ik niet teveel aan huis gebonden zijn. En als de herfst nog even zo blijft zoals nu blijven de uitstapjes ook fijn. Slaapt Jules op die moment dat hij vroeg wakker wordt in het donker en in zijn eigen bedje? Hier slaapt ze dan ook beter. Ze schijnen ook slaapcycli te hebben van ongeveer 45 minuten die zich een paar keer herhaalt waarbij in de cycli een paar momenten zitten waarop ze ook nog wakker kunnen worden. Babytjes hebben het maar zwaar. Ik merk hier wel dat onze meid ook licht slaapt want als ik naar boven ga hoor ik wel eens dat ze wakker word maar zolang het bij wat brabbelen of mopperen blijft ga ik niet meer de kamer op en brengt ze zichzelf weer in slaap. Eén keer wel gedaan, lag ze lachend in haar bedje en had ik haar er ook uitgehaald maar later bleek toch dat ze nog heel moe was en was het even een kleine dramaqueen. Als Jules niet echt aan het huilen is, kijk het dan eens een kwartiertje of zo aan. Misschien krijgt hij zichzelf ook weer aan het slapen. Leuk als ze al wat geluidjes beginnen te maken. Wat heb jij al een sterk mannetje. Doemscenario's heb ik nog niet zoveel last van (terwijl ik daar normaal toch ook een goede voor kan zijn). Merk wel dat mijn man veel dingen toch nog "eng" vind zoals haar in bad doen, kleertjes aan doen of als ze een keertje wel hard huilt en we niet zo snel de oorzaak gevonden hebben.
Lysta ik voed ook op verzoek en zit ook zo op de 3 uur ertussen. In de nacht wel soms 4, 5 of 6 uur, wisselt per keer. Wat leuk om te lezen dat de baby's steeds meer gaan doen. Hier ook een wakker ventje, vindt overdag alles zo interessant dat hij zichzelf wakker probeert te houden. In bed leggen is dan een ramp, dan gilt hij de hele buurt bij elkaar. Ik doe hem maar in de draagdoek of ga wandelen, dan slaapt hij wel tussendoor. Gelukkig slaapt hij in de nacht wel gewoon zn uurtjes. Vanochtend heeft hij voor het eerst een schaterlach laten horen, lekkerding. Hij wil ook al ontzettend veel doen, probeert vanaf zn buik naar zn rug te draaien als we doen oefenen en wordt gigantisch boos dat het hem nog niet helemaal lukt. In je arm liggen is ook niet meer leuk, meneer wil zitten want dan kan hij rondkijken. Pinkie Fijn dat het uitje goed ging! Ik herken het doemdenken haha. Moet echt nog niet eraan denken dat straks anderen op hem letten als ik moet werken ofzo...brr. Mimi wat fijn dat ze bij jullie thuis zijn langs geweest van het cb. Hopelijk hebben jullie wat aan de tips en kunnen jullie je weg erin vinden met jullie mannetje. Hopelijk reageert hij ergens goed op, wisselt ook per baby natuurlijk.
Bien, dat rond willen kijken is hier ook heel herkenbaar. Als ze verzonnen heeft dat ze op schoot van ons af wilt kijken en we hebben het nog niet door kan ze een klein gifkikkertje zijn. Madam maakt wel duidelijk wat ze wilt. Vind het wel een goed teken en zodra ze moe is wilt ze toch weer lekker hangen. Voel je haar handje over je schouder wrijven. In bed leggen was hier een paar weken geleden ook ineens een probleem, maar ben toen een kort ritueeltje in gaan bouwen. Ik leg haar op bed, muziekdoosje aan, kusje en nog een aai over de bol en dan ga ik. Soms "huilt" ze dan wat of ze moppert iets maar meestal gaat ze dan ook slapen. Dat schaterlachen kijk ik ook naar uit, ze maakt af en toe al wat geluid bij het lachen maar het schateren is meestal nog geluidsloos. Er schreef trouwens ook iemand over rompertjes die te klein waren, maar de vervolgmaat te breed om het lijfje. Je kunt via een aantal sites op internet verlengstukjes voor rompertjes kopen. Zo maak je de onderkant net ietsjes langer. Ik heb ze nodig omdat ik wasbare luiers gebruik en daar zijn de rompers niet op gemaakt. Mocht er trouwens nog iemand een kolf aan moeten schaffen is de grace borstkolf (van horigen) ook het overwegen waard. Ik heb deze nu in huis en vind hem zelf veel fijner dan de medela. Er zit een siliconen borstschild op en die haalt de melk toch anders uit je borst. Bij de medela moest ik ook mijn tepel telkens in het borstschild frotten (kleine tepels met grote borsten), dat hoef ik hier helemaal niet. Hij is ook nog goedkoper dan een medela.
Lysta ja, hij doet sowieso z'n eerste slaapje altijd boven met de gordijnen dicht. Het gaat ook vaak goed hoor! Maar een beetje klagen en terug in slaap vallen doet ie niet, tis vaak een beetje klagen en een halve minuut later huilen Als hij onrustig is (bijvoorbeeld in slaap gevallen op schoot en dan weggelegd) begint hij ook soms met z'n armen te maaien waardoor hij z'n eigen speen steeds ui z'n mond slaat :-D Fijn dat de houdingen bij jou steeds beter gaan! Is inderdaad fijn om ook in get openbaar te kunnen voeden. Ik heb net een medela freestyle kolf gekocht, dus je tip komt net te laat :-D maar het kolven ermee lukt op zich wel. Hier is gewoon op de arm zitten meestal ook niet meer leuk, veel te saai :-D op het Aankleedkussen liggen is wel leuk, en in z'n hangmat met de mobiel op of op het speelkleed. In verband met het doemdenken, een kind krijgen doet mentaal toch echt wel wat met een mens! Ik droom al dagen over Jules z'n tanden. Eerst gewoon dat ie nu al tandjes kreeg, en dan dat ie een tand verloren was en dat was blijkbaar heel erg want hij moest met de ambulance naar het ziekenhuis en ik moest net terug beginnen werken. Elke keer dag ik slaap men die verdomde tanden terug Ik denk dat ik onderbewustvindt dat ie veel te snel groot wordt ofzo :-D We hebben ook wel een klein reusje, 7 weken oud, 6,5 kg en vlotjes in maat 62
jep jep.. hier ook ... beetje klagen en dan brullen. Maar het gaat iedere week weer wat beter. Jee! Wat een groot kindje! Ik mag maandag naar het CB voor de check en de eerste prikjes, (hij is dan maandag 9 weken) maar onze Ferry woog vorige week maandag nog maar 4880... En nu dus hopelijk over de 5kg. Maar moet wel zeggen dat hij wel fijntjes gebouwd is. Voor de lengte van de mouwen en broekspijpen ook al maat 62, maar voor de breedte van de romp eigenlijk nog lang niet. We hebben vandaag ook baby foto's vergeleken, hij lijkt echt ontzettend op mijn man. T is net of je naar een foto van onze Ferry kijkt, maar dan met een ander oogkleur. Echt heel leuk om te zien. Hij lijkt ook echt niet op mij. Maar ik was dan ook een heel dikke baby. hahah dat is gelukkig goed gekomen
Hier is het juist omgekeerd, hij lijkt heel erg op mij, maar met de oogkleur van mijn man We hebben dat pas ontdekt door nazr mijn babyfoto's te kijken, ik dacht da tie gewoon helemaal op mijn man leek, maar je kan een babyfoto van mij tonen en iedereen zou geloven dat het Jules is Jules is een heel serieuze baby, hij lacht wel, maar daar moet je echt veel moeite voor doen. Hij kijkt vaak heeeeeel bedenkelijk, en dat deed ik dus blijkbaar ook Wij moeten dinsdag terug naar het cb voor prikjes, ik kijk er zo tegenop
Ik zou eigenlijk niet echt kunnen zeggen op wie ons meisje het meeste lijkt...gek he Misschien moet dat nog komen, haha... Pinkie: De prikjes zijn wel een beetje zielig, maar Elise heeft gelukkig achteraf geen koorts ervan gekregen, dus dat viel nog best mee. Wel was ze heel hangerig de dag erna, gevolgd door een slechte nacht. Draagdoek: Die mei-tai die ik zag voorbijkomen op facebook: Is dat zo één met een inzetstuk voor kleine baby'tjes? Daarmee bedoel ik zo'n soort broekje dat met velcro vast kan, waardoor ze hoger zitten? (Edit: Ik bedoel de Bb Tai denk ik.) Ik heb die in het begin gebruikt om te gaan wandelen, maar nu al een drietal weken niet meer en nu moet ik even zoeken om Elise er opnieuw goed in te krijgen...Ik denk dat ik het inzetstuk lager ga moeten zetten, want nu zit ze precies niet meer goed. Ofwel moeten haar beentjes er stilaan uit of zo...ik weet het niet goed. Straks eens rustig bekijken.
Nou we hebben de nacht overleefd hoor. Meneertje was een zoet mannetje gelukkig! Wij zijn de hort op geweest en even als van ouds de stad in gegaan. Vanmorgen vroeg weer opgehaald, Mn bed uit en hup me kind ophalen 😊. Vanavond hebben we een feest van Mn tante die is 50 geworden. Uiteten gaan we met de hele familie. Zie er tegen op, kleine gaat ook mee maar ben bang voor zn huil uurtje. Ach we zien t wel tis gelukkig lekker dichtbij.
Bientje: Wat fijn dat het goed verlopen is! Succes vanavond, ik zou er zelf denk ik ook tegen op zien, maar het voordeel is wel dat er vast genoeg kandidaten zullen zijn om meneertje vast te houden tijdens z'n huiluurtje
Daar heb je gelijk in moby, Even wat anders een beetje intieme vraag. Hebben jullie al seks gehad? En zoja deed het erg zeer ook daarna?
Over je vraag Bientjee.. wij dit weekend toevallig en nee helemaal niet pijnlijk en ik had zelfs uitgescheurde hechtingen.. maar kan natuurlijk bij iedereen anders zijn.. Oohh ben nu alleen met Pepijn en vind die verantwoordelijkheid dan ineens zo groot, heb de deuren op extra slot gedaan beneden, doen we anders nooit en gaan slapen vind ik ook minder prettig/spannender.. herkenbaar? Heb respect voor diegene die dit vaker moeten omdat man aan werk is.. maar misschien went het dan ook wel.. Thijs is nu gewoon lekker avondje/nachtje naar het café en komt morgenvroeg weer terug.. Hebben jullie nog leuke plannen voor morgen? Denk dat wij naar een kerstmarkt gaan met Pepijn voor het eerst in de draagdoek 😄
@bientje; Nee nog niet... Maar ik denk niet dat het nog lang duurt. Vind het ook wel spannend, omdat ik met een half hoofd altijd bij ons manneke in de andere kamer ben, en ik het wat lastig vind om me dan te ontspannen, maar denk ook dat het gewoon een kwestie is van weer beginnen. Ik had al vrij snel na de bevalling nergens meer last van, dus ik denk dat het prima gaat. Ik heb het er ook al met mijn man over gehad, maar die geeft aan dat het niet uit maakt. Hij vind het geen probleem te wachten tot ik er klaar voor ben. @lynn; Heel herkenbaar! Vandaag sinterklaas bij mijn vader en stiefmoeder. (ja nog steeds sinterklaas te veel ouders ) Veel plezier op de kerstmarkt. Ik vind dat altijd zo gezellig. hier... ons manneke heeft weer een iets ander ritme... Overdag gaan de slaapjes prima.. Tot een uur of 4-5, daarna vaak maar een uurtje slapen, en dan wakker worden. Over het algemeen is hij eigenlijk nog te moe om zo lang wakker te blijven, dus dan is het eigenlijk de hele avond jengelen tot de laatste fles. Zo ergens tussen 10 en 11, en daarna slaapt hij netjes de hele nacht. De afgelopen twee dagen zelfs om 8 wakker gemaakt voor de voeding. Vanochtend schrok ik zelf om kwart voor 9 wakker. Ik overleg morgen even met CB maar ik denk dat ik hem maar iedere morgen om 7 uur wakker ga maken voor de voeding? En zo proberen iedere ochtend op hetzelfde moment te starten? Als ik over drie weekjes ga werken zal het ook moeten. Vinden jullie het ook zo lastig dat er altijd wel iets is? Ik houd echt heel veel van mijn manneke, en ik merk ook dat het iedere dag weer meer wordt. Maar iedere keer als ik eindelijk weer een "probleempje" heb opgelost dient het volgende zich alweer aan. Maar goed, dit zal wel bij het moederschap horen Maar ik wordt er zo ontzettend onzeker van. Vanmorgen tijdens de tummie time kon hij wel ineens zijn hoofd een stuk hoger optillen, hij begint zijn armen eronder te zetten, en lachen en kirren! Zo leuk
Gisteravond ging t prima tijdens het etentje meneer lag lekker te slapen! Had daarom gister avond drama verwacht maar viel me ook alles mee😊. Wij hebben t weekend seks gehad. Deed toch nog best zeer en vooral daarna nog last gehad. Ik voelde de hechtingen trekken. Moet toch maar gaan masseren om het wat losser te krijgen.
@ manste, wat heerlijk dat jullie kindje al zo goed slaapt! Ik word ook onzeker over de nieuwe dingetjes. Denk dat iedereen dat wel heeft. Moet jij alweer over 3 weken aan het werk. Poe dat is snel! Hoeveel dagen ga je werken?
@bientje; ja, Ferry is maandag alweer 9 weken oud, dus als hij 12 weken is weer aan het werk. Echt veel te snel. Zat heel erg te twijfelen van de week om er toch nog extra vakantiedagen achter aan te pakken. Maar ik weet dat het uitstelgedrag is. Uiteindelijk moet het toch. gelukkig maar drie dagen werken. Op maandag, dinsdag en vrijdag. Hoe zit het met de rest van de dames?
Pinkie, als hij bij het wakker worden van klagen naar huilen gaat zou ik hem ook eventjes uit bed halen ook al is hij wat aan de vroege kant. Dan kan hij later weer verder slapen wat je schreef. Hij zal je wel missen Die dromen over de tandjes . Ben wel benieuwd straks met bv en tandjes hoe dat gaat. Ik kijk trouwens wel al uit naar de eerste hapjes (niet dat ik de bv moe ben, maar gewoon nieuwsgierig), wat zal dat wennen zijn voor de kleintjes. ManSte, denk wel dat hij dan nu over de 5 kg zal zitten. De gewichtstoename gaat toch snel, gelukkig bij ons niet meer . Spannend de eerste prikjes? Hier is het goed gegaan. Ze heeft alleen staan te brullen bij de prikjes (de verpleegkundige wist niet hoe snel ze mijn meisje weer terug aan mij moest geven), maar verder ging het de rest van de dag goed, ondanks dat ze 's ochtends begon met een ochtendhumeurtje. Ik zou voor het gemak ook elke ochtend op ongeveer het zelfde moment met de voeding starten, vooral als je toch al een beetje een ritme hebt op de dag dan komt dat ritme ook elke dag weer terug. Hier begint de dag ook om 6:30. Onzeker zijn hoort er vrees ik toch bij. Hier was ik een maand geleden nog bang dat ik te weinig melk maakte omdat ik onze meid telkens wakker aan het houden was voor het drinken, ben ik er inmiddels achter dat ze gewoon binnen 10 minuten alles op heeft en heb ik in die maand al twee voedingen kunnen laten vallen omdat mijn melk heel voedzaam blijkt te zijn. Nu heb ik het idee dat ik haar net als die slachtganzen aan het forcefeeden ben geweest sinds geboorte. Ook geen prettige gedachte. Mijn meisje lijkt heel veel op mij. Mijn ouders hebben ook een babyfoto van mij terug gezocht en showen deze ook trots aan iedereen. Vooral toen ze net geboren was ze precies mij (op de oortjes na), maar ik vind dat ze nu toch wel wat begint te veranderen in haar gezichtje. Ze heeft ook een paar mooie donkere (haast zwarte) vlekken in de iris van haar ogen. De rest is mooi blauw. Moby, ik weet niet veel van de mei tai, maar bij een draagdoek kunnen de beentjes er eigenlijk meteen uit (mits de kleine dat ook wilt). Heb je al eens geprobeerd met de beentjes eruit? Biientjee, raar een nachtje zonder kleintje niet? Ik had dat gister een middagje. Miste haar toch wel. Hier nergens last van gehad met seks, behalve een beetje van het litteken van de knip die nogal stug is. Maar daar had ik de eerste keren al last van met wandelen en dat is nu ook weg dus dat zal wel steeds minder te voelen zijn. Ik moet van de vk ook elke dag even masseren met babyolie (parfumvrij) om het soepeler te maken. Werken, ik moet half januari weer beginnen, maar zie er echt nog niet naar uit. Ik ga 4 dagen in de week werken, overige dagen gaat ze naar een gastouder. Ik werk op een school dus ben ook alle vakanties vrij en dan blijft ze ook fijn thuis bij mij