Manste. Tijd gaat hard. Gelukkig 3 dagen in de week. Dat scheelt, Lysta, was heel raar voor al t wegbrengen vond ik echt vreselijk. Daarna ging t wel. Maar was blij dat ik hem gisteren ochtend weer bij me had! Ik moet 20 januari weer aan het werk. Ik kijk er ook echt niet naar uit moet ik zeggen. Vreselijk zelfs haha
Hoe was de kerstmarkt Lynn? Fijn dat het eten goed is gegaan bientje! Werken, ik zit in een invalpool in het onderwijs. Ben op dit moment druk met solliciteren. Moet er eigenlijk ook nog niet aan denken. Vooral ook omdat ons mannetje niet heel lekker in zinn bel zit. Hij lijkt ook het meest op mij. Kijkt vaak ook serieus, net als ik 😬 Hij geef alleen donkere ogen. Die heeft hij van z'n vader! Morgenochtend naar de kinderarts. Ben heel benieuwd!
Het is shoppen in Enschede geworden, maar was gezellig en hebben leuk kerst setje voor Pepijn gekocht en zelfs nog wat leuks voor de feestdagen. @ Werken - ik begin 16 januari weer, ga dan 3,5 dagen werken. Vind het nu nog heel fijn om thuis te zijn en ook met de feestdagen, maar tegen die tijd is het vast oké. Dinsdag gaan we kennismaken op de groep op het kdv en dan ook een wen ochtend in plannen.
Ik geloof dat ik als eerste weer aan het werk mag van dit groepje. Vanochtend naar het cb geweest. Had het vorige weegmoment (2 weken geleden verkeerd onthouden. Was 4680) Ferry woog nu precies 5 kg en is 57cm lang. Alhoewel het opmeten wat lastig ging. Wilde zijn beentje niet echt strekken 😁 Maar dat was dus allemaal prima. Wordt wel doorverwezen naar de fysio. Ons manneke wil alleen maar op zijn rechterwang liggen (slaapt op zijn rug) de zijligger werkt helaas niet meer, hij kan zich voortaan op zijn rug wurmen en het hoofdje draaien tijdens de slaap werkt ook niet meer. Een kwartier later kijkt hij weer dezelfde kant op. In wakkere tijd en tijdens voeden stimuleer ik wel altijd het kijken en liggen op de andere kant. Maar dat is Mss niet genoeg. Vandaar de doorverwijzing naar de fysio. Hij heeft ook de eerste prikjes gehad. Omg wat zielig! En dan zijn het er ook nog twee. Hij gilde en piepte echt hard. Echt sneu. Werd in de loop van de middag wat warm en zeurderig. Ik heb hem een babyparacetamol gegeven en ligt nu lekker in bedje.
Sneu hè die prikjes manste! Mooie lente met een mooi gewicht. Smal ventje of niet? Shoppen in Enschede is ook altijd leuk Lynn! Hier hebben we ook al een kerstsetje voor meneertje We zijn vandaag bij de kinderarts geweest. Eerst is hij weer gemeten en gewogen : 59cm en 5.7kg. Daarna een gesprek met de consulente (vooraf hebben we een hele vragenlijst moeten invullen). Ze zag gelijk dat hij eczeem heeft en snel een rode huid. Ook had zij meer het idee dat hij een gevoelig mannetje is. De manier waarop hij kijkt sprak voor haar boekdelen. Hij neemt alles op wat hij ziet, hoort, ruikt etc... dit moet hij verwerken door zich af te sluiten (slapen). Maar zijn lijfje verwerkt het ook door krampen en eczeem. Wij als volwassenen kunnen ook buikkrampen krijgen voor een belangrijke presentatie oid, dat is bij kindjes ook zo. Krampen door spanning.. Ze hebben een aantal praktische tips gegeven waar we echt wat mee kunnen! Ook hebben we ins verhaal van het cb verteld. Daar schrok ze van. We deden het juist wel goed voor Riff. Moesten gelijk weer gaan voeden op verzoek. Hij bepaalt zijn ritme, niet wij. Hoe langer er tussen de voeding zit, hoe meer rust zijn darmen ook krijgen. Hij krijgt 5 flesjes van 180/6 en 1 van 150/5. Eigenlijk iets te veel, maar ze zag aan zijn groeicurve dat hij het wel mocht hebben. Het is een hongerig kindje en hij laat geregeld ook tussen de 10 en 30cc staan. De consulente had het nog over probiotica omdat hij na de geboorte antibiotica gehad heeft, maar ze raadde het niet aan. Ze doen op dit moment onderzoek naar, samen met een kinderarts uit het Radboud. Deze arts heeft zelf ook kleine kinderen en tot nu toe zou hij het niet aan zijn eigen kinderen geven. Zo goed blijkt het nog niet te zijn voor babys. Bij de kinderarts was het ook goed. Ze verdenkt hem niet van koemelkallergie. Wel houdt hij de pepti voeding. Dit omdat hij hier beter op slaapt en zijn ontlasting er ook goed van is. Over een aantal maanden gaan we kijken of we naar standaardvoeding terug kunnen. Als zijn darmen goed ontwikkeld zijn. Voor zijn eczeem hebben we een vettere zalf gekregen. De kinderarts hoorde wel een hartruisje. Moeders gelijk in tranen, mijn vader is overleden aan hart- en vaatziekten. Maar gelukkig staat dit er los van zei ze. 60% van alle babys schijnen een hartruisje te hebben en dat verdwijnt vaak vanzelf. Zij zei ook: we denken dat een baby af is na 40 weken zwangerschap, maar dat is helemaal niets zo. Ook in het hart kan nog een gaatje zitten dat nog dicht moet groeien. Over twee maanden moeten we terug komen. We zijn enigszins opgelucht dat er niks medisch aan de hand is met onze zoon. We hopen dat hij zich snel beter gaat voelen. En wij gaan hem daar zo veel mogelijk bij helpen met alle tips en ons eigen gevoel! We waren al goed op weg
@mimi; het is inderdaad een smal ventje Fijn dat je zo'n goede tips hebt gehad bij de kinderarts. Aan de ene kant heel fijn dat er niets fysieks naar voren is gekomen bij kinderarts, maar aan de andere kant heb je nu wel zo snel geen oplossing. Ons manneke heeft ook echt heel veel last gehad van krampjes, en was erg onrustig. Heel veel huilen. Altijd maar huilen. Ondanks dat we de drie R's zo strikt mogelijk opvolgde. (ze hielpen wel, maar het was geen echte oplossing. Hier werd ook gezegd dat we een heel gevoelig/alert/prikkel gevoelig kindje hebben) Ik werd er echt moedeloos van. Met de 8 weken en 1 dag waren de krampjes ineens over. Alsof je in je vingers knipte... zo bizar. Nu een week later echt veel verschil. Natuurlijk is het nu ook geen modelbaby. Maar echt heel veel beter. Ik hoop dat dit bij jullie lieve mannetje ook gaat gebeuren. Als het goed is zou het na de eerste drie maanden rustiger moeten worden. Ik duim voor jullie mee! Hier; Gisteren avond toch weer bijna twee uur huilend mee op de arm gelopen. Getempt; 38 graden. Toch wat last van de prikjes. We hebben hem uiteindelijk lekker rustig in badje gedaan, een paracetamol gegeven. laatste voeding en daarna in bed gelegd. Ik heb er nog een kwartiertje bij gezeten en daarna is hij gelukkig in slaap gevallen. Vanochtend om 7:00 uur wakker geworden en gelukkig weer alles rustig.
Manste: Wat zielig, die prikjes he! Mimi: Goed dat je nu concrete adviezen gekregen hebt waar je je zelf ook goed bij voelt. Hopelijk gaat het nu snel de goede kant op. Hier: Ons meisje had vorig weekend echt een hele moeilijke tijd: continue wenen en totaal niet slapen, echt niet normaal! Ik vraag me af of dat toch nog met haar prikjes te maken had van eerder die week...En wonder boven wonder: Vanaf gisteren leek ze een heel ander kind: Lachen, kirren...er kon zelfs een middagdutje af van een uur! Jeej, eindelijk! En als kers op de taart heeft ze vannacht voor het eerst 5 uur aan één stuk geslapen! Ik voel me echt als herboren en hoop dat het vanaf nu allemaal zo een beetje blijft
Gisteren contract getekend bij de gastouder. Binnenkort wenmomentjes inplannen (2x een halve dag. Mocht ook meteen een hele dag, maar wil nog even rustig aan beginnen ). Vandaag een druk dagje. Ze melde zich vanochtend om half 5 al (wat anders dan om half 7 wakker te moeten maken) dus het ritme is al wat verstoord. Toen om 11 naar de fysio. Normaal is ze dan lekker wakker, nu wilde ze slapen omdat ze om 9 uur weer zin in eten had gehad. Vanmiddag nog naar de osteopaat en dat is dan hopelijk voor de laatste keer. Moby, zou fijn zijn als ze dat volhoudt om iets langer te slapen 's nachts. Laat ze overdag ook al wat meer tijd tussen de voedingen? Mooi als ze ineens weer heel vrolijk zijn na paar slechte dagen.
lysta: Hopelijk de laatste keer naar de osteopaat vandaag voor jou, dat zou fijn zijn. Overdag laat ze nog steeds weinig tijd tussen de voedingen, maar ik merk toch verbetering. Nu kan ik haar ook afleiden door te spelen bijvoorbeeld, daarvoor ging dat totaal niet en was het onmiddellijk huilen.
Manste, zielig die prikjes. Wij moeten volgende week donderdag mijn vriend heeft ook vrij genomen ik zie er namelijk heel erg tegen op. Mimi, fijn dat je goeie adviezen heb gekregen! Lysta, hoe was t bij de osteopaat. Moby fijn dat t weer beter gaat! En heerlijk zn nachtrust! Hier lijkt t ook langzamerhand echt Beter te gaan. Meneertje heeft nu 5 flessen op van 150/5, en hij is zoveel rustiger slaapt Beter! Hopelijk blijven we deze lijn aanhouden
Fijn dat je goede adviezen gekregen hebt Mimi, hopelijk gaat het nu toch langzamerhand beter! Moby ook bij jou langzaam verbetering, goed zo! Ik kan me voorstellen dat het enorm vermoeiend is, een meisje dat zoveel voeding vraagt. Lysta wordt plots heel concreet he, alsjeblieft zo'n wenmoment afspreekt... Jules gaat op 27 december een eerste keer wennen. Prikjes de prikjes zijn hier gisteren gezet. Hoewel ik het heel zielig vond en toch wel tranen in mijn ogen kreeg (mama's he ) vond ik het uiteindelijk wel meevallen, hij was snel getroost. Alleen heeft hij er nu best wel last van Hij heeft al sinds gisterenmiddag koorts en kleeft werkelijk aan mij. Gisteren liep zijn koorts op tot 39,2 dus in overleg met de dokter twee keer perdolan siroop gegeven. Uiteindelijk is de dokter van wacht ook nog langs gekomen midden in de nacht omdat de koorts niet leek te zakken. Zij heeft me dan wel kunnen geruststellen dat hij verder helemaal gezond was en dat hij de koorts wel kon hebben. Maar hij was zo zielig! Kreunen en jammeren... tegen de avond kon hij de slaap ook niet meer vatten en tegen dat we naar bed gingen was ie zo moe dat hij 10 minuten ontroostbaar de longen uit z'n lijf krijste. En ik maar mee huilen en zeggen dat alles in orde was. Was natuurlijk net alleen thuis, zal je altijd zien... Vandaag is het iets beter, maar toch ook nog de hele dag een temp schommelend rond 38,5 en een mannetje die veel slaapt en niet van m'n zijde wil wijken, maar hij jammert niet meer. Hopelijk morgen helemaal over hoor, want dit is niet goed voor m'n moederhart! Hij groeit wel nog steeds super, qua me,get en gewicht zit ie precies op percentiel 85 met 60,5 cm en 6kg355.
Jeetje pinkie wat heftig! Pfff hopelijk knapt ie snel op. En is je man ook weer gauw thuis! Lijkt me echt vreselijk
Manste, de drie R'en hebben wij ook inderdaad! Riff gaat overdag steeds beter slapen. En is dan als hij wakker is ook vrolijker. Alleen in de namiddag is het nog wel huilen en in de nacht is hij tussen 3 en 4 onrustig. Als hij dan de fles gehad heeft is het weer goed. Zielig van jullie mannetje! Hier hadden we geen verhoging na de prikjes, maar wel paracetamol gegeven. Hij was die dag compleet over zijn toeren. Moby, wat sneu hè als ze niet lekker in hun vel zitten. Gelukkig slaapt ze al weer beter! Lysta, spannend zeg! Zijn er meer kindjes bij de gastouder? Of is ze alleen? Pinkie, arme Jules! Wat sneu zeg! En ook sneu dat je er alleen mee was. Hopelijk voelt hij zich morgen beter! En soms even lekker mee huilen mag hè?! Toevallig zei de kinderarts dat dat juist goed is. Die opgekropte emoties voelen ze ook. En ze zien dan dat huilen mag Hier: vandaag een ochtend op pad geweest. Naar mijn opa en oma. Wonen allebei op ruim een uur rijden. Ze vonden het leuk om hem te zien, maar merkte aan Riff dat hij helemaal uit zijn ritme was vanmiddag. Erg sneu! Terwijl ik geprobeerd heb op zijn slaaptijden in de auto te zitten zodat hij wel kon slapen... morgen maar weer een rustig dagje thuis We merken dat Riff zich overdag beter gaat voelen. Alleen in de namiddag is het nog even huilen. Gisteren zelfs heel weinig gehuild tijdens zijn huiluurtje. Wist niet wat me overkwam ! Vandaag de kinderfysio aan huis gehad. Hij was toen helaas ontzettend moe, maar verzette zich gigantisch tegen het slapen. Ze kon hem daardoor niet lichamelijk onderzoeken. Dit gaat ze volgende week doen. Wel heeft ze wat tips gegeven voor bepaalde zit/lig/slaaphoudingen tegen krampjes. En wat oefeningen. Morgen rustig mee beginnen. Uitproberen wat hij fijn vindt.
@ Pinkie - wat sneu voor Jules.. hopelijk voelt hij zich snel weer beter. @ Mimi - goed om te horen dat Riff zich steeds wat beter voelt en vrolijker is. @ Lysta - inderdaad spannend he.. Pepijn en ik zijn dinsdag even samen wezen kijken op de groep van het kdv en op 3 januari gaat hij wennen, 17 januari de eerste hele dag. @ Prikjes - Pepijn krijgt ze aanstaande maandag (waren 2 weekjes uitgesteld), ben benieuwd of hij er veel last van gaat hebben. Pepijn liet ons positief schrikken vanavond. Hij probeerde te rollen van zijn rug naar zijn buikje. Zei tegen Thijs pak hem maar even want dat gaat te vlug, zijn nekje kan dat nog niet. Dus Thijs pakt hem en legt hem op de bank op zijn buikje en hij rolt zo om en dat drie keer achter elkaar. Ook maar niet meer in de puckababy, want dat vind ik wel te gevaarlijk worden. Hopelijk slaapt hij dan wel gewoon lekker zonder de puckababy.
Wat leuk Lynn dat ie al kan rollen! Wat een flinkerd! Het gaat zo snel he! Mimi super dat het langzamerhand beter gaat me Riff! Hier de koorts is zo goed als weg (37.7 daarnet), maar hij is toch nog niet helemaal de oude. Even alleen liggen is heel moeilijk, en een poging om hem in z'n bedje te leggen voor een slaapje resulteerde net in drama. Ik heb hem nu in slaap laten vallen in mijn armen en nu toch even weg kunnen leggen op het bordtvoedingskussen. Kan ik tenminste even ontbijten. Ik zou ook dringend moeten douchen en afwassen, maar goed, we zien nog wel of dat lukt :-D
Wat knap van Pepijn! Is wel vroeg inderdaad. Je zou een slaapzakken met mouwen kunnen proberen. Geeft ook nog wat geborgenheid, maar heeft hij wel zijn armen vrij (kan ook met de puckababy mini). Gelukkig dat de koorts gezakt is van Jules. Hij voelt zich vast met een of twee dagen beter. Nu lekker met mama knuffelen. Worden ze ook sneller beter van Ik schreef gisteravond dat het steeds wat beter gaat met Riff..vannacht vanaf drie uur was het weer drama. Hij had zulke erge krampen weer en heeeeeeel veel harde scheetjes. Deed hem zo pijn uiteindelijk hebben we hem om 6 uur in bed genomen. Was zelf toch al vanaf drie uur wakker. Hij ligt nu in zijn wiegje te slapen. Hopelijk tot de volgende fles. Sinds deze week ga ik al voor de laatste avondfles (23.00 uur ongeveer) naar bed. Mijn vriend geeft dan meneer de fles en zet dan het wiegje naast mij neer op onze kamer (overdag en begin vd avond slaapt hij in zijn wiegje op zijn eigen kamer). Tot op heden heb ik er nog niks van gemerkt en slaap ik even 4 uurtjes achter elkaar. Ben dus echt moe denk ik
lynn: Wow flink hoor van Pepijn! Elise heeft hier een paar keer van haar rug op haar zij gerold, maar op haar buikje raakt ze echt nog niet! :-D Pinkie: Arme Jules, zo'n koorts! Hopelijk zit hij snel weer beter in z'n vel. Mimi: Wat fijn dat je met je vriend het zo kan regelen dat jij toch aan een paar uurtjes slaap raakt. Jammer dat het weer zo lastig was voor Riff Om hoe laat staan jullie 's morgens eigenlijk op met de baby's? Hier geef ik nog eerst rustig de borst in bed, lekker warm
@lynn; wat goed! En wat snel! Wel echt leuk zeg. Ik kan ook niet wachten. Ferry is twee dagen geleden per ongeluk van zijn buik naar zijn rug gerold, wat resulteerde in heel hard huilen en hij heeft het daarna niet meer gedaan. T zal dus wel geen bewuste actie zijn geweest. @pinki; pff even afzien als ze ziek zijn he? Ik hoop dat de verhoging snel wegzakt, en je weer een vrolijk kindje krijgt dat in zijn eigen bedje wil slapen. @mimi; jammer dat er nog steeds niet heel veel vooruitgang is. Ik hoop dat het een kwestie van tijd is. Heel slim dat je eerder naar bed gaat en je vriend de laatste fles geeft. Die uurtjes slaap moet je gewoon echt pakken! @moby; Dat wisselt hier nogal Moeten nog even in een vast schema komen. Meestal wordt Ferry ergens rond half 7 - 7 uur wakker. Dan haal ik Ferry uit zijn ledikantje, schone luier en geef ik hem aan mijn man, die dan nog in ons bed ligt. Ik ga dan beneden het flesje maken en mijn man geeft dan het flesje in bed. Daarna knuffelen we nog even, soms nog wat buiktijd op bed, maar meestal wil Ferry dan al vrij snel weer naar bed. Ik sta dan tegelijk met mijn man op. (die gaat werken, ik doe meestal wat in het huishouden. Ferry slaapt in de ochtend eigenlijk altijd het beste, dus dan heb ik in die tijd mooi het huis aan de kant.) voor half 7; soms wordt Ferry wat vroeger wakker, zo rond 5 uur half 6, dan gaat Ferry meteen na het voeden terug te bed. En wat ook steeds vaker voorkomt is dat hij blijft slapen. Dan sta ik toch om 7 uur op, wacht tot uiterlijk 8 uur half 9 en dan ga ik hem wakker maken. Dan is hij daarna wel zo alert dat ik hem dan beneden voed (zoals overdag) en daarna spelen we ook nog samen, op het kleed of in de box. Zo een beetje een lang en warrig verhaal, maar ik hoop dat jullie er wat van snappen.
oh.. nog wat extra. Ik heb hier een doorverwijzing naar de fysio. Ferry heeft een heel sterke voorkeurshouding naar rechts. En zijn hoofd begint nu ook al echt af te vlakken. Tijd voor extra actie dus. Ik stimuleer hem tijdens wakkere tijd altijd naar links. Ik probeer hem ook nog steeds in de zijlegger te leggen, maar nu kan hij zich weer op zijn rug wurmen. Ook het hoofdje draaien wanneer hij in slaap is werkt niet meer zo, een kwartier later ligt het hoofdje weer naar rechts. Bij het consultatiebureau zeiden ze dat ik daar vooral mee door moest gaan, maar dat fysio nu wel verstandig is. Hopelijk hebben die ook wat meer tips en oefeningen. zo... lang verhaal weer.